Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: vikkelys 
Päivämäärä:   22.5.16 00:23:19

Onko kenellekään muulle käynyt näin? Olen saanut hoitaa nuorta ponia ja seurata sen ratsutusta, mutta nyt kun se alkoi käydä tunneilla en saa enää edes koskea siihen. :/ Toki putsaan varusteet, harjat, kupit ja teen muut hoitajan hommat, mutta rauhalliset rapsuttelu -ja harjaushetket, vihreän syöttely, tarhaaminen ja muut hoitotoimenpiteet ovat muisto vain. Ponin kanssa oli ihana puuhata, kun se on aina niin ystävällinen ja tykkää kun sitä pidetään hyvänä.
Tietenkin on hyvä että tuntilaiset harjaavat ja varustavat itse, mutta jotkut heistä myös huitovat ponia jos se esim. kääntää päätään heitä kohti, ja läpsivät turvalle jos se koettaa haistella. Enkä mä voi sanoa mitään kun en ole tallinomistaja. Lisäks aina jos saisin vaikka viedä ponin tarhaan tai loimittaa, niin joku muu haluaa tehdä sen. Ja kaikillahan on yhtälainen oikeus olla ja tehdä tallilla, joten pitää vain antaa periksi. Kyllä mä ymmärrän ettei hoitajuus anna mulle mitään erioikeutta poniin, mutta harmittaa kun ei enää yhtään saa olla ponin kanssa, puhumattakaan siitä että saisi olla kaksin ja rauhassa!
Kaikilla muillakin hevosilla ja poneilla on hoitajat, jotka tulevat aina mukaan harjaamaan ja varustamaan ja höpöttämään jos laitan ratsuani tunnille. Mä haluaisin edes välillä olla kaksin hevosen kanssa, mut ei oo mahdollista. Oon miettinyt tallinvaihtoakin, mutta kaikki muut tallit ovat aika kaukana.
Help me.

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.5.16 13:21:09

Puhu tallinomistajalle?

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: Rosella Rose 
Päivämäärä:   25.5.16 13:57:09

Niinpä puhu tallinomistajalle

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: vikkelys 
Päivämäärä:   26.5.16 20:36:48

Tallinomistaja aina sanoo ettei saa valittaa jos joku yrittää kysyä tai korjata jotain. Muuten hän on tosi kiva, mutta yhtäkään vähänkään poikkipuolista sanaa ei kuuntele. Esim. kaverini kysyi eikö saisi ostaa hoitoponilleen uuden riimun kun vanha on aika rikki, niin tallinomistaja vastasi jäätävään sävyyn, että eiköhän se asia kuule kuulu jollekin muulle kuin sulle. Ja kaveri kysyi ihan kiltisti ja asiallisesti...

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: Saga 
Päivämäärä:   29.5.16 17:07:42

Eikös tuo yllä kuvattu ole aika lailla hoitajan hommaa ratsastuskoulussa? Tuskin siellä kukaan mukaan saa tehdä enempää.

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.8.16 18:43:41

Kai oot tuosta ponien hakkaamisesta edes sanonut?

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.10.16 20:14:22

Jos maksava asiakas tulee tunnille, niin tottakai se saa silloin rats. lisäksi hoitaa sen ponin ja valjastaa. Tai ainakin opetella niitä jos ei aiemmin osaa.
Ei se ois reilua jos sinä (tai joku muu) aina hyppäisi paikalle tekemään kaiken valjastuksen ja hoidon. ja maksava asiakas ei saisi muuta kokemusta kuin ratsastuksen.

Mutta ymmärrän kyllä sua. Miksiköhän et saa "muina aikoina" sitten rapsutella ja hellitellä ponia, kun eihän se silloin ole keneltäkään asiakkaalta pois. Toki hevoselle pitää suoda vapaa aikaa ja omaa rauhaa, ilman että kokoajan joku sitä paijaa ja höösää.
Mutta uskoisin että sullekkin olisi aikaa olla tän hepan kanssa, jos kumminkin autat kaikessa muussakin (putsaat ruokakuppia, varusteita jne. joita muut ei tekis). Ihme omistaja!! Ja harmittaa sun puolesta.
Tuntien aikana heppa kumminkin kuuluu ns. "asiakkaalle".

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.1.17 21:44:41

Luojan kiitos koko hoitajatoiminta on poistumassa koko ajan etenevissä määrin ratsastuskouluista. Yritähän aloittaja nyt ymmärtää, että se mitä hoitoponisi kaipaa, on lepoa ihmisistä ja nimenomaan kaltaisistasi nuorista tytöistä, jotka tarkoittavat toki iänikuisilla rapsutuksillaan, mutta tahattomasti stressaavat ponia entistä enemmän. Ratsastuskouluissa hevoset joutuvat henkisesti jo riittävän kovilla ilman, että mustasukkaiset pikkutytöt kävisivät vielä rapsuttelemassa niitä.

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.17 14:57:59

Toivottavasti hoitajakulttuuri ei poistu!
Koko tunnin jujuhan on, että ratsastaja tutustuu hevoseensa rauhassa, huom rauhassa, laittaen sen tunnille kuntoon ja samoin sitten sieltä pois.
Tietenkin, jos joku ei halua ja ponin omahoitaja on paikalla, niin hän voi auttaa.
Mutta toivottavasti ei ikinä tule kouluja, joissa ei saa hoitaa! Kamalaa!

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   28.6.17 17:14:18

samaa mieltä.ei ne pelkällä ratsastamalla opi hoitamaan, ruokkimaan, yms. pitää olla hoitohevonenkin.ja jotkut haluavat vain hoitaa, ei ratsastaa. nykyään tosin en
juurikaan ratsasta koska hoidan laamoja.mut en ole unohtanut Vallua ja Poloa.

  Re: Kun hoitsua ei saa enää hoitaa

Lähettäjä: sea 
Päivämäärä:   11.10.17 16:00:35

Osta oma poni. Se ratsastuskoulun poni kaipaa lepoa, hiljaisuutta ja rauhaa tuntien ulkopuolella.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.