Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   25.9.24 10:02:32

Vuosia sitten aina löysi ihmisiä jotka liikuttavat ilmaiseksi hevosia win-win tyylillä, toinen saa hevoselleen liikuntaa ja toinen saa tunteja satulassa, mutta nyt ei tahdo minkään kivenkään alta löytää. Itse nuorempana kiipesin jokaisen hevosen selkään jonne oli mahdollista päästä.

Onko muut huomanneet kuinka vaikeaa löytää liikuttajia, ei vuokraajia vaan hevosten liikuttajia, ei tarvitse edes olla osaava kunhan selässä pysyy eikä paina sataa kiloa, mutta ei ole tulijoita. Ei edes asuta ihan perämetsässä, 10 min suuren kaupungin keskustasta mutta julkiset ei kulje.
Ihan nuoria lapsia en ota, mutta eipä niitäkään kyllä ole ollut tulossa. Onko tallityttö ja liikutuskulttuuri loppumassa kokonaan? Tututkin puhuneet että ei enää kukaan halua hevosia edes ilmaiseksi ratsastaa jos hevonen ei ole korkean koulun heppa tai ei pääse esteitä hyppimään.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Yrttinen 
Päivämäärä:   25.9.24 10:05:20

Pummilla ratsastelun ajat alkaa olemaan ohi.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   25.9.24 10:07:29

Mulla on ollut aikanaan useampiakin tälläisiä diilejä mutta oman hevosen ostettuani en enää ehtinyt ratsastaa kovin montaa muuta. Nyt olisi taas aikaa, mutta eipä täällä päin näitä diilejä juuri ole tarjolla.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   25.9.24 10:10:37

Minä liikuttaisin oikein mielelläni tällaisella win-win-diilillä, jos vaan sellaisia olisi alueellakin tarjolla.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.9.24 10:14:57

Ei löydy ei, mielellään ottaisi omille liikuttajan ja apukäsiä talliin mutta ei ole tulijoita.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Tie 
Päivämäärä:   25.9.24 10:19:50

Joo ei ole tarjolla, kokeilemassa käydään, ehkä jopa muutama kuukausi jaksetaan käydä, mutta loppuu viimeistään siihen kun tulee syksy tai löydetään jotain muuta mielenkiintoista.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Xxxzzzyhh 
Päivämäärä:   25.9.24 10:27:15

Mitä liikuttaja saa tehdä? Kävelyä? Maastoilua?

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Meillä 
Päivämäärä:   25.9.24 10:39:42

Xxxzzzyhh: Sileällä pitäisi mennä, hevosella ei enää vaivojen takia saa hypätä. Tämä tuntuu rajaavan aika monta ehdokasta pois.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.9.24 10:53:19

Minusta taas tuntuu Facebookin vuokraajaryhmää seurailemalla, että todella harva haluaa enää vuokrata ja suurin olisi juuri näitä tallitöitä vastaan liikuttajia.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Nuoriko 
Päivämäärä:   25.9.24 10:54:18

Itse liikutin nuorempana paljonkin tuttujen hevosia. Sain siis itse ilmaiseksi ratsastaa, mikä oli tosi hyvä juttu, koska rahaa ei ole koskaan liikaa ollut. Silloin myös pyörin talleilla enemmän ja moni tiesi minut. Nyt vanhempana tällaiset ovat kadonneet. Aina pyydetään rahaa "vuokrauksesta". Vuokrasinkin jonkin aikaa yhtä hevosta, jolla kisattiin paljon. Maksoin siitä, mutta monesti minun piti mennä kevyesti, koska kisat ja valmennukset. Tuo, ettei nyt ole liikutettavia, johtuu siitä, että käyn tällä hetkellä vain ratsastuskoulussa, jossa ei ole yksityisiä kovainkaan paljon. Jos joku pyytäisi liikuttamaan silloin tällöin, voisin ilomielin käydä. En vaan viitsi nähdä vaivaa liikutushevosten löytämiseksi. Lisäksi monissa paikoissa on tapahtunut sukupolvien vaihdokset. Olen kai jo tätisarjassa ja en ehkä ole potentiaalinen liikutusapu kenellekään.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.24 10:58:36

