Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: Hups 
Päivämäärä:   2.7.24 02:16:23

En. Tönkköyttää vartalon, kuuma. Eikä tuo estä putoamista. Ratsastanut vuosikymmeniä ja tippunut villihevosilta lukemattomia kertoja. Tasan kerran olisi ollut hyötyä.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   2.7.24 07:04:04

Paukkuliivi aina ja tarvittaessa palaliivi alle. T6rvallisuudesta ei pidä tinkiä.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: Huitar 
Päivämäärä:   2.7.24 07:32:03

Käytän nykyään maastossa. Silloin kun oli vielä nuori hevonen itellä niin sillä käytin myös kentällä. Ihan normi palaliivi on käytössä. Onhan se lämmin mut ei se haittaa. Kyllä ratsastaessa hiki tulee muutenkin, koska en harrasta köpöttelymaastoja. Pari kertaa olen maastossa tippunut, koska hevonen on kaatunut. Ihan olin tyytyväinen et oli turvaliivi päällä. Ei siis voi ajatella et koska olen hyvä ratsastaja niin en tipu. Kaatuvan hevosen kyydissä ei pysy kukaan ja silloin turvavarusteet on hyvä olla päällä eikä varustehuoneessa.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.7.24 07:41:36

Käytän selkäpanssaria (ei turvaliivi)

Olen pudonnut ehkäpä 5x sen kanssa ja siitä on aina ollut hyötyä kun olen aina pudonnut selälleni. Selkäni on menneisyydessä kipeytynyt aina pudottuani ilman selkäsuojaa, joten haluan nykyään suojautua.

Selkäpanssari on mukava päällä ja parempi kun ei mitään. Minulla on kyllä myös palaliivi.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   2.7.24 09:25:13

Käytän esteillä ja maastossa tavallista liiviä. Ainakin kerran esteillä tippuessa olisi ilman liiviä tullut hyvin todennäköisesti vakavampia seurauksia, liivin kanssa selvisi mustelmalla ja turvotuksella, vaikka selästä kuului selvä rutina maahan osuessa.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: ------- 
Päivämäärä:   2.7.24 09:36:55

Käytän paukkuliiviä aina. Ei ole tönkkö eikä hiosta. Ihan samanlainen turvavaruste kun kypäräkin.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   2.7.24 11:37:34

Käytän itsekin paukkuliiviä aina. Se on todella huomaamaton ja kevyt päällä, ei todellakaan jäykistä ylävartaloa sen enempää kuin muutkaan vaatekappaleet. Jos menisin esteitä tai kenttää, varmasti laittaisin alle vielä palaturvaliivinkin.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: Mun 
Päivämäärä:   2.7.24 14:06:07

Käytän maastoesteillä racesafen palaliiviä, ei haittaa yhtään ratsastusta enkä edes huomaa sitä päälläni. Muuten en käytä turvaliiviä.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.7.24 14:12:15

Hups, missä maassa pääsee ratsastamaan villihevosilla? Mäkin haluan.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   2.7.24 16:55:50

I: Mulla on käytössä Back on Trackin liivi. Ei kyllä mikään nätein mahdollinen, mutta ajaa asiansa ja suojaa niskaa. Kannattaa katsoa tuo toinen keskustelunavaus paukkuliiveistä, siellä näytti olevan paljon hyviä suosituksia eri paukkuliiveistä. Mulle on tärkeetä pitää liiviä myös ihan hömpöttelyratsastuksissakin. Paljon tapahtuu tippumisia ja onnettomuuksia ihan vaan kentälläkin.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: JR 
Päivämäärä:   2.7.24 17:13:03

Käytän maastossa ja esteillä, ihan tapaturmien takia joita sattunut ja erityisesti nuorten kanssa. Ekoilla kerroilla kun ratsastan vieraita hevosia sekä nuoresta riippuen myös sileälläkin jos tarvetta/tippumisen riskiä enempää. Kenttäkisoissa sitten tietenkin paukkuliivi, muuten normaali.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: Jane 
Päivämäärä:   3.7.24 13:00:03

Kenttäkisoissa/maastoesteillä aina. Rataesteillä sillontällöin. Koulurats.ei koskaan. Maastoillessa sillointällöin. Käytössä kevytliivi sekä ns panssarimalli, joka mukautuu lämmöstä.
Kiva ja melko huomaamaton päällä, en vaan ole oppinut käyttämään jatkuvalla syötöllä.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: Liivi 
Päivämäärä:   3.7.24 14:09:34

Esteillä käytin palaliiviä, nykyään paukkuliiviä.

Maastossa paukkuliivi.

Kouluratsastuksessa en käytä.

  Re: Turvaliivin käyttö

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   3.7.24 15:01:03

Aina paukkuliivi

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.