Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: tukkaturo 
Päivämäärä:   18.2.17 11:06:26

Alueena Uusimaa, varsinais-suomi.. En löydä paikkoja. Tiedätkö sinä fiksun ihmisen? Ilmianna tässä!
Kyseessä aikuinen fiksu sh jolle täytyisi ajaa rutiini alle. Ei ravimiesten pieksettäväksi, ennemmin sunnuntai harrastelijalle...

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Walsh 
Päivämäärä:   18.2.17 11:08:55

Kaikki ravimiehetkö pieksee hevosia?
Opeta itse,saat mieleisen ajokin.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: tukkaturo 
Päivämäärä:   18.2.17 11:11:14

Lähinnä tarkoitin niitä pieksijöitä että ei kiitos, sorry... Ei ollut tarkoitus yleistää..
Laittelisinkin muttei ole nyt resursseja siihen.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Et ole ravimiehiä 
Päivämäärä:   18.2.17 13:03:11

niin mikset opeta itse kun osaat suorittavaa työteliästä porukkaa haukkua.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.17 13:19:29

Vie ratsuihmisille opetettavaksi niin saat kiltin hevosen joka toimii...ravimiehet on liian hätäsiä.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.17 13:23:35

Annika schulman kouluttaa ainakin siuntiossa. On pätevä eikä mikään hevosen pieksijä.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: tukkaturo 
Päivämäärä:   18.2.17 13:54:19

Ihan varmasti löytyy harrastajia joilla enemmän yksilölliseen opetukseen aikaa. Valmentajilla tuskin edes intressejä ottaa "viratonta" hevosta oppiin...

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: tukkaturo 
Päivämäärä:   18.2.17 13:55:48

En haukkunut ravimiehiä... Jokainen tietää että pieksijöitä löytyy, en viitsi aiheesta täällä vängätä saati nimiä mainita 

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.2.17 14:10:32

Onko antaa sähköpostia niin voisin sitä kautta ottaa yhteyttä ja tarjota paikkaa hevosellesi.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: kokemusta on 
Päivämäärä:   18.2.17 14:43:08

Varamäen Jouni on hyvä Orimattilassa, hyvät paikat varsoille ja taatusti erinomainen huolenpito ja opetus, laatu palvelua

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Lare 
Päivämäärä:   18.2.17 19:36:25

Kirsi Mikkonen! Meillä monta hevosta Kirsillä,tekee enemmän kun lupaa. Ei tule pettymystä!

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

LähettäjäT 
Päivämäärä:   18.2.17 21:04:06

Etelä-Savo liian etäällä?

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: ddt 
Päivämäärä:   18.2.17 21:20:53

Veikko Kopola Perniö.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjätieto 
Päivämäärä:   18.2.17 21:23:44

Tommi sundström Petra rantala

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Teehoo 
Päivämäärä:   18.2.17 23:34:45

Tungen samaan ketjuun kun etsin myös pienelle hevoselle paikkaa missä opetettaisiin ajolle. Fiksu nuori, oppii kaiken nopeasti ja yrittää aina parhaansa, nöyrä ihmisen kaveri. ohjasajettu, aisat roikkunut mukana ei sanonut mitään. Ratsukoulutettu ongelmitta.
Riittäisi että opetetaan ajolle ja ajetaan "rutiinia" ei tarvitse orjallisesti treenata aikatauluin, sopisi varmasti harrastelijalle loistavasti. Tässä ainoana miinuksena että omistaa pallit joten ei joka paikkaan sovi  Tarhaa tällä hetkellä oripihatossa ongelmitta eriikäisten kanssa. Ei orimainen poika, käsitelty asenteella "kerralla jakeluun"
Jos jollain olisi mahdollisesti mielenkiintoa projektiin max 150km Espoosta paiskaa mailia ja kerro mitä voisit meille tarjota, missä ja mihin hintaan. ticcari1(@)gmail.com. Omistaja maalaisjärjen omaava täyspäinen ihminen

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: TMT 
Päivämäärä:   19.2.17 06:04:19

Ratsastus ja valmennustalli Polestar, Kaisu Västinsalo. Tekee erittäin asiallista työtä nuorten hevosten kanssa. Isot suositukset. Etelä-Pohjanmaa,Kuortane.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.2.17 10:45:24

Tämänkin aloituksen tarkoitus on provosoida kirjoituksia joissa haukutaan eri valmentajia tai nuorten hevosten opettajia, tai ainakin saada joku tietty henkilö haukuttua. Eikö palstan ylläpitäjää yhtään hävetä? Ilmeisesti ei.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: jp 
Päivämäärä:   19.2.17 11:02:05

---, mitenkäs tuon medialukutaidon kanssa on? Kertaapa vielä, siinähän kysytään neuvoa eikä pyydetty haukkumaan. Joo, että hevosmies???

