Lähettäjä: *
Päivämäärä: 30.11.22 14:04:38
.: Sehän noissa tallikokouksissa on myös iso ongelma, että niissä luotu asetelma antaa asiakkaille väärän mielikuvan: sellaisen mielikuvan, että tallin käytännöt ja pelisäännöt voidaan ratkaista kokoustamalla ja pahimmillaan huutoäänestämällä. Jos yrittäjä ajattelee asian loppuun asti, on hyvin ymmärrettävää, ettei hän halua luoda tällaista mielikuvaa. Fakta nyt kuitenkin on se, että käytännöistä ja pelisäännöistä päättää loppupeleissä tallinpitäjä eikä kukaan muu. Talli ei ole demokratia. Asiakkailla on puolestaan toki täysi vapaus päättää, haluavatko he käyttää tallin palveluja.
Tämä ei tarkoita sitä, etteikö asioista voisi keskustella ja etteikö pelivaraakin saattaisi olla, mutta tallikokoukset ja niissä syntyvä asetelma eivät useinkaan ole kovin hyvä tapa käydä keskustelua.
.: "Yleensä asiakkaat haluaisivat 400 euron hinnalla 800 euron hoitoa..."
Onko sinulla lupa referoida tallikokouksen sisältö nettiin?? ;)
Hmmmm: "Asenteesi on jo valmiiksi huono. Tarkoitus näissä kokouksissa on selventää asioita niille, jotka tarvitsevat sitä. Esimerkiksi jos tallin toimintaa on muutettu hiljattain ja ei ole täysin selvää kaikille siitä keskustellaan."
Joo, minun asenteeni on ihan niin huono, että jos muuttaisin tallin toimintaa isosti, en todellakaan jättäisi asioita roikkumaan vaan lähettäisin kaikille asianosaisille selkeän ja seikkaperäisen KIRJALLISEN ilmoituksen, josta voitaisiin myös jälkikäteen tarkistaa, mitä asiasta on ilmoitettu. Siinä olisi myös muistutus, että mihin voi ottaa yhteyttä, jos jotain jää epäselväksi.
Ymmärräthän myös, että jos tallinpitäjä päätyykin pitämään kokouksen tilanteessa, jossa tallin toiminta muuttuu esim. täysihoidosta puolihoidoksi, tässä on täysin eri asetelma kuin siinä, että asiakkaat haluavat jonkin nurinapalaverin? Ensiksi mainitusta voi olla oikeasti jotain hyötyä, jälkimmäiset ovat helposti tosiaan vain niitä pahan mielen tilaisuuksia.
"Normaalissa työelämässä näitä kokouksia kutsutaan kehityskeskusteluiksi ja ovat aivan normaalia kanssa käymistä. En ihmettele miksi, joillain talleilla menee niin huonosti kun ei haluta ymmärtää muuta kuin se oma näkökulma asiaan. Asiakkaat sentään yrittävät ymmärtää molemmat puolet, mutta mahdotonta se on kun tallinpitäjä ei ole tiimipelaaja."
Ai normaalissa työelämässä yrittäjät pitävät asiakkaiden kanssa kehityskeskusteluja? Really? Vai menivätkö sinulla nyt niin pahasti asiat sekaisin, ettet edes muistanut, mikä tallinpitäjän ja tallin asiakkaiden suhde oikeasti on?
Ei se tallinpitäjä "tiimipelaa" tallillaan asiakkaisiin nähden vaan johtaa yritystoimintaa. Ja juuri niin sen pitää ollakin. Ellei asiakas ymmärrä edes sitä, että tallinpitäjä on yrittäjä, yrityksensä omistaja ja johtaa sen toimintaa, niin on kyllä aika turha väittää, että asiakas yrittää ymmärtää molemmat puolet.
|