Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Tallinpitäjä 
Päivämäärä:   1.7.22 00:44:36

En voi kuin ihmetellä nykyajan ihmisten käytöstapoja; koska niitä ei enää juurikaan ole.

Muutama esimerkki;

Halutaan tulla katsomaan tallipaikkaa;
kiva juttu, sovitaan aika ja sitten minä odotan…odotan hetken ja vielä toisenkin; ketään ei näy eikä kuulu. Ei edes sitä viestiä; ”en tulekaan”
Noh, minä en perään kysele.
En tosin tarjoa sinulle myöskään toista ”mahdollisuutta”.

Halutaan vuokrata hevostraileria;
Ok, sovitaan aika.
Minä pyyhkäisen kopin virkonsilla sisältä ja jos on ulkoa likainen; pesen sen ja tarkistan, et kaikki on kunnossa…Jotta SINUN olisi mukava kuskata hevosesi. Noh, lupaat ilmoittaa tarkempaa aikaa; ei näy ei kuulu.
Noh, älä vain erehdy enää kysymään.
Ilmoitan jatkossa, että alle 24h ennen sovittua vuokrausta peruutetusta perin 50% sovitusta vuokrahinnasta ja kokonaan peruuttamattomasta koko summan.

Ihan oikeasti ihmiset, mikä Teitä vaivaa?

Puhelin on kuitenkin kokoajan, jossei kädessä, niin lähettyvillä.

Miksi se on niin vaikeaa arvostaa sen toisen ihmisen aikaa, että ilmoitat, jos et tarvitse varaamaasi tai tulit toisiin aatoksiin, etkä haluakaan tulla katsomaan kysymääsi tallipaikkaa tms?

Saatan asiasta mainita ystävilleni, että xxxx jätti ilmoittamatta ja nimellesi jää ikävä kaiku. Älä ihmettele sitä sitten jatkossa kun tarvitset traileria vuokralle tai tallipaikkaa.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.22 00:48:31

Teet aivan oikein!
On käsittämätöntä ettei voida laittaa vaikka tekstaria ettei tullakaan tai myöhästytään. Puhelin on tosiaan kaikilla ainakin lähellä ellei kädessä koko ajan.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.7.22 06:12:43

Nykyään kaikenlainen kyseleminen on ihmisten harrastus, kysellään myytäviä ja vuokrattavia tuotteita ilmeisesti ihan lämpimikseen. Näillä ihmisillä on varmaan tylsää ja valtavasti aikaa, kun tuollaisia kyselyitä on mahdollista naputella sos.mediassa jatkuvasti.

Jostain syystä ihan vanhanaikaisesti soittamalla asian esittävät ovat yleensä tosiasialla liikkeellä ja osaavat myös ilmoittaa esteen sattuessa, loputtomien viestien näpyttäjät eivät, he ovat myös kovin onnettomuusalttiita, jos heitä tavoittelet ja kiinni satut saamaan niin sairaalakeikkaa on pukannut itselle, perheelle ja lemmikeille, kaikille vuoronperään, ja kulkuneuvot ovat myös hajoamispisteessä ja rikki koko ajan ;)

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.22 06:33:00

Sama valmennuksien kanssa. Perutaan puoli tuntia ennen valmennuksen alkua ' oho, unohdin ilmoittaa että olen töissä/Lapissa/ei ole kyytiä tmv.

Pitäisi varmaan alkaa pyytää maksua jos peruu saman päivän aikana...

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   1.7.22 06:59:13

Tietyn aikarajan sisään peruutetuista (viime tingassa) kannattaa tosiaan periä maksu, fiksummat ainakin osaavat siinä vaiheessa perua jo ajoissa.

Ihmiset ovat enenemissä määrin "minäminäMINÄ" asenteella liikkeellä, syksyllä ovat ihmeissään kun talleja lopettaa, eikä ole enää perseilylle tilaa.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.22 07:25:08

"Pitäisi varmaan alkaa pyytää maksua jos peruu saman päivän aikana..."

No tottakai pyydät! Mikset pyytäisi? Arvosta itseäsi ja työtäsi sen verran. Niinhän se kaikissa kampaamoissakin jne menee, että 24 h ennen peruutetuista ei oteta maksua, muuten kyllä

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: silli 
Päivämäärä:   1.7.22 07:48:22

Jospa ne kuulee jostain, että puhut pskaa nimellä mahdollisista ja nykyisistä asiakkaista, oisko siinä syy?

