Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rovaniemi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.7.17 23:15:13

Rovaniemellähän valmentaa Annamiina Pulliainen. Voisiko hänen valmennuksissaan käyneet kertoa kokemuksia? Mihin keskityy ratsukossa ja minkälainen tyyli opettaa? Suosittelisitko? :) Käykö Rovaniemellä muita kouluvalmentajia? Entä estevalmennukset/opetus?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.7.17 23:57:12

Laitan tähän lainauksen Pulliaisen blogista, minusta hyvää tekstiä.

http://tmipulliainen.blogspot.fi/

" Hyvä, huono nöyryys
Pikainen ajatus henkisestä näkökulmasta ratsastukseen.

Ratsastus on erittäin vaikea tekniikkalaji, ehkä vaikein kaikista, jossa urheilupartnerilla ei ole lähtökohtaisesti mitään hajua, mitä halutaan tehdä, miksi niin tehdään ja mihin koko hommassa pyritään. Jos ja kun hevonen ei onnistu, on ratsastajan aina katsottava peiliin: "Mitä minä nyt tein väärin? Miksi se ei ymmärrä?"

Suomen kyralaisessa kulttuurissa mielestäni ymmärretään tämä asia melko hyvin. Ainakin puheen tasolla. Kunnes sitten tulee nämä klassiset "miksi tämä hevonen tekee näin?", "mutta kun tämä hevonen..." ja mitä niitä nyt on. Suurin osa minun oppilaistani kysyy ensin nämä kysymykset, kunnes sitten yhdessä käydään läpi, miksi mikäkin asia tapahtuu tai jää tapahtumatta. Hyvää nöyryyttä on se kun katsotaan peiliin. Ymmärretään oma vastuu tekemisen laadusta.

Huonoksi nöyryys muuttuu, kun ratsastaja ei enää ota kunniaa mistään. Kuulinpa tuossa taannoin erään oppilaani suusta: "Aika hyvä siirtyminen." Ansaitusti hän näin sanoi, mutta sen jälkeen hän tokaisi, että ehkä lienee sattumaa tai hevonen on oppinut tehtävän tai mitä lie... Piti siihen oikaisemani, että ei se hevonen yksin ymmärrä sitä hyvää siirtymistä tehdä. Että kyllä siinä on ratsastajan omalla kehollaan pitänyt mahdollistaa hevosen oikea toiminta, antaa se kevyt apu oikealla ajoituksella ja hellittääkin oikea-aikaisesti. Vaikka hevonen "oppisi tehtävän" ja ennakoisi positiivisella tavalla tehtävää, on sekin ratsastajan aikaansaamaa tekemistä. Silloin pitää ottaa ilo irti omasta onnistumisesta: "Hyvä minä!"

Hyvä nöyryys esiintyy rakentavana itsekritiikkinä, pyrkimyksenä parempaan, kovana työntekona, realismina. Huono nöyryys puolestaan siten, että urheilija painaa itseään alas, ei uskalla iloita onnistumisesta, suhtautuu pessimistisesti tulevaisuuteen (pohjois-suomalainen suosikkini: "Ei meistä kenestäkään tule ikinä mitään...") ja mahdollisesti näiden seurauksena passivoituu.

Hyvä nöyryys ei ole kuvien kumartamista, nöyristelyä. Hyvä nöyryys on vakavoitumista tärkeän asian äärellä, vastuunkantoa omista tekemisistään ja urheilukumppanin arvostusta. Nöyräkin urheilija voi sanoa: "Minä haluan tulla hyväksi. Minä olen hyvä." Silloin kun niitä sanoja tukee käytännöntekeminen."

Blogissa on paljon muitakin hyviä ajatuksia ja kirjoittaja vaikuttaa asiansa osaavalta valmentajalta! :) Olisi mukava kuulla myös oppilaiden omia kokemuksia ja vähän tehtävien sisältöä, mitä valmennuksissa käydään läpi.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   29.7.17 09:12:21

?: Tutustu Miian ratsutallin tarjontaan. Painopiste estevalmennuksessa, mutta hallitsee hyvin myös sileänvalmennukset.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   29.7.17 10:27:56

Maija Kärkkäinen käy Hirvaalla.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   29.7.17 14:47:36

Kemijoen ratsutilalla Oikaraisessa käyvät säännöllisesti Maija Kärkkäinen ja Pinja Immonen

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.7.17 20:14:28

Onko Rovaniemellä ratsastuskouluissa, tai ilman omaa hevosta (vuokrahevosella?), mahdollisuuksia kehittyä helppo B-tasoa korkeammalle (helppo A-tasolle)? Valmentajia siis käy, mutta onko osaavia hevosia, vai jääkö haaveeksi?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.7.17 20:47:41

Kaivele tähti edellinen Rovaniemi-ketju esille. Siellä keskusteltiin asiasta.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Kokeilemaan? 
Päivämäärä:   29.7.17 23:49:35

Kuka pitää Hepussa aikuisten tunnit? Entä yksityistunnit? Ajattelin lähteä ehkä kokeilemaan, kun paljon olen kehuja kuullut/lukenut. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   30.7.17 00:13:01

Osaisiko joku kertoa Horse Hillin hevosesta Bukovina? Tallin nettisivuilla oli maininta, että se osaa koulua vaativa B -tasolle asti? :) Siinä olisi ainakin osaava ratsu.

