Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.19 10:27:47

Mikä idea siis kimppahevosissa? Tälleen 'tietämättömänä' vaikuttaa aikamoiselta rahastukselta. Miksi maksaa jostakin hevosesta mitä ei edes tavallaan edes oikeasti omista?

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Jörni 
Päivämäärä:   19.10.19 10:39:19

Saa elämyksiä.

Minusta järkevän kokoinen kimppa on alle viiden henkilön; jää jotain jaettavaa mahd.palkintorahoista. Tätä suuremmat, niin maksumiehenä saat olla ja tyyliin ilman mitään sanavaltaa.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Katjuska 
Päivämäärä:   19.10.19 10:45:10

Pääse vähemmällä rahalla kokeilemaan hevosen omistamista tai voi ostaa useammasta hevosesta osuuden. Tuo mielekkyyttä seuraamiseen ku isompi kimppa niin varaa pitää ammatti treenissä ja antaa hevoselle täys mahdollisuus.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Niko 
Päivämäärä:   19.10.19 10:54:24

Nimimerkki . ei varmaan tiedä, että noin 10% ravureista ylipäätään elättää itsensä. Arviolta vähintään joka toinen hevosista tuo vuosittain minimissään useiden tuhansien eurojen tappion. Onko rahastusta tuo, vaiko kenties 5 tai 10% summasta?

Jos otanta laajennettaisiin ammattitreenissä oleviin, luku olisi viisinumeroiden menojen osalta tavallisella hevosella. Varsinkaan ammattilaisella on porvareita lukuun ottamatta lähes mahdoton yksityishenkilön hevosta pitää.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Se on kyllä 
Päivämäärä:   19.10.19 11:01:12

2% mitkä itsensä elättää

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Hessu 
Päivämäärä:   19.10.19 11:11:15

On se isompi kuin 2% kun otetaan itsellä hevosiaan pitävät huomioon.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Maxi64 
Päivämäärä:   19.10.19 11:47:25

Aloittajan kysymys koskee varmaan yli 10 henkilön kimppaomistuksia. Useilla on ihan älykkäästi kahden tai kolmen omistajan kimppoja. Niillä saa riskit pienennettyä, ja aikaa löytää se "oikea" hevonen.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjäsalapetsari 
Päivämäärä:   19.10.19 11:50:10

Ollaan varmaankin aika lähelle 5% jotka elättävät itsensä. Jos hevonen on ammattivalmentajalla sen pitää ansaita vuodessa vähintään 15000 euroa silloin päästää omille. Eli kallis on harrastus.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.10.19 11:53:00

Ei sitten järjen häivää. Paras ku osta oman tilan ja hevoset ei tule tappioo.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Kessu 
Päivämäärä:   19.10.19 12:00:15

Aloittaja on sama joka kerta. Lopeta jo, et selvästi saa sitä vastausta jonka haluat.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: jyskä 
Päivämäärä:   19.10.19 12:20:57

kimpat mahdollistaa raviurheilussa mukana olemisen ja mielenkiinnon "oman" hevosen mukana kulkemisen! Myös tutustuminen syvemmin raviurheiluun on tullut hevosen kautta!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Polovijärvi 
Päivämäärä:   19.10.19 12:49:47

Ennekkii oon täälä kehunu I.P Valon osakkuuvesta satanen mäni ja Porokan kehut piäle,ostakkee ihmeessä osuus suatte menestystä sammaa hintaan.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

LähettäjäKeijo 
Päivämäärä:   19.10.19 13:19:05

Olipa kimppahevonen tai kokonaan oma, on 95% todennäköisyys ettei sillä saa juurikaan elämyksiä voitollisesta sijoituksesta puhumattakaan

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.19 16:47:52

Valmentaja/kimpan puuhaaja saa maksajan. Näillähän maksetaan välillä myös valkun omien hoitoja, rehuja, lääkkeitä tai jopa ihan tekaistuja maksuja. Kyseessä on usein täysin kokemattomat omistajat joita on helppo vedättää.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   19.10.19 17:01:36

