Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: ratsastuskoulu 
Päivämäärä:   20.3.17 23:17:06

Minkälainen paikka? Onko hevostunteja? Toimivia nettisivuja?

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.3.17 08:05:57

http://troijatallit.blogspot.fi/2017/01/tervetuloa-troijatallien-kotisivuille.html

Hevosia ja poneja on myös samoilla tunneilla, mutta toki isommille lapsille ja aikuisille on erikseen tunnit, joilla käyvät hevoset ja isot ponit.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: kiinnostaa 
Päivämäärä:   24.3.17 15:12:07

Nettisivuilta ei löydy hinnastoa. Tietääkö joku, paljonko maksaa irtotunti ja vakiotunti? Entä yksityistunti? Sennujen n. heb-tasoinen ryhmä haussa.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   25.3.17 11:07:44

Ennemmin Nybackaan tai Savijärvelle.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.17 11:30:57

Suosittelen myös Ratsutalli Kalliorinne Keravan puolella, mutta saman Kaskelantien varrella kuin TroijaTallit :) Löytyy useampia heB-tasoisiaryhmiä.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   25.3.17 12:48:09

Lol ei savijärvelle

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: kiinnostaa 
Päivämäärä:   25.3.17 14:35:01

Heh, olen sattunalta testannut useamman kerran sekä Nybackaa, Kalliorinnettä että Savijärveä. Nybackassa en tykännyt apuohjakulttuurista, Kalliorinne ihan ok, mutta vähän turhan paljon kädellä ratsastamista (tosin kävin vain yhden open tunneilla, ilmeisesti toinen ope on parempi) ja Savijärvi ihan kiva paikka. Mielelläni kuitenkin välillä testaan minulle vieraita talleja.

Niin ja Karlvikissakin kävin yhden kauden, eli vertailupohjaa alkaa pikkuhiljaa löytymään tuon suunnan talleista.

Mikään näistä talleista ei ole ollut varsinaisesti huono, mutta vielä etsin sitä itselleni sopivinta paikkaa :)

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: kiinnostaa 
Päivämäärä:   25.3.17 14:36:45

* sattunalta=sattumalta.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.17 18:46:34

kiinnostaa: Et ehkä halua vastata, mutta kuka mielestäsi opetti liikaa kädellä ratsastamista...?

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: kiinnostaa 
Päivämäärä:   25.3.17 19:38:59

tähti: kävin Eijan tunneilla. Enkä sano että tunnit olisivat olleet huonoja. Tarkoitan vain että ne eivät sopineet juuri minulle. Käsittääkseni tallilla käy paljon tyytyväisiä ja pitkäaikaisia tuntilaisia. Lisäksi talli ja maneesi ovat siistejä ja hevoset ihan kivoja. Opetustyyli ei vain sopinut minulle, mutta moni muu siitä tykkää. Tämä nyt ohi aiheen :) troija talleista näkee täällä hyvin vähän juttua. Kuulisin mielelläni kokemuksia.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: Hö 
Päivämäärä:   25.3.17 20:53:11

Aiemmin ihan kiva talli menee lujaa alamäkeen. Nykyisin päävastuu tallista lienee 18-v. opiskelijalla. Monena päivänä opettaa täysin kouluttamattomat tytöt ja opet vaihtelee muutenkin viikottain. Viesteihin ei vastata, rästitunnin sopimiseen voi kulua viikkoja, opet ei tiedä ketkä on tulossa tunnille...

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: Kiva paikka 
Päivämäärä:   27.3.17 11:44:38

Minusta kiva rento paikka, ainakin aiemmin ope kiinnitti paljon huomiota istuntaan. Hepat ok ratsastettuja, menee tunnin pari päivässä ja saa olla niinkuin hepat, laitumella laumassa jne. Maneesin puute tietysti vähän vaikuttaa, toisaalta hinnat edulliset.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: Eerika Tillaeus 
Päivämäärä:   31.3.17 17:11:40

Moikka,
Olen tämä kyseinen 18-v. opiskelija. Suoritan oppisopimuksella Ypäjän kautta hevostalouden perustutkintoa. Minulla on jo opiskeluiden takia "vastuuta" tallista ja olen paljon mukana sen pyörittämisessä jotta oppisin sen mitä haluan. Parhaiten opin tekemällä ;) Tallin omistaja on kuitenkin aina lopullisessa vastuussa _kaikesta_ eli myös minun tekemisistä.
Ja niinkuin muissakin SRL:n ratsastuskouluissa, meilläkin käyvät tarkastuksia tekemässä siihen valtuutetut henkilöt.