Minkälaisia tunteja Hillillä pidetään? Minkä tasoisia sennuryhmiä on? Voisiko joku kuvailla tuntien tehtäviä? :) Ja vielä tärkeä kysymys: laukataanko joka tunti?

Jos Rorkin käynti-ravi -linja vielä jatkuu, niin olisi mukava kokeilla ehkä muitakin talleja, jospa löytyisi sopivat hevoset ja ryhmä. :) Enkä tarkoita haukkua Rorkia, se on ok paikka, mutta itse kaipaan vaihtelua tehtäviin.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   30.7.17 10:54:05

Kokeilemaan?: Hepussa aikuisten tunnit pitää Jaana Piippola ja lasten tunnit taas sitten Anna Turpeenniemi. Välillä kuitenkin Anna opettaa myös aikusia tunteja, eli ei ole niin tarkaa. Lasten tunnit on kuitenkin Annalla.Yksityistunneilla sama juttu, Anna pitää lasten tunnit ja Jaana aikuisten, mutta ei välttämättä, kyllän Annakin voi pitää aikuselle yksärin.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Kokeilemaan? 
Päivämäärä:   30.7.17 11:04:21

Kiitos vastauksesta, Allu! Voikohan toivoa, että Anna pitäisi tunnin, siis jos ottaa vaikka yksityistunnin? Olen nimittäin kuullut Annasta tosi paljon hyvää palautetta. Miten Hepun kenttä talvella; voiko ratsastaa kunnolla läpi talven, vai tuleeko pidempiä kävelyjaksoja liukkaiden kelien tms. vuoksi? Minkälaisia Hepun hevoset ovat? :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   30.7.17 11:45:49

Kokeilemaan? : Oleppa hyvä! Mielelläni kerron Hepusta :) Joo laita ihmeessa vaikka Annalle viestiä ja kysy häneltä, uskon kyllä että häneltä saa kyllä aikusetkin tunteja, jos hön lasten tuntejen oheella ehtii :) Hän on kyllä tosi mukava niin aikuisille kun lapsille.

Maneesiahan Hepulla ei ole, joten kentän varassa todellaki mennään. Kelirikkoaikana on sitte enemmän niitä kävely/ravailu tunteja kun kenttä ( semmoset loskakelit jolloin kakikki lumi paakkuuntuu ärsyttävästi on pahimpia) ei mahollista kunnon menoa. Talvella kun lumi tulee maahan, voi kentällä kuitenki ratsastaa iha normaalisti, ja sillon se on oikeestaa aika hyvä! Kenttä myös aurataan aina talvisin kunnon tullut paljon lunta, eikä kaikki voi tamppaanu hevosten ansiosta. Kelirikkoaikana tunnit pyörii iha normaalisiti, silloin tehään vaa enemmä käynti-tehtäviä.

Tuntihevosiahan Hepulla on 9, joista 6 on niin aikusten kun lasten aikusten käytössä ( 3 pikkuponia on vain lapsille). Hevoset on kaikki kilttejä, kukaan ei potki, pure tai näyki karsinassa. Ratsastaessa kaikki on omia yksilöitä, löytyy niitä valmiiksi reippaita ja semmosia joita pitää osata vähän pyytää ite eteempäin :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Kokeilemaan? 
Päivämäärä:   30.7.17 11:48:26

Allu: Mikä on hevosten osaamistaso? Onko hevosia, jotka esim. pukittelevat, hyppivät pystyyn, säpsyvät (siis herkästi) tms.? Maastoillaanko Hepulla?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   30.7.17 12:04:54

Kokeilemaan?: Kolmella hevosella on kisattu pöykkölässä helppoa a:ta ja loppujen tasoa en osaa tarkalleen sanoa, sitä perus ratsastuskoulutasoa (?).

Pukittelevia ja pystyyn nousevia hevosia ei ole, eikä herkästi säpsyviäkään. Täysin pommivarmoja ei tietty kukaan ole, jos talvella kauris päättää esittäytyä kentänlaidalla, tai jos puusta tipahtaa paljon lunta, nii mitä sille mahtaa. Mutta noin vaa yhtäkkiä laukkaan lähteviä tiputtelijoita ei ole.

