Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lumikenttä

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   23.11.24 18:13:48

Kentälle tuli paljon lunta tällä viikolla.
Ei ole aurattu.
Lumi välillä upottaa, eli yhtäkkiä hevosen jalka painuukin syvemmälle lumeen.

Minkälaisella kentällä voi mennä hankitreeniä kaikissa askellajeissa?
Tuollainen yhtäkkiä upottava pohja ei tunnu siihen turvalliselta. Olenko vain pelkuri ja hakoteillä?

Somessa näkyy nyt paljon hehkutusta kuinka on päässyt hangessa treenaamaan kaikissa askellajeissa.

Re: Lumikenttä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.24 18:21:30

Jos on tiivis ja tasainen pohja, siinä tasaiseksi tamppaantunutta lunta ja päällä kevyttä pakkaslunta silloin voi mennä kaikissa askellajeissa. Nyt kun ainakin etelässä on ollut ensin räntäkokkaretta ja siihen jäätyneeseen satoi vielä peitto irtolunta niin en menisi. Katkeaa äkkiä hevoselta jalka. Jos on upottavia kohtia ei kannata mennä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.24 19:02:02

Mä oon kans "pelkuri". Siinä missä muut laukkaa kentällä niin me uskallettiin vähän vaan ravata suoraa uraa siihen asti kun hevoselle tuli tilsat etusiin ja liukasteli. Tulisi kunnolla lunta ja saisi tilsakumit niin voisi ratsastaa kunnolla.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.11.24 21:11:15

En mennyt kentälle minäkään, edes käyntiä. Muut ovat menneet niin todellakin on kuoppaa, möykkyä, upottavaa, pehmeää, jäätä - kaikkea mahdollista.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   23.11.24 21:29:34

Mä en tiedä missä te oikein asutte tai miten teidän kenttää on huollettu ennen lumia, mutta meillä on ainakin tasainen ja sula (ei jäätä tms) pohja lumen alla, ei upottava..

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   23.11.24 21:32:40

No en nyt puhunut hiekasta siellä alla, vaan siitä, että lunta on niin paljon, että jalka uppoaa ihan sinne lumeen syvemmälle yhtäkkiä.
Tuntuu että hevonen putoaa lumen läpi, eli osa lumesta ns kantaa ja sitten yhtäkkiä tulee kohta, joka ei kanna, vaan jalka holahtaa läpi.

Juurikin se on ongelma, että osa kohdista kantaa ja yllättäen tulee pudotus lumen läpi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.