Mielelläni tämmöisen löytäisin. Työt eivät mahdollista sitoutumista tiettyihin päiviin ja rahatilanne on sellainen että mielellään ei maksaisi mitään. Sileällä meno olisi juuri se mitä haluan, eikä tarvitse edes olla mikään äärimmäisen osaava. Olisi halu valmentautua kuitenkin ja itselleni sopiva valmentaja tiedossa, hevonen vaan puuttuu.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.24 10:58:47

Itse taas mielelläni ratsastaisin omani lisäksi muitakin ja nimenomaan sileällä, jos vaan liikutettava hevonen löytyisi kohtuullisen matkan päästä, mutta ei vaan tunnu löytyvän. Pistäkää paikkakunta näkyville te, jotka liikuttajaa etsitte.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: no hei 
Päivämäärä:   25.9.24 11:01:10

Yks liikuttaja ja talliapu täällä olisi niin vailla hevoskaveria. Vaan kun ei täälläpäin ole avun tarvitsijoita :(

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.24 11:03:36

Laittakaahan paikkakuntia esille.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Eip 
Päivämäärä:   25.9.24 11:21:56

Ei tällaisia diilejä tahdo mistään tulla vastaan. Sen sijaan nuorten ja vaivaisten hoitamisestakin pitäs maksaa se min. 20e kerta.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   25.9.24 11:29:37

Saa tarjota jotain tällästä diiliä opiskelijalle, jos löytyy järkevän matkan päästä itä-helsingistä. Auto käytössä, omia ollut aina (jäi maalle kun lähin opiskelemaan), kisatuloksia VaB luokista. Itelle tulee monen kanssa oma budjetti vastaan, mut ois kiva heppailla myös helsingissä ollessa

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.24 11:49:16

Minkä niminen se facebookin vuokraajaryhmä on? Onko paikallinen vai valtakunnallinen?

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: samis 
Päivämäärä:   25.9.24 11:58:27

Allekirjoitan täysin. Turun suunnalta et ainakaan löydä ketään. Joku tulee kerran ja sitten ghostaa. Toiset eivät tule ensimmäistäkään kertaa. Mihinkään ei sitouduta ja perumiset tulevat tuntia aikaisemmin Viimeksi meillä käynyt (vieläpä kaverin suosittelema) teini taisi muutaman kerran käydä, sitten hänelle tuli tressi koulunkäynnistä (noin kirjoitettuna eli koulutus kyllä varmaan tulee tarpeseen ainakin oikeinkirjoituksen suhteen), yksi sairastui koronaan noin kuukausi sitten, ei ole sen koommin kuulunut. Kuoli varmaan tautiinsa. Sitten oli kaksi nuorta naista, jotka etsivät kahta hevosta, tämäkin järjestyi. Aikoivat alkaa käymään ja katosivat sitten vastaamatta viesteihin enää. En ole enää edes kauhean innostunut ilmoittelemaan missään, näillä (ihmisillä) mennään mitä on.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: xxy 
Päivämäärä:   25.9.24 12:05:55

Kyllä meitä on. Meidät löydetään suhteiden kautta, facebookin palstoilta ja ht.netin markkinoilta. On omalla ilmoituksella napannut ja myös omistajan laittamalla ilmoituksella.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: ˆ^ˆ 
Päivämäärä:   25.9.24 12:07:53

Jos Tampereen seudulla joku on liikuttajaa vailla sileälle, niin laittakaa sähköpostia näkyville. Oman lisäksi riittää aikaa ja energiaa 1-2 liikutushevoselle, hoidan hevosen ja varusteet kuin omani ja liikun omalla autolla.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.9.24 12:18:53

Mä liikutan tuttujen hevosia. Raha ei liiku. HeA-tuloksia löytyy. En mielelläni hyppää.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.9.24 12:20:06

Nykyään pitää olla vähintään heB-A tasoinen että edes harkitaan.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

