Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.8.17 18:50:10

Nykyisin hevosenomistajat valittavat jatkuvasti, että tallinpitäjät eivät osaa palvella asiakasta. Minä voin sanoa suoraan, että en palvele. Tallinpito ei ole palveluammatti, se on ennemminkin hoivatyötä. Hoidan hevoset, tallin, ympäristön ja työni ylipäätään, mutta en palvele ketään.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: hoiva 
Päivämäärä:   25.8.17 18:53:00

sitten pitäisi hoivata vielä muut asiakkaan lemmikit siinä samassa

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.8.17 19:05:09

Näinhän se on. Hevoselle hyvä luotettava hoito ja that's it.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.17 19:19:17

Sääli että yrittäjäksi voi alkaa ilman alkeellisintakaan ymmärrystä mitä asiakaspalvelu edes tarkoittaa. Aivan kuten aloittajakin on pihalla kuin lumiukko pakkasella.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.8.17 19:25:13

höpöhöpö ..., älä yritä päteä ja asettua muiden yläpuolelle. Jos sinulla on sanottavaa, niin sano, äläkä näsäviisaasti vihjaile.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.17 19:53:45

Jos oikeasti kuvittelet asiakaspalvelun olevan asiakkaan palvelemista niin suosittelen lämpimästi alan kursseja ja koulutuksia.

Kannattaa mainita kun hevoselle tarjoaa hoitotyötä että vain hevonen on tervetullut talliin ja omistaja voi pysyä poissa silmistä ja maksaa vain viulut.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.8.17 21:47:57

no sitä omistajaako pitäisi hoitaa?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Dee 
Päivämäärä:   25.8.17 22:12:32

No huh huh, niinhän se on, että täysjärkistä tallinpitäjää ei tusinaan mahdu.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Ahaa 
Päivämäärä:   25.8.17 22:24:05

Joo mäkin muistan sen yhden tallinpitäjän kuka ei enää edes tervehtinyt hevosenomistajia. Noh ei pitänyt kauaa tallia hän..

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Nuora 
Päivämäärä:   26.8.17 08:33:23

Pelottavaa,että aloittaja on noin hakoteillä tallinpitäjän työstä.Tosta oli jo pakko ottaa ss,voi lukea ja nauereskella vielä jälkikäteen,kuinka tyhmiä ihmiset on :)

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.8.17 09:19:40

Aloittaja on vaan pitänyty täysihoitotallia jo yli kaksikymmentävuotta, ja talli on aina ollut täynnä....

Käytöstavat ei ole asiakaspalvelua, muiden ihmisten (myös asiakkaiden) huomioonottaminen ei ole asiakaspalvelua. Normaali kanssakäyminen kuuluu jo ihan yleissivistykseen.

Hoidan hevoset, mutta ketään en palvele.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Pitko 
Päivämäärä:   26.8.17 10:15:00

Ookoooo.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: työntekijä 
Päivämäärä:   26.8.17 20:26:30

Ei hyvänen aika mihin tää maailma on menossa??? Toivottavasti alottaja ei pidä tallia tai ainakaan en ihmettele, jos on pientä asiakaskatoa tuolla asenteella.

En ole ees talliyrittäjä vaan tallityöntekijä ja kyllä mun mielestä työnkuvaan kuuluu niin mulla, kun tallinomistajalla asiakaspalvelu. Millä niitä asiakkaita saa talliisi tai siellä pysymään, jos asenne on, että asiakaspalvelu on turhaa. Asiakkaat tuo sulle hevoset hoivattavaks, joka tuo sulle ruuan pöytään eli sillon todella yrittäjän kuuluu käyttäyty asiakkaita kohtaan asiallisesti.

Itse tervehdin aina kaikkia, kuuntelen hevosia koskevat ajatukset ja keskustelen loimitus/tarhaus/yms vaihtoehdoista, jos niitä tarvitaan. Aina on marisijoita, joille mikään ei kelpaa, mutta ne suodatan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, enkä tee sen kummempaa numeroa. Tulen hyvin toimeen kaikkien asiakkaitteni kanssa ja olen aina valmis auttamaan, koska musta se kuuluu työnkuvaani.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Lulu 
Päivämäärä:   26.8.17 21:20:20

Asiakaspalvelu ei tarkoita asiakkaan palvelua. Idiootti.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Okei 
Päivämäärä:   26.8.17 21:25:29

Mulle asiakkaat ei tuo ruokaa pöytään, mies tuo. Mun ei sitten tarvi asiakaspalvella, vai mitä?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Ted 
Päivämäärä:   27.8.17 15:41:08

Riippuu tallista.. jos tallilla ei ole tarvetta maksaville ratsastajille vaan tarkoitus on vain hoitaa eläimiä ja niistä ei ole puutetta niin silloin aloittaja on varmaan ihan oikeassa. Jos taas tarkoitus on palvella ihmisiä tallinpitäjän kannattaa harkita ihan erillisen palvelualttiin henkilön palkkaamista. Jos tallinpitäjä ei itse ole oalvelualtis ja ihmisten huomioiminen ei kiinnosta niin ei kannata itse yrittää tehdä sitä väkisin jos se ei suju.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Hips 
Päivämäärä:   27.8.17 15:59:52

Oi ristus mikä keskustelu :-D no eihän suomalaiset tykkää palvella. Lainkaan... ketään...

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Ei orja. 
Päivämäärä:   28.8.17 03:14:22

Hyvä kirjoitus! Hullut hevosen om. Vaatii kaikenlaista jos ois "palvelija". Ei kannata laittaa soppariin täyshoito. Tai voi mutta 1000eur /kk. Hintana.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   28.8.17 07:27:40

Kyllä maksamallani 1000 euroa kuussa odotan jo laadukasta palvelua. Odotan laadukasta hevosen hoitoa, keskustelua ja hyvää asennetta. Se sisältää niin montaa asiaa.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   11.10.17 12:53:42

Suurin osa meistä hevosenomistajista ei kaipaa muuta kuin hevosen hyvää hoitoa. Siitähän tallipaikassa on kyse.

Kun itse painaa töissä ja väsyneenä raahautuu tallille vapaa-ajallaan, en minä ainakaan välitä mistään keskustelutuokioista vaan toivon että löydän hevoseni ehjänä, ruokittuna, juotettuna ja tarhattuna siististä karsinasta.

En kaipaa mitään extraa, mutta liian monessa tallissa nuo em. asiat ovat jo liikaa pyydetty.

Minua stressaa se jos hevosen heinissä on pihistelty liikaa, jos ruokinta-ajat ovat alkaneet heittää tolkuttomasti (nuo kaikki vaikuttavat suoraan tämän hevosen vatsan kuntoon, menee ripulille).

Olen älyttömän helpottunut kun hevoseni on maalaisjärjen omaavan tallinpitäjän hoidossa, tiedän että asiat hoituvat vaikken joka päivä käy tallilla.

Se mitä olen tätä alaa katsellut (vuosia myös tallityöntekijänä ja yrittäjänä), suurin osa omistajista on samoilla linjoilla kuin minä ja toivoo vain säännöllistä hyvää hoitoa, ei ihmeellisyyksiä.

