Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  siirtotalli kokemuksia

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   25.5.17 08:06:46

Etsin syksyksi hyvää siirtotallia,enkä ole löytänyt muuta kelvollista kuin tuo uusi Movebox.Onko kellään muita hyviä ehdotuksia?

  Re: siirtotalli kokemuksia

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   25.5.17 11:09:20

Tee/ teetä itse.

  Re: siirtotalli kokemuksia

Lähettäjä: Kristiina 
Päivämäärä:   28.5.17 11:40:58

Aatos Nostajan valmistama talli (5200€ kuljetuksen kanssa) on meillä mennyt nyt 8 vuotta.
Nyt vasta ekan kerran lattian korjaan, vaikka varmaan vieläkin menisi kunnon puolesta. Laitoimme uuteen talliin ennen käyttöönottoa painekyllästettyä lautaa karsinoihin, olisi ehkä kannattanu laittaa vielä kumimattoakin.
Talli ollut melko hyvä käytössä, ilma-aukkoja lisättiin heti alkuun. Väliseinät irrotettiin uudesta tallista ja laitettiin ruuveilla uudet, helppo siirtää tarvittaessa ja on niitä siirreltykin. Meillä on kahden hevosen talli välikäytävällä, yksi ovi ulos. Oven kiinnitystä ei ole tarvinnut kuin kerran tarkastaa.

  Re: siirtotalli kokemuksia

Lähettäjä: Erin 
Päivämäärä:   28.5.17 12:38:11

Mulla on ollut ns. mannetalli nyt kuusi vuotta. Ilmastointia on itse parannettu ja karsinarakenteita vahvistettu, mutta muuten on ollut yllättävän toimiva.

  Re: siirtotalli kokemuksia

Lähettäjä: yks 
Päivämäärä:   28.5.17 15:56:28

Kaikkein kriittisin asia siirtotallissa on ilmanvaihdon toimiminen pienessä tilassa. Eli kannattaa katsoa, että korvausilman saamisesta ja "käytetyn" ilman poistosta on toimiva systeemi. Yleensä tämä tarkoittaa koneellista ilmanpoistoa, jotta se toimii myös kevään ja syksyn nollakeleissä.
Omatekoinen on ollut meilläkin. Lattiaa jouduttiin uusimaan muutaman kerran, muuten ihan ok-kunnossa edelleen noin 20 käyttövuoden jälkeen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.