Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: horsehome 
Päivämäärä:   10.4.17 10:20:16

Onko Virppaan tulossa lisää talleja tms. Ajelin siellä yks päivä ja kovasti olis tilaa rakentaa ja kehittää tuota aluetta. Onko missään nähtävillä suunnittelu pöytäkirjoja tai kaavoja tosta alueesta?

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: dfer 
Päivämäärä:   10.4.17 15:53:45

Oulun kaupungin sivuilta löytyy. Eikö käyny mielessä katsoa sieltä ennen ku täältä kyselee?? ;)

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: Eipä 
Päivämäärä:   10.4.17 20:52:32

Eipä taida olla ihmisillä halua rakentaa kun tontin vuokrat ovat pilvissä. Yksi uusi talli ilmeisesti tulossa Hiittikujalle.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   11.4.17 09:10:56

Minä olisin ollut erittäin kiinnostunut laittamaan tallin pystyyn kyseiselle alueelle, mutta homma töppäs siihen kun kaupunki ei myy tontteja. Ainoastaan vuokraavat. Vuokralaiseksi en alkanut.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   11.4.17 10:06:28

Paljonko on tuolla alueella tontinvuokrat?

dfer voisi laittaa linkkejä kun on tietoo, niin ei tarvis kaivella noita kaupungin sivuja ja päätöksiä.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   12.4.17 10:25:34

Olisko siellä edes kysyntää tallipaikoille? Tuntuu että tänä aikana ei ihmiset uskalla laittaa hevosia kun lama edessä.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   12.4.17 14:29:12

Uusiin talleihin on aina tulijoita ja varsinkin jos ne on sopivan kokoisia max 10-15 hevosta. Alueen isot maneesitallit ovat aika huonokuntoisia.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: jaajaa 
Päivämäärä:   13.4.17 15:50:52

Aiheen vierestä, mutta tuosta huonokuntoisuudesta puheen ollen: mikä siellä ABC:lla mättää? Tutut kävivät katsomassa tallipaikkaa ja järkyttyivät, miten huono ilma siellä oli. Kusi kuulemma haisi. Eihän siitä niin hirveän kauan ole, kun se remontoitiin.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.17 20:35:15

En tiiä hajusta mutta vesi valui katosta läpi tallissa ja maneesissa.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: Missä 
Päivämäärä:   14.4.17 08:13:28

Eihän se ABC ole enää siinä loistossa, mitä oli vaik Artsin aikana. Eli kaaauuuuan sitten.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: jaajaa 
Päivämäärä:   14.4.17 08:55:06

Huh, onkohan homeessa jo koko ABC...

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.4.17 17:21:03

Eikä ole ABC ainoa alueen suuremmista talleista joka mätänee...Kovaatyötähän ja rahaa se vaatii että saa ison paikan pidettyä kunnossa..Kummallista että Virpiniemi ei kiinnosta ketään isompia nimiä joilla olisi oikeasti resurssit huolehtia rakennuksista ja ympäristöstä..

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   18.4.17 10:53:09

Virpiniemessä olisi hyvät puitteet vaikka mihin mutta se vaatisi myös hyvää yhteishenkeä eri tallien välillä. Nyt kaikki puuhastelevat omiaan ja naapureiden välinen yhteistyö on todella harvinaista. Yhteisen hevosreitin käytöstäkään ei päästä minkäänlaiseen sopimukseen.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: qwert 
Päivämäärä:   18.4.17 15:21:06

Tosiaan, mistäköhän johtuu, että siellä on yhteishenki niin huono? Missään muualla en ole törmännyt samanlaiseen.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.4.17 15:32:36

Selkäänpuukottajia ja pskanjauhajia täynnä koko "hevosurheilualue". Siksi ei toimi. Varsinkin raviporukka tuntuu olevan tosi nuivaa ja suhtautuvat erittäin ikävästi ratsuihin. Mulle riitti ja lähdettiin äimärautiolle.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: qwert 
Päivämäärä:   18.4.17 17:50:34