Koska erittäin pienellä osalla hevosista on mahdollista saada omansa pois, niin eikö siinä tapauksessa ole parempi maksaa esim 50 euroa kuukaudessa, kuin 1000 euroa? Tunne menestyksen hetkellä on ainakin itselleni yhtä suuri, omistusosuuden koosta huolimatta.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: jyskä 
Päivämäärä:   19.10.19 17:22:31

Polovijärvi, ei kannata pyöriä katkeruudessa, hevoselle saattaa tulla ylitse pääsemättömiä ongelmia!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Jörni 
Päivämäärä:   19.10.19 17:27:32

Raviliiga kannattaisi jatkossa tehdä, että tyyliin Top5 valmentajat valitsisivat varsat ja niistä kimpat; Korpi, Korvenoja, Nieminen, Melkko, PettersonPerklen,,,

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   19.10.19 17:46:06

Mikä top5 toi PP on..

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   19.10.19 18:09:18

Jörni, sinulla taitaa olla top-5 valmentajat hakusessa

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: sissi 
Päivämäärä:   19.10.19 18:14:51

Kyllä se on niin, että vähintään sen 25000e /vuosi pitää hevosen tienata, että ammattivalmentajalla pysyy + - 0e.lla / vuosi.
Oliko se nyt Suomessa niin, että vain noin Seitsemänkymmentä kilpailevaa ravihevosta tuohon sumaan on tänäkään vuonna kyennyt.
Että pitää olla Todella hyvä kimppahepo, etä saat osinkoja / vuosi.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Merviläinen 
Päivämäärä:   19.10.19 18:23:50

Pettyminen riippuu kimppalaisesta, on semmoisiakin jotka ymmärtävät että aina ei voi voittaa, hyvä jos ikinä.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   19.10.19 18:30:53

joka Päivä linikat Rahastaa enempi kun Raviurheilu tuottaa.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Porilainen 
Päivämäärä:   19.10.19 18:32:29

Näissä liigakimpoissa ei ainakaan ole mitään järkeä...jopa 1000 omistajaa...haloo...kusetusta koko homma!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   19.10.19 18:43:48

"Näissä liigakimpoissa ei ainakaan ole mitään järkeä...jopa 1000 omistajaa...haloo...kusetusta koko homma!"

Sen järkevyyden voi jokainen noihin kimppoihin osallistuva päättää ihan itse. "Kusetus" on mielestäni kaukana tuosta tominnasta, sillä selvät säännöt ovat luettavissa ennen liittymistä, ja tiedotuskin yleensä toimii hyvin.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.10.19 19:40:50

Mitä kusetusta se Raviliiga on ollu, ku yli 10 vuoden tauon jälkeen innostuu ravureista niin paljon, että nykyään kantaa kaikki liikenevät rahat tallinpitäjälle, rehufirmoille, klinikoille, kengittäjille, valjaskauppiaille, hevosautokauppiaille, hierojille, fyssareille... Puhutaan kuitenkin n. 1000 eurosta kuukaudessa.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Huolestunut 
Päivämäärä:   19.10.19 20:46:38

Kimpat näivettää raviurheilun koska hevoset vähenee kimppojen myötä.Mitä isompia kimppoja sitä vaikempi muutaman vuoden päästä saada tarpeeksi hevosia ravilähtöihin.Tavallisilla hevosharrastajilla menee mielenkiinto koko lajiin kun kimpoilla on varaa ostaa parempia hevosia ja viedä suuskilpailu voitot.Tulevaisuuden ikäkausilähtöihin ei kerry kohta palkintorahoja,kun kasvattajat vähenee.Täytyy varmaan kimppa talleille laittaa isommat maksut kuin harrastaja omistajille.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Pekka 
Päivämäärä:   19.10.19 21:16:45

Pääsee mukaan harrastukseen pikkurahalla. Itsellä kävi satumainen onni kun "oma" hepo on ikäluokkansa huippu. Kaikki harrastukset maksaa ja jos mukana haluaa olla niin riskejä pitää ottaa.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Hattukauppias 
Päivämäärä:   19.10.19 21:26:14

Tässä ketjussa kommentoivista 80 % unohtaa tahallaan tai tietämättömyyttään, että kimppoihin ja varsaliigoihin liittyminen on täysin vapaaehtoista. Se on vaihtoehto yksin omistamiselle ja näiden kahden omistusmuodon välillä voi valita ilman että kukaan pakottaa. Tien varresta saa huudella, mutta kyytiin pitää pyrkiä.

