Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.5.23 20:27:58

Mistä löytää oikeasti hyvät ratsastushousut tämmöiselle lihavalle maha pömpöttäjälle. Tuntuu, että joka housut, jotka laitan jalkaan tekee siihen eteen kamelinvarpaa...ainoat jotka oikeasti sopivat olivat equilinen ratsastushousut koossa 48 mutta ne maksavat lähemmäs 300e....onko se siis laihikselle aloitettava?

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.5.23 20:28:45

Siihen on syynsä miksi lihaville ei ole, eikä pidäkkkään tulla, ratsastushousuja. Lihavien ei kuulu ratsastaa.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.23 21:36:01

Komppaan edellistä, ei ole mikään hyvän mielen laji tuo itse ratsastus johon kaikilla tulee olla mahdollisuus.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   8.5.23 21:46:03

Cellbesillä on isoja kokoja ratsastushousuista, laadusta en tiedä.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   8.5.23 21:49:34

Jodhpur-malliset housut.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.23 22:36:17

Eiköhän aloittaja ole hoikka ihminen, joka haluaa dissata isoja ihmisiä. Mutta olen minäkin sitä mieltä, että liian isoilla ei ole hevosten selkään mitään asiaa. Normaali paino helpottaa elämää muutenkin kaikin tavoin.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   9.5.23 03:36:38

Mountain Horsen housut on tosi hyvät, talvellakin tarkenee. Tosin niissäkään ei taida olla kuin kokoon 46 saakka.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: yx 
Päivämäärä:   9.5.23 06:35:38

Mulla Cellbesin housut. Olen ollut tyytyväinen laatuun, mutten malliin, joka ihmisille, joilla ei ole vyötäröä. Itselläni on. Kannattanee kokeilla.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.23 07:02:49

Teetä mittatilauksena täysin omilla mitoilla! Pori Ridin Sport valmistaa Ma-Nu- merkkisiä ratsastusvaatteita ja ne saa tilattua myös omilla erikoismitoilla :) Eikä ole edes kalliita.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   9.5.23 07:38:04

Olen lihava ja käytän MH housuja koossa 42. Ne on mukavat jalassa.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Eläinsuojelija 
Päivämäärä:   9.5.23 10:02:12

Kokoa 44 suuremman ei tule ratsastaa

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   9.5.23 11:35:52

Minä olen keskimittainen ja normaalipainoinen aikuinen (jonkun teinin mielestä toki ”läski”) ja käytän kans Mountain horsen housuja kokoa 42.

Vähän rotevammalla kaverillani on Horzen housuja useampaa eri mallia, ainakin grand prix ja tara. Hänen ruumiinrakenteellaan kaikki ylimääräinen kertyy keskivartaloon.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   11.5.23 11:27:39

Eläinsuojelija : tuo ei ihan käy järkeen, kun eri merkkien koot heittelee keskenään ihan järkyttävästi. Toisen merkin housut menee XS koossa kun toisen merkin menee samalla ihmislle 40 kokoisena. Italialaisten koot on vielä pienemmät. Eli nämä kokoihin vertaamiset voi jättää saman tien, kuten se että tietty arvo BMI on aina läski, vaikka henkilö olisi lihaksikas mikä nostaa BMI-arvoa aikalailla.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Jane 
Päivämäärä:   11.5.23 12:08:51

Equilinen IT48 vastaa kokoa 44 eli melko normikoko. Osta yhdet kunnolliset ennemmin kuin kolmet huonot. Enemmän iloa. Equilinen joissain malleissa on kokoja IT52 asti.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: II 
Päivämäärä:   11.5.23 14:05:06

Hmh //

Ainoa mittari joka ei valehtele, on paino. Yli 90 kiloisella ei tarvitsisi olla asiaa hevosen selkään ja 80 kiloinenkin on jo vähän rajalla. Pituudesta viis, ei se pituuteen jakautuva paino muuta satulan painopistettä selässä mitenkään, samoin kuin nämä ”hallitsen kyllä kehoni satulassa” kilot.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: omaa kokemusta 
Päivämäärä:   11.5.23 14:41:37