LähettäjäMm 
Päivämäärä:   25.9.24 12:22:38

Jos Uudenmaan alueella joku on vailla apua niin saa laittaa mailia. Olen päälle 30v kokenut aikuinen, kokemusta myös omista. Muutama ratsastettava löytyy, mutta olisi mahdollisuus ottaa yksi lisää. Kaikenlaista hevosta saa tarjota ja talikko pysyy kädessä myös. Auto löytyy.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjäˆ^ˆ 
Päivämäärä:   25.9.24 12:33:08

Tässä vielä sähköposti, jos Tampereen seudulta löytyy hevosia, jotka ovat liikutusapua vailla

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Tie 
Päivämäärä:   25.9.24 12:42:38

Aivan vastaavat kokemukset kuin samiksella! Yksi kävi kerran, mutta ei oikein meinannut päästä hevosen selkään ja mietti pärjääkö ilman maneesia. Toiselle tuli myös stressi koulunkäynnistä parin kk:n jälkeen ja alkoi harrastamaan jotain muuta tavoitteellisesti. Muutaman kk:n jälkeen tosin etsi liikutettavaa jälleen. Tämän kanssa rahakaan ei vaihtanut omistajaa, vaan piti tehdä tallitöitä. Voitte varmaan arvata, tekikö. Viimeisin keksi yhtäkkiä noin helppo C-tasoisena, että hän tarvitsee vähän parempaa hevosta ja hänhän käytännössä läpiratsastaa nyt minun hevostani (joka on kisannut helppo A), joten vaihtoi sitten kai jonnekin muualle. Tässäkään ei raha vaihtanut omistajaa, mutta oli ilmeisesti kamala tunne, kun kuvittelin minun vielä hyötyvän hänestä.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.24 12:51:14

Kyllä meitä löytyy. Mutta siinä kohtaa kun aletaan vaatimaan mukaan, joka kissa ristiäisiin ja hoitamaan kaikki muutki talon eläimet samalla niin ei kiitos. Jos hevosesi hyötyy siitä, että ratsastaja vie sitä eteenpäin ja hoitaa tämän hevosen osalta tallia tms. se on ok diili. Mutta jos siinä on liuta muutakin, niin tulee enemmin fiilis että nyt haettiin myös ilmasta tallityöntekijääkin.
Parasta oli kerran kun sain hevosta nostettua monta tasoa ylöspäin olisi pitänytkin alkaa maksamaan tästä ratsastuksesta. Itsekin haluisin löytää nuorelleni ratsuttajan joka maksaisi minulle että hän saa sillä mennä :'D

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   25.9.24 13:04:15

Turun suunnalla ratsastettavia löytynyt hyvin tällä diilillä :) lisääkin olisi mutta aika ei anna periksi kaikkiin.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Re 
Päivämäärä:   25.9.24 13:05:37

Piste, kuulostaa niin tutulta!

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   25.9.24 13:17:05

Täällä maalla vielä löytyy. Raha ei vaihda omistajaa eikä muita vaatimuksia kuin että hoitaa hyvin ja nakkaa päiväheinät.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   25.9.24 13:43:19

Turun suunnalla liikuttajaa etsivät, pistäkää säponne näkyviin tai ilmoitus markkinoille....

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   25.9.24 14:05:46

Mikä on liikutushevosen minimitaso, eli missä menee raja että liikuttajalle pitääkin ruveta maksamaan ratsutuksesta? Jos nuori hevonen on heC-B, ja liikuttajan kuitenkin pitäisi osata enemmän kuin hevonen, jotta ei tule takapakkia.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   25.9.24 14:12:45

Etsiikö joku vuokraajaa rovaniemeltä/max 30min ajomatkan päästä rollosta? Voin mielelläni myös maksaa vuokrauksesta.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   25.9.24 16:13:50

Täällä olisi Oulussa n. heB-tasoinen aikuinen, jota voisi tällainen liikutusdiili kiinnostaa :)

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Hmh 
Päivämäärä:   25.9.24 16:24:09

Itse en taas meinaa löytää oikein mitään diilejä tältä alueelta, en rahasta tai työtä vastaan. Missä ihmiset nykyään ilmoittaa avun tarpeestaan, jossain face ryhmissä vaan?