Suurin älynväläys ketjussa on viimeiseksi kirjoitettu väite, että hevoset vähenevät kimppojen myötä. Kysykää keneltä tahansa ammattilaiselta ja saatte päinvastaisen vastauksen.

Sitä mukaa kun väki on muuttanut kaupunkeihin ja hevosenpidon kustannukset kasvaneet, yhä harvemmalla on paikkaa, varoja ja aikaaa pitää ja omistaa hevonen yksinään. Kimppaomistaminen on vastaus heidän haluunsa kokea hevosenomistamisen autuus ja kurjuus.

Ja jos tuhannen osakkaan kimppa lopetettaisiin, ostaisivatko nuo osakkaina olleet itse tuhat hevosta, tai sata tai edes kymmenen. Älkää viitsikö.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Masa 
Päivämäärä:   19.10.19 21:51:42

Ei nyt jaksa selittää juurta jaksaen mutta sanotaan niin että kimppahevosen kulut ovat pienemmät alusta asti. Vain osa hevosista tienaa edes omat kulunsa. Itsellä ollut kimppahevosia yli 15 vuotta ja kaikki omia kasvatteja. Vielä ollaan plussalla. Ja jos tappiota tulisikin niin kulut menee moneen osaan.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: joutilas 
Päivämäärä:   19.10.19 23:59:58

Ajatuksena hyviä, mutta käytännössä välttämättä ei...Olen mukana kahdessa hevosessa, toisessa toimin myös rahastonhoitajana.

Nro 1. Pienehkö kimppa, kaikki toisilleen tuntemattomia. Alunperin varsan kasvattajan perustama kimppa, kun hevonen oli ns. maitovarsa. Ollaan mm. saatu itse päättää (äänestys) valmentaja ja voidaan sitä tarvittaessa vaihtaakin. Maksut on kohtuulliset, kukaan ei hyödy eikä rahasta. Valmentaja vaikuttaa rehelliseltä, eikä laskuta turhista. Ymmärrän paljon hevosista itse, samoin meidän kimpanvetäjä. Hevonen ei ole vielä tienannut mitään.

Nro 2. Iso kimppa, joka valmentajan perustama. Hevonen ostettu 3-vuotiaana, ei vielä tienannut mitään. Olen ns. riviomistaja, muut vetävät kimppaa ja hoitavat tilit. Sopimus on sellainen, ettei valmentajaa voi vaihtaa. Tällä valmentajalla hevosen pitäminen tuntuu olevan tosi kallista. Kalliit kengitykset, lääkärit ja kaiken maailman hoidot. Olen siis nähnyt kirjanpidon. Tullut tunne, että kimppalaisilla on hyvä maksattaa vaikka mitä. Valmentaja hyötyy ja kaikki lähiseudun yrittäjät. Valmentajaa ei ole mahdollista vaihtaa, vaikka hevonen ei tulevaisuudessa menisi mihinkään. Olen onneksi mukana vain pienellä osuudella, enkä ole varma haluanko jatkaa pitkään.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   20.10.19 00:14:07

"Olipa kimppahevonen tai kokonaan oma, on 95% todennäköisyys ettei sillä saa juurikaan elämyksiä voitollisesta sijoituksesta puhumattakaan"

Kun osallistuu kimppoihin on samalla rahalla minkä laittaa yhteen paljon suurempi mahdollisuus saada hyvä hevonen.