Minäkin pidin ratsuhevosta siellä ennen, enkä onneksi saanut ravi-ihmisiltä kovin paljon huonoa käytöstä osakseni (paitsi yleensä menivät naama norsunveellä ohi tervehtimättä ja muutaman kerran tulivat panikoivan hevoseni takaa täysillä ohi). Mietitytti vain, ovatko ratsuihmiset tosiaan tehneet jotain väärin, vai ovatko ravi-ihmiset vaan yksinkertaisesti kuspäitä.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   18.4.17 18:28:45

Täytyy kyllä todeta et ei oo tullu koskaan vastaan niin k*rpiintyneitä ravi-ihmisiä ku virpas :D yleensä ovat kyllä olleet ulkomaita myöten oikein mukavaa väkee. Tosin alueen ratsu-ihmisilläkin tuntuu olevan kränää aika paljon keskenää, ainakin silloin pari vuotta taaksepäin.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.4.17 21:49:52

Taitaa riippua myös siitä millaista naamaa itse näyttää.. Kun ilosesti tervehtii kaikkia kulkijoita ravureita ja ratsuja olen aina saanut tervehdyksen takaisin :)

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   19.4.17 15:21:49

Itsellänikään ei ole ikinä ollut ongelmaa Virpan raviporukan kanssa! Iloisesti ovat kaikki moikanneet kohdatessa, MUTTA.... hevoseni ei pelkää ravureita yhtään, joten meidät on helppo ohittaa. Ymmärrän, että saattaa ottaa päähän ne poikittain reitillä poukkoilevat ratsut ja kyydissä kiljuvat tädit kun raviheppa tulee rauhallista hölkkää lähemmäs.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   20.4.17 08:16:47

Kun niitä hevosia on niin monenlaisia, toisia ei mikään hetkauta ja toiset taas näkevät mörköjä joka paikassa, jotkut ovat pidemmälle koulutettuja kuin toiset ja jotkut ovat nuoria ja jotkut vanhempia. Ratsastajien kanssa on hiukan sama juttu, jotkut ovat hyvinkin kokeneita ja toiset ehkä vasta harrastuksen alkutaipaleella ja kaikkien pitäisi mahtua samalle alueelle. Mielestäni ravi-ihmisiä on turha syyllistää, sillä melko tympeää sakkia löytyy myös ratsastajista. Vastaantuleva ratsastaja ei tervehdi toista ratsastajaa, vaikka itse kuinka iloisesti moikkaisi.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: yy 
Päivämäärä:   21.4.17 12:57:34

Rakentakaa ny joku tuonne kunnon talli vaikka osuuskunta periaatteella.

Olisko ajatusta vaikka porukalla rakentaa osuuskuntana talli ja se toimisi periaatteella vain kulut maksetaan. Ei voitonkeräystä. Tokihan täytyy jollekkin palkka hoidosta ehkä maksaa, mut sekin olisi sitten hevos/karsinakohtainen kulu....Osuudenhan voi sitten luovuttaa tai "myydä" toiselle. Tokihan rakennus investointi olisi iso, mut reilulla laina-ajalla kulut ei kasvaisi liian suureksi ja kuoleutuisihan tuo laina joskus. Sitten olis halpaa hevostella :D

Laskekaapa joku huvikseen .... joku viisaampi

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   21.4.17 13:51:56

Ja maneesi myös :) Alueella on kyllä kolmekin maneesia mutta yhdessä katto lahoaa, toisessa aloittaa elokuussa ratsastuskoulu ja kolmas on tarkoitettu vain oman tallin väelle.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   21.4.17 22:05:53

Niin ja maneesin kokoinen maneesi jossa mahtuu jotain tekemäänkin.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: Tallipaikka 
Päivämäärä:   23.4.17 09:43:16

Onkohan millään pienemmällä tallilla tällä hetkellä vapaita tallipaikkoja Virpiniemessä?

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.4.17 21:21:07

Mikä tuossa Virpiniemessä mättää? Miksi sinne ei mielellään ihmiset hevostansa vie? Onko jokin tietty talli vai yleensä alueella vallitseva negatiivinen henki?