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   25.9.24 16:42:16

Meillä rajaa ehdokkaat että apua tarvisin arkipäivinä ja lähinnä maastossa/pellolla pitäisi mennä, jos kenttä ei ole kunnossa.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: ~~ 
Päivämäärä:   25.9.24 18:34:30

Mulla myös enempi sellainen fiilis että aivan kaikesta harjailusta ja köpöttelystäkin pitäisi maksaa täällä Turun suunnalla. Ei viitsi sitten hirveästi tarjoutua vaikka kalenterissa tilaa olisikin.

Itse ihan näppärä HeA-VaB ratsastaja, osaan myös laittaa satulaan, viedä nuoria kisakentille ja pari myyntihevosprojektiakin olen kokeillut tehdä hyvällä menestyksellä. Tällä hetkellä ei taloudellista mahdollisuutta omaan, mutta auttaisin mielelläni muita. Satunnaisia liikutushevosia toki on, mutta mieluiten sitoutuisin johonkin sellaiseen hevoseen jota saisi ratsastaa enemmän.

Taitaa se hankaluus piillä siinä että haluan voida ratsastaa ns "kunnolla" ympäri vuoden, joten käytännössä oltava maneesi. Ehkä ensi vuonna sitten sellainen tilanne että voi taas ostaa oman jollei ennen sitä löytyisi jotain kivaa diiliä.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.9.24 21:14:46

Syksy ja sateet tulee, ei velliprseet kiinnostu.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.24 21:23:55

Tällainen diili olisi itselleni aivan huippu kun omat ratsastukset jääneet hintojen nousun takia. Pari tällaista diiliä ollutkin aikanaan, osassa liikutin selästä käsin ja osassa maasta, kaikki käy. Mutta harmi vaan että täällä suunnilla kellään ei tunnu olevan tarvetta tai jos on niin vaatimukset aivan älyttömiä

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.24 21:25:50

Välillä olen miettinyt, että liikutettava tai vaikka ihan vuokrahevonenkin voisi olla ihan kiva. Joskus aiemmin ratsastin vuosikaudet tuttavaperheen hevosia. Kai sitä nyt liikutukseksi voi sanoa, raha ei vaihtanut omistajaa mutta tallihommat tein aina paikalla ollessani. Olihan se aikaa nielevää kun hevosia oli useampi, mutta silloiseen elämäntilanteeseen sopi hyvin ja toki oli kiva, kun sai ratsastaa useammalla erilaisella hevosella jotka kuitenkin tulivat vuosien mittaan hyvinkin tutuiksi.

Nyt ruuhkavuosia elävänä käyn paristi tai joskus useamminkin viikossa ihan ratsastustunneilla. Siinä on puolensa, kun muuta ei tarvitse ratsastamisen lisäksi tehdä kuin laittaa hevonen tunnille ja tunnilta pois, joten ajankäyttö on helppo ennustaa, ja tunnit ovat silloin kuin ovat. Joskus kuitenkin ajatuksena houkuttelisi itsenäisempikin puuhastelu. Diilin pitäisi kuitenkin olla järkevä ja toki hevosen omistajan kanssa pitäisi kemioiden kohdata sikäli, että oltaisiin samalla sivulla perusasioista. Itselle passaisi oikein hyvin sileätyöskentely ja maastoilu ja sovittaessa onnistuisi tarpeen mukaan vaikka toipilaankin taluttelu tai muu ekstra-apu, joskaan oma elämä velvoitteineen ei katoa, vaikka hevosen omistaja tarvitsisikin ylimääräistä apua. Hevosen ei tarvitsisi olla mikään liitokavio, mutta minkään pukkikoneen tms. vispilän kyytiin en enää nouse. Mahdollisuus valmentautumiseen olisi plussaa, sillä vaikka ihan puhtaasti harrasteratsastaja olenkin, haluan silti kehittyä, niin itse kuin hevosen kanssa.

