Lähettäjä: Julian
Päivämäärä: 16.4.25 11:52:45
Aira on hyvä korjaamaan yliryhdin suoraksi ja löytämään navan alta lihaksen, joka auttaa vakauttamaan istuntaa. Ei kuitenkaan osaa korjata röhnöttäviä ratsastajia. Olen käynyt kahdella hänen tunnillaan ja katsonut useita. Hevosen liikkumisen päälle hän ei ymmärrä. Hän esimerkiksi "näkee", että hevonen lähtee heti hoippumaan, jos ratsastaja ei koko ajan purista vatsaa, vaikka hevosessa ei tapahtuisi mitään muutosta. Yhden jo valmiiksi etukenoisen korjasi vielä pahempaan etukenoon, ja kun ratsastaja ihmetteli, että eihän tämä voi mennä näin, Aira totesi, että hyvin menee. Katsoi juuri silloin poispäin, itse satuin katsomaan ratsastajaa, joka oli silmin nähden etukenossa.
Toinen (vaB-tasoinen) ratsastaja könötti jo valmiiksi ja kun hänet vedettiin isompaan etukenoon, hevonen selvästi meni etupainoiseksi. Aira ei osannut sanoa siihen mitään, koska ei hän tunnistanut etupainoisuutta, kun hevonen oli kevyesti liikkuva pv ja näytti ihan "sievältä".
Eli minulle (myöskin vaB) toimi, koska ongelmani oli yliryhti. Mutta kriittinen pitää olla ja sopii paremmin sellaisille, jotka tunnistavat jo itse, tapahtuuko hevosessa muutosta ja millainen muutos.
|