Ehkä se pieni prosentti niitä äänekkäitä ja vaativia omistajia joiden hevosta pitäisi koko ajan roudata sisään ja ulos, vaihtaa lointa ja suojia sen mukaan mistä päin tuulee ja muutella ruokintaa/hoitokäytäntöjä alituiseen luovat sen kuvitelman että "suurin osa" vaatisi jotain extrapalveluja. Niin ei kuitenkaan ole.
Nykyisessä tallissakin on vain yksi henkilö joka niitä lisätoiveita jakelee ehtimiseen.

Yleinen kitinä alkaa kuitenkin vasta siinä tilanteessa kun tallissa on oikeasti jotain pielessä, sen olen huomannut. Silloin kannattaa jo avata korvansa ja ottaa selvää mikä ongelma on ja voisiko sille tehdä jotain.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: hahaa 
Päivämäärä:   11.10.17 13:09:58

Eli siis tallinpito ei ole asiakaspalvelua. Entäs ne ASIAKKAAT jotka tuovat hevosensa tallille XD No, jos ei raha kelpaa niin ei sitten ;) ilman näitä asiakkaita teillä ei olisi työtä.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: qwert 
Päivämäärä:   11.10.17 13:47:38

ALOITTAJA HOI! Mitä se asiakaspalvelu (jota et suostu tekemään) sun mielestä sitten on? Tai tietääkö joku muu, mitä aloittaja tarkoittaa?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.10.17 23:52:00

Mulle se on seuraneitinä oloa, ylimääräistä työtä maksutta, varusteiden keräämistä, jälkien siivoamista hoitopaikalta, vuokraajien opastamista ja kaikkea mikä on ilmoitettu omistajien hommaksi tai on outoa yksipuolista jeesaamista ja kaveeraamista. Osa asiakkaista oikeasti vaatimalla vaatii vaikka mitä ja eivät tajua miten kiusallista on kuunnella aivan kaikki huolet kun kuitenkin olen töissä enkä oikein kehtaisi sanoa ettei kuulu minulle. Eri jos normaalisti tutustuessa ne kuulumiset kysellään molemmin puolin tai tehdään myös vastapalveluksia.

Prinsessatouhu että jätetään kaikki liat pitkin on todella asiatonta. Tai ilmoitetaan että pitää tehdä jotain mikä ei palveluun kuulu, tällöin ykskantaan kerron joko hinnan tai etten tee.

Lasten ja jopa isovanhempien hoidatusyrityksiä on nähty myös :D että nämä tulisi kylään ratsastuksen ajaksi...

Ovelimmat tekee kieltäytymisestä hyvinkin vaikeaa. Olen oppinut kovettamaan itseäni pikku hiljaa, muuten oma elämä kärsii pahasti jos joku vieras varastaa aikaani jopa päivittäin.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: kille 
Päivämäärä:   12.10.17 08:51:42

Voi ku teidän lapsilla on ihana leikkipaikka, kai meidän matti voi puuhastella siellä aina kun ratsastan. Jos teijän vanhin tyttö on pihalla,niin vahtisko se vähän matin oerään,ettei ihan kaikkee suuhunsa pistäis.

Ai sul on traileri, mä varmaan voin lainata sitä klinikkareissulle,ja veto autonkin sulla näkyy olevan; josko senkin ottaisin käyttöön bensakulujen hinnalla. Vielä parempi olis,jos sä lähtisit vetään, ku mulla on toi pikku E ollu vasta hetken. Voisitko sä siellä klinikalla juoksuttaa sitä hevosta,kun mulla menee muuten ihan ohi mitä elli selittää. Ai niin,polle on vähän huono lastata,mut sähän tiedät miten se tehdään.......jne. kuullostaako tutulta?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   12.10.17 09:24:53

Voi luoja mitä lapsia tallinpitäjinä!
Asiakaspalvelu tarkoittaa sitä, että tehdään sovitut asiat, tervehditään, hymyillään ja ollaan aina ystävällisiä.
Itse olen pitänyt tallia jo 25 vuotta. Ei tulisi mieleenkään osoittaa mieltä, kiukutella tai jättää tervehtimättä. Hoitosopimuksessa lukee tallin käytännöt. Jos joku ei noudata niitä, jutellaan nätisti ja ystävällisessä hengessä.
Ei asiakaspalvelu tarkoita sitä, että tallinpitäjä on asiakkaan palvelija joka asiassa.
Autan kyllä esim ratsaillenousussa tms, jos olen paikalla.
Mutta en ihmettele, että näitä töykeitä kuittailijoita riittää. Olin joku aika sitten Ypäjällä kurssilla ja hevoshoitokoululaiset kohtelivat meitä kurssilaisia kuin haitallisia hyönteisiä. Ja tallimestari ei edes tervehtinyt. Tuollaisessa oppilaitoksessa juuri kuuluisi opettaa asiakaspalvelua alalle valmistuville, mutta on tainnut unohtua.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   12.10.17 09:30:39

Enkä kyllä ymmärrä tuotakaan miten teiltä koko ajan vaaditaan jotain ylimääräisiä palveluja, joista on vaikea kieltäytyä. Meillä on tehty niin selväksi se mitä hoitoon kuuluu, että kukaan ei kyllä vaadi mitään.
Joskus tulee joku viesti, että autatko eläinlääkäriä, autan kyllä, mutta lisään sen hoitomaksuun, koska sille päivälle tulee ylimääräistä työtä.
Satunnaisista pikkujutuista en laskuta erikseen, autan mielelläni esim lastauksessa, jos satun oaikalle.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Herätys 
Päivämäärä:   12.10.17 13:56:11

Täyshoitotallin pitoa ei voi kyllä suoraan verrata muihin perinteisimpiin naisvaltaisin palveluammatteihin. Talleilla on oltava selkeät säännöt ja kuri jo eläinten terveyttä ja yleistä järjestyksenpitoa ajatellen. Silläkin uhalla, ettei se kaikille nykyajan ihmisille tunnu sopivan. Hyvä tallinpitäjä on ennenkaikkea hevosten palveluksessa. Toki myös asiallisten ihmisten, mutta kaikkien tahdon mukaan ei linjakas tallinpitäjä kyllä pompi. Onhan se nyt päivänselvä asia. Täytyy ymmärtää työn luonne, Eihän sairaalassakaan sairaanhoitaja juokse toteuttamaan potilaiden jokaista älliä. Ns. kaupallisiin palvelualoihin, joissa myydään aineetonta palvelua, ei tallinpitoa voida rinnastaa. Olennaisena tekijänä erossa on juurikin elollinen olento eli hevonen.

Olkaa ihmiset tyytyväisiä, että tätä alipalkattua työtä tekemään riittää vielä halukkaita.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: balleriina 
Päivämäärä:   12.10.17 15:21:18

Kerttu: vitsi pääsispä sun tallille :D

Meillä on hoito tarkasti määritelty eikä tulis mieleenkään kysellä kaiken maailman palvelusten perään. Ainoa pyyntöni tallinpitäjältä (mikä ei liity hevosen hoitoon) on, että tervehditään, perheen riidat hoidetaan kotona eikä tallilla, ei tiuskita ja paiskota ovia (huonoja päiviä o kaikilla, mutta vaan teini ei osaa hillitä itseään) ja että muita asiakkaita ei haukuta. Ikävä kyllä tämäkin on jo liikaa vaadittua...