Mitä järkeä yksinomistamisessa on? Kukaan ei kai tienaamisen toivossa hevosia ostele?Paitsi tietenkin hevoskauppiaat ja valmentajat. Omistat hevosen joka on muualla treenissä ja käyt kerran vuodessa rapsuttelemassa sitä ja syöttämässä porkkanaa. Oikeasti hevonen on sen hoitajan joka touhuaa sen kanssa ja jolla on tunneside hevoseen.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: saa 
Päivämäärä:   20.10.19 07:08:02

ammatti miehet rosvota ja myydä lisää pommeija ostajat ei tiedä hevosen väriäkään

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Osaomistaja 
Päivämäärä:   20.10.19 11:51:04

Kommenttoisin sen verran aiheeseen, että seuratkaa osaomistajat hevosen kehitystä ja käyttäytymistä. Tallivierailuja mahdollisimman usein sekä kyseenalaistakaa joskus läääkärin tarve. Kokemusta on sen verran, että kun hevonen vaihdettiin uuteen paikkaan on eläinlääkärin tarve jäänyt minimiin. Aikaisemmalla valmentajalla oli jalkojen piikitystä piikityksen perään , uudessa paikassa jalat on tosi hyvässä kunnossa, niitä hoidetaan muuten eikä lääkitsemisen tarvetta ole ollut vuoteen. Hevosta treenataan kuitenkin ihan normaalisti. Muiden aikaisemmin aiheutettujen vaurioiden takia hevonen ei ole vieläkään uudessa paikassa starttikuntoinen. Saa nähdä tuleeko koskaan enää radalle. Kyllä harmittaa.... kykyjä olisi.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: koivunen 
Päivämäärä:   20.10.19 11:52:12

ei mitään ideaa!!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   20.10.19 14:01:05

Ja sitten kun osakas saa käsityksen, että häntä on vedätetty, maksatettu eivälttämättömiä kuluja mm. niin tämä ihminen ei raveihin päin vilkaisekaan pois päästyään. Omalla kohdallani, hevoseni oli tallilla, jossa almentajalla oli pienen kimpan, jossa valmentaja itsekin oli osallisena, hevonen ja tämä tarvitsi lääkäriä. Siihen ei kelvannut 25km:n päässä oleva lähin eläinlääkäri, vaan piti viedä parin sadan km:n päähän kuuluisalle klinikalle. Toki minunkin hevoseni lääkäriä tarvitsi, niin haluan uskoa, mutta lähin elli olisi riittänyt hyvin. Laskun saatuani heräsi vahva epäilys, että maksoin myös kimppahevosen kyydin. Minä olen vanha harrastaja enkä vähästä pelästy, mutta vähän hapan maku jäi.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.10.19 14:53:10

joan, kimppalaiset maksaa kaikki kulut, jotka hevonen aiheuttaa! Vai lähin ei kelvannut? Yleensä hevosia käytetään parhaalla mahdollisella ellillä, että saa oikean diagnoosin ja parhaan mahdollisen hoidon! Sanonta kuuluu: vitosen seppä tekee kympin vahingon!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Kokon 
Päivämäärä:   20.10.19 15:13:54

Yli 10 hengen kimpassa rahoitetaan valmentajan toimintaa, kimppalaiset voi kyllä tallilla käydä katsomassa hevosta ja raveissa. Paljon hevosen kans ei pääse tekemisiin joillekkin riittää pelkkä katsominen ja rapsuttelu silloin tällöin. Mikäli itse haluaa olla tekemisisdä hevosen kans pieni kimppa antaa siihen varmasti mahdollisuuden.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Osako 
Päivämäärä:   20.10.19 16:10:08

?... vastaisin. Ettei käytetyin/ tunnetuin elli ole todellakaan takuu sille, että on paras. Kyllä täytyy omistajan/ omistajien ottaa selvää mitä ja miksi tehdään. Ammattietiikka ja moraali on tuntematon käsite useammilla tällä alalla palvelujaan tarjoavalla. Sitten kun hevonen on ajettu ja hoidettu siihen kuntoon ettei edistystä tapahdu, niin annetaan kuitenkin omistajien luulla, että kyllä tämä tästä vielä.... siksi se kimppahevosenkin seuraaminen on tärkeää.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: joutilas 
Päivämäärä:   20.10.19 16:31:55

Niin mukana paljon hevosista tietämättömiä, joilla valmentajan helppo maksattaa vaikka mitä. Näinkö tämä raviurheilu saadaan nousuun Suomessa? Tarvetta rehellisille kimpoille varmasti on, ilman sisäpiiriä ja kusetusta.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.10.19 16:48:06

Ilman kuittia ei kannata maksaa mistään palvelusta! Treenisopimuskin pitää tehdä kirjallisena ja kirjata hintaan kuuluvat asiat!

