Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   20.12.15 21:26:44

Hoitohevonen lähtee pois, kauas uuteen kotiin... Olen saanut huolehtia pojusta kuin omasta ja se on yhtä rakas kuin jos olisi oma. Tiedän että se tottuu uuteen kotiin ja sillä on siellä uusia kavereita jo odottamassa, eikä se osaa ikävöidä. Mutta oma ikäväni on niin suuri ja itkettää jo etukäteen, etten näe ystävääni ehkä enää koskaan. Monelle muullekin on varmaan käynyt näin, minulle nyt ensimmäistä kertaa. Mitä teen tallilla, kun poju on poissa ja kaikilla muilla hevosilla on hoitajat. Tietysti auttelen tallitöissä, mutta sydän on tyhjä...

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: yasmin 
Päivämäärä:   22.12.15 10:44:15

No tietty ostat oman! Miks et ostanut tuttua hoitohevosta itsellesi jos se on niin tärkeä?

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   23.12.15 11:45:00

Ei meidän perheellä todellakaan ole rahaa. Ehkä joskus vuosien päästä kun olen töissä, voin ostaa hevosen, mutta pojua ei välttämättä silloin enää ole. Tiedän, että tulee muita hevosia, rakkaita hevosia, mutta toista pojua ei tule.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: heippa 
Päivämäärä:   24.12.15 08:34:56

No se on sitten vaan voi voi. Rahaa on aina siihen mihin haluaa sitä olevan. Kyse on tärkeysjärjestyksestä.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   24.12.15 15:16:13

Juupa juu... Sitä rahaa ei todella ole kun isä on työtön, äidin palkka on 2000€/kk ja meitä on kolme lasta, vanhin 16... Siinä on tärkeysjärjestyksessä muutama muu asia ennen teinin hevoshaaveita.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   24.12.15 22:48:59

Hyvälle hoitajalle löytyy kyllä uusi hoitohevonen. Älä ole yhtään huolissasi. Nyt on aika uuden hevosystävyyden.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   25.12.15 14:35:12

Turre, olet paljon nähneenä varmasti oikeassa. Tällä hetkellä vain tuntuu pahalta ajatellakaan mitään muuta hevosta, mutta ehkä aika helpottaa. Poju opetti niin paljon asioita itsestään ja muista hevosista että niitä ei voi heittää hukkaan. Siihen kai tämä hevosrakkaus perustuukin, että aina on jotain annettavaa ja opittavaa.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   25.12.15 17:00:01

Käsittämättömiä vastauksia täällä, missä on ihmisten empatia.
Mutta silppe, sure rauhassa ja muistele hyviä kokemuksia Pojun kanssa. Älä kuitenkaan jää kiinni suruun vaan anna uuden hevosystävän löytää paikka sydämmessäsi, sitten kun olet siihen valmis. Siellä on kyllä tilaa. Se että pidät jostain toisestakin hevosesta ei vähennä rakkauttasi muihin eikä Poju kärsi siitä, että löydät uuden ystävän. Toinen hevonen ei voi korvata menetettyä, mutta hevoset tarvitsevat sinunlaisiasi ihmisiä, joille hevonen on enemmän kuin sen rahallinen arvo.
Usein suru tulee aaltoina, välillä menee paremmin, välillä tuntuu, että suruun hukkuu, älä säikähdä sitä, vaan sure, kun surettaa ja muista, että aika parantaa, kunhan annat sille mahdollisuuden.
Käytännön helpotuksena voisit mahdollisesti jutella uuden omistajan kanssa ja sopia, että saat kysellä välillä Pojun kuulumisia ja mahdollisesti vaikka kesällä käydä katsomassa sitä. Sillä ei välttämättä edes ole merkitystä pääsetkö oikeasti sitä katsomaan, mutta jos sinulla on siihen edes teoriassa mahdollisuus, ajatus siitä helpottaa.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   25.12.15 18:37:28

Kiitos, Eräs, lohdullisista sanoistasi. En tiedä mitä uudet omistajat tykkäisivät jos soittaisin ja kysyisin saako joskus tulla käymään, mutta ei kai se mitään ota jos ei annakaan.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: hellu 
Päivämäärä:   28.12.15 07:56:16

Älä nyt uusia omistajia lähde kiusaamaan vaan anna heidän nauttia ostamastaan hevosesta kaikessa rauhassa. Todella kiusallista jos joku pölähtää pihaan nyyhkimään oman hevosen kaulaan.
Olisit ostanut sen silloin kun se oli myynnissä.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   28.12.15 23:06:23

Oletpa hellu tosi tahdikas. Mistä päättelit että pölähtäisin pihaan nyyhkimään hevosen kaulaan?
No, ehkäpä on sitten parempi olla soittamatta. Enpähän sitten häiritse.
Ps. Luitko ollenkaan aiempia viestejäni, puusilmä?

