Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraaja omii

Lähettäjä: Nappe 
Päivämäärä:   23.4.18 06:41:45

Vuokraajan aikana tyyppi kirjoittaa Someen mun rakas mun ystävä milläs puutun

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.4.18 07:16:51

Miksi siis pitää puuttua? Epäselvä aloitus

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.18 20:38:56

Sano suoraan ettei saa kirjoitella someen jos et halua sun hevonen sun säännöt

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.18 21:14:05

Usein tulee näitä kysy suoraan vuokraajalta

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: ElDanonino 
Päivämäärä:   24.4.18 12:19:04

Ööö miksi pitäisi puuttua, jos vuokraaja kirjoittaa someen sinun hevosesi olevan hevosen vuokraajan rakas ystävä? :D
Eihän se sinne kirjoita, että hevonen olisi hänen. Lisäksi eikö ole hyvä, jos vuokraaja välittää hevosestasi?

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   24.4.18 21:28:14

Voi ei... siis vuokraaja tykkää hevosestasi... OMG

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   25.4.18 20:51:53

Tämän takia yleensä menee sukset ristiin vuokraajalla ja omistajalla ja mustamaalaaminen alkaa.
Ei siis siksi että jakaa someen kuvia yms, vaan siksi koska hevosen omistaja liian mustasukkainen omasta kullannupustaan. Jos haluaa, että vuokraaja sitoutuu ja on tunnollinen täytyy myös hyväksyä se, että vuokraaja kiintyy hevoseen. Väittäisin, että kenelläkään vuokraajalla ei riitä motivaatiota sitoutua, jos hevonen ei ole mukava.
Tässäkään tilanteessa ei ole tehty mitään väärää. Mitäs annatte heppojanne vuokralle ja oletatte että vuokraaja käy tunnollisesti 2-3 kertaa viikossa yleensäkin vain sileällä ratsastamassa tai rauhallisissa maastoissa jos ette voi hyväksyä sitä että hevosesta tulee rakas myös muillekin. Olisitte onnellisia jos joku jaksaa kullannuppuanne käydä kävelyttelemässä sillonkun itse ette pääse.
Ymmärtäisin tilanteen jos vuokraaja ilmottaisin hevosen olevan hänen oma. Liian mustasukkaista porukkaa.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.4.18 21:51:55

Hohhoijaa.. veit sanat suustani. Omat vuokraajat on siunaus ja hevosellani on suuri sydän.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.18 23:08:17

ymmärrän aloittajaa. Nykyvuokraajat käy vaan sen takia että saa someen kuvia ja lässynlää tekstejä pistää. Oikeesti tuskin rakastaa hevosta jos on käynyt tyyliin kerran pari ja on jo kuvat ja tekstit netissä.
Sitten rakastetaan seuraavaa vuokraheppaa kun lopetetaan eka sen yhden luona käynti. jooopajoo.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.18 23:14:15

Käske vuokraajia lopettamaan kuvien laitto nettiin.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   29.4.18 02:21:07

Hohhoijaa sen sanoikin.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: :) :) 
Päivämäärä:   29.4.18 08:24:18

Onneksi oman vuokrahevoseni omistaja on huipputyyppi, ymmärtää, että hevoseen kiintyy vuokraajakin Viisas omistaja tajuaa, että hevosen elämään tarvitaan enemmän kuin yksi ihminen aidolla sydämellä huolehtimaan hevosesta. Toisenlaiseenkin tyyppiin ( hevosestaan sairaan mustasukkainen) olen törmännyt, joten ehkä siksi osaankin nykyistä niin kovin arvostaa. Minun ja hevosen välinen lämmin suhde ei ole omistajan ja hevosen suhteesta pois. Kaikki toimintani hevosen kanssa on omistajan kanssa sovittua ja hän voi luottaa siihen, että kaiken teen hevosen ja varusteiden kanssa parhaan kykyni mukaan. Heti vuokrasuhteen alussa kysyin myös saanko jakaa hevosesta joskus kuvan, ei olisi tullut mieleenikään jakaa kuvia llman lupaa. Kuvien on myös syytä olla hyviä, sellaisia hyvää mieltä tuovia, toisen hevosta ei esim. arvostella negatiivisella tavalla julkisesti. Aloittajaa suosittelisin juttelemaan vuokraajan kanssa, luottamus on hevostelun perusta. Anna hevosesi saada rakkautta.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: viiva 
Päivämäärä:   18.5.18 19:09:47

Entisen vuokrahevoseni omistaja toitotti someen mitä minä tein ja kuinka menestyin hevosensa kanssa, aika ahkeraankin... Sanoin napakasti että kiitos voin kyllä kertoa ihan itse somekansalle miten menee.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.5.18 11:40:01

Oma vuokraajani on ihan aikuinen (kuten minäkin) ja kyllä laittaa kuvia välillä facebookiin maastoretkistä tai rapsutteluista tai hevosesta ylipäätään. Ja kirjoittaa myös, että tykkää kyseisestä hevosesta ja voi siellä joku sydänkin olla mukana tms.

Ei haittaa. :D Parastahan se on, että vuokraaja tykkää hevosesta ja on siihen kiintynyt.

Onnellisena vuokraaja myös kertoi minulle, kun hevonen oli hörissyt hänelle tarhasta ensimmäistä kertaa ja itsekin olin tästä onnellinen.

