Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suun/hampaiden huuhtelu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.11.25 21:17:08

Kuinka kauan tai paljon huuhtelette karieshevosien suita? Nopeasti vaan letkulla niin että vähän kuitenkin hevonen muljuttaa vettä suussa? Kauemman? Monta kertaa letku suuhun samalla hiuhtelukerralla? Molemmat puolet?

Re: Suun/hampaiden huuhtelu

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   1.11.25 21:26:03

Mulla ei mitään faktaa oikeaoppisesta huutelusta ole, mutta itse tein niin että molempia puolia erikseen huljuttelin sen verran mitä sieltä hampaista tavaraa irtosi eli ei nyt kovinkaan pitkään. Työnsin siis letkun suupielestä poskeen.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.11.25 21:27:06

Lyhyesti huuhtelen molemmin puolin. Joskus useamman kerran peräkkäin. Toisinaan käytän myös pulloharjaa mutten joka kerta.

Lähettäjä: noppa 
Päivämäärä:   1.11.25 21:28:36

Mä huuhtelen sellaisella mökkisuihkun letkulla (ei juoksevaa lämmintä vettä niin pitää erikseen lämmittää vesi), työnnän sen letkun molemmista suupielistä sisään vuorollaan ja annan veden valua hetken. Tosin tää poni ei tykkää ja ottaa sen letkun suuhunsa ja pureskelee joudun aina välillä leikkaa päästä palan pois. Vettä menee noin 5 litraa siinä kun huuhtelee.

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   1.11.25 21:31:05

Onko huuhtelusta ollut mitään hyötyä? Moni hevonen kuitenkin syö oikeastaan koko ajan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.11.25 21:47:23

Letkulla huuhtelen lämpimällä vedellä molemmilta puolilta niin pitkään, että suusta ei tule ulos muuta kuin vettå. Tosin nykyään tulee huuhdeltua harvemmin, kun ei ole enää varsinaista tarvetta. Ainakin silloin huuhtelusta oli hyötyä, kun hevosella oli diasteemia, eikä paikka niissä välttämättä pysynyt kovin pitkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.