Sivuille on tulossa hinnasto, on ollut vähän ongelmia sivujen tekemisen kanssa :)

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   31.3.17 17:41:32

Tallinpitäjän pitäisi juurikin ohjata ja opastaa kaikessa eikä vaan olla "vastuussa".
Vaikka olisit Eerika jo valmistunut niin et olisi pätevä opettaja ratsastuskoulussa. Mielenkiintoista olisi tietää millä tarkastajille selitetään, että vain pienen osan tunneista pitää koulutettu ohjaaja/opettaja.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   31.3.17 19:50:05

Vaikka sivusta ja nimettömänä huudellaan niin ei se tosiasioita mitenkään muuta.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: Eerika Tillaeus 
Päivämäärä:   31.3.17 20:32:32

30% ratsastuskoulutunneista saa pitää kouluttamaton henkilö. Ja tämä toteutuu tällä hetkellä, voitte nukkua yönne rauhassa :)

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   31.3.17 21:37:46

Raportti minkä minä näin tallilla käydessä ei koskenut lainkaan hevosia.
Ongelmien kieltäminen on aina varma ratkaisu, kun asioita ei haluta/osata korjata...

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.3.17 21:52:30

Jos ulkopuolisen henkilönä on otettu tallilla tapahtuvien asioiden suhteen yhteyttä eri tahoihin, ni ei se oo perätöntä haukkumista. Se on fakta.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: Puskahuutelija. 
Päivämäärä:   1.4.17 12:40:22

Eli tallilla käynyt eläinsuojelutarkastaja, todennut että hepoilla asiat hyvin, ja nyt tämä -- (eli oman epäilykseni mukaan eräs talliyrittäjälle muissakin asioissa hankaluuksia haluava) yrittää vihjailla, että tämä raportti, jossa todettu että kaikki on ok, olisi kuitenkin huono asia..

Nyt ihan oikeasti, jos sinä mustamaalaaja olet yhtään aikuinen ihminen, hankit ihan oman elämän, keskityt siihen (ja uuteen kumppaniisi!!) ja annat talliyrittäjän keskittyä paskapuheiden oikomisen sijaan omaan työhönsä ja eläinten hyvinvointiin.

Kuinka moni on tätä keskustelua seurattuaan huomannut, että tällä paskanpuhujalla ei ole kerrottavanaan YHTÄÄN AINUTTA tosiasiaa vihjailujensa tueksi?
Kokoajan huudellaan että faktat on faktoja, muttakun AINUTTAKAAN FAKTAA ei mistään asiasta ole esittää, pelkkiä ilkeämielisiä vihjailuja. Ei aikuinen ihminen näin toimi, tää on kakaran kiukuttelua ku ei saakkaan leikkiä sillä hiekkalapiolla ku ois halunnu.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.4.17 19:38:12

Toiset tykkää ja toiset ei. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Toisia kiinnostaa enemmän kanin koppi kuin hevoset.
Tämä keskustelu näyttää nyt kääntyvän ilmiantajien jahtaamiseksi, joten en jaksa enää jatkaa. Luultavasti joku kuitenkin joutuu kärsimään, kun hevostalleille tuttu juoruilu pääsee kunnolla vauhtiin. Peace&love

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   3.4.17 14:01:43

Meno ollut aina kuin villissä lännessä, lapset huolehtii hevosista varsinkin viikonloppuisin ruokkivat ja tahraavat itsekseen, kuten voi tyttöjen instagram-tileiltäkin lukea. Osa tykkää, osa ei, minä en ja siksi en enää käykään. Omistaja on todella mukava, mutta tykkää tehdä porukalla, eli muut tekee hänen tallilla ja hän on ties missä. Leppoisaa paikkaa hakevalle ok paikka, eläimistä huolehditaan kyllä varmasti ja eläinsuojelua ei ole tällä tallilla tarvittu ikinä.

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: Diu 
Päivämäärä:   3.4.17 14:24:08

Oliks romppu lähdös toukokuus? :'(

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: Katja Peldan 
Päivämäärä:   4.4.17 13:37:21