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: hellu 
Päivämäärä:   29.12.15 21:09:52

Hoitohevonen on vain hoitohevonen. Omistaja tekee päätökset eikä niihin hoitajien mielipiteet mitään paina. Luuletko että olet maailman ensimmäinen jolta on hoitoheppa lähtenyt?
Hoitohevosen ottaessa täytyy tajuta mikä on homman nimi eikä alkaa sitten itkemään ympäri nettiä kun omistaja päättää hevosen myydä.
Valitettavasti sinä et ole kohtelias jos alat hevosen uusille omistajille soittelemaan ja tapaamista pyytelemään. Se on kiusallista sekä uudelle että vanhalle omistajalle.
Kirjoituksistasi päätellen olet hyvinkin itsekäs ja epäkohtelias teini. Kasva aikuiseksi ja osta oma hevosesi ja harrasta muutama kymmenenvuotta ennenkuin alat puusilmäksi ketään nimittelemään.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   29.12.15 22:31:24

Voi hellu rakas, ilkeily-yrityksesi ovat suorastaan liikuttavia. Kirjoituksistasi päätellen sinä todella olet väärinymmärtäjä-puusilmä. ;)

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Saila 
Päivämäärä:   30.12.15 18:37:03

No johan nyt on... Tottakai hevosen omistaja on se kuka tekee päätökset, mutta hoitajakin voi olla hevoselle tärkeä ihminen. Minä esimerkiksi olen hoitanut yhtä hevosta vuosia kuin omaani, ja jos se myytäisiin, niin varmasti saattaisin joskus harvoin käydä sitä moikkaamassa, varsinkin jos se jäisi lähettyville. Toki olen aikuinen ja asiallinen ihminen, mutta silti...

Yhtä toista entistä hoitsua kävin itseasiassa kerran ex-tempore moikkaamassa, kun ajoin muuta asiaa kilometrin päästä ohi. Uusi omistaja ei ollut moksiskaan, vaikutti itseasiassa kiitolliselta kun samalla hän sai kysellä hevosen niistä ajoista kun sitä hoidin, asioista jotka ei ilmeisesti olleet tulleet puheeksi/ei ollut tajunnut kysyä myyntihetkellä entisen omistajan kanssa ;)

Niin, jos itse olisin se uusi hevosenomistaja, niin en toki haluaisi että lauma entisiä hoitajalikkoja ravaisi alvariinsa tallillani. Mutta en myöskään mikään ihmisvihaaja ole, eli jos entinen omistaja/hoitaja haluaa kerran tai pari vuodessa käydä, niin mielellään :) Kiva vaan että eläimistä välitetään, myös sen jälkeen kun on jouduttu myydä.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Ju 
Päivämäärä:   30.12.15 22:37:38

Miten täällä on näin ilkeetä porukkaa? Siis mun mielestä Silpen pitäis soittaa sille omistajalle ja kysyä saako mennä entistä hoitsuansa tapaamaan silloin tällöin. Ja mun mielestä jos hellulla ja muilla jotka on ilkeillyt ei ole mitään hyvää sanottavaa niin voisitte pitää turpanne kiinni, kiitos.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   31.12.15 19:47:42

Jos minun hevoseni entinen hoitaja ottaisi yhteyttä, saisi hän tietenkin tulla sitä katsomaan ja kertoisin mielelläni siitä kuulumisia, mikäli hän ei pääsisi itse paikalle. Tiedän kyllä kuinka tärkeä hoitohevonen voi ihmiselle olla.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   31.12.15 22:48:32

Miksi et voi ostaa sitä hevosta itsellesi jos se on niin hirmuisen rakas ja tärkeä? En ymmärrä.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   31.12.15 23:49:33

juu: Voi jemaliste LUE TOINEN JA KOLMAS VIESTINI. Kommentoivatko ihmiset todella ketjuihin vaikka eivät lue tai ainakaan sisäistä lukemaansa?