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Huhuuu 
Päivämäärä:   12.10.17 22:27:45

Liikaa vaadittu ymmärtää mikä ero on asiakaspalvelulla ja sillä että pitäisi muka hyppiä asiakkaan tahdon mukaan. Jos ei eroa ymmärrä ja ei ymmärrä edes mitä asiakaspalvelu on, niin se on turha asiakaspalvelua odottaakaan.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   13.10.17 12:27:06

kille: Noinhan se just menee.. Mutta meillä on kyllä kitkeytynyt, piti vaan itse olla 'ilkeä' ja laatia selkeät pelisäännöt ja hinnat asioille.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: zero 
Päivämäärä:   13.10.17 15:24:33

Erinomaisesti kirjoitettu, Kerttu.
Sinänsä olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mitä "asiakaspalvelu" ja "palveluammatti" aloittajan mielestä tarkoittavat.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Täti 2 
Päivämäärä:   14.10.17 20:43:43

Hyvä kirjoitus nimim. "täti." Samaa mieltä.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Jesse 
Päivämäärä:   15.10.17 17:21:47

Mulla on hevonen tallilla jossa tallin puolesta kysellään miten menee ja miltä tuntuu. Silti naapurikarsinan hevosen omistaja ei koskaan avaa suutaan tallinpitäjälle mutta valittaa meille muille asiakkaille. En ymmärrä miten hän ajattelee että tallinoutäjä on tietoinen koetuista epäkohdista jis edes kysyttäessä ei osaa kertoa. Viimeksi murahdin että kerro jollekin jota kiinnostaa, saa nähdä kauan menee kun avautuminen taas alkaa.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Eivät 
Päivämäärä:   10.11.17 10:02:01

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja. Tallia olen pyörittänyt KAUAN.
Ihmiset ovat muuttuneet kovin paljon. Nykyään pitäisi olla kaikkien kaveri ja kutsua illalliselle, juottaa ilmaiset viinat, kysellä jokaisen ratsastuskerran jälkeen miten meni, lainata varusteita ja neuvoa. Tuoda hevonen ilmaiseksi kengitykseen, eläinlääkärille ja milloin mitäkin. Koska olen tallinomistaja ja satun useimmiten olemaan paikalla, KOTONANI!
Tuo viiminen onkin se mitä usein ihmiset unohtavat. Minun pihalleni voi tuoda oman koiransa juoksemaan ja paskantamaan.
Jos jotakin hajoaa, ei tietenkään korvata mitään, sillä maksetaanhan sitä TALLIVUOKRAA, nimenomaan tallivuokraa. Mielellään vielä myöhässä.
Vaatia kyllä sitten osataan.
Minulla on alalta useampi koulutus ja yrittäjä koulutus myöskin. Tallin pito vaan on rahallisesti kannattamatonta ja henkisesti @!#$ä nykyajan ihmisten kanssa.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   10.11.17 11:36:06

Tuli mieleen, että mitä Asiakas tekee kotonaan?

- Jättääkö hanat juoksemaan?
- Jättääkö ulko-ovet levälleen kesät talvet?
- Heittääkö ovet voimalla kiinni, eikä vaivaudu vetämään ja vielä kääntämään kahvasta?
- Eikö pyyhi kuraisia kenkiään sisään tullessaan?
- Jättääkö koiransa paskat kotioven eteen?
- Kutsuuko kulmakunnan koirat juoksemaan pihalleen?
- Käyttääkö naapurin työkaluja lupaa kysymättä?
- Eikö kiukustu, jos naapuri lainaa Asiakkaan työkaluja luvatta?
- Eikö kiukustu, jos kulmakunnan koirat käy kusemassa kotioven? Ja omistajat jättävät korjaamatta niiden paskat naapurin etuoven edestä ja pihatieltä?
- Soittaako naapurille, että voisiko tämä käväistä viemässä Asiakkaan ulos vahingossa jättämän ruohonleikkurin sisään, kun Asiakas on syömässä illallista?
- Kun lapsi on kipeä, soittaako naapurille, että voiko tulla valvomaan lasta päiväksi tai koko viikoksi ja käyttää lääkärillä siinä sivussa?
- jne.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   10.11.17 13:29:17

Me lähdettiin tallilta, jossa tallinpitäjä aloitti samantien mykkäkoulun ja lopetti tervehtimisen aina jos joku irtisanoi tallipaikkansa. Irtisanojia myös haukuttiin toisille tallilaisille. Itseä kohtaan tuo käytös ei sitten tullut yllätyksenä, kun oli jo tiedossa kuinka epäasiallisesti tallinpitäjä lähtijöihin suhtautui. Onneksi lähdettiin, olisi pitänyt vaihtaa tallia vaan jo paaaaljon aiemmin.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: titta 
Päivämäärä:   10.11.17 14:46:53

itse odottaisin tallinpitäjältä sen verran "asiakaspalvelua", että voi tervehtiä kun tulen tallille, jättäisi haukkumatta selän takana jokaisen asiakkaan, kunnioittaisi hevosenomistajan omia päätöksiä esim. ruokinnan tai liikunnan suhteen. Tämä riittäisi, sen enempää ei tarvitse "pokkuroida" tai "palvella" hyvän hevosenhoidon lisäksi. Jos siis haluaa pitää asiakkaansa, niin nämä ovat ne perusedellytykset. Toki asiakkaalta on luontevaa odottaa samaa kohteliasta käytöstä.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.17 13:06:35

G, hyvin kirjoitettu.
Heti jos tallinomistaja vaikka käskee korvaamaan jonkun rikotun jutun, alkaa harmistuminen ihan kaikesta.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.11.17 13:13:57

G just näin..
lapsen leikkimökki sotketaan ja ulkoleluja hajotetaan, puskat annetaan pollen sotkea ym ja tallillakin tietty välillä jotain hajoo. ei kerrota ja ei kysytäkään pitäiskö korvata.. Pitäis varmaan viedä omat lapset ja polle näiden asiakkaiden pihaan 'leikkimään', mitähän tykkäis..

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.17 11:28:18

"tekisitkö asian a b ja c kun kuitenkin olet täällä" ja jos veloitat hinnaston mukaan = huono palvelu...

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.17 20:35:36

ASMA-blogista lainattua: Asiakaspalvelun perustehtävä on tehdä asiakkaat onnelliseksi. Yrityksen näkökulmasta tämä perustehtävä pitäisi suorittaa mahdollisimman kustannustehokkaasti. Tasapainon löytäminen asiakaspalvelun laadun ja tehokkuuden välille on polttava kysymys. Tarkoittaako parempi asiakaspalvelukokemus aina tehokkuudesta tinkimistä tai päinvastoin?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.17 07:50:50

Oletteko tallinpitäjät kieltäneet suoraan leikkimökin käytön tai sanoneet, ettette missään nimessä hoida muiden lapsia koiria tms?