Hei tässä asioita joita haluan tuoda esille. Talli on uudehko ratsastajaliiton hyväksymä ja valvoma talli. Tallimme opettajat ovat koulutettuja ratsastuksenohjaajia ja ratsastuksenopettajia sekä lisäksi harrasteohjaajaksi opiskeleva henkilö. Hevosemme ja ponimme ovat kaikki helppo c tasosta aina vastivantason ratsuihin asti. Tallista ja hevosten hyvinvoinnista ja kaikesta toiminnasta vastaa yrittäjä eli minä itse. Teen tallilla 7 päiväistä työviikkoa n. 8-11 h päivässä. Välillä henkilökohtaisten menojeni vuoksi tai muunkin elämäni vuoksi tallilla saattaa olla joku toinen henkilö minua tuuraamassa. Aina joku täysi-ikäinen yksityishevosen omistaja tai maatalouslomittaja. Maatalousyrittäjänä minulla on oikeus 28 lomapäivään vuodessa. Myös lomittajalla on velvollisuus tehdä eläinsuojelu ilmoitus mikäli hän kokisi sen tarpeelliseksi. Eli tallissa on aina 18v täyttänyt henkilö jonka apuna on lapsia/nuoria sekä heidän vanhempiaan. Olen halunnut antaa näin mahdollisuuden heille osallistua eläinten/hevosten ruokintaan ja hoitoon niin paljon kuin se on mahdollista ja turvallista. Ratsastuskoulu kun olemme niin hevosemme ovat tähän soveltuvia yksilöitä. Olen saanut paljon kiitosta monelta vanhemmalta että lapset/nuoret saavat olla mukana näissä pienissä mutta heille tärkeissä tehtävissä. Monellakaan ratsastuskoululla tämä ei ole mahdollista. Myös monen äidin harrastus on ollut nuorena hevoset myös he ovat halunneet osallistua täällä mm työnsä vastapainoksi tallin toimintaan. Pitäisikö tämä kieltää?? Lisäksi tallilla käy useita lapsia/nuoria joilla on ollut tai on monenlaisia ongelmia lapsuudessaan, osallistuessaan he kokevat saavansa täältä luottamusta ja onnistumisen tunnetta pienillä tehtävillään. Myöskin haluan opettaa näin että hevosten pito ei ole pelkästään vain ratsastamista vaan siihen kuuluu paljon vastuuta ja huolenpitoa. Itselläni on myös hoitoalan koulutus ja tarkoitukseni on lähiaikoina aloittaa hevosalan sosiaalipedagogiset opinnot koska tämä on lähellä sydäntäni. Tallilla on hyvä, lämmin ja toisia tukeva ilmapiiri. Koen ihmisten saavan täällä paljon sosiaalisia kokemuksia ja onhan hevonen jo itsessään voimaeläin. Talleja on monenlaisia ja tämä on minun toimintatapani koka muokkautunut myös asiakkaitteni toiveiden mukaan. Lauantaisin tallilla käy paljon asiakkaita ja ratsastajia näin lapset/ nuoret sekä aikuiset ovat mukana tallin puuhissa. Sunnuntaisin talli on suljettu ja se on hevosten lepopäivä. Tällöin ainoat lapset tallilla on omia lapsiani enkä koe tarpeelliseksi heitä kieltää tulemasta talliin tai osallistumasta eläinten hoitoon... Tallilla käy säännöllisesti ratsastajaliiton tarkastajat sekä myös valvonta eläinlääkäri niin kuin kaikilla talleilla joilla on ratsastuskoulu toimintaa tai muuta yritystoimintaa. Huomauttamista ei ole ollut muuta kuin pupulle pesäkoppi. Myöskin ratsastajaliitto on tietoinen näkemyksestäni että lapsilla/nuorilla on mahdollisuus osallistua valvotusti tallin puuhiin. Pääsääntöisesti hevosemme ovat olleet hyvinkin terveitä esim. Ähkyjä yms on ollut hyvin vähän. Lauantaina 8.4. Klo 10.00 järjestämme tallilla avointenovien päivän, tervetuloa tuolloin kanssani henkilökohtaisesti keskustelemaan mieltä askarruttavissa asioissa. Kiireisten päivieni vuoksi minut tavoittaa myös parhaiten puhelimitse soittamalla numeroon 0503616777. Huom. Muistattehan että nyt on paljon tarttuvia hevos infulenssoja/ pääntautia liikkeellä, eli tulethan vain puhtaissa asusteissa. Tervetuloa
Yst. Katja Peldan/Troijatallit

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   4.4.17 21:34:40

Asioita saa siis tuoda esille vain tallinpitäjän toimesta. Vähän kritiikkiä sisältävät poistetaan. Aloittaja tuskin halusi vain itseään ylistävän tallinpitäjän kommentteja..

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä-A 
Päivämäärä:   9.4.17 21:44:31

Todella mukava ja ratsastus sekä hevosmies-taitoja kehittävä talli. Itse olen käynyt jo useamman vuoden ja henk koht kokemusten perusteella voin sanoa,että ylemmät viestit ihan perättömiä. Nuoret saavat osallistua hevosten hoitoon ja tallin pyörittämiseen, mutta aina on osaava aikuinen opastamassa ja vastuu on aikuisella ei lapsilla. Yhdessä tekeminen on kaikkien mielestä kivaa ja Troijalla on siksi hyvä tallihenki. Toivottavasti kukaan ei pode niin huonoa elämäntilannetta, että tarvitsee tulla anonyymisti kritisoimaan ilman faktoja :) kiitos ja anteeksi
-A

  Re: TroijaTallit, Sipoo

Lähettäjä: okeitota 
Päivämäärä:   12.4.17 20:54:04

hevosmiestaitoja kehittää siten, että? Paikassa myös todella paljon ollu ähkyjä ja muuta surullista.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.