Maastoon ei valitettavasti pääse.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Puppe 
Päivämäärä:   30.7.17 14:08:32

Käyttäkää talvella tilsakumeja joka jalassa, niin ei tuu tieroja. Ja vielä tallista lähtiessä kun voitelee ruokaöljyllä kunnolla koko kavionpohjan, kengän reunat ja sen tilsakumenkin, niin se estää vielä paremmin tieroja tarttumasta. Turhaa on joutua itse ja etenkin hevosen niistä tieroista kärsimään, kun tällä niistä vältetään 95%.

  Re: Rovaniemi

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   30.7.17 17:08:38

Hevosillamme on tilsakumit talvisin, mutta jos lumi on jäädäkseen kiinni niin se yleensä jää eikä silloin tilsakumit auta mutta ne kelit jäävät onneksi hyvin hyvin vähäiseksi, tuota ruokaöljyä en ole kokeillut :) Kelirikko kelit eivät yleensä kauaa kestä, silloin tunnit painottuvat käynti ravi askellajeihin eli hiotaan pieniä asioita ja kun lunta saadaan maahan niin laukkaamaan pystyy heti.

Yleinen hevosten osaamistaso on he b-he a, osa hevosista kykenee myös vaativaan b, kisattu ei vielä ole kuin he a.

Pidän lapsille tunteja mutta myös aikuisille, kursseja yms, yksäreitäkin.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Kokeilemaan? 
Päivämäärä:   30.7.17 21:56:52

Kiitos vastauksista Allu ja Anna. Kuulostaa mukavalta! Varaan kyllä tunnin heti, kun vaan on aikaa. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Tienhaara 
Päivämäärä:   30.7.17 22:38:02

Löytyykö Lapista talleja, jotka järjestää "vaelluksia"? Esim. päivän tai puol kestävä maasto ois aika kiva, jos on maastojakin mitä ihailla... :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.7.17 22:53:21

Minuakin kiinnostaisi maastot. Eikös joku yritys järjestä suomenhevosilla maastoja Rovaniemellä? Ainakin ennen oli, mutta minulla ei ole paikasta mitään kokemusta.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.17 12:29:23

Pisan eräratsut ainakin järjestää vaelluksia

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Tallit 
Päivämäärä:   31.7.17 14:00:32

https://www.wanhanniskalanissikat.fi/

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: HeA(?) 
Päivämäärä:   31.7.17 14:03:29

Vastausta ylemmäs: Vuokrahevosella varmaankin mahdollista kehittyä aahan jos vaan osaavan löydät. Rovaniemellä ei kyllä hirveästi ole valinnan varaa,tai sitten kaikilla osaavilla on jo vuokraajat. (?) Ratsastuskoulussahan oppi on kuitenkin erilaista ja hieman hitaampaa tietyissä asioissa kuin yksin treenaten (jos kykenee jo itsenäiseen harjoitteluun kehittävästi).

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   31.7.17 16:11:36

Nuo mun ylemmät kommentit oli sitte ihan mun oma mielipide ja näkemys Hepusta :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   3.8.17 10:11:54

miksi tämä näyttää, että 1.8. kuuden jälkeen illalla on kirjoitettu viimeksi, mutta silti näkyy vain tuo Allun 31.7. viesti? :O

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   3.8.17 12:38:38

Oisko siinä ollu joku kommentti joka on poistettu?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   3.8.17 21:16:41

Puskaradion mukaan hilliltä kadonnut hevonen. Joko on löytynyt? Toivottavasti on kunnossa!

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   3.8.17 21:53:19

Eiköhän sielä Puskaradion ketjussa ole viimeisimmät tiedot.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Löytyny 
Päivämäärä:   3.8.17 22:36:05

Löytyny

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.17 23:49:42

"miksi tämä näyttää, että 1.8. kuuden jälkeen illalla on kirjoitettu viimeksi, mutta silti näkyy vain tuo Allun 31.7. viesti? :O"

Nämä heppatallinetin ajat heittää välillä miten sattuu. On siis vaan sekaisin ajat, usein käy noin.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   4.8.17 10:17:50

Ihana uutinen, että löytyi. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Kokeilemaan? 
Päivämäärä:   9.8.17 10:29:13

Katselin äsken Hepun nettisivuja. Vaikuttaa aika estepainotteiselta paikalta? :) Onko tallilla mahdollisuutta päästä ihan pelkkään kouluryhmään, jossa ei hypätä? Vai onko joka ryhmällä säännöllisin väliajoin estetunteja?