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   1.7.22 09:25:37

Parhaimmillaan minulle on käynyt niin, että on sovittu päivä milloin asiakas tuo useamman hevosensa täysihoitoon kellonaikaa myöden. Odotan ja odotan, asiakas ei vastaa puhelimeen.

Itse en asu tallin pihassa vaan 15 km päässä, joten ihmisten on varmaan myös vaikea ymmärtää että en huvikseni ajele tallille ja että minulla voi olla muitakin menoja kuin odotella tallilla heitä. Hevosihmisillähän aikaoptimismi on huipussaa, kahden tunnin myöhästymisestä ei edes ilmoiteta.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Tallinpitäjä 
Päivämäärä:   1.7.22 09:29:52

Silli; eipä ole tarvetta puhua kenestäkään pskaa. Yleensä on puhe, että tämän niminen ihminen on tulossa ja yleensä sitten meidän porukassa kysytään, että noh, tuliko se? Niin voin vastata, että ei tullut, eikä ilmoittanut.
Elämässä sen verran sisältöä, ettei tarvitse sen enempää asiaa vatvoa tai tyypistä mainita enempää.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: -------* 
Päivämäärä:   1.7.22 09:45:17

Joo, ei sitä tosiaan paskaa tartte puhua, että tieto ihmisten huonosta käytöksestä leviää. Kyllä meillä ainakin kaverien kesken jutellaan, että onko talli täynnä, onks tulossa katsojia jne jne. Ihan vaan kuulumisien vaihtelua. Ja vaikka itsellä ei ole tallia (olen asiakkaana muilla hevosineni, mutta kavereilla isojakin talleja) niin kyllä siitä tulee puhuttua, jos joku ei tullut eikä ilmoitellut ettei tule. Samaan tapaan toki puhutaan, jos joku oikeasti on tosi hyvä asiakas ja on käyttäytynyt kauniisti jne.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   1.7.22 09:52:50

Onneksi nämä ajanvietekyselijät sahaavat omaa oksaansa. Tallinpitäjät kuitenkin puhuvat keskenään, ja epäluotettava leiman saanut tyyppi ei ole enää tervetullut asiakas. Paha kello kuuluu kauas.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Hippa 
Päivämäärä:   1.7.22 09:52:51

Tuntuu, että nämä jotka ensimmäisenä syyttävät pskan jauhamisesta ovat itse niitä pahimpia sopan hämmentäjiä. Koska eivät ymmärrä, ettei kaikki puhu toisista pahaa niinkuin he itse.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   1.7.22 14:59:19

^ niinpä

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.7.22 15:13:07

Monilta on tosiaan alkeellisetkin käytöstavat hukassa. Itse yhdistän sellaisen käytöksen, ettei osata ajatella omaa napaa pidemmälle ja että jätetään vain saapumatta ja muutenkin rikotaan sovittua edes ilmoittamatta mitään, tähän nykyiseen älypuhelinaikaan. Toki itsekkäitä kuspäitä löytyy kaikenikäisistä, mutta minusta tuntuu, että nykyinen supernopea somekulttuuri ruokkii ilmiötä. Mihinkään ei jakseta keskittyä paria sekuntia pidempää ja kaikki on kiinni siitä, mikä minäminäminää juuri nyt kiinnostaa jne. Ei siinä paljon mietitä, että ai niin, minähän sovin tapaavani henkilön A paikassa B kello C. Kun oma kiinnostus lopahti, niin sitten se lopahti, ja ei kun "pyyhkäistään" eteenpäin. Millään muulla mitään väliä.

