Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.9.24 13:40:08

Talvi tulee ja etsin luotto saappaita ratsastukseen. Onko hyvät nämä nyörillä olevat, kiristettävät, edessä siis nyöritys... ? Teddyvuoriset pitäisi olla, lämpimät. Olen selaillut nyt näitä... Jos löytyis tilaten vielä sopivatkin..

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: köpi 
Päivämäärä:   17.9.24 14:01:23

Itse olen kokenut että Suomen valikoima hyvistä talviratsastussaappaista on aika heikko. Parhaimmiksi itse olen kokenut perus kuomat tai esimerkiksi Kingsleyn saappaat (kestävät ja hyvä hinta-laatusuhde!!!)

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 18:05:43

omasta mielestä ainoat hyvät ja oikeasti lämpimät ovat kuomat.

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: Lenni 
Päivämäärä:   17.9.24 21:35:16

Mulla on numeron liian suuret (kengän koko + varsi) tavalliset Mountain Horsen saappaat ja laitan alle villasukat jotka ulottuu polviin saakka.

Osa noista nyöritettävistä on tosi löysiä varresta. Mutta riippuu mistä tykkää!

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 11:57:59

Kingsleyt on kyllä kaukana hinta-laatusuhteesta saati muuten hyvästä ja kestävästä.

Esimerkiksi Suewind merinot ovat alle 300€ saappaat ja pesevät kingsleyt mennen tullen. Merino millainen karvavuori kattaa myös jalkaterän ja ovat oikeasti todella lämpimät. Sen lisäksi ihan oikeat nahkasaappaat.

Kuomat sopii köpöttelyyn hyvin, jos ei tahdo saappaita laittaa.

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   18.9.24 21:16:29

Cavallo polar, mutta niitä ei enään saa mistään.
Todella hyvät jalassa eli ihan tuntuu normi saappaille ja todella lämpimät.
Maastot valmennukset kaikki menee läpi talven.
Noista Kingsleystä olen kuullut että olisi myös hyvät,mutta en ole koskaan kokeillut.
Lampaan villa ainoa jolla tarkenee ja se pitää olla jalkaterässä!

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 22:35:32

Kingsleyn lampaanvillavuori on kyllä huikea <3 Kovissa pakkasissa käyntilenkeille ei riitä kun pilkkisaappaat tai kuomat

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: Johu 
Päivämäärä:   19.9.24 07:22:45

Mulla on Petrien kesäsaappaat ja ajattelin ostaa talveksi toiset, heillä myös lampaankarvavuori joissain malleissa. Hinta kohtuullinen, reilusti kokovaihtoehtoja ja itse ainakin olen kokenut nämä kestäviksi.

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.9.24 09:35:36

Johu,mistä aiot ostaa?Petrieitä kanipaan itsekkin

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 22:45:32

En raaskinut panostaa ja ostin HKM:n Dublinit, kun sattuivat vielä olemaan alessa. Teddyvuori koko saappaan mitalta, ihan ok lämpimänä on pitänyt. Kovemmilla pakkasilla käytän kaksia ohuita merinosukkia päällekkäin. Näissä on koko varren nyöritys, mikä on ihan hyvä, kun joinain päivinä on enemmän välikerroksia jalassa kuin toisina. Vetskarit vaikuttaa aika rimpuloilta mutta ovat nyt yhden talven yli kestäneet. Nämäkin on nahkaa, vähän sellainen nupukkimainen pinta. Miinusta siitä, että ovat omaan jalkaan nilkasta turhan väljät, mutta onhan noilla ratsastanut.

Suedwindin merinovuorisia olen itsekin katsonut sillä silmällä, kivan näköiset ja luulisi että ovat myös lämpimät.

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.9.24 09:00:52

Piste: onko koot normit näissä hkm duplineissa? Mietin että onkohan 40 iso vai sopiva 39 jalkaiselle, jos haluaa vielä paksummat sukat laittaa...

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: vilukisu 
Päivämäärä:   20.9.24 09:41:39

Itsellä Mountain Horsen Veganza -saappaat talviversiona. Niissä karvavuori koko varren mitalta ja erikseen ostin vielä lampaankarvapohjalliset. Hyvin pärjäsin viime talven, ei tullut kertaakaan kylmä. Pitävät myös vettä, siitä plussaa.

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: Johu 
Päivämäärä:   20.9.24 09:50:58

M, van Huetilta ajattelin tilata. Viimeksi tuli Ootemanilta mutta silloin oli iso viive toimituksessa ja puutteita asiakaspalvelussa. Mulle ei sovi suomalaisten liikkeiden hyllyssä/varastossa olevat mallit joten tilaan ulkomailta.

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 09:52:17

?, mielestäni se kengän koko on ihan normaali, itsellä just 40 koon jalka ja saman kokoinen saapas. Ensin tuntui "ahdetulta", ennen kuin se teddyvuori vähän painui ja tilaa tuli lisää. Lesti on mielestäni suht leveä kyllä, joten sukkaa mahtuu ihan siihen omaankin kokoon. Mulla on tosiaan kylmemmällä kelillä merinovillaiset nilkkasukat samaa materiaalia olevien ratsastussukkien alla, eikä tunnu ahtaalta.

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.9.24 09:56:32

Kiitos pisteelle selvennyksestä!

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   20.9.24 13:52:35

Mulla HKM flex country, lampaankarva varpaista varsiin ja on lämpimät. Mulla usein paksu ratsastussukka alla, villasukka ei mahdu mutta en ole tarvinnutkaan. Mulla palelee todella herkästi varpaat talvella mutta näiden kans ei ongelmaa. Maastoon ja muuhun köpöttelyyn kuomat.

Mä en itse henkilökohtaisesti tykkää niistä nyöreistä, ne on vaivalloinen laittaa kun pitää aina nyöritellä joka kerta kun ne pukee (mun toiset kesäsaappaat tällaiset).

  Re: Talviratsastussaappaat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 13:58:07

Ei tarvi nyöritellä, kun sulkee nyörin pidikkeet kiinni.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.