En nyt ehkä kehtaa soittaa. Ehkä joskus myöhemmin, vaikka kesällä.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   2.1.16 07:34:49

Eikö teini voi sitten mennä töihin ennemmin kuin ruikuttaa rahattomuuttaan vieraille ihmisille?
Kannattaa varmaan ottaa se herne pois nenästä ja miettiä niitä omia vaikuttimiaan.

Miksi haluat soittaa hevosen uusille omistajille? Mitä ajattelet ja toivot siltä hoitohevosen tapaamiselta uudessa paikassa?
Oletko ollenkaan ajatellut asiaa sekä entisen että uuden OMISTAJAN näkökulmasta? Arvaan että et, koska haluat vaan vängätä että on niin ikävä jne.

Tajuatko ollenkaan että yhteydenottosi voi olla kiusallista omistajille? Aiheuttaa väärinkäsityksiä edellisen ja nykyisen omistajan välille? Heillä on kuitenkin ollut tässä hevoskaupassa rahaa mukana. Toisin kuin sinulla ei ole mitään oikeutta tähän hevoseen.

Luuletko että hevosen näkeminen uudess paikassa on ihanaa? Se ei edelleenkään ole sun ja se asia saatetaan sulle vääntää rautalangasta hyvinkin ikävällä tavalla. Onko ollut kiva reissu vanhaa hoitoheppaa katsomaan kun tulet sieltä itku kurkussa kotiin?
Usko nut vaan kokeneempaa ja jätä siitä hoitohepasta hyvät muistot äläkä mene sitä katsomaan enää. Säästyt enemmältä surulta.

Ps. Suomessa on töitä niille jotka tekee eikä ruikuta niin rahatilanne kohenee. Mutta se ruikutus taitaa olla jo teidän perheessä tapa niin vaikea se on muuttaa omaa käytöstä sellaiseksi ettei aina etsi syitä muista ihmisistä vaan tekee itse asioilleen jotain ja lähtee ratkaisemaan omia tilanteitaan. Sulla kun tuo asenne on niin ikävä ettei edes yritystä löydy.
Tästäkin viestistä varmaan saat taas raivarit ja selittelet loputtomiin kykenemättä edes hetkeksi miettikää olisko tässä mitään sellaista josta voit ottaa oppia. Onhan paljon helpompaa vaan ruikuttaa ja kitistä ja mankua ja kerjätä muilta.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   2.1.16 08:38:44

Tottakai teini voi mennä töihin jos niitä töitä olisi. 14-vuotiaalle onkin tarjolla pilvin pimein töitä. Sitä paitsi, missä kohtaa olen "ruikuttanut rahattomuuttani vieraille ihmisille?" Aivan, en missään, vaan vastannut kysymykseen "miksi et ostanut hevosta itse?"

Mitä mun nyt pitäisi ajatella tässä erityisesti hevosen uuden ja vanhan omistajan näkökulmasta? Että he ahdistuvat jos kerran kysyn hevosen kuulumisia, tai hui sentään, jopa tiedustelen voisinko päästä sitä katsomaan? Uuden omistajan numero täytyy kysyä vanhalta, joten mitään ei tapahdu vanhan omistajan selän takana, jos viittasit siihen. Jos en saa numeroa tai uusi omistaja ei halua olla yhteydessä, se on fine. Annan olla. En halua aiheuttaa väärinkäsityksiä omistajien välille (mitä ne edes voisivat olla?).
Tottakai tiedän ettei hevonen ole mun, eihän se nyt tässä ollut se pointti. Onhan se tavallaan tyhmää kysyä kuulumisia, mutta toisaalta jos jostakin välittää, niin tuntuisihan se hyvältä saada kuulla jotain edes sen kerran sen jälkeen kun toinen on jo poistunut elämästäni. Hevosesta voi välittää vaikkei se olisi oma, ja hyvät muistot onneksi jäävät vaikka hevonen lähteekin.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Saila 
Päivämäärä:   2.1.16 13:43:13

Älä Silppe välitä näistä kommenteista. Ei täältä ht.netistä oikein edes kannata mitään kysellä, koska aloittaja on aina väärässä. Kaikilla ei ole aina mahdollista sitä omaa hevosta ostaa, se pitäisi olla meille jokaiselle selvä asia.

