Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   22.12.17 09:55:20

Heippa! Muutin lähelle länsiväylää pk-seudulla ja nyt täytyis miettiä ratsastuskoulun vaihtoa! Mitäs kaikkia talleja löytyy länärin varrelta? Rajana kirkkonummi eli sen sisällä olevia kouluja saa myös suositella :)

Itse oon joskus käyny etelä-espoossa, mutta se ei pahemmin kiinnosta kun muistaakseni hevosia ei oikeen saanu ite laittaa kuntoon kun hoitajakulttuuri niin vahva... tai näin ainakin oli 10v sitten ku itsekin siellä omistushaluisena hoitsuani hoidin.

Ehdotuksia!

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.12.17 14:29:47

Suosittelen kokeilemaan Ratsutila Wikneriä Kirkkonummella :) Huiput puitteet, ihana kannustava tallihenki ja todella kivat ja kiltit hevoset. Hevosen saa aina itse laittaa tunnille (jos ei jo ole edellisellä) , samoin kuin hoitaa pois. Hevoset elävät onnellista elämää tarhaten porukoissa ja kesäisin laitumella.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   23.12.17 12:59:48

Kiitos, täytyy ottaa selvää :)

Lisäää ehdotuksia?

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.12.17 13:33:09

Stall Sandbacken ja Evitskogin ratsastuskoulu, molemmissa hyvä ilmapiiri sekä opetus, ja ratsastajat itse hoitavat hevoset ennen ja jälkeen tunnin. Kisaamaankin pääsee, jos tykkää.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.12.17 18:15:10

Evitskog on aika ankea paikka, Wiknerillä taas ainakin osa tunneista hyvän mielen hengailua missä ei vuosienkaan aikana oli mitään. Kannattaa vertailla kenen tunnilla käy.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   23.12.17 19:15:29

Joo ajatus oli miettiä muutama talli joilla kävis sitten tutustumassa :)

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: Tea 
Päivämäärä:   23.12.17 19:44:16

Kauniaisten etelälaidalla Peikin talli. Kiva paikka, hepan saa hoitaa itse joko tulossa/menossa sisään tai joskus kokonaan. Hyvä ilmapiiri ja tehokas opetus.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: mi 
Päivämäärä:   24.12.17 01:45:01

Peikiltä tulee ihan osaaviakin yksityipuolelle, wiknerin talli ja hevoset on kyllä kivoja mutta ainakin tätitunneilla todella osaamattomia vaikka paljon käyviä. Tämän ja tuntien seuraamisen perusteella meno on kivaa sinnepäin humputtelua, ei niinkään ratsastuksen opettelua. Toki kaikkia ryhmiä en ole nähnyt!

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: Milouku 
Päivämäärä:   24.12.17 13:54:14

Peikin talli on Espoon-Kirkkonummen seudun paras. Jos haluaa oppia ratsastusta ja hevostaitoja niin sinne!

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.12.17 14:53:04

Kävin muutaman kerran peikillä kokeilemassa, hevoset laadukkaita, mutta opetus ihan perus, ei mitenkään erikoista. Itse Peikin tunneilla en käynyt, joten hänestä en osaa sanoa.
Oppilaat pärjäävät kisoissa yms myös siksi, että hevoset tavallisia tuntsareita parempia. Ja tallin oppilaat ovat ostaneet myös hienoja hevosia, koska useimmilla heistä on myös rahaa, millä niitä ostaa. Viittaan nyt mi kommenttiin, että sieltä on tullut osaavia ratsastajia. Käyn itse toisella tallilla ja minulla oli ilo tänä syksynä ratsastaa jonkin aikaa yhtä hienoa yksäriä, ratsastin sillä paljon paremmin, kuin yhdelläkään tuntsarilla koskaan, koska hevonen oli niin herkkä, hieno ja laadukas, kuunteli pienimmätkin avut, tehtiin mm. laukanvaihtoja, piruetteja, passagea, eli kyllä hevosellakin on suuri merkitys miten pärjää :)

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: mi 
Päivämäärä:   25.12.17 07:05:05

Nimenomaan en puhunut miten tunnilla menevät vaan ovatko oppineet edes auttavasti ratsastamaan/istumaan hevosen selässä.
Nykyään on paljon kysyntää ns positiiviselle ratsastuskokemukselle, ettei vaan virheitä korjata ja on vaan itsellä mukavaa.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.12.17 08:45:45

Okei no tuollaiseen ratsastuskouluun en ole vielä missään törmännyt, joten sen suhteen peikin talli ei ole mikään poikkeus. Ehkä kuvailemasi talli on se poikkeus?