Kaiken huippu on se, että tällaiset henkilöt vielä pahoittavat mielensä, jos heille sanoo asiasta. Useinhan se sanominen ei onnistu, kun toinen vain katoaa kuin pieru saharaan eikä esimerkiksi vastaa enää puhelimeen. Jonkin kerran olen kuitenkin päässyt toteamaan, että normaaleihin käytöstapoihin kuuluu, että peruu sovitun tapaamisen, ellei aiokaan tulla paikalle. Vastaukseksi olen saanut loukkaantunutta vinkumista. :D

Se on osoitus silkasta tyhmyydestä, etteivät nämä henkilöt usein tajua, että Suomessa on lähes kaikissa asioissa pienet piirit. Olen pari kertaa sanonut esim. asiakkaaksi pyrkivälle henkilölle, että niin, minä olenkin kuullut sinusta aika paljon eli tänne ei tarvitse tulla. Ja taas tietenkin loukkaannutaan ja yllätytään. :D

Sellaisen vinkin voin antaa, että usein yhteydenottotapa kertoo paljon. Jos joku lähettää miljoona tyhjänpäiväistä viestiä täynnä typeriä kysymyksiä, jo se kertoo, ettei toisen ajalla ole hänelle paljon arvoa.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Essi 
Päivämäärä:   1.7.22 16:51:22

Tätähän se on. Menin sovittuna aikana katsomaan tallipaikkaa, tp oli ystävänsä kanssa maastoilemassa. Odottelin toista tuntia, tuli kun olin tekemässä lähtöä. Ei kuitenkaan ehtinyt keskustella koska oli menossa töihin. Soiteli perään, koska tuon hevosen. No en ollut tuomassa.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   1.7.22 17:05:08

Ah aloittaja! Tämä. Niiiin tämä!!
Samaistun todellakin tähän!

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   1.7.22 22:37:28

Joo on nähty tuollaista toimintaa. Eräs soittikin seuraavana päivänä ja sanoi tulevansa katsomaan tallipaikkaa. Sanoin ettei käy tänään. Miksi ette tulleet eilen. Koska satoi vettä ja olettehan aina tallinpitäjät paikalla joten tulemme tänään. Uskomattomia jotkut ihmiset!

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Kengittäjä 
Päivämäärä:   1.7.22 23:16:39

No, olen joskus ajanut asiakkaan pihaan. Kattellut jotta onpa hiljasta. Ei ketään missään. Odotellut hetken ja laittanut viestiä, jotta tänään olisi kengitys, onko kaikki ok? -ei vastausta. Odoteltuani vielä hetken haen kengitettävät puoleen sääreen savisesta tarhasta, siistin jalat ja kengitän hevoset. Ketään ei edelleenkään näy. Palautan hevoset siihn märkään
tarhaan pienen heinämäärän kera. Jätän laskun Ja ajelen kotiin. Hevosten omistaja vastaa joskus illalla, että ai kauhia, me lähdettiin kissanristiäisiin, ei muistettu kengitystä. Pari viikkoa myöhemmin soittaa klo 22 itkuhuutopuhelun kun hevoselta on lähtenyt kenkä... sanoin että aamulla voin tulla laittamaan kengän jalkaan. Ja menenkin. Ja ilmoitan samalla, että voi maksaa srn kengityslasku ja etsiä uuden sepän. Irtokenkä, erityisesti kun itse pitää hevosta hirveässä savikossa, on lähinnä oma moka ja ei ole syy itkuhuutaa minulle. Parempi että etsii itselleen asiakaspalvelijan, jonka tekemisiä arvostaa. Sai muuten tuo ihminen hetken etsiä sitä tekijää.. en ole millään muotoa jumala näissä hommissa. asiakkaat ovat noin yleensä tykänneet ja kollegoiden kanssa olen väleissä joten katson olevani sen verran siedettävä persoona, ettei minun tarvitse katsella epäkunnioittavaa käytöstä.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Weirdo 
Päivämäärä:   1.7.22 23:28:27

Kengittäjä, et ehkä jumala, mutta jonkin tason pyhimys. Mä en olis kengittänyt sitä hevosta, olisin lähtenyt menemään, enkä tullut ihan heti (jos koskaan) takaisin.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Aune 
Päivämäärä:   4.7.22 21:28:57

Tässä kyllä hyvä kirjoitus tallinpitäjältä. Ja ajankohtainen.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   5.7.22 00:48:35

Minä olen estänyt kaikki no show -tapaukset. Ja jos tiedustelee säpolla, en vastaa. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.7.22 08:13:54

Ai että nää tyypit on kyllä ärsyttäviä! Ja sama kuin muillakin, esim. ohareitten tekijöitten ei tarvitse toista kertaa kysellä tallipaikkaa. Todellakin paha kello kuuluu kauas, kauemmas kuin moni pölvästi kuvitteleekaan. Tällä alueella on yksi sankari, joka on joutunut jo viemään hevosensa toiseen maakuntaan, kun kaikki tietävät ettei sitä kannata omaan talliinsa ottaa.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   5.7.22 08:50:26