Luultavasti uudelle omistajalle käy ihan hyvin, että käyt ex-hoitsuasi silloin tällöin (esim. pari kertaa vuodessa) moikkaamassa. Ja mitä siinä häviää, jos kysyy? Jos se ei omistajalle käy, niin sillä selvä. Tietysti asiallisesti esität asiasi, kerrot kuka olet jne.

En minäkään ymmärrä, että mitä ihmeen väärinkäsityksiä siinä voi syntyä. Ehkä voit tavata uuden omistajan esim. kun hän käy hakemassa hevosen, ja jo silloin kysyä, että onko ok jos käyt joskus moikkaamassa heppaa? Ei tietenkään heti kun hevonen vaihtaa tallia, vaan vaikka parin kuukauden päästä siitä.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   2.1.16 19:16:44

Minusta se, ettei väkisin osta hevosta vaikka muuten "menetää" sen, osoittaa juuri, että aloittajalla on järkeä ja todellisuudentajua. Jos hän jotenkin olisikin pystynyt hommaamaan rahat hevoseen, olisi saanut kohta kuulla, ettei rahattomien pidä hommata hevosta.
Minä en myöskään ymmärrä, mitä väärinkäsityksiä voisi syntyä, jos hoitaja kerran kysyy ostajalta soittamalla, sähköpostilla tai vaikka tekstärillä, mitä hoitsulle kuuluu. Jo yhden yhteydenoton aikana kyllä huomaa, miten ostaja niihin suhtautuu. Tietenkin jos yhteydenotot ovat jatkuvia ja kärtetään jatkuvasti lupaa päästä katsomaan, ostaja varmasti hermostuu, mutta aliottaja ei minusta kuulosta tällaiselta maan vaivalta.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: hoitaja 
Päivämäärä:   3.1.16 01:07:37

Voi luoja näitä ihmisiä.. Tottakai voit soittaa uudelle omistajalle ja kysyä saisitko tulla käymään, eihän siinä menetä yhtikäs mitään! Itselläni oli pitkään hoitohevonen jota hoidin kolme-neljä kertaa viikossa kuin omaani. Sitten tuli aika myydä. Olin mukana kun ostaja koeratsasti hevosen, ja olin mukana kun hevonen lähti kotitallilta uuteen kotiin. Jo siinä vaiheessa puhuttiin uuden omistajan kanssa että voisin joskus tulla käymään, ja nyt olen kolme kertaa käynyt! Myöskin mun hevosta on sen vanha hoitaja tullut katsomaan pari kertaa, ja molemmilla kerroilla olen vähän vienyt selässä maastoon kävelemään ja ravailemaan. Tytön silmät oikein loisti iloa ja mullekkin tuli niin hyvä mieli että ei mitään rajaa. Rohkeasti vaan puhelin kouraan ja soittelemaan, tsemppiä <3

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   4.2.16 15:06:00

Omia nykyään neljä pihassa ja jokuhan niitä on aiemmin hoitanut ja oletettavasti ja toivottavastikin ikävöi. Todellakin toivotan tervetulleeksi katsomaan, jos joku haluaa tulla.
Omasta ekasta hoitohevosesta on aikaa jo 30 vuotta mutta muistan sen tunteen, kun heppa myyntiin. Uusi hoitoreppua tuli, mutta ensimmäisellä on aina sydämessä sija. En edes haluaisi tuntea ihmistä, jolle on ihan hailee kun eläin lähtee. Rahaa ei todellakaan kaikilla ole hevosen pitoon mutta unelmaa kohden kun porskuttaa niin isona sen sitten saa halutessaan. Tsemppiä aloittajalle ja rohkeasti soittamaan uudelle omistajalle.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: silppe 
Päivämäärä:   7.2.16 09:13:26

Kiitos lohduttavista ja ystävällisistä sanoistanne. Pojua on ikävä, mutta omistaja on tosi kiltti kun kertoo silloin tällöin kuulumisia ja laittoi kuvankin. :')

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   26.2.16 16:40:30

Onpas täällä ilkeitä ihmisiä. Itse olisin tosi tyytyväinen vaan jos ponini ja hevoseni olisivat saaneet tutun hoitajan "mukaansa". Mutta nyt ollaan sitten tilanteessa että hoitelen kaikki itse kun ei sitä hoitajaa ole. Sen verran syrjässä asutaan ettei julkisilla ihan helposti pääse ja lähellä ei asu ketään innokasta.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

LähettäjäMinnatje 
Päivämäärä:   28.2.16 13:16:57

Onpa tosiaan ilkeää porukkaa. Minullakin on ollut monia hoitohevosia ja kyllä moni niistä oli todellakin rakas kuin olisi oma hevonen ollut kyseessä.