Ei ole todellakaan minulta pois, että joku muukin pitää hevosestani tai hevoseni pitää jostain muusta ihmisestä.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.5.18 09:58:40

Vuokraajana on ihan kamalaa, jos energiaa kuluu siihen, että miettii mitä voi kertoa. Siis jos kertoo, että tänään meni hyvin, niin omistaja kiipeää seinille mustasukkaisuuksissaan. Ja jos kertoo, että tänään oli hankalaa, niin omistaja syyttää vuokraajaa kaikista tulevista ongelmista ja puhuu pahaa ympäri kyliä. Siinä sitten kieli keskellä suuta kirjoittaa vihkoon, että kevenneltiin rauhakseen mutta kuitenkin hyvin työskennellen ja polle oli normaali.

Hankalan omistajan kanssa sitä pelkää myös kuollakseen, että omistaja hukkaa jonkun tavaransa (vaatii kohta vuokraajaa korvaamaan sen, näitä on nähty), tai polle satuttaa itsensä tarhassa (seuraa hirveä haloo siitä, että vuokraaja on kumminkin jotenkin tämän aiheuttanut), hevonen aloittaa jonkun hankalan tavan (tämäkin automaattisesti vuokraajan vika)... Aika pian sitä sitten tajuaa, että ei ole aikuisen ihmisen hommaa kulkea varpaillaan ja pelätä että saa syyt niskoilleen asioista, joihin ei voi ollenkaan vaikuttaa. Ja sitten vaihtaa vuokrahevosta.

Tämäkin tietysti aiheuttaa valitusta.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   24.5.18 02:42:55

Ei haittaa mitään, eikä ole sinulta pois.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: Anu 
Päivämäärä:   25.5.18 11:04:15

.

menee vähän OT, mutta kyllä noita vuokraajiakin on joka lähtöön. Mulla on ollut ihania tyyppejä, jotka sekä kehuvat että kertovat, jos jokin ei toimi tai jotakin puuttuu, tai vaikka varuste on hajonnut (sellaista se elämä on). Sitten on ollut myös tyyppi, jonka mielestä hevosessa oli AINA vikaa, ja vähintään epäili sen olevan koko ajan jotenkin rikki - siitä huolimatta, että sen läpiratsasti ammattilainen ja sillä ratsastettiin säännöllisesti ammattilaisten silmien alla. Joku versio Münchhausenin syndroomasta toikin varmaan on...

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: Öh??? 
Päivämäärä:   26.5.18 11:51:53

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 22.5.18 09:58:40

Vuokraajana on ihan kamalaa, jos energiaa kuluu siihen, että miettii mitä voi kertoa. Siis jos kertoo, että tänään meni hyvin, niin omistaja kiipeää seinille mustasukkaisuuksissaan. Ja jos kertoo, että tänään oli hankalaa, niin omistaja syyttää vuokraajaa kaikista tulevista ongelmista ja puhuu pahaa ympäri kyliä. Siinä sitten kieli keskellä suuta kirjoittaa vihkoon, että kevenneltiin rauhakseen mutta kuitenkin hyvin työskennellen ja polle oli normaali."
En näe tässä oikeasti mitään ongelmaa. Vihkoon kirjoitat juuri noin, so...what else is there? Mihin sitä energiaa sinun pitää siinä kirjoittamisessa muka sitten vielä kuluttaa?

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   13.6.18 12:00:51

Kirjoittaako vuokraaja että hevonen on hänen? Kommentoi siihen alle että "Mukavaa että hevoseni on mielestäsi kiva." :)

Jos taas ei väitä omakseen niin eihän siinä sitten pitäisi mitään väärää olla jos tykkää hevosesta.

Vai olisiko kivempi lukea siitä negatiivisia kommentteja, kuten ettei se osaa käyttäytyä, on huonosti koulutettu tai ettei sillä ole kapasiteettia mihinkään mutta parempaa ei nyt löytynyt?

Jos vuokraaja pitää hevosesta hän luultavasti kohtelee sitä paremmin kuin jos ei pitäisi (ja voisi "kasvattaa" sitä rätkimällä ja huutamalla turhasta).

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   13.6.18 12:04:02

Ennen someaikaa minulla oli kerran hoitaja ekalle hevoselleni. Likka ei pärjännyt hevosen kanssa mutta hän ei suinkaan kertonut asiaa minulle vaan sain kuulla muilta tallilaisilta miten hevonen karkaili ja naapuritallissakin tiedettiin tytön mainostavan miten "hullu" hevoseni on.

Ei tarvinnut tulla enää hoitamaan.

Kyllä se on hevosen etu että hoitaja tai vuokraaja pärjää ja viihtyy sen kanssa ja puhuu siitä positiivisesti muuallakin.

Avoimuus on hyvä asia, itse ainakin tahtoisin tietää miten asiat oikeasti on ja sujuuko hyvin!

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: Onko totta 
Päivämäärä:   17.6.18 17:10:59

Jos on niin köyhä ja laiska, että pitää vuokrata hevosta, niin kannattaa olla hiljaa. Määräilee vielä toisen ihmisen tunteita suhteessa hevoseen. Hyi kuinka rumaa.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: Gutta 
Päivämäärä:   17.6.18 19:19:36

Mun ihana vuokraaja kysyi asiallisesti saako ottaa kuvia ja laittaa faceen. Tietysti annoin luvan. Hienoa kun vuokraaja niin tykkää mun hevosesta.

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.18 19:47:46

Vuokraajat rakastaa minun hevosta ja mä myös. Mikä ongelma?

  Re: Vuokraaja omii

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.6.18 20:17:52

Eihän tuo mitään omimista ole. Nyt luulet liikoja.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.