Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minun hevoseni

Lähettäjä: P.Mäkinen 
Päivämäärä:   31.5.23 20:14:28

Jos minun osuus olisi hevosesta 1/800 en kyllä hirveästi paukuttelesi henkseleitä että omistamani hevonen teki sitä tai tätä. Muutaman satasen panoksella ollaan niin nokka pystyssä.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: tanhuavvaari 
Päivämäärä:   31.5.23 20:15:27

Kyllä minä taas mieleni niin kovasti pahoitin...

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   31.5.23 20:46:12

yhyy

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   31.5.23 20:57:01

P.Mäkinen, kadehditko jonkun menestystä, vai mikä ahdistaa? Ole onnellinen menestyjän pienestäkin menestyksestä!

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: JIHUU 
Päivämäärä:   31.5.23 20:58:44

No eihän 1/800 ole mitään pientä menestystä. Sehän ei ole mitään kun ei edes nimeä näy missään ikinä.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: P.Mäkinen 
Päivämäärä:   31.5.23 21:04:42

En tosiaasnkaan ole kateellinen.
Miten jotkut vaan ovat noin yksinkertaisia. No köyhä on onnellinen hevosen omistaja 1/800 ja voi kehuskella muille omistamallaan hevosella.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Jaakkoo 
Päivämäärä:   1.6.23 08:59:03

Yksinkertaiset täällä taas miettii saman ilon siitä saa omistaako yksin vai kaksin ei kaikki oo pikkurahan perässä näillä porukoilla ostetaan elämyksiä ei yritetä tienata

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Dorgan Jane 
Päivämäärä:   1.6.23 10:36:01

Ei se 1/800 osuus kuitenkaan ihan tyhjänpäiväinen ja merkityksetön ole kun sellainenkin omistajuus on aiheuttanut pahennusta ilon hetkellä...

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Jupe 
Päivämäärä:   1.6.23 14:28:55

Eiköhän raviurheilu tarvi jokaisen hevosen omistajan riippumatta siitä onko se omistussuhde 1/1 tai vaikka 1/1000

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: P.Mäkinen 
Päivämäärä:   1.6.23 16:15:51

Olisi vaan rehellistä sanoa että meidän kimppa hevonen voitti. Turhan moni vaan puhuu että omistaisi koko hevosen eikä vaan 1/800. Oli tässä töissä likka posket punasena kun ilmeni että hänellä oli vain 1 osuus 800 kimpasta hevosesta jonka oli sanonut omistamansa.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Sat sat saa 
Päivämäärä:   1.6.23 16:33:31

1/800 mitä järkeä? Näet heppas telkkarista, saat sen voitosta 1,30e jolla lyhennät raakasti ylihintaisia valmennusmaksuja, ylläpitokuluja, kengityksiä, bensoja. Ikinä et saa kuin varmaa tappiota. Vaik ois uus mascatematchi niin ei sittenkään voita kuin 14,40e. Ihanaa olla vietävissä.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Sat sat saa 
Päivämäärä:   1.6.23 16:35:28

Tai jos maksat osuudesta 100-200e niin ikinä et rahojas enää näe käy kuin käy radalla. En paljoo tosiaan puhuis et mun heppa sitä ja mun heppa tätä. Lapsellista. Mut eihän se oo ikinä tyhmä.joka pyytää, vaan.....

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Mieki 
Päivämäärä:   1.6.23 17:06:11

Antaa jokaisen omistaa hevosia tavallaan ja rahallisen panostuksen koolla millä haluaa. kaikkia omistajia raviurheilu
Varsinkin tarvii ja jos pärjää ni hyvin on sijotuksensa valinnut.
Ja antaa iloita ei se ole meiltä muilta pois.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Dorgan Jane 
Päivämäärä:   1.6.23 17:13:03

Oivoivoi, voi menettää satasen tai jopa kaksi.
Kulut juoksee eikä voitosta saa mitään muuta kuin pelkkää mielihyvää...
Toista se on omistaa koko hevonen. Jos voittaa niin voi jopa kuukauden kuukauden elättää itsensä se hevonen.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Sat sat saa 
Päivämäärä:   1.6.23 19:24:15

Voi voi Dorgan. Mitä järkeä on edes hukata100-200e kun mitään et saa takas ikinä? Heitätkö myös 200 kaivoon jos saat siitä elämyksen? Tai tankkaat aina kalliimalla huoltoasemalla saadaksesi elämyksiä?

