Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: tarkka 
Päivämäärä:   21.4.17 07:48:15

Onko Oulun seudulla itsehoitotalleja? Olen kyllästynyt siihen, että asiat tallilla eivät suju sovitusti: karsinat siivotaan huolimattomasti, kuivikkeita on liian vähän, loimet jää laittamatta ohjeista huolimatta, heinää annetaan liikaa tai liian vähän, tarhat ovat siivottomat jne. Hyvin harvoilla talleilla heinästä on analyysia, joten ruokinnan suunnittelu on mahdotonta.

Olen hevosen hankkinut ja haluan pitää siitä hyvän huolen. Nykyisellä tallilla on esikuivattu säilöheinä palloista, jota hevoseni maha ei kestä. En kuitenkaan saa tilanpuutteen vuoksi hankkia kuivaheinää pienpaaleissa, vaikka tekisin sen omalla kustannuksella. Hevoseni kaviot eivät myöskään tykkää turvekuivituksesta, mutta saman tilanpuutteen vuoksi en saa omia kuivikkeita tuoda.

Tiedän, että itsehoitotallilla on moninkertainen määrä hommaa puoli- tai täyshoitoon verrattuna, mutta työn määrää en pelkää. Minulla on hevonen, jota haluan hoitaa mahdollisimman hyvin.

  Re: itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: yks 
Päivämäärä:   21.4.17 12:24:07

Katselepa tallipaikkaa Äimäraution alueelta. Sieltä noita itsehoito- ja kimppahoitopaikkoja luulisi löytyvän.

  Re: itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   22.4.17 08:44:45

Kyllä löytyy hyviäkin täysihoitopaikkoja jos on valmis ajamaan sen 30-40km suuntaansa. Eikä tarvitse käydä tai huolehtia kaikesta itse. Nytkin on ilmoituksia vaikka kuinka monta markkinoilla joten rohkeasti vain tutustumaan tai ottamaan talleihin suoraan yhteyttä.

Monissa näistä on kohtuu hinnat (220/320e kk) on pelletti/kutterikuivitukset ja kuivaheinää analyyseilla. . joten etsippä joukosta itsellesi sopiva :)

  Re: itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   23.4.17 23:31:14

Markkinoilta löytyy tällä hetkelläkin etsimilläsi kriteereillä.

  Re: itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   26.4.17 14:04:36

Kyllä löytyy esim meillä mutta meilläkään ei saa omia kuivikkeita hankkia eikä omia heiniä tuoda tilan puutteen vuoksi. Purukuivitus on ja kuivaheinä pienpaaleissa, analyysi löytyy. Karsinat siivotaan itse ja ruoat laitetaan itse valmiiksi. Hevoselle puetaan yksi loimi loimitusohjeen mukaan. Mutta meillä ei ole nyt juuri yhtään vapaata paikkaa. Mutta muitakin vastaavanlaisella systeemillä toimivia talleja kyllä Oulun seudulla on. kannattaa seurata markkinoita, keväällä vapautuu monesti paikkoja.

  Re: itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   27.4.17 07:59:07

Äimärautio postimerkkitarhoineen... hevosten slummi :(

  Re: itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.4.17 14:41:18

Onni on oma talli jossa riittävä kuivitus,iso ilmastoitu valoisa talli.
Tarha siivotaan 1-3krt/pv.
Heinän punnitsen.
Ja se vesi joka on aina hevosilla oli ne ulkona tai sisälle. Sula vesi 

  Re: itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: No jo 
Päivämäärä:   28.4.17 08:47:57

.... mukava että jollain on aikaa jopa 3krt päivässä siivota tarhaa. Siinä vaiheessa kun niitä hevosia on esim. 10 tai enemmän niin siinähän se päivä kuluu hyvinkin kun kulkee tarhasta tarhaan siivoamassa. .

Meillä siivotaan kyllä tarhoja viikottain ja keväällä on aina talkoot. Kovilla pakkasilla kun se paskan irtoaminen on todella hankalaa,ilmeisesti pitäisi kiiruhtaa paikalle kun se hevosen häntä nousee :)

  Re: itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.4.17 09:02:41

Niin,en toki itse siivoa sitä 3*vaan jokainen vuokralainen siivoaa tarhan myös.
Ja meillä ei ole kymmentä hevosta eikä tule. Ihan pieni kotitalliin vaan.
:)

  Re: itsehoitotalli Oulun seudulla?

Lähettäjä: Löytyikö 
Päivämäärä:   18.7.17 07:02:43

Hyvää itsehoitotallia?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.