  Re: Rovaniemi

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   9.8.17 11:10:02

Koulutunteja on tietenkin enemmän kuin este, ei kannata estekurssien yms kuvien hämätä ajatusmaailmaa :) Pakko ei ole hypätä jos ei tahdo.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mintun tunnit 
Päivämäärä:   17.8.17 23:20:17

Mintun valmennuksissa käyvät ja muidenkin valmentajien valmennuksissa käyvät, saako tavallinen ratsastuskouluoppilas vastaavaa hyötyä valmennuksista tuntihevosen kanssa kuin omalla hevosella käyvät? Tarkoitan, että onko Mintulla taitoa opettaa asiat perusteellisemmin kuin esim. Meijulla? Tämä ei ole missään arvostelumielessä kysytty, vaan mietin sitä, että eikös tallin omatkin opet pysty opettamaan asiat sillä tasolla, millä tuntihepat on? :) Eli siis oletko itse saanut ns. ahaa -oivalluksia enemmän ulkopuolisen valkun silmien alla? Ei voi tietenkään suoraan verrata ryhmätunteja ja valkkoja, mutta esim. valmennus verrattuna yksityistuntiin, niin kannattaako valita enemmin se valmennus Mintun ohjauksessa?

Ymmärrän, että sitten kun halutaan helposta A:sta nostaa ratsukon tasoa, niin valmentaja on ajankohtainen, mutta jos on sillä helppo C-B -tasolla vielä, niin riittää varmaan ratsastuksenohjaajan opetuskin viemään eteenpäin riittävästi? Mietin siis, onko rahan haaskausta mennä "osaamattomana" ihan valmentajan oppiin?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: opetushepo 
Päivämäärä:   18.8.17 08:07:00

En ymmärrä edellistä kysymystä lainkaan. Ratsastajana voi halutessaan kehittyä ihan minkätasoisella hevosella tahansa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mintun tunnit 
Päivämäärä:   18.8.17 21:48:40

opetushepo: "Ratsastajana voi halutessaan kehittyä ihan minkätasoisella hevosella tahansa."

ok :)

Tuolla Ratsastus -osiossa oli jossain Mintun valmennuksista, voisin kysellä siellä. Oli itse Minttukin sinne kirjoittanut. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   18.8.17 22:15:08

Minttu on tosi hyvä valmentaja ja hänen opeistaan saa tosi paljon irti aina, meni millä hevosella tahansa. Kyllä suosittelen tavalliselle tuntiratsastajallekin.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mintun tunnit 
Päivämäärä:   18.8.17 22:40:58

joku: Kiva kuulla :) Oletko itse siis ollut valmennuksissa tuntihepolla? Kun juuri sitä mietin, että saakos niistä eri asioita irti kuin vaikkapa Meijun tai Sirun tunneista? Itse olen ollut tosi tyytyväinen rorkin opetukseen, ei siinä mitään, mutta juuri se kiinnostaisi, että saako Mintun opissa eri asioihin apua tai uusia näkökulmia? Muita kouluvalmentajia ei taida käydä rorkilla kuin Minttu? Ei siis tarvitse olla mikään huippuratsastaja, että viitsii mennä valmentajan tunnille? :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   18.8.17 23:15:53

Kokeile vaan. Monentasoisia valmennettavia taitaa hänellä olla joten mukaan vain

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   19.8.17 10:05:32

Olen ollut nimenomaan tuntsareilla valmennuksissa. Meiju ja Siruhan opettavat samalla tyylillä kuin Minttu ja valmennukset vain tukevat ja täydentävät tätä opetusta. Itse ainakin olen saanut tosi paljon uusia vinkkejä ja syventävää oppia Mintun valmennuksissa. Minä ainakin koen että valmennuksista saa paljon enemmän irti kuin yksityistunneista.
Käy ihmeessä kokeilemassa! Eikä todellakaan tarvitse olla mikään huippuratsastaja, kaiken tasoisille annetaan oman tason oppia ja tehtäviä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mintun tunnit 
Päivämäärä:   19.8.17 14:33:19

Kiitos vastauksista! :) Laitanpa harkintaan ne valmennukset. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   19.8.17 14:57:25

Tietääkö joku, kuinka paljon RoUrilla on nykyään jäseniä?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   19.8.17 22:11:58

ei niihin valmennuksiin taida tuntsareilla päästä kuin harvat ja valitut...