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Dorgan Jane 
Päivämäärä:   1.6.23 19:50:07

Mun mielestä kannattaa pysyä hevosenomistajuudesta kaukana jos vinkuu satasen perään.
Toisaalta, tässäkin tapauksessa vinkuu ne jolla ei ole edes 1/800 osaa hevosesta vaan ne joilla ei ole sitäkään vähää.
Minulla on konkreettisempaa käyttöä rahalle kuin heittää kaivoon.
Auton tankkaan tarvittaessa

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Doctor 
Päivämäärä:   1.6.23 19:53:45

Ota nyt dorgan iltalääkkeet ja mene nukkumaan. Nykyään ajellaan sähköautoilla, köyhät käy tankkaamassa ja omistaa kelan rahoilla sen 1/800 hevosesta

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Dr. 
Päivämäärä:   1.6.23 20:08:57

Lapsellista. Kukin tavallaan. Ja treenarit nauraa.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Köyhille kaikki ka 
Päivämäärä:   1.6.23 20:13:56

Itse olen yli kymmenessä kimpassa mukana ja euroakaan en halua takasinpäin nämä ovat elämyksiä ja hieno seurata

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Kung av Eestland 
Päivämäärä:   1.6.23 20:42:40

Eiköhän tässä lajissa ole kaikenlaisten osuuksien omistajille tilaa. 1/800-osuudet on hyvä niille jotka haluaa olla mukana lajissa pienellä panoksella. Ei varmasti hötönet-petsareille sopiva tapa. Heitä ei pikkurahat kiinnosta kun joka ilta rapisee tonneja troikasta.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: meikäläinen 
Päivämäärä:   1.6.23 21:38:07

Mä laitan parhaimmillaa 200-400e / lähtö. Että sillai. Pitäskö kuitenkin ostella 400e/osuus /hevonen , muutama edes :D :D

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Sat sat saa 
Päivämäärä:   1.6.23 23:59:58

Saako siis 1/800 elämyksiä? Treenari nauraa partoihinsa, siinä kaikki. Itse saisin enempi elämyksiä vaik tv:n virityskuvasta kuin kimppaosuudesta johonkin sisäradan suutelijaan.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.6.23 05:08:52

Onpa aloittajalla ongelmat. Varmaan kyttää naapureitakin, että onko asuntolainat maksettuja, vai onko pankin talo, vaikka sanoo omistavansa talon.

Täytyy olla todella tyhmä yksilö, jos luulee, että hevosenomistamisesta haetaan tuottoja, eikä elämyksiä. Jos joku saa osaomistamansa hevosen juoksuista elämyksiä, niin miten se on hevostallin potilailta pois?

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Appelsiini 
Päivämäärä:   2.6.23 08:56:59

En lähtis moiseen mukaan, parempi omistaa oma ravuri kuin hännänjouhi siitä.
Ei tuu toisia mascate matcheja joilla ajetaan kaikki rahat ja hajotetaan hevonen, sitten siirtyy hurjalla hinnalla siitokseen.
Vähäjärkisyys sitä se on

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Dorgan Jane 
Päivämäärä:   2.6.23 09:02:07

Sekö on vähäjärkisyyttä että on toisenlainen näkökulma kuin jollain muulla.
Tai innostuu asiasta jolla ei ole taloudellista hyötyä.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Kyy 
Päivämäärä:   2.6.23 09:52:31

Älkääs nyt. Näkyy noille kimpoille olevan tarvetta :)

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Kimi 
Päivämäärä:   2.6.23 10:05:04

Miksi käyn ulkona syömässä ja ’hukkaan’ sinne satasen kun parilla eurolla saisin hernekeittoa?
Siksi koska haluan elämyksiä ja nauttia elämästä.
Muutamalla tässä ketjussa on pointti hevosenomistamisesta hukassa.
Se euro ei aina määritä kaikkea.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: P.Mäkinen 
Päivämäärä:   2.6.23 12:43:22

Joo ymmärrän nämä kimpat, ja halpa tapa päästä mukaan. Sitä en vaan ymmärrä että valehdellaan omistavansa hevosen todellisuuden ollessa 1/800 omistajuus. Siitä tässä vain on kysymys. En omista ferraria vaikka minulla on kuva sellaisesta.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Sat sat saa 
Päivämäärä:   2.6.23 13:12:54

Kimppaomistus on loistotapa kusettaa osakkaita. Ei kukaan maksaisi hevosesta tuota hintaa eikä ylläpitokuluja. Muuta kunbon älytön kasa tietämättömiä, niin ei tunnu silleen kymppi, kaks sinne tänne miltään per nokka. Mut kun sen kertoo luvulla 800, niin summa onkin jo niin väkevä et treenari ja myyjä nauraa matkalla pankkiin.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Sat sat saa 
Päivämäärä:   2.6.23 13:13:53

Mutta kun on

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.23 17:17:19

No onhan se hevonen hänen - ja 799:n muun. Saa sitä olla iloinen jos kimppaheppa menestyy. Itsekin ollut kimpoissa mukana ja nytkin yhdessä. Omiakin hevosia on mutta ne ei juokse kilpaa. Eikä näillä tuloilla pystyisi pitämään hevosta valmennuksessa ja maksamaan sen kuluja yksin. Kimpat yleistyneet, luulisin. En ole kyllä tiennyt sitä että noinkin pieniä osuuksia myydään kuin 1/800, mutta mikäs siinä, ei kai ole keltään pois.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Noniin 
Päivämäärä:   3.6.23 10:17:45

Kimppaomistus on näemmä lajille pahasta suorastaan punainen vaate.

Tätäkin keskustelua lukiessa heräsi kysymys, että tarvitseeko enään lainkaan ihmetellä miksi lajin pariin ei saada uusia ihmisiä?