Siis uskomatonta asiakaspalvelua "kengittäjältä". Sinunlaisia on erittäin harvassa.
Itse kyllä pyrin siihen, kun kengittäjä tulee hevoset on kengityspaikalla jalat puhtaina oli ne sitten missä kunnossa tahansa olleet. Laskut myös maksan ajallaan. Meillä onkin sama kenkääjä ollut useamman vuoden ja olen erittäin tyytyväinen hänen työhönsä.

Itse en ole tallinpitäjä vaan omat on omassa pihassa. Mutta paljon nähneenä tallinpitoa ja asiakkaita. Voin todeta että kyllä tallin pitäjillä on parempaakin tekemistä entä odotella ohikkaita tekeviä asiakkaita. Niitä tuntuu olevan paljon.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.7.22 08:59:20

Vähän ot mutta meidän kengittäjä ei ilmoita koska tulee. Käy päivisin, hakee hevosen tarhasta, kengittää, vie takaisin tarhaan ja jättää laskun :D

Koitappa siinä sitten pestä jalat valmiiksi.

Mutta en valita, kengittäjäni on kullan arvoinen, tehkööt niinkuin parhaaksi näkee. Mulle jää vain laskun maksaminen ja sen hoidan ajallaan. Aina :*

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: tota 
Päivämäärä:   5.7.22 09:34:00

Käytöstavat... mihin lie jääneet viime vuosikymmenille monilla. Tällaisia ihmisiä on valitettavasti enemmän ja enemmän .

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   5.7.22 09:41:53

Asiaa kyllä sivutaan tässäkin, mutta
aloittajan kaltainen marttyyri kaipaa asenneopastusta myös. Siis jos meinaa asiakaspalvelussa pärjätä tai jaksaa edes vielä vähän aikaa. Tai elämässä yleensä.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.7.22 10:21:05

En kyllä pitäisi aloittajaa martyyrina. Kyllä se on kumma nykypäivänä ettei alkeellismpiakaan käytöstapoja voida osata tai vaatia. Olisi täällä aika raivo, jos aloittaja kertoisi että oli menossa traikkua hakemaan vuokralle ja vuokranantaja olikin sillä kisoissa itse eikä traikkua saanut. Tilannehan on ihan sama. Sopimuksen toinen osapuoli on sitä muuttanut ilmoittamatta ja aiheuttanut toiselle ylimääräistä työtä ja vaivaa.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.7.22 10:25:38

Joo taitaa olla just aloittajan kuvailema itsekeskeinen kusípää, jonka mielestä normaalien käytöstapojen vaatiminen on marttyyriutta, koska kyllähän Joo saa tehdä just niin kuin haluaa, viis muista. Katso peiliin.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.7.22 14:51:54

Varausmaksu, vaikka 40 e etukäteen ennen traikun pesua,pari kymppiäkin riittää.Maksua ei kuulu..

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.7.22 15:00:58

"Asiaa kyllä sivutaan tässäkin, mutta
aloittajan kaltainen marttyyri kaipaa asenneopastusta myös. Siis jos meinaa asiakaspalvelussa pärjätä tai jaksaa edes vielä vähän aikaa. Tai elämässä yleensä."

Normaalia asiakaspalvelua on se, että näytät jollekin tallipaikkaa ja käytät aikaasi siihen, ja sitten hän ilmoittaa, että kiitos ei. Asenteen täytyy olla sellainen, että tämän kestää. Normaalia asiakaspalvelua ei ole se, että sovit tallin esittelyn jonkun kanssa, ajelet tallille odottamaan häntä ja käytät tähän aikaasi - ja sitten hän ei koskaan ilmesty eikä peru tuloaan.

Asenteessa ei ole mitään vikaa, jos ymmärtää, että tuo on kusipäistä käytöstä. Asenteessa ei ole mitään vikaa silloinkaan, ellei enää halua olla tällaisen ihmisen kanssa tekemisissä eikä järjestä hänelle toista tallin esittelyä. Tätä kutsutaan omista rajoista huolehtimiseksi. Se on tärkeää, myös asiakaspalvelutyössä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.