Minä olen käyttänyt toppahousuja, joihin laitan pitoa lisäävää ilmastointiteippiä. Vaatii tosin harjoittelua että saa teipin laitettua niin että liimapinta on ulospäin.
Tai sitten satulaliimaa, jota levittelen housuihin. Sen puutteessa mikä tahansa muukin liima käy.
Hiki tulee, mutta tulee muutenkin ratsastaessa. Ja jos on paksummat ja välemmät vaatteet, ei ylipaino näy. Kukaan ei usko että painan yli 50kg.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Vgxd 
Päivämäärä:   11.5.23 17:57:21

"vaikka henkilö olisi lihaksikas mikä nostaa BMI-arvoa aikalailla."

Tätä hokevat ainoastaan ne, joilla sitä ylimääräistä piisaa. Eikä heillä välttämättä lihasmassaa niin paljon ole, että sillä selitettäisiin liikakiloja.

Serkkuni on voittanut oman sarjansa painonnoston SM-kultaa, ja vaikka hänessä on lihasmassaa ihan näkyvästi ja reilusti enemmän kuin keskiverto "mulla on vaan niin paljon lihasta" -mössöilijässä, eli hän on oikeasti ulkomuodoltaan melkoinen järkäle, niin lihava hän ei todellakaan ole. Edes BMI ei huuda punaisella, vaan BMI:n mukaan on ainoastaan lievästi lihava...

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.5.23 18:43:17

Komppaan myös että kannattaa ostaa Porin Riding Sportista mittatilaushousut.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   11.5.23 20:30:03

Equilinekoko 48 ei ole edes iso koko. Vastaa EU 40-42, ihan FYI kun kitisette että aloittaja on kauhea läski.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Byt 
Päivämäärä:   11.5.23 22:09:51

EU 40-42 ei todellakaan ole mikään pieni koko.

Mutta nykyäänhän bmi 30 on normaali, bmi alle 30 on hoikka ja normaalipainoinen on anorektikko. Ja kun terveydenhuolto laittaa jonkun bmi-rajan hoitoonpääsylle (bmi 30 nukutusta vaativalle leikkaukselle, jota ei tehdä terveydellisin perustein ja bmi 35 lapsettomuushoitoihin päästäkseen) niin sitä pidetään syrjivänä. Bmi 30 on paljon ja bmi 35 jo todella paljon.

Se, että 70 % suomalaisista aikuisista on vähintään ylipainoisia ei tarkoita, että heidän kuuluu olla ylipainoisia.

Milloin normaalipaino olisi taas normaalia?

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   11.5.23 23:03:46

Kirjoitin ylempänä housukoostani 42 sillä mielellä, että se voi aivan hyvin olla BMI:n mukaan normaalipainoisella ihmisellä. Normaalipainon rajahan on aika väljä. Olen normaalipainossa (ylärajalla toki) nyt 65-kiloisena ja olin myös nuorena, jolloin painoin 55 kg. Silloin ratsastushousukokoni oli 40 btw.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Amalie 
Päivämäärä:   12.5.23 05:51:23


Lähettäjä: Byt
Päivämäärä: 11.5.23 22:09:51
… Mutta nykyäänhän bmi 30 on normaali, bmi alle 30 on hoikka ja normaalipainoinen on anorektikko. Ja kun terveydenhuolto laittaa jonkun bmi-rajan hoitoonpääsylle (bmi 30 nukutusta vaativalle leikkaukselle, jota ei tehdä terveydellisin perustein ja bmi 35 lapsettomuushoitoihin päästäkseen) niin sitä pidetään syrjivänä. Bmi 30 on paljon ja bmi 35 jo todella paljon. …
Milloin normaalipaino olisi taas normaalia?