Jotenkin mahdotonta uskoa, ettei suoraan sanominenkaan auta. Toki, jos vaan hymistään ja selän takana valitetaan, voi asiakas oikeasti jäädä siihen luuloon, että nuo asiat ovat teille ok.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   19.11.17 09:26:45

Tallilla jossa pidin hevosta oli niin ärhäkkä tallinpitäjä ettei sille uskalla sanoa mistään epäkohdasta mitään. Tuli silmille. Ruokinnan muutoksetkin on vaikeita. Jos hevonen sairastuu niin taas mökötetään ja mulkoillaan. Minusta tämä on itsensä suojaamiskeino. Hyökkäys on paras puolustus. Hän on ollut tälläinen aina. Yhtä äkkiä irtisanoo asiakkaita milloin mistäkin syystä. Hevoset saa kyytiä. Hoitotallin pitämiseen pitäsi olla jokin lupahakemus jossa selvitettäisiin verojen maksu ja pitäjän soveltuva ammattitaito ja kokemus hevosista. Taloudellinen tilanne pitäisi myös olla päivän valoa kestävä. Sairaita hevosia tulee kun kaikesta pihistellään ja hermot menee kun rahat loppuu.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: no just 
Päivämäärä:   19.11.17 19:06:25

"Oletteko kieltäneet leikkimökin käytön..." Voi jum*lauta. Normaali aikuinen ihminen ymmärtää, että HEVOSEN tallivuokraan EI kuulu tallinpitäjän lapsen leikkimökin käyttö. Sitä ei normaalille aikuiselle ihmiselle tarvitse erikseen kertoa.
On tämä pimeetä sakkia!

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Kaatunut gaselli 
Päivämäärä:   19.11.17 21:49:11

Asiakaspalvelu on asiakkaan pulman ratkomista, noin niinkuin yleisesti ottaen. Esimerkiksi vaatekaupassa vaatteiden sovituksen kanssa auttamista, yhdessä sopivien kokonaisuuksien pohdintaa jne jos sitä palvelua siis oikein kunnolla tarvitaan. Yleensä asiakas kuitenkin aika hyvin itse osaa tehdä ostoksensa ja asiakaspalvelu onkin sitten lähinnä paikkojen siistimistä, varastohommia, ystävällisenä oloa ja kysymistä voiko auttaa. Sekä toki kassapalvelu. Eikös sitä tallillaoloakin ja sen asiakaspalvelua voisi rinnastaa tähän? Suurin osa asiakkaista haluaa hevosensa hyvän hoidon ja haluaa harrastaa rauhassa. Haluaa tallinomistajalta ystävällisen hymyn ja tervehdyksen. Sekä tunteen, että jos keskusteltavaa on, niin tallinomistajaa on ok lähestyä ja pohtia tilannetta yhdessä. Hyvässä hengessä. Ei se asiakaspalvelu mitään muuta palvelemista olekaan. Jos asiakas jotain ekstraa haluaa, joko sanotaan ettei onnistu, tai että se maksaa x-verran. Näin minä asiakkaana ainakin asian näen.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Pk 
Päivämäärä:   20.11.17 20:27:29

Päiväkoti ehkä osuvampi vertaus tallinpidolle.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.11.17 07:45:56

Asiakkaiden lapset ja koirat eivät kuulu tallille- se on hevosen koti. Suurimmalla osalla on ajallisesti täysin mahdoton elämänjärjestely-ajatellaan että talli käynnin yhetydessä ulkoilutetaan koirat ja leikeiteään lapset.

Luulisi että tallilla keiskitytään hevoseen ja sen kanssa toimimiseen.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   22.11.17 11:19:02

Eli asiakkaan lapset eivät saa harrastaa? Vai täytyykö lapsi laittaa harrastamaan ratsastuskouluun erikseen?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   22.11.17 21:33:11

Kerttu ja kaatunut gaselli puhuvat asiaa,olen täysin samaa mieltä! Asiakaspalvelu on olennainen osa tallinpitoa.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: rinsessa 
Päivämäärä:   22.11.17 22:03:49

Asiaa tallinpito on asiakaspalvelua ja työkseen tätä tekevien ammattipätevyys tulisi tarkastaa ja valvoa toimintaa, eikä antaa rehottaa monella saralla.....
Rinsessojen hiekkalaatikot ja ystävä-kirjat pois.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Äiti myös 
Päivämäärä:   23.11.17 06:32:50

Mikäs siinä että lapset tulevat mukaan tallille. Mutta:
siellä ei melskata, juosta, renkata, vaan siellä ollaan kauniisti!
Ei ole tallinpitäjän asia ojentaa ja vahtia niitä lapsia - vaan äidin/isän!
Tuuppaa olemaan niin että ne lapset vaan otetaan mukaan tallille
(vaikka eivät ole pätkän vertaa kinnostuneita koko hommasta, mutta ei ole muutakaan paikkaa/lastenvahtia) ja dumpataan muitten ihmisten vahdittaviksi
kun itse harrastaa. Katsotaan vielä kieroon kun joku niitä ohjeistaa/kieltää riehumasta tai tekemästä jotain itselleen/muille/hevosille vaarallista. Suunnattoman ärsyttävää!

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.11.17 07:39:18

Sanoisin että pienten laseten kanssa turvallisuus on myös tärkeää. Urheiluhevosten ja viriileimpien ratsujen joukkoon taapero ei kuulu pyörimään. Pienille lapsille järjestetään ihan omia ponitalutuksia heille sopivan kokoisilla ja luonteisilla eläimillä.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Tarhatäti 
Päivämäärä:   6.12.17 21:57:48

" päiväkoti on osuvampi termi tallinpidolle"

Tämä

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Mikä 
Päivämäärä:   9.12.17 09:25:33

Mikä asiakaspalvelu? Hevosten hoidosta on kyse

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Asiaa 
Päivämäärä:   9.12.17 10:14:10

Hoidettavalla hevosella on omistaja joka maksaa hevosen kulut. Siksi asiakaspalvelu.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Tallinpitäjä 
Päivämäärä:   9.12.17 12:19:01

Oman käsityksen mukaan hevosenomistajien mielestä asiakaspalvelu tarkoittaa sitä, että tallinpitäjä vastaa kaikkiin toiveisiin kyllä-sanalla ja tekee palvelukset ilmaiseksi. Jos käyttää ei-sanaa ja/tai vaatii palveluksista rahaa, on laiska ja rahanahne alalle soveltumaton paska.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Myyjä 
Päivämäärä:   9.12.17 19:21:03

Vaateliikkeessä myös ajattelen ensimmäisenä aina että ne hiton asiakkaat tulevat vaan taas vaatimaan ilmaisia vaatteita ja sotkevat paikat. Varmuuden vuoksi jätän tervehtimättä ja tiuskin vastauksia mikäli kysyvät jotain.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: mitä?kuka?häh? 
Päivämäärä:   9.12.17 19:52:51

Mikä? - on niin ulapalla kuin voi olla.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: PP 
Päivämäärä:   9.12.17 21:11:53

Sepä se. Vaateliikkeessä ilmaisia vaatteita hakevat vain varkaat.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   9.12.17 21:27:30

"Suurin osa asiakkaista haluaa hevosensa hyvän hoidon ja haluaa harrastaa rauhassa. Haluaa tallinomistajalta ystävällisen hymyn ja tervehdyksen. Sekä tunteen, että jos keskusteltavaa on, niin tallinomistajaa on ok lähestyä ja pohtia tilannetta yhdessä. Hyvässä hengessä. Ei se asiakaspalvelu mitään muuta palvelemista olekaan. "

TÄMÄ!

