Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi liisaat hevosesi?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.1.17 22:26:46

Olen ajatellut ostamisen sijaan vuokrata/liisata ravihevosen. Nyt ku asiaa enemmän pyöritelly, ni kiinnostais tietää että miks ootte liisannu omanne? Miksette myyny? Oliko joku vika=ongelma pois käsistä? Minkä "tasoisia" heppoja ootte liisannu? Mitä vaatimuksia teillä on ollu vuokraajalle? (Hevoskoulun käyny, ollu ammattilaisella töissä...) Olitteko tyytyväisiä antaa heppa vuokralle?

  Re: Miksi liisaat hevosesi?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.1.17 23:31:04

Niin siis enimääkseen ratsuista kokemusta, mutta oon pari vuotta ollu pienellä harrasteravitallilla apuna. Olis kiva kokeilla puuhata "oman" ravurin kanssa.

  Re: Miksi liisaat hevosesi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.17 23:50:04

Ajanpuutteen takia liisannut. Myydä en halua koska tamma kyseessä ja haluan siitoksen sen myöhemmin.

  Re: Miksi liisaat hevosesi?

Lähettäjä: Suokki-fani 
Päivämäärä:   18.1.17 03:48:07

Olen ajatellut liisata 2 suokkia, kun aika ei millään riitä (lapset pieniä).
Molemmat ovat erittäin hienosukuisia ,jonka vuoksi haluan jossain vaiheessa ne siitokseen.

  Re: Miksi liisaat hevosesi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.1.17 05:36:38

Totaalinen aikapula

  Re: Miksi liisaat hevosesi?

Lähettäjä: Hevosmies 
Päivämäärä:   18.1.17 08:36:30

Kaikki on yleensä myytävänä ja liisattavissa meillä, kunhan tietyt
sopimuskriiterit täyttyvät, koska aika- ja karsinapula tulee muuten
vastaan.

  Re: Miksi liisaat hevosesi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.17 09:18:55

Itselle tuli kerran liisaajan roolissa vastaan, että x-henkilö oli ostanut hevosen mutta hänellä ei itsellä ollut taitoa valmentaa eikä paikkaa pitää sitä. Eikä rahaa pitää vieraalla treenissä. Kierrätti sitten liisaamalla paikasta toiseen hevosta. Näistä paikasta toiseen liisaavista omistajista jotka ei itse valmenna niin pysykää erossa. Meitä ainakin jatkuvasti neuvottiin ja haukuttiin kun kyseessä oli aavistuksen huonompi hevonen joka ei sitten omistajan toiveen ja puheiden mukaan lähtenyt lentoon paikan vaihdon myötä. Puheet oli hänen suunnalta suuria "tässä on hevonen jolla pärjää vaikka missä!". Ei pärjännyt edes paikallisraveissa ja harkkareissakin antoi viimeisellä 500 metrillä aivan totaalisesti periksi. Tämä on nyt omakohtainen kokemus mutta halusin tämän nyt kertoa kun aloittaja on kuitenkin Haluaa ensimmäisestä kertaa ravuria liisata.

Käy katsomassa ja kokeilemassa hevosta kotitallilla niin tiedät millainen se on. Ja samalla juttelet kunnolla omistajan kanssa ja kyselet kaikkea hevosesta kun näet sen samalla! Puhelimessa ja viesteillä on helppo puhua mitä vaan.

Meillä hevonen liisataan juurikin ajanpuutteen vuoksi jos sellainen tilanne on. Myydä en tahdo kun kuitenkin halu sitten vielä itse valmentaa liisauksen jälkeen. Ehtoina on ollut hyvä paikka, hyvä hoito sekä, että hevonen käydään katsomassa ja kokeilemassa kotona ennen päätöstä liisata .ja jonkilainen "ammattitaito" on aina plussaa. Mutta ei pakko! Ja olen tykännyt liisata aina niin, että on ainakin jonkinlainen yhteinen tuttava tai tuttavan tuttava(tämä on myös liisaajan roolissa ollut hyvä apu). Ja sellaiselle henkilölle joka pitää yhteyttä omistajaan, itse en ole puuttunut liisauksen aikana hevoseen millään tavalla mutta kuulumisia on tietysti mukava kuulla. Liisaaja saa pitää ja harrastaa kuin omallaan! :)

  Re: Miksi liisaat hevosesi?

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   18.1.17 09:47:41

Minä liisasin nuoren ruunan jolle tuli loukkaantuminen. Oli sen ajan kotona kun ei saanut treenata, laitumella oli koko kesän. Itsellä ei aika riittänyt alkaa ajamaan pohjia uudelleen ja laskin että treeniin vieminen tulee tosi kalliiksi ennenkuin ollaan edes kokeessa.

Halusin liisata siksi, että hevonen on oma kasvatti ja jotenkin hirvitti ajatus siitä että jos se lähtisikin kiertoon ja päätyisi jonnekin huonoon paikkaan -> halusin siis pitää itselläni mahdollisuuden puuttua asioihin jos jotain menee vikaan.

Liisaajaksi halusin aikuisen, työssäkäyvän ihmisen jolla on kokemustakin hevosista riittävästi. Löytyikin tutun tuttu jolla on oma paikka. Ei edes mahdottoman ajomatkan päässä ja liisaaja toivotti tervetulleeksi katsomaan ihan koska vaan haluan, mikä oli oikein miellyttävää. Muutaman kerran olen poikennut tervehtimään ohikulkumatkalla.

Liisaaja on ilmoittanut halukkuutensa pitää hevosen myös raviuran jälkeen, eli se niinsanottu loppuelämänkoti vaikuttaisi löytyneen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.