No mutta, haaveillahan saa :D

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Pe 
Päivämäärä:   25.9.24 21:43:41

Ilmoitan vain omassa ig:ssä. Kun ilmoitin julkisesti, niin ventovieraat tekevät juuri tätä, että häviävät heti tai käyvät kerran ja sitten mukamas löytyy joku toinen. Kun on vähän tutumpi esim ig:n kautta tuttu tai tutun tuttu, niin tietävät kuviot, eikä tule turhia kyselyjä. Pääsee valmennuksiin ja kisaamaan, loistomaastot, joihin seuraa, mutta halpa hinta. Ilmaiseksikin antaisin tulla, mutta ilmaiset eivät tule riittävän usein, peruuttelevat eivätkä sitoudu.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.9.24 22:08:20

Huvikseen seurailen paikkakuntani Facebook-sivua, jossa etsitään ja tarjotaan vuokra/hoitohevosia, ja tosiaan tuntuu että ihan ponin taluttamisesta ja harjaamisestakin pitäisi maksaa parikymppiä. Kaikista paras oli, kun etsittiin hevosenhoitajaa, jolle ei tietenkään maksettu mitään tai edes korvattu matkakuluja eikä ollut pääsyä ratsastamaan, mutta silti olisi pitänyt olla jatkuvasti käytössä lyhyelläkin varoitusajalla ja vaihtelevalla työajalla. Saahan sitä etsiä mutta kuka oikeasti haluaa alkaa toiselle hyppyheikiksi ja vieläpä omakustanteisesti?

Toinen mitä olen näissä ilmoituksissa ihmetellyt on se, että tuntuu että kaikilla hevosilla on jotain tiimejä joihin mahtuu vielä yksi ihminen. Kai mä oon jotenkin tynnyrissä kasvanut kun olen ajatellut että omistajan lisäksi yksi vuokraaja tai hoitaja on "normaalia".

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   25.9.24 22:26:34

Minä olen käynyt liikuttamassa tuttujen hevosia heidän lomien aikana. Sitten kävin pari vuotta yhtä hevosta hoitamassa, mutta hevosen omistaja oli todella raskas ihminen ja lähetteli niin pitkiä viestejä hyvin yksinkertaisista asioista etten enää jaksanut. Vaatimusten lista vaan kasvoi ja aina tein jotain väärin. Lopetin ja siirryin yhden tutun hevosta vuokraamaan. Huomattavasti stressittömämpää hevostelu nyt kun hevosen omistaja on normaali ihminen.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.9.24 22:34:23

Voi olisipa tuollainen diili. Itselle kävisi ihan minkälainen ja -tasoinen heppa tahansa, en tarvitse maneesia, voin tehdä tallitöitä, lähteä mukaan kisareissuille hoitajaksi ja käydä vaikka vain taluttelemassa, jos heppa joutuu saikulle. Mutta ei löydy millään Uudellamaalla.

Paria sellaista tarjottiin, jotka kuulemma saattavat vetää yllättäen jotain rodeokohtauksia, joten ehkä mun ainut vaatimus olisi, että ei kipeä hevonen.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Vuokraaja 
Päivämäärä:   25.9.24 22:57:47

On ollut liikutushevosia aikaisemmin, mutta on huono kokemus diilistä missä hoidin ja liikutin omistajan hevosia ilmaiseksi, kuntoutusvaiheessa jopa vain käynnissä jumppailua, juoksutusta ym. ja saavuin kelillä kuin kelillä, mutta silti tuntui että olen koko ajan kiitollisuuden velassa kun sain ”ratsastaa ilmaiseksi” ja siitä hyvästä piti auttaa kaikenlaisissa hommissa. Nykyään mieluummin vuokraan ja maksan sen parikymppiä, jolloin saan valmentautua, treenata kunnolla ja ei tule ylimääräisiä vaatimuksia. Jos joku tuttu kysyisi ja kiva heppa, niin sillon toki olisin kiinnostunut liikutusdiilistä.:)

