Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on vanha?

Lähettäjä: Amateur 
Päivämäärä:   19.4.19 16:55:31

Mua siis itseäni välillä sapettaa kun olen aivan vaan harrastelija, en tee tätä verenmaku suussa. Mulle tärkeintä on, että minulla sekä hevosella hauskaa. Bonusta tietty jos joskus pärjää ja saa vähän rahaakin. Mulla on kohtalaisen kiva/hyvä hevonen, mutta kasvun ja pienten lievien loukkaantumisten johdosta startteja vähän.. Plus sairastuin itsekkin ja hevonen oli 6kk pihatossa (täällä päin ei löydy ketään apukättä) nyt aloitettu ajelut ja tuntuu hyvältä, kohta harkkarit edessä ja suunnittelen starttia riippuen miten menee.

Tuntuu vaan inhoittavalta kun kaikki puhuu miten vanha hevoseni on, suorastaan halveerataan. Tiedän ettei se ole mikään Varenne, mutta terve miellyttävä rehti hevonen, jonka kanssa tehty asiat hevosen ehdoilla. Mulle tämä antaa elämyksiä ja poistaa stressiä. Tuntuu että saan enemmän haukkuja kuin joku joka ei edes hevosiaan ruoki. Mielestäni 7 ei ole vielä vanha, ruunana tämä voisi puolestani kilpaill vaikka 14vuotiaaksi asti kunhan paikat kestää. Ei tämä ole koskaan viimeiseksi tullut taikka laukkaillut.

Onko sinun mielestä hevoseni huono koska se on jo 7, se ei ihan nuorena starttaillut kovinkaan paljoa.

  Re: Mikä on vanha?

LähettäjäMerviläinen 
Päivämäärä:   19.4.19 17:05:27

Vähärahaiseksi on vanha, alasarjoissa usein hyvitys nuorempien hyväksi.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   19.4.19 17:27:21

Kun kyseessä jo kilpaa juossut hevonen niin ei ole minun mielestä vanha!
Se on sinun hevonen ei kommentoijien :)

Jos olisi kilpailematon niin silloin kyllä minun mieleen liian vanha!

Meillä yksi myöhäinen aloitti vasta 5 vuotiaana kilpailemisen ja hyvä tuli harraste-hevoseksi!

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   19.4.19 17:53:56

Muista, hevosmiehet ja -naiset tietää aina toisten hevoset parhaiten :D
Älä välitä toisten puheista.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: Laskettelet 
Päivämäärä:   19.4.19 17:54:27

ohi toisista niin ei kun puheet vanhuudesta lisääntyy :) Kun on intoa niin otat uuden heti tilalle kun tuntuu ettei pyörä pyöri. Innostunut ei saa jäädä hinkkaamaan sitä jo työlääntynyttä VANHAA RUUNAA vaan ostaa nuoremman valmiin tilalle.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: Amateur 
Päivämäärä:   19.4.19 19:18:39

On itseasiassa varsa tuossa kasvamassa :D kyllä tämä kanssa vielä voisi vähän kierrellä raveja, on aina niin hauskaa kun toimii vaikka yksin käyn.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: bodylotion 
Päivämäärä:   19.4.19 19:26:45

Ei kannattais enää vanhaa kiusata.
Onhan tuo nyt jotenkin säälittävää 71st 0-2-1 19,4aly 19,7ke statistiikalla ja 1.860eur rahaa

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: Amateur 
Päivämäärä:   19.4.19 22:17:58

?

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: L W B 
Päivämäärä:   19.4.19 22:29:59

Ei kannata kuunnella näitä ladon takaa pusikoista kömpiviä nenänkaivajia jotka tietävät täsmälleen kuinka kaikkien muiden hevosia pitäisi valmentaa vaikka omat hevoset eivät kulje mihinkään!

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: Bodarilotion 
Päivämäärä:   19.4.19 22:46:24

Onko sulla Bodulotion pieni pippeli vai mikä on alemmuuskompleksisi syy?

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: UU 
Päivämäärä:   20.4.19 05:10:09

Hyvin sanottu LWB, mutta ei niillä ressukoilla edes ole hevosia.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: Amateur 
Päivämäärä:   20.4.19 11:00:19

En ymmärrä minkä hevosen statistiikka tuo on? :O

  Re: Mikä on vanha?

LähettäjäT.K. 
Päivämäärä:   20.4.19 11:06:29

Omalla saa tehdä/ harrastaa miten tahtoo.
Kateelliset huutelee...EI kannata välittää.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: bodylotion 
Päivämäärä:   20.4.19 21:13:32

Sun hevosen statistiikka,mutta et vaan oo huomannut että startteja kertyy kun vuodesta toiseen kiertää nollasarjoja minne sitten sattuu mukaan päästäkään

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: Amateur 
Päivämäärä:   20.4.19 22:25:46

Ei ole mun hevosen statistiikka nähnytkään... En ymmärrä minkä hevosen tuo on....

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.19 06:49:25

Tiedän niin tunteen!

