Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hermostutko hevoselle?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   20.7.25 20:43:41

Missä tilanteessa hermostutte hevoselle sen käytöksestä? Ja mitenkä toimitte silloin? Minä hermostun, kun hevonen jyrää taluttaessa mihin haluaa. Tätä tapahtuu nykyään onneksi harvoin. Ja tämä hevonen on iäkkäämpi jo, joten tietää kyllä millä tavalla pitäisi käyttäytyä. Silti tulee tilanteita välillä, että se rynnistää tarhan portista ottaessa tien pientareelle syömään. Lapa edellä lähtee jyräämään. Näitä asioita ratkottu vuosien varrella, mutta tuskin kokonaan tapaa lopettaa. Saattaa mennä pitkiä aikoja, että kulkee nätisti. Ja sitten pääsee taas yllättämään.

Re: Hermostutko hevoselle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.25 22:31:19

Hyvin harvoin hermostun, mutta jalan kiskominen kädestä kauhealla voimalla nostaa hermot pintaan ja sitten ärähdän perkeleen

Lähettäjä: Lulu 
Päivämäärä:   21.7.25 00:19:37

Hermostun kyllä toisinaan, mutta tähän asti jokainen jolle olen hermostunut on myöhemmin osoittautunut kipeäksi. Eli hevonen on toiminut niin ehdottomasti tavallaan ettei minun millään tekemisellä ole ollut merkitystä ja hermostun siihen. Terve hevonen ei toimi näin ehdottomasti vaan on sopuinen

Lähettäjä: nlefn 
Päivämäärä:   21.7.25 01:08:58

En ole ikinä hermostunut. Kaikki hevoseni on olleet niin hyvin koulutettuja ja käyttäytyviä että ne ovat toimineet hyvin.
Voin kuvitella että jonkun pohjattoman ahneen suokin kanssa on haastetta. Mun hevosen voi jättää seisomaan avoimen karsinan eteen. Se ei mene sisällä vaikka näkee heinät siellä ennenkuin saa luvan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.