Osako, väitätkö että useimmilla elleillä on moraalikato, eikä ole ammattietiikkaa? Kova on väite!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: tollot 
Päivämäärä:   20.10.19 18:48:59

"Yli 10 hengen kimpassa rahoitetaan valmentajan toimintaa, "

Miksi ei kymmenen hevosen kimpassa? Kuinka moni hevonen elättää itse itsensä?

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: tollot 
Päivämäärä:   20.10.19 18:50:43

Jos hevonen tienaa urallaan satatonnia, niin jaettavaa jäisi kymmenen hevosen kimpassa ilman kuluja viiden vuoden aikana peräti 2000 e vuodessa.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: tollot 
Päivämäärä:   20.10.19 18:53:05

Ja hevonen on edelleen sen hoitajan, joka touhuaa sen kanssa päivittäin ja jolla syntyy tiivein tunneside hevoseen. Omistaja joka pitää vierailla hevosiaan, on vain laskun maksaja. Tonni kuukaudessa siitä, että voi käydä pari kertaa vuodessa maksimissaan syöttelemässä porkkanoita.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.10.19 18:58:12

tollot, noinko on sinun hevosillasi tilanne? Vaihda valmentajaa, jos useammin ei käydä katsomassa!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Kokon 
Päivämäärä:   20.10.19 19:21:50

Haluan hevosen muttei varaa ostaa ja pitää. Perustan kimpan ,alan vetäjäksi , sitten on hevonen , käyn päivittäin tallilla kierrän hevosen mukana raveissa. Voi muut kimppalaisetkin tulla radan varteen katsomaan ja varikolle moikkaamaan hevosta mutta minä kimpan vetäjänä olen se joka hevosen kanssa touhuaa.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: joutilas 
Päivämäärä:   20.10.19 19:36:05

Kokon, miten löysit kimppalaiset?

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Perinteinen 
Päivämäärä:   20.10.19 19:55:08

Mulla on ollut itsensä elättäviä ravihevosia ja pihapolleja. Kaikki yhtä rakkaita. Nyt kun ei oo mahdollisuutta pitää omaa, on kivaa, että pienellä rahalla voin olla mukana raviurheilun ytimessä. Maksan mielelläni enkä kuvittelekaan saavani mitään muita osinkoja kuin elämyksiä. Mielipiteeni myös otetaan huomioon hevosta koskevia päätöksiä tehtäessä. Mulla on hieno hevonen!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Kokon 
Päivämäärä:   20.10.19 20:41:15

Joutilas, kirjoitin vain karrikoidun esimerkin
Netissä niitä kimppoja kerätään.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.10.19 21:25:59

Kokon, tuontyyliset kimpat ei ole toimivia.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: NN 
Päivämäärä:   20.10.19 21:58:43

Kannattaa kyseenalaistaa osaaminen jos liikaa piikitetään se ei ole yhdellekään varsinkaan nuorelle hevoselle hyväksi sanoi valmentaja mitä tahansa!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   20.10.19 21:59:04

Paras kimppa olisi sellainen jossa valmentaja ei itse kuulu kimppaan. Liian helppo on sitten vedättää rahoja kimppalaisilta tekemätöntä työtä vastaan.. mulle yritti yksi valmentaja tarjota osuutta uudesta kimppahevosesta, mutta enää en lähde maksamaan toisten laskuja ja kuulemaan kyliltä ihan eri juttuja hevosen terveydestä ja valmentamisesta kuin mitä minulle kimppaomistajana on kerrottu. Valmentajaa on paha vaihtaa jos valmentaja itse omistaa palan hevosta.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: veli 
Päivämäärä:   21.10.19 10:36:24

Jep on oikeassa.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Osaomistaja 
Päivämäärä:   21.10.19 10:39:47