Meillä yksi moittii kun ”ei pärjätä” (ainut tällä hetkellä starttaava hevonen on ollut jokaisessa laukattomassa startissa 4 joukossa! Joskus myös laukan kanssa ehtinyt ;) ) Hän puhuu sitten pitkin kyliä kun ei osata, hevoset on huonoja, ei tehdä töitä, kasvatit on huonoja jne jne.

Puhujan omat hevoset on 4-10 vuotiaita jotka eivät ole rataa nähnyt kuin hölkässä! Ja ainoat mitkä on niin ovat niitä perää pitäviä vanhoja jo raviurheiluun kyllästyneitä yksilöitä joilla saat joskus viimeiset rahat!
Minua ei kiinnosta hänen puheet tai tekemiset pätkän vertaa kun tiedän ettei niillä meriiteillä ole mitään ole varaa huudella yhtään kenellekään!

Eli kateelliset huutelee joista ei kannatta välittää! Vaan toisesta sisään ja toisesta ulos! Puheet tuntuu pahalta mutta kun välittää vain ihmisten puheista jotka ovat kokeneita ammattilaisia tässä hommassa niin pääsee paljon pidemmälle kuin nämä p*skan jauhajat jotka luulevat tietävänsä kaikesta kaiken! Mutta tosiasia on se, että he ovat niitä jotka tarvitsevat niitä neuvoja milloin hevosella pitää lopettaa kilvan ajo tai miten sillä ylipäänsä päästään radalle :’D

Sinä tiedät oman hevosesi ja jos sillä riittää intoa juosta kilpaa niin sitten ajat sillä kilpaa! Se ei ole kenenkään muun asia kuin sinun :)
Jo kilpaa juossut 7-vuotiasta ei ole vanha!

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: harrastaja 
Päivämäärä:   21.4.19 07:45:41

Mulla on vanha hevonen, oliskin vielä vasta 7 ;) Ei starttejakaan paljoa takana, ja jos se ei olisi sinänsä yrittävä niin ei olisi tarvinnut startata tuotakaan vertaa. Kyllähän puheita varmaan takana kuuluu, mutta kai niitä kuuluisi vaikka miten hyvä ja nuori hevonen olisi. Jos alkaa selkeästi näyttää siltä ettei rahaa ala enää sopivissa sarjoissa irtoamaan yhtään niin en ala raveihin kuskaamaan enää, ainakaan kesällä. Talvella vielä voi koittaa mutta tosiaan sillä periaatteella että jotain järkeä hommassa olisi. Kilpailu kerrallaan muutenkin, ensin katsotaan että maittaako ruoka heti kotiin päästyään ( sen pitää mielellään maittaa), sitten seuraavat päivät näyttää että milloin seuraavan kerran voi vilkaistakaan seuraavaa sarjaa.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.4.19 08:22:50

Ei ole 7v liian vanha. Kerta on miellyttävä hevonen ja vielä jonkin verran pärjääkin niin ei muuta kuin harrasta vaan. Ja vaikka ei pyörä pyörisi niin jätä kotiin varsan lenkki kaveriksi. Ei se aina nuoreen vaihtamalla parane. Ja kun on toi yläikäraja olemassa niin sitten on vasta liian vanha kun ei saa enää osallistua. Meillä on 5v lämppäri jolla vai muutama startti joista ei hirveästi menestystä niin on kuullut jo monelta että laittakaa teuraaksi mutta onneksi omalla saa tehdä mitä haluaa.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: Joo kyllä niitä 
Päivämäärä:   21.4.19 14:04:59

saa kerätä ja säästää mutta eri asia onko siinä käytännön raviurheilun kanssa mitään järkeä. Helppoa jos aina vaan paranisi vaihtamalla mutta mahdollisuus on suurempi kun että vanhan kanssa kaikki on kokeiltu.
Toiset tykkää taputella ja taluttaa kun taas toiset tykkää treenata ja kilpailla. Taputtelun ja taluttelun välillä.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: Koirat haukkuu 
Päivämäärä:   21.4.19 14:36:23

Mulla on 7v starttaamaton ja radalle tähdätään. Nuorena sille on pohjat ajettu mut sitten jäänyt hevosesta riippumattomista syistä. Kokeilen mihin siitä on, mulle vasta tullut. Joo, on vanha mut mitä sitten?

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: Tuota 
Päivämäärä:   22.4.19 08:23:03

Ei ole vanha. Eri juttu jos olisi yli 12 vuotias. Ajele kilpaa vain jos hevonen terve.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   22.4.19 09:02:21

Kaikki harrastaa tyylillään ei liene muiden asia.Alokas sarjat vaan sorsii yli 4v, mut sen kun tiedostaa mukaan kun pääsee.Tuurit matkaan.

  Re: Mikä on vanha?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.19 13:58:26

Lakien ja sääntöjen puitteissa saa jaa millä tykkää. Jos kaverit aukoo päätään, vaihda seuraa. Jos kylillä puhutaan, niin sulje korvat. Jos sulla joskus on hyvä hevonen, niin sitten se selän takana kitinä vasta alkaakin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.