Asia on 100% just näin. Juuri tästä puhumme paljonkin muiden hevosenomistajien kanssa. Emme halua tallinpitäjältä apua, neuvoja, läsnäoloa tai kädestä pitämistä. Haluamme vain voida luottaa siihen, että asiat tehdään sovitusti, ja jos jotain keskusteltavaa on, siitä voi keskustella asiallisesti ilman, että tallinpitäjä ottaa nokkiinsa. Mutta eipä tätäkään tahdo saada.

Mutta me olemmekin fiksuja, aikuisia ihmisiä monen vuosikymmenen hevoskokemuksella.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Lumihevonen 
Päivämäärä:   9.12.17 21:30:46

Näin nimimerkin kanssa samaa mieltä.

PP: Kaikki asiakkaat ovat mielestäsi tallilla varkaita? Hieno asenne!

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: titta 
Päivämäärä:   13.12.17 11:10:50

Näin! Näin se juuri on. Huvin sanottu. Ystävällinen tervehtiminen, vapaus on hoitaa omaa hevostaan ja harrastaan sen kanssa niin kuin haluaa, tarvittaessa voi pyytää apua ja neuvoa. Hyvässä hengessä. Sitä on asiakaspalvelu tallinpitäjältä. Sen enempää se ei vaadi.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   13.12.17 11:34:16

Mitä niitä asiakkaita neuvomaan. Suuttuvat vaan.
Antaa ihan rauhassa syöttää hevosensa palloksi. Liikuttamaankaan ei ehditä, mutta annetaan sen sijaan sen seitsemästä purkista lisää tavaraa.
Polle lihoo ja menee pitkin seiniä. Mutta ”neuvoa” ei saa. Itse tiedetään parhaiten. Sääliksi käy hevosta.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: titta 
Päivämäärä:   15.12.17 15:28:54

vv, neuvot on ok ja monta kertaa ne on oikeasti tervetulleita ja oikeita neuvoja asiantuntevalta ja kokeneelta ihmiseltä. Mutta kun on niitäkin tallinpitäjiä, jotka haluavat ihan ilkeyksittään puuttua ihan jokaiseen asiaan. Nimenomaan puuttua ja kytätä ja vängätä. Ja niissä tilanteissa ei ole vähääkään kysymys siitä, että haluttaisiin asiallisesti ja ystävällisesti antaa neuvoja. Silloin vaan toivoo, että saa ihan itse päättää mitä ja miten tekee asioita.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   19.12.17 17:01:43

Ihan turhia ovat edes ystävälliset neuvot. Tädit ovat jo netistä lukeneet mikä trendi kulloinkin on oikein ja sitten päättäneet yhdessä, että näin on.Tallipitäjä ei tiedä mitään.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   20.12.17 08:08:24

"emme kaipaa tallinpitäjän läsnäoloa" eli siis sen pitäisi väistellä teitä työpaikallaan omalla tilallaan? Ja tästä puhutte asiakkaiden kesken?

Valitettavasti aika usein joutuu olemaan tekemisissä, katsomaan perään ja jos ei näy muutamaan päivään niin alkaa kitinä, osa jopa soittaa ja kysyy etkö ole tulossa vaikka kaikki työt on hoidettu.

Sitten on näitä jotka joo mieluiten on 'rauhassa', helpompi paskat taas hevonen pitkin hoitopaikkaa ja jättää siivoamatta, lainalla kaikkea muilta jne kun kukaan ei näe. Mutta näitä joutuu ohjeistamaan ja minulle on ihan sama mitä joku pissaliisa siitä ajattelee. Osaamattomuus vahditaan ettei hajoteta ja sotketa. Virhe on tapahtunut jo kun on sellaisen asiakkaaksi ottanut, joskus vaan erehtyy.

Hyviä asiakkaita kannattaa passata hyvin, hankalia sopimuksen mukaan ja kaikki ylimääräinen pois, ei keskustelua, ei joustoa omistajan viihdyttämiseksi.

Asiakaspalvelu sisältyy työsuoritteeseen josta on sovittu ja kommunikaatioon palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä. Ylimääräinen työ ei ole asiakaspalvelua vaan työtehtävä josta tulee lisämaksu. Ystävällisinkään tallinpitäjä ei kiitoksella elä vaan ansaitsee työstä palkan, mieluiten niin ettei joka vitosta tarvitse kiusallisesti kerjätä. Tallilla on kivempaa jos kaikki on tavatessaan kuin kavereita, kuitenkin tulee muistaa että yksi on töissä eikä edes voi olla olematta 'kaveri'.

Jos ne pyydetyt jutut on niin helppoja ne voi tehdä itse. Jos se lisämaksu on pienempi paha kuin ajaa tallille ja tehdä itse se kannattaa maksaa tyytyväisenä.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ABC, kissa kävelee 
Päivämäärä:   20.12.17 09:32:11

Nm gg, taikka tallinpitäjä lukee Hevosen ABC kirjasta mitä kuuluisi tehdä? Tällainenkin on tullut vastaan.
Ruokinnan neuvomisessa täytyy olla ammattilainen. Muutoin jokainen ruokkikoon miten haluaa. Pikkulikkatallinpitäjät ilman mitään koulutusta eivät ole sen parempia sanomaan asioihin.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   20.12.17 10:16:26

"Lähettäjä: ......
Päivämäärä: 20.12.17 08:08:24

"emme kaipaa tallinpitäjän läsnäoloa" eli siis sen pitäisi väistellä teitä työpaikallaan omalla tilallaan? Ja tästä puhutte asiakkaiden kesken?"

Ei, vaan hänen ei tarvitse olla auttamassa, valvomassa, neuvomassa ja viihdyttämässä meitä. Hänen ei tarvitse olla paikalla siivoamassa jälkiämme.

Valitettavan usein tallinpitäjät eivät joko pysty tai osaa valikoida asiakkaitaan, ja siksi joutuvat pitämään tallissa näitä valvottavia tapauksia. Pisterivi: palvele paremmin ja muuta asennettasi, niin saat fiksumpia asiakkaita.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   20.12.17 11:45:50

Tällä asenteella ettei hypi joka pillin mukaan on juuri tullut kivat asiakkaat. Huonot karsiutui kun ei palvele liikaa. :-)

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   20.12.17 12:44:27

Tuo on totta. Parhaat asiakkaat on niitä, jotka jäävät jäljelle, kun kaikki pissikset on saatu savustettua ulos tallista olemalla palvelematta. Sitten niitä jäljelle jääneitä on kiva palvella, koska pyynnöt on tästä elämästä ja tarpeellisia.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   20.12.17 12:54:17

Ihan mielenkiinnosta, millaisia asioita ne pissikset pyytävät? Mitkä pyynnöt eivät ole tarpeellisia?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   20.12.17 17:00:27

Esim. lisätilaa loimille ja muille varusteille (halutaan omia tallin varastotiloja, jotka talli tarvitsee itse, esim. kausitavaroille). Tai halutaan omia tallinomistajan hevosten tarha, joka on tallin paras, kun tallinomistaja hoitaa sitä pieteetillä ja hevosensa ovat siistejä tavoiltaan, kun taas asiakkaan hevonen voi olla kamala sotkija, jonka jäljiltä tarha olisi mutatarha parissa kuukaudessa. Kaikki tarhat siivotaan, mutta jos on sotkuinen hevonen, niin on sotkuinen hevonen. Tai halutaan trailerille paikka pihalta tallin vierestä, mutta talli ei halua, koska hankaloittaa tilan töitä. Trailereille on muualla paikka. Suututaan ja vängätään, kun ei suostuta.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: tallinpitäjä #3 
Päivämäärä:   20.12.17 19:00:53

Heh, mulla on 15 vuoden kokemus tallinpidosta, ja sitä ennen 10 vuoden kokemus omasta hevosesta. Oon kokenut tän tallinpidon koko elinkaaren, ja nyt jo pystyn hymyssä suin miettimään aikoja taaksepäin.