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: tukkaturo 
Päivämäärä:   19.2.17 11:03:43

Enhän mä ole ketään haukkunut tai provonnut? ihme palsta tää ht.net. Onko nämä asioita mistä ei voi keskustella.... Eikai se synti ole kysellä täältä opettajaa... En halua hevostani reenattavan verenmaku suussa 6päivää vkossa

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: tukkaturo 
Päivämäärä:   19.2.17 11:04:38

Kiitti teille jotka jo laittanut infoa. Googlailen näitä.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: qaa 
Päivämäärä:   19.2.17 11:34:53

" Ei ravimiesten pieksettäväksi, ennemmin sunnuntai harrastelijalle..." .. mutta eihän aloittaja toki ketään nimeltämainittua henkilöä hauku.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: tukkaturo 
Päivämäärä:   19.2.17 11:45:34

gaa: siellä koira älähtää minne kalikka kalahtaa... itse olen ratsuihminen mut ilman kukkahattua

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: itse kun opettaa 
Päivämäärä:   19.2.17 20:28:50

niin saa mieleisensä. Kautta aikain hevosenomistajat itse opettaneet hevosensa.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.2.17 02:50:12

Elomaa Mari Kokemäellä, suosittelen!

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjäa 
Päivämäärä:   20.2.17 20:08:28

Suosittelen Pertti Niveri Kouvolasta tekee hyvää työtä.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: tamma 
Päivämäärä:   20.2.17 22:26:24

Kamppuri Teivo

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: raketti 
Päivämäärä:   21.2.17 00:20:01

Fiksu ja aikuinen sh?? Tuskin kiinnostaa ammatikseen treenaavaa tuommonen 12v varsalupaus.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.17 10:00:13

Vie jollekin valjakkoihmiselle.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Niveri on kyllä 
Päivämäärä:   21.2.17 10:30:32

ammattimies ja tunnollinen. Varsojen opetuksessa unohdettu.Valjastaa voi vaikka irrallaan ja lähtevät rauhassa kävellen. Opettaa pysähtymään, hevonen seisoo paikallaan että köpelömpikin ehtii kyytiin, peruuttaa ihan vaan pyynnöstä.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   21.2.17 10:35:43

Laita aloitta säpö -osoite minne voi laittaa ehdotuksia. Tiedän asiallisen opetuspaikan, ennenkin ollut ratsuja opetettavana, monta nuorta sh:ta opettanut..Uudellamaalla.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: jone p 
Päivämäärä:   21.2.17 11:44:44

Ari vianderille on kokemusta ja jälkee. ex kemppitallin varsojen opettaja. näytöt hyvät. ei muutakon Arille ja Kristalle

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.17 12:30:00

Harva ammattimies ottaa aikuista suomenhevosta opetettavaksi...

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: hevostelija 
Päivämäärä:   21.2.17 13:53:50

Kai Koskinen Jämsä, Mänttä-Vilppulan rajalla on tarkemmin paikka.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: edelleen olen 
Päivämäärä:   21.2.17 21:15:29

kyllä sitä mieltä että omistajan täytyy itse opettaa omansa koska hän hevosta käyttääkin. Osaamaton oppii siinä kunnioittamaan toisen työtä, niitten jotka opettavat vuodesta toiseen kymmeniä varsoja vuodessa.
Jos osaa arvostella osa myös tehdä sen arvosteltavan asian toista paremmin.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: eroa 
Päivämäärä:   22.2.17 06:28:32

Kyllä on täysin eri asia opettaa varsa kuin aikuinen hevonen. Sen takia, että jos se hevonen saa päähänsä käydä rilluttelemaan niin kamat on atomisekunnissa säpäleinä ja isommat vahingot, ihmisten loukkaantumisvaara paljon isompi mitä jonkun varsanrimpulan kanssa.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Sipe 
Päivämäärä:   22.2.17 07:32:00

Entä Keski-Pohjanmaa? Kenelle kannattaa viedä?

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.2.17 13:02:37

Siksi kai harrastelijaa etsiinkin :) Voi ku pystyisin ottamaan, voisin ottaa molemmat tän topan hevoset, Puuttuu vaan se oma talli.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.2.17 07:09:33

Paljonko Niverin kk maksu?