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mintun tunnit 
Päivämäärä:   19.8.17 22:32:00

Joo: Ai jaa. Onkos valmennuksiin siis joku valintaprosessi, ettei niihin niin vain mennäkään? Miksei pääsisi kuka vain, jos haluaa? Eikö tavallisia tätejä otetakaan mukaan? :)

Muistanko ihan väärin, että jossain on lukenut, että RoUr maksaa avustuksia valmennuksiin? Vai olikohan se kisoihin tms.? En nyt yhtäkkiä löytänyt tietoa enää mistään.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.17 22:54:17

Minkä tasoisia niissä valmennuksissa sitten suunnilleen käy, siis miltä tasolta alkaen ja mille tasolle asti?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Idea 
Päivämäärä:   19.8.17 23:24:29

Voisikohan Rovaniemen Ratsastuskeskus nyt syksyllä järjestää asiakaspalautekyselyn, vaikkapa sillä lailla, että satulahuoneeseen laitettaisiin palautuslaatikko, kyselylomakkeet ja kyniä. Jokainen voisi nimettömänä jättää palautetta tunneista, asiakaspalvelusta, hevosista, omista toiveista ja tavoitteista jne. Voisi olla ohessa myös arvonta, vaikkapa yksityistunti tai muu sellainen, ja tietenkin arvontaan osallistuessa nimi mukaan. :) Kysely voisi olla tyyliä rasti ruutuun ja sitten alle vapaamuotoiselle palautteelle tilaa. Tai sellainen, että jollekin väittämälle annettaisiin numero 1-10, sen mukaan onko samaa vai eri mieltä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   20.8.17 09:45:09

No missä niistä valmennuksista kerrotaan? Ennen kerrottiin tallin Facebook-sivuilla mutta ei enää. ja vissiin niissä käy aina samat tuntirastastajat joilla on vakiohevoset

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Sepi 
Päivämäärä:   20.8.17 14:03:59

Nimimerkille Joo, kyllä valmennuksiin pääsee kuka haluaa, myös tuntiratsastajista. Epäilen ettei niitä muisteta aina mainostaa, mutta mukaan olen päässyt kun osoittaa oma-aloitteisuutta, avaa suunsa ja kysyy kun kiinnostaa. Meiju ja Siru kannustavat osallistumaan, kisoihin ja valmennuksiin. En koe ainakaan tuolla tallilla vallitsevan mitään sisäpiiriä joka pääsee ja muut eivät. Valmennuksissa on sellaisia, jotka ovat käyneet pitkään ja satunnaisesti kävijöitä myös. Perusmerkkitasoisia ratsastajia ja vaativaa kisanneita. Ainoa mikä pitää muistaa niin se, että ilmoittautumiset ovat sitovia eli jos on varannut itselleen paikan ja ei pääsekään, tulee saada tilalle tai maksaa valmennus. Minusta ymmärrettävää kun kerran Minttu tulee toiselta paikkakunnalta valmentamaan tänne Rovaniemelle asti.

Minusta on myös hassua ehdotella palauteasioista täällä, paikassa joka ei lioty kyseiseen talliin ja jota kumpikaan kyseisen tallin opetushenkilökunnasta ei käy lukemassa. Itse suosin ideoiden ja ehdotusten antamista oikeaan osoitteeseen. Esim. en lähtisi Hankkijan tuulikaapissa keskustelemaan Pohjoisen Ratsun tuotevalikoiman laajentamisesta mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.17 21:37:33

^^ tämä

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mintun tunnit 
Päivämäärä:   20.8.17 23:12:30

Kiitoksia Sepi vastauksesta. :) Minttuhan on kai pian muuttamassa Helsinkiin, niin vaikuttaakohan se valmennusten hintoihin? Olikos niin, että matkakulut jaetaan osallistujien kesken?

Eipä niistä valmennuksista juurikaan ole infoa saatavilla esim. ilmoitustaululla, mutta varmasti lisää tietoa saa sitten kysymällä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   21.8.17 11:22:32

Sepi: Saako valmennuksiin valita hevosen?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Sepi 
Päivämäärä:   21.8.17 14:24:19

Matkakulut on tuntiratsastajilla ainakin alusta saakka sisältyneet hevosvuokraan, eivät muuttuneet miksikään. Yksityisratsukoiden osuus matkakuluista elänyt, tuskin muuttuu kalliimmaksi se osa kun Minttu kuitenkin Saksasta käynyt valmentamassa ja silloinkaan matkakulu ei ollut erityisen iso. Onkohan suurimmillaan ollut 15e.

Jossakin vaiheessa oli aina aikatauluja tosiaan esillä, mutta varmaan kaikki eivät halubneet omia valmennusaikoja julkisesti esille. Valmennuksia on saanut kyllä tulla seuraamaan ja saakin tulla, mutta paljon myös yksityisiä ratsukoita ja tallin ulkopuolisia joten olisiko siinä syy ettei valmennusaikoja enää julkisteta kuten aikaisemmin. Alussahan valmennusporukka oli melko pieni.