Mistä sä oikein revit näitä väitteitä? :D
ps en lähtis edes vitsailemaan tuolla anorektikko-termillä, kamala sairaus ihan oikeasti.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Hehe 
Päivämäärä:   12.5.23 07:29:37

Christian Ahlmann painaa 88 kg, ei saisi siis hötönetin mukaan ratsastaa.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.5.23 08:42:53

Byt housukoko ei kerro siitä onko ihminen ylipainoinen vai ei. Itse en ole ikinä käyttänyt alle 40 koon housuja, koska leveä lantio ja persus. Esim. 60kg painossa mulla mahtuu lastenkoon yläosat ja housut on silti 40/42. Ihmiset ovat erilaisia ruumiinrakenteeltaan.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: mhk 
Päivämäärä:   12.5.23 09:41:28

^Hehe, suositusten mukaan ratsastaja saa painaa 15% (-20%) hevosen painosta, eli Christian Ahlman voi mennä 600 kg painavalla hevosella (0.15 x 600 = 90).

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Byt 
Päivämäärä:   13.5.23 16:22:37

"ps en lähtis edes vitsailemaan tuolla anorektikko-termillä, kamala sairaus ihan oikeasti."

Siis miten ihmeessä sinä onnistuit lukemaan tuon niin, että minun mielestäni normaalipainoinen on anorektikko?

Tuota väittävät ne, joiden mielestä lihavuus on normaalia ja kaikki jotka eivät ole vähintään ylipainoisia, ovat anorektikkoja.

Älä siis valista minua, vaan valista niitä, jotka tuota mieltä asiasta ovat.

Oma BMI:ni on alle 20, enkä todellakaan ole anorektikko, paitsi niiden "normaalin painoisten" BMI30++-tyyppien mielestä, joiden mukaan alle 40 kokoiset vaatteet on lastenvaatteita ja alle satakiloiset punnitaan neuvolassa.

-
Etkö osaa lukea? Sanoin, että koko 40 ei ole pieni, jonka itsekin myönsit todeksi koska sinun jättipeppulisi ympärille ei pienempi koko mene. En sanonut, että kokoa 40 käyttävät vain ylipainoiset vaan kommentoin tuota, että kyseessä ei ole mikään pieni vaatekoko kun peppulin koko saa niissä housuissa olla jo melko kookas. Miksi siis alat valistaa minua?

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.23 19:33:44

Miten aloituksesta kävi ilmi että aloittaja on lihava? :DD
Terveisin normaalipainoinen, jolla harvat housut istuu ja varsinkin korkeavyötäröiset, vyötäröltä kapeat ja korkeat mallit tekee mahapömpön ja kamelinvarpaan.

Enivei, aloittajalle suosittelen ratsastuslegginsejä. Niissä yleensä vähän enemmän pelivaraa mallin suhteen kun venyvät.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Fina 
Päivämäärä:   13.5.23 19:35:57

. : varmaan siitä, että aloituksessa lukee ”lihavalle maha pömpöttäjälle”

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.23 20:10:14

Fina, no korjataan sitten niin että *liian lihava ratsastamaan (merkityksessä liian painava suhteessa ratsuun). Niin. Ei missään.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   13.5.23 23:09:04

Sain 1982 Ma-Nu mittatilausratsastushousut, oli ihan parhaat.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: SS 
Päivämäärä:   13.5.23 23:41:33

https://www.lookri.de/entry/index.php Täältä olen tilannut ja ollut tosi tyytyväinen. Mitat pitää hyvin paikkaansa ja tarvittaessa saa tilattua myös omilla mitoilla.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Lepa 
Päivämäärä:   14.5.23 02:00:51

Aika järjetön kommentti eläinsuojelijalta. Ihan väärä käsitys siitä minkä kokoiset käyttää 44 housuja, jos se on muka absoluuttinen maksimi. Oma BMI 22, ja käytän 42-44 housuja.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   15.5.23 14:55:20