Itse myös olen käynyt entisiä hoitsuja katsomassa uusissa paikoissa. Eivät kaikki ole sitä mieltä, että entisen hoitajan satunnainen vierailu tai kuulumisten kysely on hirveää. Jos ihminen on sitä mieltä niin sitten hän varmaan sanoo, että ei sovi.

Yhden entisen hoitoponin ostin myöhemmin omaksi ja se ihminen, joka hoitoponini aikoinaan osti, oli kovin tyytyväinen, että poni päätyi viimeisiksi vuosikseen juuri minulle.

Aikuisena olen kyllä yrittänyt välttää kiintymästä muiden hevosiin kovin syvästi. Monesta olen tykännyt, mutta kun hevonen ei ole oma niin sen elämään on rajalliset vaikutusmahdollisuudet.

Ja sekin on totta, mitä Turre sanoi, että hyvälle hoitajalle kyllä riittää hoidettavia. Joku niistä uusista voi olla jonakin päivänä vielä tärkeämpi kuin se, joka viimeksi lähti.

Ostojuttuihin sanoisin, että hevonen on hemmetin kallis eläin pitää ja todellakin toivon, ettei hevosta osta kukaan, jolla ei ole oikeasti varaa. Liian usein näkee hevosia, joille ei esim. osteta sopivaa satulaa, koska sellainen maksaa liikaa, tai ei kutsuta eläinlääkäriä ennen kuin vaiva on jo tosi pahana, koska eläinlääkäri on kallis.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Rosella Rose 
Päivämäärä:   5.5.16 22:46:01

Moips, mulla on itellä kaks kauramoottoria ja kummastaki on tullu nii läheisiä että en myis vaikkka tarjottais miljoona tosin toisesta omistan vain puolet mutta omalle shetulleni olisi ostajia niin kiva luonne ja kapasiteettia löytyy moni on kysynyt että myytkö vastaus on ollut aina "en vaikka tarjoaisit miljoonan" ja mahdollisuus on annettu näiden kauramoottoreitten entisille omistajille tulla katsomaan mutta eipäs ole näkynyt tosin ostin ponin silleen että se oli ollut vaan ns. Pihankoristeena ja tytöllä oli loppunut kiinnostus silloin sen hinta ei olisi ollut ilman varusteita muutaku varmaan alle tonnin mutta nyt siittä sais varmaa jo 2800€ mutta en edes harkitse myymistä

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Keltaisia tönkköjä 
Päivämäärä:   1.7.16 21:56:07

Ota ihmeessä yhteyttä uuteen omistajaan.
Itse olisin mielessäni jos joku kaipaisi uutta hevostani. Kirjoittelin mielelläni kuulumisia ja lähettäisin kuviakin. Ja katsomaan saisi tulla ja saisi touhuta hevosen kanssa.
En ole pihi omistani, haluan että ikävöivällä ihmisellä on mahdollisuus tulla ikävää karkoittamaan. Harmi etten ole Pojun uusi omistaja :(
Tsemppiä kamalasti, koita löytää uusi hevosystävä! Jos asuisit meilläpäin, niin täältä saisit hoidokin jota ei takuulla myydä!

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Kohta 50v 
Päivämäärä:   24.7.16 07:39:26

Minä muistan vieläkin ensimmäiset hoitohevoseni, joita kouluaikoina hoidin. Niillä on paikka sydämessäni, aina. Sain. Hoitaa niitä kuin omiani ja joka päivä eikä minun koskaan tarvinnut jakaa niitä muiden hoitajien kanssa. Jotkut meistä kiintyvät hevosiin ja joillekin ne ovat urheiluvälineitä. Minä toivottaisin jokaisen ex- hoitajatytön hevostani tervehtimään. Ei se minulta ole pois, jos eläintä on joku muukin rakastanut. Ota rohkeasti yhteyttä uuteen omistajaan tai pyydä hoitohevosesi omistajaa kysymään asiaa uudelta omistajalta. Suru kyllä helpottaa vaikka siihen menee oma aikansa.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   21.8.16 00:17:57