Tiivistetysti. Ollessani itse tuore hevosenomista olin varmaan tallinomistajan kauhu, kyselin (jonkinverran), vähän hysterisoinkin (silloin alkoi vasta tulla säilöheinä yms ja sitä pidettiin aluksi hevosille sopimattomana) . vaihdoin tallia ton 10 vuoden aikana kolmesti ja ihmettelin miksi tallinpitäjät olivat kaikki hieman joustamattomia, ehdottomia ja kärttyisiä. Ihmettelin miksi homeista säilöheinää syötetään eikä koko paalia hävitetä kuten ht.netistä luin, ihmettelin miksi kenttää ei kuivalla kelillä kastella ja miksi mun jännevaivaiselle hevoselle tarjottiin joko samaa yhteislaidunta muiden kanssa tai sitten tarhassa seisottamista eikä voitu aidata sille omaa aitausta laitumeen...

Nooh, perustin sitten oman tallin. Aluksi mulla oli ideaali ajatus olla niin hyvä tallinomistaja kuin mahdollista, kuunnella asiakkaita ja toteuttaa lähestulkoon kaikkien toiveet. Metsään meni. Uutena tallinomistajana sain ensinnäkin alueen kiertolaiset (eli ne, jotka eivät olleet tyytyväisiä missään) talliini. Näille ei tietenkään mikään kelvannut. Pahimmat tapaukset vaihtoivat mielipidettä päivästä toiseen. Tänään piti olla vapaa ruokinta, kahden viikon (ja jonkun gurun käynnin jälkeen) hevonen piti ehdottomasti laihduttaa eli yhtäkkiä pitikin heinät punnita ja annostella seitsemästi päivässä. Toisen mielestä hänen hevosensa piti ruokkia ennen ratsastusta (minun toimestani eli lähetti aina tekstarin milloin mikäkin valmennus alkaa) ja toisen piti tietää ruokinta-ajat minuutintarkasti ettei hän vaan tulisi ratsastamaan kesken ruokinnan. Hevostalli.netistä lukivat, että juomaveden pitää olla 12 asteista ja sitä pitää olla tarjolla ympäri vuorokauden, heinän sokeri meinasi tappaa eräänkin asiakkaan hevosen, koska heinässä oli sokeria 152 g/kg suosituksen ollessa alle 150g/kilo (huom, hevonen ei ollut ex-kaviokuumeinen eikä edes poni)

Muutaman vuoden jaksoin ja sitten olin ihan valmista kauraa. Raadoin pitkää päivää enkä saanut palkkaa. Kuuntelin milloin mitäkin märinöitä, yritin miellyttää kaikkia ja puutuin aivan liikaa akkojen tappeluihin. Oli tehtävä muutoksia. Muutama hankala oli lähtenyt omaehtoisesti ja pari irtisanoin. Aloitin puhtaalta pöydältä. Vielä tällöinkin olin varmaan ihannetallinpitäjä sen suhteen että hyvin paljon kuuntelin asiakkaiden toiveita ja yritin toteuttaa minkä pystyin- ihan kaikkeen en kuitenkaan enää suostunut ja tietyt rajat olin asettanut. Tässäkin vaiheessa tein työtä suurella sydämellä. Minua vilpittömästi kiinnosti jokaisen hevosen hyvinvointi. Joitakin asiakkaita neuvoin varmaan liikaa heidän mielestään. Otin hyvin helposti puheeksi jos joku hevonen oli liian lihava, huonossa karvassa, könkkäsi, oli vaikea käsitellä eli liian energinen yms. Toiset olivat varmaan tyytyväisiä, monia tyylini ärsytti. Toiset eivät yksinkertaisesti halunneet neuvojani ottaa vastaan, vaikka varmaankin niitä minulla jo liki 15 vuoden jälkeen enemmän kuin näillä tuoreella hevosenomistajalla. Huonoilla keleillä puin sadevaatteita ylle viiden aikaan iltapäivällä ettei hevosten tarvitsisi seistä koko päivää räntäsateessa. TOisilta sain kiitosta, toisilta märinää, kun he kuitenkin maksoivat kokopäivätarhauksesta...

Noniin, arvatkaapa mikä tilanne on nyt 15 vuoden jälkeen. Hoidan hevoset edelleen täysin sovitusti. Sopikuksessa on tarkkaan määritelty tallin tavat ja nitä vuokraan kuuluu. Osaan esittää tallipaikkan kyselijöille oikeat kysymykset, joilla tiedän välttää vaikeita asiakkaita. Eli suoritan aikamoista valintaa tallipaikan hakijoissa. Kuuntelen murheet ja otan osaa, mutta en puutu oikeastaan mihinkään. Totta puhuen en jaksa välittää mitä asiakkaiden hevoset syövät, ovatko ne ylilihavia, huonossa karvassa, miten ne kengitetään ja miten niitä liikutetaan. Jos jonkun hevonen könkkää katson mieluummin muualle kuin alan vääntää (ellei nyt siis ole ihan merkittävästä ontumasta kyse)
Yleensä pyrin tekemään hommat (kentän huollon, tarhojen siivouksen, aitausten korjaamiset) niihin aikoihin, kun tallilla ei ole enää ketään paikalla. Pääsen helpommalla :-)

Jos asiakkaat esittävät ehdotuksia kuuntelen kyllä, mutta harvoin mihinkään enää lähden. Kaikki on jo koettu, nähty ja hyväksi tai huonoksi todettu :-)
Ehkä olen nyt juuri se joustamaton, kyyninen ja kärttyisä tallinpitäjä jota itse 20 vuotta sitten kauhistelin

Tällä hetkellä ja tällä tyylillä tallillani on kuitenkin pienempi vaihtuvuus kun alkuvuosina. Joitakin saattaa piittaamattomuuteni ärsyttää, itseäni hymyilyttää, kun laitan tallin oven illalla säppiin ja omistajat jäävät ihmettelemään että mitäköhän loimia huomenna pitäisi laittaa karsinan oveen valmiiksi, kun siellä on luvattu räntää ja hevoset seisovat kokopäivätarhauksessa aamusta iltaan...

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Hirnuu 
Päivämäärä:   20.12.17 19:36:55

Olipa hyvä kirjoitus tallinpitäjä nro kolmelta. Luulen melkein, että kuka tahansa ratsutallinpitäjä, jolla on ollut talli yli 7 v, voi allekirjoittaa saman kehityskäyrän. Minä ainakin.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: tykkää 
Päivämäärä:   20.12.17 22:19:29

Peukku tp3,tykkää

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Miksi 
Päivämäärä:   21.12.17 00:27:19

Onko olemassa jokin ala, jossa ei tarvita asiakaspalvelua!?
Kaikilla yrittäjillä/työntekijöillä on joku asiakas, joka sen palkan viime kädessä maksaa. Täysihoitotallilla se on hevosen omistaja. Loppujen lopuksi asiakaspalvelussa on kyse hyvistä käytöstavoista ja siitä, että "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan".