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: qqq 
Päivämäärä:   24.4.17 10:08:02

Virpiniemessä mättää ainakin ravi- ja ratsuihmisten väliset ongelmat - jos huonosti käy, saattaa kyrpiintynyt ravi-ihminen tulla maastossa miljoonaa ohi. Itselleni ei kyllä ole käynyt näin. Enkä edes tiedä, mistä nämä kaksi ryhmää riitelevät.

Ja sen olen kuullut myös, että ABC:llä on todella kuppikuntaista meininkiä, ja esim. muilta talleilta maneesilla käyville ollaan tympeitä. Mutta kuulopuhetta tämäkin. Ei Virpiniemessä alueena mitään vikaa ole, hyvä siellä on pitää hevosta.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: KKK 
Päivämäärä:   24.4.17 10:24:38

Alueella harrastavana voin vain todeta että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ei Virpiniemessä ole sen kummempia ongelmia kuin muuallakaan.
Jos oma asenne on "minä ekana- minä olen ainoa -minä,minä,minä"-niin varmasti tulee hankaluuksia kaikkien vastaan tulevien kanssa ja joka paikassa.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.4.17 11:29:41

Edellisen kanssa samoilla linjoilla. Jos lenkkipolulla pidetään koiria irti ja suorilla, jolla ravurit voisi ottaa vetoja ollaan itse juoksulenkillä hevonen narun nokassa niin ei tartte ihmetellä miksi ne ravureiden omistajat saattaa näyttää hapanta naamaa. Täällä kyllä viihtyy, kun muistaa kunnioittaa myös muita liikkujia.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   24.4.17 12:18:09

Mikä kumma siinä on, että ratsuihmiset pitävät koiriaan irti ei pelkästään lenkkipolulla vaan ihan kaikkialla. Itse saatetaan olla ratsastamassa, tunnin pidossa ja ties missä ja koirat juoksentelevat vapaana hevosurheilualueella ja vierailevat toisilla talleilla. Ihan ihme hommaa.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.17 12:27:17

Koirien kiinnipitoaika 1.3.-19.8. ei varmaankaan koske ratsuihmisiä.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   24.4.17 14:37:12

Eihän niitä muutenkaan saa pitää irti jos ei ole maanomistaja (tai alueen haltijan lupa).

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 14:42:06

Yksi Virpiniemen ongelmista on se, että ihan vieressä on asuinalue, ja siellä asuvat käyvät kusettamassa koiriaan hevosreitillä. Ja se järjen riemuvoitto, että alueen keskeltä menee pyörätie, missä rullahiihtäjät sun muut treenaa kesällä. Turvallista.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   24.4.17 16:45:28

Noh noh, kyllä te kaikki mahdutte samaan joukkoon tai hommatkaa hevosia, jotka eivät ole helikoptereita jokaisesta pienestä räpsähdyksestä.

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: uu 
Päivämäärä:   25.4.17 10:37:15


Olis kiva et tätä virpan aluetta kehitettäisi ja et raviporukka ja ratsuporukka tekis yhdessä alueesta niin hyvän et siellä voitais järjestää mitä vaan. Ny ponikunkkareita varten tehtiin hienot verkka-alueet ja nythän ne siellä on ihan tyhjillään. Voisko sitä jotenkin hyödyntää? Samoin ku raviradan keskiö. Sinne vaan kunnon kenttä, niin siitä hyötyis sekä raviporukka että ratsuporukka.
Alakylässä on ravirata, jossa saa käydä myös ratsut reenaamassa, ainoa ehto taisi olla et kenttä pitää lanata käytön jälkeen. Onnistuisko tämmöinen virpassa?

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.17 17:20:59

Millainen paikka tällainen Limpun talli on? Siellä näytti olevan täysihoitopaikka vapaana. Millainen ilmapiiri, hoito?

  Re: Virpiniemen hevosurheilualue

Lähettäjä: Heli Limpuntallilt 
Päivämäärä:   28.4.17 17:49:14

Tervetuloa katsomaan ja muodostamaan oma mielipide.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.