Ymmärrän aloittajan surun. Minulla on ollut hevonen nimellisellä vuokralla 3krt/vko käytössä. Tunneilla käyty paljon. Hevonen on hiukan omalaatuinen, mutta minulle sopiva. Hevonen on kanssani rento ja luottavainen. Viihdytään hyvin yhdessä. Omani lopetettiin n5vuotta sitten pitkän yhteisen matkan jälkeen. Nyt eka kerran on ollut taas ihana hevospersoona elämässä. On myynnissä, mutta minulla ei vaan ole varaa pitää itse koko hevosta. Olen sairastanut paljon, terveeksi en enää tule. Rahaakaan ei siis ole. Edes omaan ruokaan kunnolla. Sellaista se on, kaikki ei vaan pysty, vaikka kuinka haluaisi. Surettaa jo, että kaveri ehkä pian lähtee. Koitan nauttia nyt vielä siitä, että minulla on mukavaa heppaseuraa.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   12.12.16 18:37:15

minulla oli yks hoitohevonen vain muutaman kuukauden.se tuli minulle syksyllä 2001 ja myytiin pois alkuvuodesta 2002.kävisin vielä katsomassa sitä pari kertaa vuodessa, jos se eläisi ja tietäisin, minne se on myyty. olen etsinyt mutta en ole saanut vastausta.voit aivan hyvin mennä katsomaan exhoitsuasi, kenties sinusta ja sen nykyisestä omistajasta tuleekin kavereita.itse muistan, miltä tuntui kun oma hoitsu myytiin.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.12.16 02:15:21

Silppe,

Samaa sanon minäkin, älä välitä näistä "no osta oma hevonen kyllä sitä rahaa saa kun hommaa ja päättää hevoseen käyttää" kommenteista. Trolleja nuo ovat.

Toivottavasti löydät ajan saatossa uuden ihanan hoitohevosen ja ehkä joskus voit vaikka ostaa sen omaksesi tai muuten pysyy hoidettavanasi eläkepäiviin asti <3 Kaikkea hyvää sinulle.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   27.6.17 16:47:17

minä pidän sulle peukkuja.toivottavasti sinä saat mahdollisuuden käydä katsomassa entistä hoitsuani.kuten jo sanoin niin minäkin tekisin, jos tietäisin sen elävän ja missä se eläisi.mut kaikilla talleilla ei ole nettisivuja ja kaikilla r-kouluilla ei esitellä sivuilla yksityisiä= väärin niitä kohtaan, jotka etsii myytyä hoitsuaan.minä olen etsinyt Oliveriä siitä saakka kun se myytiin mutta ei ole löytynyt.ilmoituksiin ei ole löytynyt vastausta.ymmärrän sinua hyvin,silppe, erittäin hyvin.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:19:38

arvaat varmaan että itkin.on etsitty sitä.ehkä kuollut.ei mitään siitä ole kuulunut.hoitohevostaan etsiville olis parempi jos joka tallilla esiteltäs myös yksityishepot.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:20:16

tosin jos niitä ees tallilla on.joka paikassa ei .

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:31:01

Ainakin olen puolellas.muistan sen yhä.itkin monta päivää ja yötä.olispa mulla siitä ees kuvia.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:33:54

toivon että piristyisit.yritä edes.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Paukku 
Päivämäärä:   16.10.17 16:51:42

Mä ostin just hevosen rats.koululta ja kyllä minä ainakin haluaisin tietää hepan entisestä elämästä,mitä kaikkea hepan kanssa on tehty ja millainen on ollut siellä tallilla jne...
Ja myös olisi kiva kertoa että hepalla on asiat hyvin!