Itse en ole kimpoissa mukana rahan saamisen toivossa vaan tietynlaisen sosiaalisen kanssakäymisen, uusion ihmisiin ja raviurheiluun tutustumisen takia.Pienet ja hieman isommatkin voitot ovat toki tervetulleita.....
Laji on hienoa, mutta ikävä kyllä, olen jo kokenut sen ikävän kääntöpuolenkin. Sen ettei kaikki ole sitä mistä puhutaan ja miltä näyttää.
NN kanssa täysin samaa mieltä. Onneksi vielä loytyy valmentajakuntaa, joka ei mene siitä mistä aita on matalin, vaan kipeytymiseen reakoidaan muilla keinoin kuin piikityksillä.
Järki mukaan, niin kimppaomistaminen on hyvä vaihtoehto lähteä mukaan raviharrastamiseen.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Juuri näin 
Päivämäärä:   21.10.19 10:49:15

Huvittavinta on se että myydään 1000 kimppaosuutta,kpl 100 euroa. Eikä vieläkään tapahdu hevosen ravihistoriassa muuta kuin yksi seinäjoen voitto. Tämän suokin piti olla suvuiltaan hyvä kun sen valitsi jalostusasiantuntijat. Videolla esitetään pientä nöpöhölkkä esityksiä sekä pikkupätkä suurempaa osaamista, ai että mä olen onnellinen ,esitykset kuin lastenohjelmista...

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Yksi osuus 
Päivämäärä:   21.10.19 11:57:40

Olen mukana 100 hengen kimpassa ja voin kertoa, että kyllä sen hepan pitää juosta aika lähelle se 25 000 €/kausi, että kausi menisi nollille! Varmasti kulut ovat ihan todellisia mitä meille esitellään, mutta joskus vain tuntuu, että 1 + 1 ei ole välttämättä 2.

Se mikä tässä hommassa ehkä eniten ottaa pannuun, on tiedottaminen hevosen voinnista. Kaiken pitäs olla aina ihan priimaa, mutta kun tuodaan starttiin, niin aina on startin jälkeen kipeä eikä mee minnekään... Ja sit vielä toi kilpailutus! Säästelty koko kevät ja kesä ja sit kun on se yksi kisa mihin säästellään, niin se ei siellä sit minnekään mene! Oli kyllä maksettu sinne ja tänne mukaan, mutta jäi ajamatta kaikki ne karsinnat joihin oli etukäteen maksettu! Kuulema siksi, että on liian kovia lähtöjä kun mukana oriita ja ruuniakin! Ja sit ajetaan rahasarjoja, jossa vastassa vanhempia oriita ja ruuniakin! On se vaan ihme touhua, no iso kimppa takana, niin ei tartte pelätä, että jäis maksut saamatta vaikka ei ajaetakaan kilpaa!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   21.10.19 12:17:21

Eihän noissa voi mitenkään verrata 3 ja 1000 henkilön kimppoja.
Kimpassa voi päästä käsiksi hevoseen johon ei muuten olisi yksin varaa ja sitä kautta saada elämyksiä enemmän. Toki se itse ostettu 2000 euron hevonen voi tuoda enemmän voittoja kuin se kimpassa ostettu yli 20 000 euron hevonen. Yksilöitähän ne kaikki ja elävien eläinten kanssa voi sattua mitä vaan. Mutta kimpassa riskikin pienempi.

Mutta vaikka omistaisit itse koko hevosen ja viet sen ammattitreenarille niin etpä silloinkaan paljoa itse sen hevosen kanssa saa tehdä.

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.10.19 12:49:09

Juuri näin, mitä kuvittelit saavasi?

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: Yksi osuus 
Päivämäärä:   21.10.19 14:34:53

Sen verran unohdin mainita aiemmin, että senttiäkään en odota takaisin saavani tuolta kimpasta... Ihan vain elämyksiä haettu ja hieman niitä saatukin, mutta tunne vain on, että kovin erikoista on toi ilmoittaminen... Ja kyllä se vaan niin on, että kovat startit opettaa. Turha niitä on pelätä! Jos ei pollen pää kestä, niin ei siitä silloin ole kilpahevoseksi!

  Re: Mikä idea kimppahevosissa?

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   21.10.19 16:36:57

Yksi osuus, ei kannata tammaa hankkia, jos pelkää ajaa kilpaa oriita ja ruunia vastaan!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.