Joo, valmennuksiin on Meijun kanssa katsottu sopiva heppa, sellainen jonka kanssa on hyvä harjoitella ja jolla joku muu ei valmentaudu. Heppoja on myös vaihdeltu toiveen ja sen mukaan jos joku aikaisemmin sillä valmentautunut ei osallistukkaan valmennukseen sillä kertaa. Saa itse vaikuttaa millä osallistuu.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mintun tunnit 
Päivämäärä:   21.8.17 20:29:33

Valmennuksia olisikin moni varmasti tulossa mielellään katsomaan, siinähän sitä oppii itsekin, kun seuraa muiden ratsastusta. :) En usko, että kukaan katsomossa naureskellen arvostelisi kenenkään virheitä, ainakin minun ratsastusta saa vapaasti seurata, jos tulen valmennuksiin. Ja saa tietenkin seurata muutenkin tunneilla. :) Joitakin se ylimääräinen yleisö saattaa jännittää ja haitata keskittymistä ja kalliista valmennuksesta haluaa tietenkin kaiken irti, joten ymmärtäähän sen, jos ei haluta mainostaa valmennusaikoja kaikille. :)

  Re: Rovaniemi

LähettäjäKH 
Päivämäärä:   30.8.17 09:26:14

Meillä voisi suokkiruuna etsiskellä vuokraajaa joka pääsisi arkisin kaveriksi liikuttelemaan. Kenttä löytyy ja maastot missä mennä. Valmennuksiin ja kisakentille saa oma kustanteisesti osallistua helppo C - jotain B asioita. Re 80cm.

Lisätietoja saa sähköpostitse. Oma auto välttämätön, rovaniemeltä meille matkaa n.55km.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.8.17 14:39:00

Onko Sanna alkanut taas pitämään tunteja rorkilla?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.8.17 15:15:33

Ei kai

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.8.17 23:30:15

Mistä kuulit, että Sanna pitäisi tunteja? Ei kyllä haittaisi, jos olisikin sijaisena tms. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.8.17 10:26:41

Näin Sannan pitävän tuntia yhdelle, mutta tais olla joku yksäri, ajattelin että onko tullut takasin opettamaan. Saisko myös tuntiratsastajat yksäreitä Sannalta. Ehdottomasti paras noista opettajista.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.8.17 21:56:24

Niin, enpä tiedä. Sannallahan olisi kyllä taitoa opettaa tuntiratsastajia, tuo oiskin hyvä idea, kun käyhän niitä valmentajiakin ja Sannalla on kisakokemusta ym. :) Oli tosi mukava opettajana silloin rorkilla, kun teki töitä. Saisi varmasti uusia näkökulmia ratsastukseen tavallinen tuntiratsastaja paljonkin häneltä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: :'D 
Päivämäärä:   31.8.17 22:33:22

Taitaa yksi ja sama ihminen täällä harrastaa melkein yksinpuhelua kirjoitustyylin perusteella..nimimerkki vain aina välillä eri

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.9.17 10:47:36

Jos pistettä ei Meijun ja Sirun opetustyyli miellytä, niin kannattaa varmaan äänestää jaloillaan ja etsiä itselleen sopivampi paikka. Mutta ei, helpompi vissiin käydä rorkilla ja valittaa nimimerkin takaa. Eikö siinä mene rahat hukkaan?

Itse tykkään Meijusta ja Sirusta tosi paljon. Ovat hyviä opettajia, ratsastavat itse kauniisti ja ovat myös persoonina miellyttäviä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Nuuti 
Päivämäärä:   1.9.17 10:58:08

KH:n suokkiruuna saattais kiinnostaa, mutta mietityttää bensakulut hevosen vuokran päälle.
Kuinka monta kertaa viikossa toiveissa, että vuokraaja käy?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: KH 
Päivämäärä:   1.9.17 11:11:03

Nuuti;
Jos liikutusapu on sellainen mitä etsiskelen niin siitä ei erikseen tarvitse maksaa. Pääasia että saisin kaverin joka on sään kestävä kun ei maneesia ole ja kävisi silloin kuin on sovittu käyvän. :) Kerta kaks viikossa mahdollisesti, kaikki sovittavissa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Veito 
Päivämäärä:   1.9.17 21:28:19

rovaniemellä on kyl hauska juttu et aina kun jotain ihmistä kehutaan niin vastaus on et sama kirjoittaja tai muuta vastaavaa =D
asiasta kivikasaan onhan meijulla ja sirulkin kilpailukokemusta kai?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.9.17 22:02:17

Veito: Ei varmaan ollut kyse siitä, että kehuttiin Sannaa (joka on mukava opettaja), vaan siitä, että tuntuu kuin täällä sama ihminen eri nimimerkeillä kirjoittaa ensin jotain rorkiin liittyvää kysymystä tms., josta sitten aasinsilta rorkin arvosteluun. Kirjoittaja ei ehkä huomaa, ettei se hymiön käyttö piilota sitä pahansuopuutta ja juoruilunhalua, joka teksteistä on rivien välistä luettavissa...