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.9.24 23:01:11

Sillon tällön ratsastan ja liikutan muitten heppoja jos tarve. Siinä on oma hommansa joten ei mulla ole aikaa siihen aina, jos on voin näin tehdä. Jos joku siis tarttee jeesiä ja mulla mahdollisuus auttaa niin tottakai autan miksi joku ajattelee et mun pitäs siitä maksaa jotakin? Käyttäisin omaa rahaa siihen että toiset saa maksullisen liikuttajan? Okei vähän kärjistetysti sanottu mut ehkä ymmärrätte mitä meinaan. Mulle tosin hevosharrastuksessa ratsastus toissijanen homma muutenkin. Tai siis kivaa se on mut mulla menee tallilla kyllä kaikkeen muuhun enempi aikaa kun siihen ratsastukseen. Joten jos näit liikuteltavia on niin ne vie myös oman aikansa. En tykkää esim. ratsastuskouluissa käydä kun tykkään tehdä myös tallihommia ja harjata sitä hevosta ja puunata toisinaan ihan överin kauan. Vuokraamisesta toki maksan. Mut jeesi ja liikutusapu eri ja siitä en. Joskus jos on ollut joku ihan super kiva liikutus heppa ja on ollut semmonen fiilis et nyt vois jotain korvata kyllä, niin oon antanut jonkun summan. Ajatuksella omistaja voi sillä sitten vaikka hankkia hepalle jotakin pientä.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.9.24 23:13:10

Eli lisäys, kyl meit varmasti on jotka tommosiin diileihin tahtois ja mielellään lähtis, mut itellä ainakin se et oon aika tarkka siitä mikä diili. Mulle kyl melki tulee semmonen oon surkea ihminen fiilis kun joku maksaa kaiken ja mää harrastan helposti. Jos siis ois vallan joku heppa jota jatkuvasti ilmaseks liikutan. Satunnaisesti eri.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: jaaha 
Päivämäärä:   25.9.24 23:20:08

Olen itsekin etsinyt tällä tyylillä pidempiaikaista hevosdiiliä. Olen itse VaB-tasoinen, omia hevosia omistanut ja nuoria satulaan laittanut autollinen aikuinen. Kriteereinä pelkästään korkeintaan 35min ajomatka, perus kiltti hevonen joka osaa kulkea oikein päin ja ehkä mennä maastossakin ilman mitään katastrofeja.

Ei löydy mistään, ellei ole suhteita. Itse pienemmältä paikkakunnalta isoon kaupunkiin muuttaneena olen aika kädetön, kun suhteita täältä päin ei ole :(

Viestejä olen laittanut paikallisiin vuokrailmoituksiin, jossa tarjotaan ihan perusosaavia hevosia vuokralle sileälle, mutta omistajat pitävät kynsin hampain kiinni pyytämästään 30€/kerta hinnasta vaikka tarjolla olisi ratsastaja joka pystyy viemään hevosta eteenpäin tai vähintään ylläpitämään tasoa laadukkaalla läpiratsastuksella ja antamaan omistajalle täysin stressitöntä tallivapaata (tallihommatkin onnistuu).

Enkä ole vain "kunnon" ratsastuksen perässä, vaan voin mielelläni hoitaa hevosen kävelytyspäiviäkin, maastoilla ja niin edelleen.

Ymmärrän että hevosen pitäminen on todella kallista, mutta en mielelläni alkaisi maksamaan 300€/kk siitä että ratsastan toisen hevosta, varsinkin kun edellisellä paikkakunnalla minulle maksettiin ratsastuksestani (tai vähintäänkin sain liikuttaa hevosia ilmaiseksi, kun omistaja kaipasi itse tallivapaata).

Nyt kuitenkin haluaisin sen yhden ja saman hevosen jonka kanssa voisin bondailla, mutta ei tunnu löytyvän mistään :( ylläpitoonkaan en pysty ottamaan, joten tällä mennään.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: Oho! 
Päivämäärä:   26.9.24 08:07:28

"Mulla myös enempi sellainen fiilis että aivan kaikesta harjailusta ja köpöttelystäkin pitäisi maksaa täällä Turun suunnalla. Ei viitsi sitten hirveästi tarjoutua vaikka kalenterissa tilaa olisikin.