On se kumma kun jossain nostetaan tuo läskidissaaminen esille, niin heti hyökätään. Itse painonnostoa harrastan ratsastuksen ohessa, joten tiedän kyllä miltä kunnon painonnostajat näyttää eikä todellakaan näytä näiltä, mitä telkkarin ihana lihava elämäni -ohjelmissa näytetään. Lähinnä pointti oli se, ettei se BMI tässäkään asiassa ole ehdoton fakta tai totuus, vaan se on tilavuudesta kertova arvo mitä käytetään yhdessä ulkomuodon kanssa. Tosin monet ammattilaiset sanoo crossfittaajillekin että oot lihava kun menee lievästi ylipainon puolelle vaikka BMI:llä ei arvioida paljon lihasta ja paljon läskiä kehossa on. Hyvin vaikka esim hoikahkolla voi olla viskeraalirasvaa vaikka ulospäin sitä ei näe. Lihava on lihava ja reilusti ylipainoinen voi suosiolla pysyä vaikka maastaratsastuksessa.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.5.23 17:12:30

Maya Delorez leggingsit.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Fäö 
Päivämäärä:   1.6.23 16:57:15

Painonnoston SM-kultamitalistin BMI voi olla 30 eikä hänessä ole yhtään ylimääräistä rasvaa. Lihasta sen sijaan on hurjasti. Mutta ei sellainen henkilö ole todellakaan mitenkään pienikokoinen tai sutjakka vaikka ei lihava olekaan.

Naisen BMI 30 sisältää enemmän rasvaa ja vähemmän lihasta vaikka olisikin oman sarjansa painonnoston SM-kultamitalisti. Eikä kyseessä ole hoikka, sutjakka tai timmi henkilö tuolloinkaan vaikka läskiksi ei voikaan nimittää. Isokokoinen sekin henkilö on.

Miksi aina vedetään painonnostajat mukaan kun puhutaan painosta ja BMI:stä? Harva ihminen oikeasti on painonmistaja ja harvalla se iso bmi selittyy vaan sillä että on paljon lihasta. Kyllä lähes kaikilla on paljon myös nestettä ja rasvaa.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.23 22:04:24

Maya Delorezin housut menee varmasti päälle :)

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.23 22:45:54

Mä oon ainakin aivan luuviulu ja käytän housukokoa 40/42 mallista riippuen. Ennen samankokoisena käytin 36. Mallistot muuttuu ;)

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   2.6.23 07:59:50

"Etkö osaa lukea? Sanoin, että koko 40 ei ole pieni, jonka itsekin myönsit todeksi koska sinun jättipeppulisi ympärille ei pienempi koko mene. En sanonut, että kokoa 40 käyttävät vain ylipainoiset vaan kommentoin tuota, että kyseessä ei ole mikään pieni vaatekoko kun peppulin koko saa niissä housuissa olla jo melko kookas. Miksi siis alat valistaa minua?"

Yhdelläkään 40 kokoa käyttävällä ei ole "jättipeppuli". Miten häiriintyneitä ajatuksia täällä oikein viljellään.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: XS 
Päivämäärä:   2.6.23 08:22:46

Osta ihmeessä ne sovittamasi ja hyväksi todetut Equilinet. Parempi yhdet hyvät kuin kolmet susisurkeat.

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   2.6.23 09:53:44

"Mä oon ainakin aivan luuviulu ja käytän housukokoa 40/42 mallista riippuen. Ennen samankokoisena käytin 36. Mallistot muuttuu ja koot on pienentyneet vuosi vuodelta"

Tämä. Housukoko ei kerro ihmisen painosta. T. 179 cm/65 kg ja ratsastushousut kokoa 40. Olenko siis tuo "jättipeppuli"

  Re: kun mitkään housut ei sovi

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   2.6.23 15:12:00

Hei siellä PS of Swdenin poistomyymälässä on ihania vähan paksumpikankaisia ratsastuslegginsejä joissa on kokoja jonnekin 52 asti, ja koko pitää paikkansa! Hinta 50-60 e. Oliko sivun nimi thehorselet. Löytyy myös perinteisen mallisia housuja sieltä, isot koot ovat Curvy-mallistoa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.