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.9.17 22:18:28

Minä olen ainakin eri kirjoittaja kuin nimimerkki . ja tyytyväinen rorkilla ratsastaja. Itse en ole nähnyt Sannaa tuntia pitämässä, mutta onhan hän voinut pitääkin, mitäs siitä. Sannan tunneista on kokemusta siltä ajalta kun oli töissä tuolla. Ei mitään valittamista kenenkään opetuksesta ainakaan minulla ollut.

Tämä on vähän väärä paikka kysellä, kuka opetti ja ketä. Yksityisiähän voi opettaa kuka vain.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.9.17 10:40:54

koulukisoissa mukavasti porukkaa!

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Nuuti 
Päivämäärä:   3.9.17 11:36:08

KH, ok. Pitää miettiä, pystynkö sitoutumaan hommaan tiiviisti.

  Re: Rovaniemi

LähettäjäKaviolliset 
Päivämäärä:   3.9.17 15:06:22

60km:n päässä Roista ja Ranualta 25km,olisi poni vailla sopivaa liikuttajaa. Ponin sk.137cm, joten ratsastajan painoraja max noin 65kg. Superkiltti, kaunis ja ihana,mutta herkkis ja omalaatuinen, joten pitäisi olla rauhallinen ja määrätietoinen käsittelijä. Myös tasapainon on oltava kunnossa, sillä inhoaa jos selässä keikutaan tai ohjia käytetään ratsastajan tukemiseen.
Menty paljon ilman satulaa maastossa ja aluksi maastokäyttöön tulisi nuoremman ponin "turvaksi".
En peri maksua, mutta tallitöissä (hevosten ajo-opetuksessa kaverina, mahdollisesti kisoissa hoitajana jne.)voisi autella. Karsinat siivoan itse.

Pitäisi jo osata siivota omat jälkensä ja huolehtia tavaroista asiallisesti ja käyttää muutenkin järkeä asioissa. Oma tapaturmavakuutus oltava. Heppoja on tallissa kolme, joten hoitaa saa muitakin halutessaan ja ensi kesänä yksi iso hevonen näistä tulee myös rats. Käyttöön.

Ota yhteyttä sähköpostilla.

  Re: Rovaniemi

LähettäjäKH 
Päivämäärä:   4.9.17 08:01:37

Nuuti: kaikki on sovittavissa :) käynti kerrat ei ole kiveen hakattuja, tuo oli vain yksi esimerkki. Mutta laittele sähköpostia jos olet kiinnostunut :)

  Re: Rovaniemi

LähettäjäAnni 
Päivämäärä:   7.9.17 22:43:10

Kiltti 13 vuotias suomenhevos ruuna etsii koulupainotteista tavoitteellista/valmentaututumisesta kiinnostunutta vuokraajaa käymään 1-2 viikossa. Hevonen on tällä hetkellä tasoltaan heB ja treenaa tavoittellisesti kohti suomenhevosluokkia vuodelle 2018. Valmentautuminen ja tunneilla käyminen onnistuvat omakustanteisesti, mahdollisesti myös kisaaminen. Hevonen on tuomarien ja valmentajan kehuma.

Hevonen asustaa Rovaniemen ratsastuskeskuksella.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.9.17 21:46:10

Anni, minkä tasoisen ratsastajan ruuna tarvii?

  Re: Rovaniemi

LähettäjäAnni 
Päivämäärä:   9.9.17 22:47:22

HeC-heB

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: pee 
Päivämäärä:   10.9.17 11:18:05

Anni: paljonko perit vuokrauksesta per kerta?