Itse ihan näppärä HeA-VaB ratsastaja, osaan myös laittaa satulaan, viedä nuoria kisakentille ja pari myyntihevosprojektiakin olen kokeillut tehdä hyvällä menestyksellä. Tällä hetkellä ei taloudellista mahdollisuutta omaan, mutta auttaisin mielelläni muita. Satunnaisia liikutushevosia toki on, mutta mieluiten sitoutuisin johonkin sellaiseen hevoseen jota saisi ratsastaa enemmän.

Taitaa se hankaluus piillä siinä että haluan voida ratsastaa ns "kunnolla" ympäri vuoden, joten käytännössä oltava maneesi. Ehkä ensi vuonna sitten sellainen tilanne että voi taas ostaa oman jollei ennen sitä löytyisi jotain kivaa diiliä."

Kuulostaa joulupukilta tai hammaskeijulta. Että oikeasti tällainen liikuttaja Turun seudulta löytyisi.

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   26.9.24 08:10:29

Jaaha, laita ilmoituksiin linkki equipen tuloksiisi niin luulisi liikuteltavia tulevan

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: kiipeli 
Päivämäärä:   26.9.24 08:36:49

Jaaha, et sattumalta ole Länsi-Uudellamaalla?

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: kiipeli 
Päivämäärä:   26.9.24 08:39:32

Tai --, missä päin Uuttamaata? :)

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: ,.,. 
Päivämäärä:   26.9.24 15:45:35

Oulun alueella olisi liikutusapua tarjoamassa toinenkin kokenut sään kestävä aikuinen todella pitkällä kokemuksella. Aikaa löytyisi yhdelle säännölliselle heppakaverille tai useammalle satunnaiselle. Kokemusta on ratsastuskouluissa käymisesta, vuokraamisesta ja win-win -diileistä pitkällä sitoutumisella. Myös satunnaiset omistajan tuuraamiset sopisi erinomaisesti esimerkiksi omistajan työmatkojen tai satunnaisten tallille pääsyn estymisien aikana. Ei tarvitse olla välttämättä olla edes viikottaista liikuttajan tarvetta, vaikka sekin toki sopii. Kokemusta on kisahevosista alkaen ja itsekin olen kisannut menneisyydessä, ei siis tarvitse olla pystyyn kuollut yksilö. Rajana olen pitänyt ratsastajasta eroon pyrkiviä hevosia etten niihin diileihin lähde mukaan. Hevosen hoito, varusteista huolehtiminen ja talliaskareet hoituvat aina ongelmitta. Liikutus toki omistajan toiveiden/ohjeiden mukaisesti (koulu, puomit, esteet kaikki onnistuu omistajan tarpeiden mukaan sekä maastoilut runsaalla kokemuksella).

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 16:58:18

Heh nää jotka etsii katoo aina tuhka tuuleen kun liikuttajia rupeaa löytymään :)

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.9.24 17:08:18

"omistajat pitävät kynsin hampain kiinni pyytämästään 30€/kerta hinnasta"

Aika monella mahdollisuus pitää hevosta riippuu siitä että vuokraaja jakaa kustannuksia. Tallivuokraa tai kengityksiä ei voi maksaa sillä että hevonen on hyvin läpiratsastettu..

  Re: Missä ovat kaikki hevosten liikuttajat?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.9.24 09:19:52

"Toinen mitä olen näissä ilmoituksissa ihmetellyt on se, että tuntuu että kaikilla hevosilla on jotain tiimejä joihin mahtuu vielä yksi ihminen. "

Hahah, joo kuulostaahan se hienolta kun on team jotain ja voi tehdä sillä nimellä myös instaprofiilin.

Mahtavassa supertiimissä paikka auki, käynti 1 krt/vko kevyttä liikutusta sileällä(hevonen toipumassa siitä tästä ja tuosta), hinta 45 e/kerta + karsinan, tarhan ja varusteiden putsauksen joka käynnillä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.