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: tallinpitäjä #3 
Päivämäärä:   21.12.17 06:52:21

Nimenomaan hyvistä käytöstavoista. Mutta kun pari vuotta saa pelkkää tyytymättömyyttä, vaikka kaikkensa yrittää, niin kyllä siinä ihan kuka tahansa katkeroituu, kyynistyy ja lakkaa yrittämästä. Tai no, oikeastaan kymmentä ihanaaa asiakasta kohden ei tarvita kuin se yksi mätämuna lietsoja, niin kenelläkään ei ole kivaa.

Fakta on tässä se, että tallivuokra ei mitenkään kata kaikkea sitä mitä asiakkaat haluaisivat eikä asiakkailla voikaan olla kokonaiskäsitystä siitä miten kallista kaikki on. Pikkuasialta vaikuttava juttu vaikuttaa moneen muuhun.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: tallinpitäjä #3 
Päivämäärä:   21.12.17 06:57:28

Vertauskuvaksi sopii hyvin se, että en minä voi mennä Lidliin ja vaatia sieltä samalla hinnalla Adidasta tai Guccia kuin mitä maksaisi Sokoksessa.

En voi mennä pienen kyläkaupan lihatiskille ja vaatia samaa leikkelevalikoimaa mitä Prismassakin on.

Tai en voi sanoa, että en MINÄ halua maksaa tästä hupparista viittäkymmentä euroa jos siihen hintaan sisältyy hävikki tai sunnuntaiaukiolo, kun en minä käy koskaan sunnuntaisin enkä ole koskaan varastanut mitään, niin miksi minun pitäsii siitä maksaa.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.12.17 08:29:01

Tallinpitäjä 3, olen ihan kaikessa samaa mieltä kanssasi. Tallinpitoa takana jo yli 20 vuotta, ja hevoselämää yli 40 vuotta, ja ihan samat ajatukset kuin sinulla.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.12.17 08:31:17

ja mies sanoi osuvasti yksi päivä, että kaikille on joskus käynyt niin, että lähtee ulos väärissä vaatteissa (on pitkät kalsarit kun ei pitäisi/ ei ole pitkiä kalsareita kun pitäisi olla), ja ei siihen kuole. Miksi ne hevoset kuolee?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: asiakas 
Päivämäärä:   21.12.17 09:57:40

"Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 21.12.17 08:31:17

ja mies sanoi osuvasti yksi päivä, että kaikille on joskus käynyt niin, että lähtee ulos väärissä vaatteissa (on pitkät kalsarit kun ei pitäisi/ ei ole pitkiä kalsareita kun pitäisi olla), ja ei siihen kuole. Miksi ne hevoset kuolee?"

Viitsitkö vähän avata tätä?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: tallinpitäjä#3 
Päivämäärä:   21.12.17 11:35:14

Toi kalsarivertaus lienee loimitusasia!

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Hörisen vaan 
Päivämäärä:   21.12.17 11:48:02

Tp 3, tekstisi voisi olla omalta näppäimistöltä. Minullakin oli ensin hevosia täysihoitotallilla, kunnes perustin oman täysihoitotallin. Halusin saada alv-edut ja investointituet ja lomitukset. Muuten olisi kannattanut tehdä pienempi vain omia varten. Tosin nyt on kaikkien takaisinmaksuaikarajat jo menneet, joten voisin lopettaa ja tosiaan pitää vain omani. Mutta minäkin lähdin liikenteeseen suurin unelmin. Teen kaiken paremmin kuin entiset tallinpitäjät. Fasiliteetit kunnossa ja kaikki mietitty ja hevosilla hyvä olla. Sitten tuli niitä tallinpitäjän kauhuja asiakkaiksi, joille mikään ei ollut hyvin ja jotka saivat elämälleen tarkoituksen puhumalla toisista pahaa hevostalli.netissä ja facebookissa. Kiertolaisia, kuten yllä todettiin.Tätä kesti monta vuotta, kunnes älysin sanoa sen viimeisenkin paskanjauhajan irti. Siihen loppui selän takana tapahtuva paskanjauhanta tallillani, eikä sitä ole sen koommin kuultu. Kokemuksista viisastuneena en enää edes yritä toteuttaa asiakkaiden toiveita, koska ne on jo kaikki nähty ja koettu, joten oma kanta niihin on valmiina. Harvoin tulee mitään, mikä helpottaisi toimintaa tallilla. Sen sijaan aikaa ja rahaa vieviä ovat yleensä. Pyyntöihin sanon, että katsotaan ja harkitaan ja jos joku kehtaa palata asiaan, vastaan, ettei se valitettavasti ole mahdollista sen kummemmin perustelematta. Minäkään en enää puutu asiakkaiden asioihin, koska kävi juuri niin kuin tp 3:lle. Hyväkin neuvot katsottiin asioihin puuttumiseksi. Hevosen tappiohan se on ja vieläkin joskus tekee pahaa hevosen puolesta, mutta onneksi siihen vähän turtuu. Teen sopimuksessa todetut asiat mukisematta ja hyvin. Se käsittää vain hevosen perushoidon; karsinan siivouksen ja kuivituksen, heinät ja tarhauksen. Omat hevoset pyrin hoitamaan ennen kuin suurin osa asiakkaista tulee tallille, jolloin minä voin pakata kimpsuni ja kampsuni ja mennä kotiin. Meillä voi onneksi lähteä aikaisin, koska heinistä huolehtii automaatti.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: asiakas 
Päivämäärä:   21.12.17 12:06:38

Juu selvästikin tuo kalsarivertaus on loimitusasia, mutta tuosta saa sellainen kuvan, että tallinpitäjän mielestä on ok, ettei välitä siitä, onko hevosella asianmukainen loimi päällä.

Toivottavasti asia ei ole näin.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   21.12.17 20:05:09

Uskon, että ns. hankalat asiakkaat ovat usein epävarmoja ja kokemattomia hevosenomistajia? Tieto ja keskustelu auttaa. Tallia pyörittäessä saa olla jämäkkä ja ystävällinen. Yritystä johdettaessa ei saa lähteä mukaan peen puhumiseen. Se on välittömästi tallin tapakulttuuria. Hankalat asiakkaat pitää irtisanoa varoituksen jälkeen. Nykyään on myös hankalaa löytää hyvää tallipaikkaa. Kaikenlaisella kokenuksella perustetaan talleja. Usein tallit eivät ole turvallisia ja vastuullisia. Kiertolaisuus on myös lisääntynyt jonkin verran tämän vuoksi. Epäluuloisuutta lisää huonot kokemukset. Tallipaikan tarjoajan tulee noudattaa tehtyä sopimusta, muuten luottamusta ei synny.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