  Re: Rovaniemi

LähettäjäAnni 
Päivämäärä:   10.9.17 15:07:07

Lisätietoja hevosesta/vuokrauksesta sähköpostitse.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   10.9.17 21:42:08

Kuinka kilpailuissa kävi tänään? Tuloksia ei löydy

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Facebook 
Päivämäärä:   10.9.17 21:43:28

Rour facessa oli tuloksia

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Missä? 
Päivämäärä:   10.9.17 21:55:21

Mitä Pepelle kuuluu, myytiinkö se yksäriksi?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - - 
Päivämäärä:   13.9.17 12:48:32

Pepe on päässyt taivaslaitumille jalkaongelmien takia jota ensin koitettiin hoitaa, mutta hoidoista ei valitettavasti ollut toivottua apua.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Missä? 
Päivämäärä:   13.9.17 23:42:40

Ai, siinä kävikin noin. En tiennytkään, kiitos, että vastasit. Nyt laukkaavat taivaslaitumilla sekä Niilo että Pepe.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.9.17 18:36:04

montako tuntihevosta rorkilla on nykyään? tallin sivujen mukaan 14, mutta onko nuo kaikki tuntikäytössä ja onko tullut uusia edellisen päivityksen jälkeen?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   21.9.17 23:00:18

Uutena on sellainen söpö issikka tullut aika vasta. Virkku ei kai vielä ole tuntikäytössä, mutta on tulossa syksyllä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.9.17 09:09:58

ok kiitos vastauksesta! Onko nuo meijun kaikki kisahevoset (venne, venla ja Alicante) nykyään myös tunneilla? On varmasti osaavia! :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - - 
Päivämäärä:   22.9.17 13:26:06

Alli ei taida olla? Venla ja Venne kyllä tekee tunteja.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: kysymys 
Päivämäärä:   25.9.17 23:27:33

Mikä on mielestäsi rovaniemen paras tuntitalli ja miksi?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   29.9.17 11:51:34

Mikä hepun mollille tuli? :(

  Re: Rovaniemi

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   29.9.17 14:03:13

Jos kiinnostaa niin minulle voi suoraan laittaa viestiä

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Huo 
Päivämäärä:   12.10.17 22:08:24

Onko Rovaniemellä mitään kiinnostavaa tällä hetkellä? Tuntuu ettei mitään sanottavaa ole jos ei haukuta eri talleja =) Mitä tehtäviä tunneilla tehty?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: hop 
Päivämäärä:   13.10.17 11:50:20

Este- ja koulukisat tulossa. :) Toivottavasti riittää osallistujia!

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   15.10.17 14:18:35

Osaako kukaan kertoa siitä vaaralassa olevasta tallista?
Muutto siihen melkeen naapuriin tulossa täältä etelämpää ja hevonen tulossa mukana. Olisin kiinnostunut että vuokraavatkohan tallipaikkaa ja keneen kannaittais olla yhteyksissä asian tiimoilta?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   21.10.17 20:09:40

Mene käymään paikan päällä. Selviää parhaiten.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Hoho 
Päivämäärä:   22.10.17 11:37:12

Joo Mia, kannattaa oppia heti, että tässä ketjussa ei saa kysyä mistään tallista mitään, vaan aina pitää mennä paikan päälle tutustumaan! :D

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   22.10.17 13:53:05

Kertoisin mielelläni enemmän, tunnen henkilöt hyvin, mutten halua puhua heistä täällä enempää. He ilahtuvat varmasti, kun menet itse livenä kysymään, etkä vain tuntemattomana soittele tallipaikkaa, kun olet joltain kuullut nimen, saanut numeron jne.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Hoho 
Päivämäärä:   22.10.17 19:26:11

Juu: Mia on muuttamassa etelästä, tuskin on siis täällä kyselemässä paikan päällä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   5.11.17 18:48:08

Miten koulukisat menivät?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   7.11.17 13:34:45

Hh: samaa mietin, ei näy tuloksia missään.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: EevA 
Päivämäärä:   10.11.17 17:25:28

Missä kaikissa talleissa Rovaniemellä on maneesi?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.11.17 21:12:28

Hirvaan harjoituskisojen tulokset löytyy Facebookista Tmi Ratsukievarin sivustolta, Rovaniemen ratsatuskeskuksen kisojen tulokset tulevat hieman myöhässä nettiin,

Maneesi löytyy:

Tmi Ratsukievarista Hirvaalta
Rovaniemen Ratsastuskeskukselta Pöykkölästä
Horse Hilliltä Ylikylästä
Miian Ratsutallilta Sinetästä
Kemijoen Ratsutilalta Oikaraisesta

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   11.11.17 10:58:25

Onko Rovaniemellä tarjolla vuokra/liikutushevosta aikuiselle harrastajalle? Ei tarvitse olla estetykki tai liitokavio, vaan mukava ja selväpäinen kaveri ihan tavalliseen harrastamiseen.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   11.11.17 11:33:51

Sennu: kelpaako maastoiluhevonen?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   11.11.17 12:56:45

hnmm: maastoilukin kiinnostaa, mutta ensisijaisesti etsin hevosta, jolla voi työskennellä myös kentällä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: oiei 
Päivämäärä:   14.11.17 11:38:17

mihin hepun pyry kuoli? :(

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.