Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: tamma 
Päivämäärä:   4.6.20 00:10:16

Olen touhunnut aina ratsupuolella, mutta nyt olen alkanut kiinnostumaan myös raviurheilusta. Osaako joku kertoa mistä löytäisin mahdollisimman kattavasti hyvää ja luotettavaa tietoa koko asiasta, tai jaksaako joku alkaa selvittämään asiaa? Sen verran kyllä ymärrän, että rataa ravataan kärryt perässä, mutta mitä muuta? Onko ehdottomasti miesvaltainen, vai onko mulla joku mahdollisuus päästä raviurheiluun käsiksi jos nyt oikeasti satun innostumaan? Kannattaako edes ratsuihmisen testata onnea raviurheilun puolella?

  Re: kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: Dorgan Jane 
Päivämäärä:   4.6.20 00:33:53

Raviohjastajat ovat pääasiassa miehiä ja hevosenhoitajat useimmiten naisia.
Ratsupuolelta on siirrytty ravipuolelle tai jatkettu sekä että. Näitä tarinoita voi lukea esim Hevosurheilu-lehdestä kun siinä on esitelty hevonen tai henkilö lähikuvassa.
Hommaan pääsee parhaiten sisälle jos/kun menee ravitallille auttamaan arkitöissä.

  Re: kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: tamma 
Päivämäärä:   4.6.20 18:42:41

Utelias: Harmiksesi voin kertoa, että ratsupuolellakin olen enemmän kiinnostunut hevosen terveydestä ja hyvinvoinnista ja mielummin vaeltelen ilman satulaa maastossa, kuin tiukassa valmennuksessa hikisessä maneesissa. Ei oo oikeen koskaan ollu mun juttu noi nutturatätien jutskat. Toki ratsastuskoulussa tähän ei ole mahdollisuutta, mutta enimmäkseen ärsyttää kun kaverit hehkuttaa kuinka ne on saanu hevoset hienoon peräänantoon, vaikka en edes ymmärrä mikä koko käsite on.

  Re: kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: tamma 
Päivämäärä:   4.6.20 18:45:17

Dorkan Jane: kiitos vastauksesta! Nuo arkityöt kuulostaa oikein mahtavalta. pitää katsoa jos jostain saisin mahdollisuuden tähän!

  Re: kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: .,.- 
Päivämäärä:   4.6.20 18:46:25

Vermon ravikoulussa järjestetään alkeiskursseja

  Re: kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   4.6.20 20:12:13

tamma, ei kannata esittää tyhmempää kuin on!

  Re: kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: tamma 
Päivämäärä:   4.6.20 22:35:02

.,.- : on vähän turhan pitkä matka seinäjoelta mutta miksipäs muuten ei!

  Re: kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: tamma 
Päivämäärä:   4.6.20 22:36:18

! : tarkoitatko, että esitän tyhmää, kun en tiedä mitä peräänanto tarkoittaa, vai mitä meinasit? (mutta ihan tosissani täytyy googlata että mitä peräänanto käytännössä tarkoittaa)

  Re: kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   5.6.20 09:08:59

Miten joku voi olla aina touhunnut ratsupuolella, eikä tiedä mikä peräänanto on ? Minäkin tiedän , vaikka raviharrastaja olenkin...jos on ratsastuskoulussa ollut tunnilla niin satavarmasti tietää....toki jos olet siellä vaan hengaillut katselemassa..
Ja tuohon Janen kommenttiin lisäisin että yhtälailla naiset valmentaa ja laittaa ravihevosia, ..ja pärjääkin..vain kuskeissa on miehiä selkeä enemmistö...

  Re: kaikki raviurheilusta

Lähettäjä: tamma 
Päivämäärä:   5.6.20 21:06:17

Niin: olen joskus pikkutyttönä (eli n.10v sitten) käynyt ratsastustunneilla opettelamassa alkeita vuoden verran, ja sen jälkeen äiti päätti hommata mulle ponin jonka kanssa homma ei todellakaan toiminut, eikä mun olis todellakaan pitänyt saada sitä ponia silloin, meillä oli samaan aikaan myös kaksi suokkia joita lähinnä harjailin ja toimi äidillä ratsuna maastossa, nyt parin vuoden tauon jälkeen olen palannut konkreettisesti hevosten pariin. Olen siis oikeastaan aina ollut puskaratsastaja ja ratsastustasoni on jotain HeC -luokkaa. Toki shettis opetti kuinka pysytään satulassa vaikka pukkikone laulais, ja kuinka sinne satulaan noustaan uudestaan ;) Mutta nytpä googlaan sun iloksi täydellisen peräänannon!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.