LähettäjäMarjo Korpela 
Päivämäärä:   21.12.17 23:31:50

Oikeesti..,tää osio tätikaikentietävät asiakkaat!! Te ette voi olla selvinpäin. Onko Pappan tuoma punkkupullo jo tyhjä??). Kaikki te puhutte periaatteesta vaikka pitäisi puhua RAHASTA. ONKO Suomenniemellä vielä talleja joista yrittäjä pystyisi maksamaan itselleen palkkaa, Yelliä, tapaturmavakuutusta,kiinteistöveroa, vastuuvakuutusta,sähkö:vesi/jätemaksua,tiemaksua, työvaatteita, työterveyslääkäriä, sairauspäivärahaa,kirjanpitäjää, JA perintätoimiston vuosimaksua, kun te besserwisserit päätätte kaikkiviisaudessanne että koska tallinpitäjä ei niiannut kun menin talliin niin eimuntarvii maksaa vuokraakaan kun mua taas @!#$. ONNEKSI mun ei tarvii katsella enää yhtään 50+ tätiä joka on unohtanut käydä gynellä. Jos kaikkien tallivuokra alkais numerolla 7 niin mäkin niiaisin. Ihan vaan nuorien naistalliyrittäjien vuoksi. They are worth it. Nimim. Onneks mun ei enää tarvi.,

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   22.12.17 07:12:27

Toivottavasti sinullakin riittää noihin nykysiin hommiin nuoria naisia ja setiä asiakkaiksi. Avautumisesi nykyisen firman tiedoilla varmasti edistää myyntiä.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   22.12.17 07:32:24

Marjo taitaa nyt aamulla katua, että tuli se punkkupullo avattua.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.12.17 08:19:25

Marjo puhuu asiaa, joskin tuohtumus on aika suuri, mutta ymmärrän.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   22.12.17 08:49:08

Miten asiakkaan gynellä käynnit kuuluu tallinpitäjälle?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ääliö olet 
Päivämäärä:   22.12.17 09:12:16

Marjo Korpela, sinun ei alkujaankaan olisi pitänyt aloittaa tallinpitoa. Paistaa läpi sellainen itsekkyys, että tuskin olet pärjännyt ansiotyössäkään toisen alaisuudessa.
Tekstisi oli oikein hyvä mainospuhe....... Karttamaan talliasi ja sinua.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: tallitar 
Päivämäärä:   22.12.17 12:25:17

Aika rohkea veto omalla nimellä. Jos ei sitten ole jonkun toisen aloittama pilailujuttu. Ja tällöin törkeä teko

Itsekin valitettavasti kokenut tädit (50+) vaikeimmiksi asiakkaiksi. Varsinkin, jos se hevonen on 50-vuotislahja itselle. Toki on ihaniakin tätejä, mutta jos hormonitasapainot heittelee, yöunet huonot ja murrosikäiset lapset koettelemassa hermoja, niin kyllä se paha olo sitten heijastuu. Äkkipikaisuutena, elämään kyllästyneisyytenä jopa kateutena ja kyräilynä esimerkiksi nuorempia talliasiakkaita kohtaan. (tai tallinpitäjää...) Yhtäkkiä saattaa ihan kaikki olla pielessä.

Meillä ovat tädit niitä, jotka ovat saaneet raivarin, jos teinit ovat jättäneet raipat väärinpäin raippatelineeseen, tädit ovat niitä, jotka katselevat asiaa vain omasta ja sen oman kullannupun näkövinkkelistä. (Sillä pitää olla paras tarha, lähinnä tallin ovea, sillä pitää olla heinät punnittu grammalleen, loimet viikattu oikeinpäin jne.) Ja auta armias, jos joku nuorempi ratsastaja erehtyy tuomaan tallille kaverin tai ratsastamaan laukkaa samaan aikaan kuin täti kentällä kävelee loppukäyntejä.

Ja vielä korostan: On todellakin olemassa myös fiksuja tätejä. (Ja on olemassa myös kaameita piittaamattomia teinejä. )

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ikuisuuskysymys 
Päivämäärä:   22.12.17 16:35:28

Jälleen tämä kysymys: Miksi te alatte pitää tallia, jos ette kestä asiakkaita? Tuskin on elämässä ollut ainoa vaihtoehto.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: tallitar 
Päivämäärä:   22.12.17 16:53:15

Ihan virhearviointien vuoksi varmaan. KUKAAN ei tajua kuinka ikäviä ikävät asiakkaat saattavat olla, kuinka paljon kaikki vie työtä ja maksaa ja kuinka vaikea tämä yhtälö on.

Ne joilla on vahvin teflonpinta jaksavat jatkaa edellä luvatuilla keinoilla (suljen silmäni enkä välitä) ja loput laittavat pillit pussiin.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   22.12.17 17:17:31

Eikä missään muussa ammatissa ole ikäviä tai vielä ikävämpiä asiakkaita?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.12.17 17:19:14

Ei sitä pysty etukäteen tajuamaan miten karmeita ne karmeimmat asiakkaat voi olla. Ja millaista on nähdä niitä päivittäin omassa pihassa... saati miten jumalattoman hirveitä vuokraaja pahimmilla tädeillä on. Työ on raskasta ja kaikkea kuluu paljon enemmän kuin omien kanssa touhutessa.
Siinä ei paljon naurata kun vielä yritetään hyppyyttää typerillä hommilla

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   22.12.17 17:24:21

Ja tämä siis tulee yllätyksenä kun ryhdyitte yrittäjiksi alalle missä teillä on asiakkaina hevosenomistajia?

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Tallitar 
Päivämäärä:   22.12.17 18:40:46

+ en kyllä ihan heti keksi missä muussa ammatissa yhtä paljon menisi tunteisiin, monessa muussa kuitenkin on asiakaskunta paljon suurempi eikä niitä tyytymättömiä asiakkaita tarvitse uudelleen katsoa.
Tai sitten jos on yhtä tunteisiin menevää kuten vaikka koulussa opettajat, päiväkodissa tai vanhainkodissa hoitajat niin heillä on kuitenkin a) kohtuullinen korvaus b) vertaistukea
Tämä vertaistuen puute on aika ikävä
Juttu kun ja jos se talliyrittäjältä puuttuu...

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: Tallitar 
Päivämäärä:   22.12.17 18:58:09

+ kyllä se tuli yllätyksenä!!

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   22.12.17 18:59:53

Hoitoalalla kohtuullinen korvaus!!!! :D Ette selvästi näe omaa napaa pidemmälle. Ja ei muka missään muulla alalla. Kannattaa laajentaa näkemystä pidemmälle. Olen asiakaspalvelussa, en hoitoalalla, saan osakseni haistattelua, huorittelua ja muuta nimittelyä, väkivallalla uhkailua (esim raiskauksella, haulikolla ampumisella) jne ja jotain näistä tapahtuu ihan päivittäin. Voi kun olisi kiva saada asiakkaaksi vaan hankala täti. Ehkä tallinpitäjien tulisi pitää enemmän yhtä ja kouluttautua asiakaskohtaamisiin ja vuorovaikutustaitoihin enemmän, mutta tähän löytyy heiltä varmasti taas monta hyvää syytä miksi ei voi toteuttaa.

  Re: Asiakaspalvelu tallilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.12.17 19:02:53

Joo, ja kun tyypillisesti työpaikka on pihassa, ne ikävät jutut on hyvin vaikeaa jättää duuniin. Etenkin kun työt jatkuu on-off aamuvarhaisesta yömyöhään.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.