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   11.2.18 11:11:57

olin aiemmin nimellä Tallipiika.ja minä olen laittanut exhoitsustani ilmoituksia jossa sitä etsitään vaikka kuinka ja toivoin saavani kuulla, missä se asuu/ asui jos on jo kuollut ja mihin se kuoli jos on kuollut.olisin halunnut tulla katsomaan sitä mutta kun ei saanut vastausta niin turha toivo.kaikkea hyvää sinulle.tiedän miltä sinusta tuntuu .varsinkin kun pelkää että ei pääse katsomaan sitä tai se on liikaa itselleen.
ymmärrän sinua.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   11.2.18 16:54:07

saat tietysti surra rakasta kauraturpaasi.sinullehan se oli rakas. hoitsu on melkein
kuin oma.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: tuntsari 
Päivämäärä:   11.2.18 23:10:31

Kyllä se ajan kanssa menee ohi, vaikka nyt tuntuukin vaikealta. Mun hoitsu lopetettiin 10 vuoden hoidon jälkeen jalkavaivojen ja iän tuomien vaikeuksien kanssa. Ajattele että Poju ainakin saa jatkaa elämäänsä ja kuten sanoitkin niin on hyvä koti ja kaverit (toivottavasti) odottamassa. Hevoset osaa ikävöidä vanhaan kotiin, meillä ainakin muuttojen yhteydessä omalla ponilla menee aikaa että tottuu uuteen paikkaan, saati jos olisi uusi ihminen hoitaessakin. Kiintyvät myöskin omiin heppakavereihinsa ja menee aikansa ennen kuin tutustuvat uusiin, ihan kuten sullakin :) Kysele josko olisi uusi hoitsu mahdollista saada, luulisi Pojun tilalle uuden tulevan kuitenkin jossakin kohtaa tai olisiko sulla tallikaveri/joku muu kaveri jonka kanssa voisit hetken hoidella yhdessä että tulee kuitenkin porukassa pysyttyä?

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   19.2.18 16:40:46

minullakin oli hoitsu joka myytiin vuosia sitten.laitoin MONTA ilmoitusta jossa etsin sitä jotta voisin tulla katsomaan sitä, mutta ei tärpännyt.miten voi olla?!

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tiinajohannap 
Päivämäärä:   19.2.18 16:46:51

miten voi olla ettei suomenkokoisesta maasta sitä löytynyt?! ihme juttu.laitoin siis MONTA ilmoitusta.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tiinajohannap 
Päivämäärä:   20.2.18 15:53:14

vaikealta tuntuu nyt. mutta ajan kanssa helpottaa.itte saman kokenut.ei ollut kivaa.ja minä en edes päässyt katsomaan sitä!

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: tallipiika 
Päivämäärä:   21.2.18 17:46:38

siis kukaan ei vastannu joten en päässy siks katsomaan sitä.tiedän miltä tuntuu kun
oma hoitsu myydään.se on kurjaa.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   22.2.18 17:51:11

voimia sulle.sinä kaipaat tukea .tiedän sen.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   9.8.18 17:23:58

miks kaikki tallit ei laita sivuilleen yksityisiä hevosia? silloin niiden exhoitajat ja / tai omistajat löytäis ne helpommin! tehty liian vaikeeksi. huomasin ton Orkun kohalla.
ja yksityistalleilla ei aina ole edes nettisivua! tekis nekin, ei ajattele ollenkaan hevosen exhoitajia!

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   30.8.18 18:11:45

oli vain mun mielipide.kuinka moni muu on samaa mieltä?!
joka tallin nettisivuilla pitäs mainita myös yksityiset.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   11.9.18 18:10:40

voin jo todeta että täällä ei osata olla kohteliaita.jos puhuvat sullekin noin.
kunhan et tartuta muihin.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   14.10.18 17:01:01

vaan eipä niitä kiinnosta hevosen entiset omistajat/ hoitajat.
jos kiinnostas, ne mainittis yksityiset nettisivuilla tai yksityistallilla olis nettisivut.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.10.18 17:27:13

älä välitä.aina joku puhuu muista pahaa. ei kannata uskoa. ihmiset on unohtaneet hyvät tavat.toivottavasti näet entisen hoitsusi vielä joskus.olen sama kuin 1ssu.ja hän on aikuinen.1ssu on ns.paraihminen.aikoo liittyä susijengiin tulevaisuudessa.
toivottavasti löydät sen hevosen.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.10.18 18:30:44

piristy tai ajattele valosampia juttuja.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.12.18 17:26:47

ja tiedän miltä susta tuntuu.myös mun hoitsu lähti ja eipä ole siitä kuulunut
vuosiin. nyyh.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.12.18 17:23:04

ymmärrän et sinua surettaa.

  Re: Hoitohevonen lähtee...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.1.19 13:59:08

täällä ei osata olla kohteliaita.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.