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: ÄO40 
Päivämäärä:   3.6.23 11:18:22

"P.Mäkinen
Päivämäärä: 2.6.23 12:43:22

Joo ymmärrän nämä kimpat, ja halpa tapa päästä mukaan. Sitä en vaan ymmärrä että valehdellaan omistavansa hevosen todellisuuden ollessa 1/800 omistajuus. Siitä tässä vain on kysymys. En omista ferraria vaikka minulla on kuva sellaisesta."

Mitä valehtelemista tuossa on? Oletko ihan pöljä? Hän omistaa 1/800 osuuden hevosesta. Mitä se sinulta on pois?

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.6.23 11:46:19

Oikein ollu likka posket punaisena kun P.Mäkinen on päässyt sanomaan. Varmaan tunsit itsesi NIIN mieheksi. Minun kanssa sulla tulis itku.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: P.Mäkinen 
Päivämäärä:   3.6.23 16:03:35

On aivan eriasia jos sanot olevasi mukana hevoskimpassa jossa on 800 osuutta kun sanot omistamasi koko hevosen. Minun ei tarvinnut sanoa likalle mitään vaan asian ottivat ihan työkaverit esille. Kyllä itku varmaan tulisikin jos joku A siiderivalas alkaa turhaan olla niin hevosen omistajaa muutaman satasen panoksella.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Dorgan Jane 
Päivämäärä:   3.6.23 16:14:30

Toistan aiemman kirjoitukseni.
Ei ihan turha omistajaosuus tuo 1/800 kun noin kovin jotakuta hiertää.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   3.6.23 16:23:14

P.Mäkinen ja Sat sat saa, olette harvinaisen tyhmiä ja kateellisia! Suomessa on monenlaisia kimppoja ja suurin osa ei ole "kusetusta" Ja mitä väliä vaikka olisi, jos kimppalaisilla on siihen varaa! Hevosen omistajista 95% on "maksumiehiä", vain n.5% hevosista "elättää" itsensä! Tällaista teidän pitää kadehtia, katsokaa peiliin! Onko niissä teidän käärinliinoissa taskuja?

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: P.Mäkinen 
Päivämäärä:   3.6.23 19:16:50

Ette te köyhät vaan tajua että teitä viedään kuin pässiä narusta. Juuri näitä kimppahevosia valmentajat haluavatkin. Yksinkertaisilta rahat pois. Miten ihmeessä tuollainen voisi aiheuttaa kateutta jollekin.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Sat sat saa 
Päivämäärä:   4.6.23 09:29:07

Vai kateellisia sanoo huutomerkki? Tää oli kyl yks kaikkien aikojen vitsi. Mistä kateellisia? Siitäkö et vailla ymmärrystä antaa 200e johonkin kimppaan joissa raakasti ylihinnoiteltu kaikki asiat. Kimppalaisia viedään kuin pässiä narussa. Tuskin Korhonen, Kuisla, P.Korpi ym.näissä kimpoissa pyörii. Se on kuule huutomerkki niin et pelaan päivässä helposti 1500-2000e ja useimmiten lunastelen selkeästikin enempi. Et jos sä sillä 200e panostuksellasi odottelet koska heppasi saapuu edes koelähtöön, niin onhan siinä elämystä kerrakseen. Muistan jutun kun lapset olivat itkeneet kun eivät olleet eds päässeet katsomaan kimppaheppaansa Sorosen ja Melkon tallille ohikulkumatkallaan. Olivat vanhemmat olleet melko tuohtuneita toimintaan. Kiva nähdä omaa heppaa joskus telkkarin kautta jos edes pääsee ikinä radoille. Sijoita huutomerkki se 200e mieluummin vaik puuöljyyn ja kivennöisvesiin.

  Re: Minun hevoseni

Lähettäjä: Dorgan Jane 
Päivämäärä:   4.6.23 10:28:18

Ihme että joku suhtautuu hevosen omistamiseen niinkuin se olisi jokin rahaa tuottava sijoitus.

Elämyksiä haetaan ja se miten niitä saadaan ei ole kaikille sama.
Joillekin näyttää raha ratkaisevan.
Ja hiertää se kuinka joku saattaa saada ansioita valmentamalla kimppahevosta.
Kaiken työntekemisen tarkoitus on tulla ansioillaan toimeen ja parhaassa tapauksessa jopa rikastua.

Joku ostaa taideteoksen tms miljoonilla ja se on niin arvokas että se on pidettävä kassakaapissa jottei sitä varasteta.
Mutta se omistaminen on se juttu joka tuottaa tyydytystä.
Toinen tyyppi käyttäisi saman rahan vallan toiseen tarkoitukseen ja ihmettelee kuinka jonkun tietyn taiteilijan signeeraus saa ihmisen hassaamaan rahaa moiseen.

Mutta mitä siitä. Ihminen käyttää ansaitsemansa rahaa asioihin jotka tuottaa mielihyvää ja se on ihan okei.
Sitä vaan ei ymmärrä että ulkopuoliset herjaavat muiden rahan käyttöä joka ei ole omasta pussista pois.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.