Raviopistosta olen tykännyt,saa taatusti paljon käsittelyä eikä siellä tulla fuskaamaan,opettajat valvovat koko ajan. Joka kuukausi kattava raportti toiminnasta.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Varsa tai aikuinen 
Päivämäärä:   23.2.17 10:19:18

omistajalla täytyy olla sen verran perusasiat hallinnassa että opettaa omansa. Sehän on just se yksi osa harrastamista kun touhuaa oman hevosen kanssa !!

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: pskat 
Päivämäärä:   23.2.17 10:36:27

Omistajan ei tartte opettaa omaansa.
Siihen kun tarvitaan muutakin kuin perusasioiden hallintaa; mm.apukäsiä useammassakin vaiheessa.
Minä opetin sen minkä yksin pystyy, sit vein vieraalle ja hyvä tuli! Parempi kuin jos olisin yksin hypännyt kärryihin.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: c3 
Päivämäärä:   23.2.17 11:58:33

Ihanteellinen tilanne vähän kokemattomammalle omistajalle olisi se, että pääsisi sekä hevonen että omistaja opetettavaksi yhtäaikaa. Kokenut ajolle opettaja osaa opettaa hevosta ja samalla selittää ja näyttää omistajalle, mitä tehdään ja miksi. Samalla hän opettaa ihmistä vähintän yhtä paljon kuin hevosta. Seuraavan omistajakin sitten ehkä jo osaisi opettaa, niiden apukäsien kanssa.

On erittäisn suurta viisautta tajuta, että ei itse ole kykenevä opettamaan hevosta uudelle asialle. Kun taitamaton ihminen yrittää opettaa osaamatonta hevosta, on suuri riski ongelmiin, joita on jälkeenpäin paljon vaikeampi korjata.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: kean 
Päivämäärä:   23.2.17 16:20:17

En taas ymmärrä täällä tuota haukkumis meininkiä. Jos joku haluaa opettaa hevosensa ajolle ammattilaisella, niin onko se sinun ongelma. Jos ei ole itse aijemmin ollut tekemisissä, kun hevosta ajolle opetetaan, niin eihän sitä ite silloin kannata tehdäkkään. Ja parempi sekä turvallisempi, jos niitä ihmisiä on siinä opetus vaiheessa se kaksi tai kolme, niin ei satu vahinkoa itselleen tai hevoselle. On se sitten varsa josta ravuria tehdään tai vanhempi ratsu jonka kanssa halutaan välillä käydä sunnuntai ajelulla kärreistä, niin kannattaa viedä osaavalle reenarille ja sopia mitä hevoselta odotetaan.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.2.17 19:02:04

olen opettanut varsoja/aikuisia ravureita/ratsuja jokainen omistaja päättää itse osaako haluaako opettaa vai opetuttaako muilla.kaikilla ei ole paikkoja, kokemusta, rohkeutta, apujoukkoja opettaa. Meiltä hevoset lähtee kotiin niin että omistaja itse ajaa ja näkee kuinka heppa toimii.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Porista 
Päivämäärä:   23.2.17 19:58:32

Elomaalla ei kyllä näyttöä . Hevosetkin pärjäävät vaihdettua tallia. Ikäviä rahastukisa sen sijaan kuuluu.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: Tottakai pitää 
Päivämäärä:   23.2.17 21:11:04

opettaa ! Mitä se sellanen harrastaminen on jos ei hevostaan opeta itse ? Perusasiat pakko olla sen verran hallussa. Onko harrastamisella rajat mitä voi oman hevosensa kanssa tehdä ?
Aina opettanut omani ilman bussilastillista ''apukäsiä ''. Sirkuksessakaan sinne häkkiin tarvi ''apukäsiä'' leijonia opettaessa tai meinaatteko että norsuja opettava äijä haastaa koko kylän apuun ?

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: vähemmän tulee 
Päivämäärä:   23.2.17 21:16:08

haukkumista kun opettaa itse. Saa ihan tasan tarkkaan sellasen kun on itse opettanut
Se ei ole vaikeaa meille jotka osataan arvostella.

  Re: minne hevonen ajolle opetukseen?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.2.17 21:19:49

Onneksi en ole vieläkään kasvanut noin viisaaksi kun "tottakai pitää" vaikka tätä hevostyötä olen 20v tehnyt.On vaan asioita joita ei tarvii itse osata ja ne voi ulkoistaa eikä ole mun harrastukselta eikä työn teosta pois jos myönnän etten osaa viitsi halua jotain tehdä.Mikä sen mukavampaa harrastajan kun saa perusasiat osaavan hevosen ja yhessä jatkaa matkaa ja opetella uutta, kun karkuuttaa vahingoittaa itsensä ja muut sillä, kun kyllä hevosihmisen täytyy omansa osata opettaa periaatteella..

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.