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   25.12.17 12:29:11

Laitapa myös Primus listalle.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: XR2 
Päivämäärä:   25.12.17 20:30:42

Samaa kyselen.
Jollei Primus tai Peik, niin mikä?
Espoo / Kirkkonummi. Aino väärällä suunnalla.
Panostusta kouluratsastukseen (hevoset, varusteet, tuntiohjelmat).

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   25.12.17 21:40:03

Espoo-Kirkkonummi -alueen koulutallit on Peik ja Primus, jos laatua haluat.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: Tiitu 
Päivämäärä:   26.12.17 11:44:06

Espoon talli.
Maneesi vihdoin käytössä, hevoset tarhaavat päivittäin pitkään pienissä laumoissa isoissa tarhoissa.
Ryhmäkoko max 6 henkeä.
Hyvä ilmapiiri, uudenkin on helppo tulla mukaan.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: poppie 
Päivämäärä:   26.12.17 17:06:07

Espoon tallin hevosten laatu on surkea. Jos aloittaja haluaa kehittyä, suosittelen jotain muuta tallia. Espoon talli eräs seudun huonoimmista.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: Jami 
Päivämäärä:   26.12.17 18:01:22

Änkeen samaan topaan. Etsin myös kouluratsastus painotteista ratstuskoulua Espoo-Kirkkonummi ja miksei Siuntiokin vielä menis akselilta. Primus ja Peik eivät tule kysymykseen. En usko että näissä paikoissa laatu vastaa kuitenkaan hintaa kun vertaa muihin paikkoihin.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: jenzkuu 
Päivämäärä:   26.12.17 18:15:32

Mun mielestä Peikin tallilla on hyvä hinta-laatusuhde. Meidän ryhmässä on usein vain seitsemän ja opetus on tehokasta. Hevoset ihan eri laatua kuin muilla espoolaisilla ridakouluilla joilla oon käyny (eli Kilo, Leppävaara, Tapiola, ex-Espoonkartano). Mahdollisuus valmennuksiin ym.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: Pilkku 
Päivämäärä:   27.12.17 14:55:18

Espoon tallille täältäkin ääni! Hevoset oikeasti laadukkaita, osa kilpaillut mm. Belgiassa. Kannattaa mennä kokeilemaan!

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   28.12.17 16:10:59

Peik ilmeisesti enemmän estepainotteinen? Näkyykö opetuksessa?

Itselle kouluratsastus on mielekkäämpää, esteitä ei tarvitse kun kerran kaks kauden aikana mielenvirkistykseksi.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   28.12.17 17:30:26

Minusta estepainotus näkyy lähinnä estetuntien määrässä. Ja siinä, ettei tuntsareilla ole käytössä yhtään koulusatulaa. Opetuksessa, tehtävissä yms. ei näy mitenkään, tuntivalikoimasta löytyy myös koulutunteja, joilla ei koskaan hypätä.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: dressage 
Päivämäärä:   28.12.17 21:58:34

Peikin tallilla hyviä koulutunteja. Osaavat hevoset ja opetus! Suosittelen varsinkin Kirsin kankituntia ja muita vaativia tunteja sekä Liv Hanneliuksen valmennuksia! :)

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: Siuntio 
Päivämäärä:   13.1.18 19:12:25

Jos Siuntio käy niin Övergårdin tallia suosittelen, pienet ryhmät ja hyvä opetus, plussana mulava tallihenki.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.1.18 20:47:10

Etelä vantaan ratsastuskoulu

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: tarina 
Päivämäärä:   14.1.18 12:52:54

Ratsutila Wiknerillä hevoset ovat ok ja paikat ovat siistit. Ainoastaan mulla on ikävää sanomista kyseisen tallin pitäjästä, koska hän siirsi tunti viikonlopulta arkipäivälle ylsipuolisesti ja eikä selvittänyt onko mulla mahdollisuutta työni puolesta siirtyä. Kyseinen tallinpitäjä kehtasi väittää ettei tiennyt mun olevan vuorotyössä ja kyseinen asia olisi ollut helposti selvitettävissä. Olin kyllä ilmoittanut etten pysty vaihtamaan tuntini aikaa työhön liittyvien syiden takia.

  Re: Ratsastuskoulu espoo-kirkkonummi akselilla?

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   18.1.18 22:18:48

Peikin talli paras, jos haluaa oppia kouluratsastusta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.