Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äänimaljahoito

Lähettäjä: päivänaurut 
Päivämäärä:   30.6.22 16:59:53

Arvelin, että olen jo kaikkea nähnyt, mutta tulikin jotain erittäin typerä vastaan :D

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: Tassu 
Päivämäärä:   30.6.22 20:19:29

Typerää? Millä tavalla äänimaljahoito on muka typerää? Uskon, että tuo on monille rentouttavaa, eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole, joten mitä väliä? Typeriä asioita on sellaiset, joissa esim. satutetaan hevosta. Mä en ymmärrä teitä jotka jaksatte ilkkua ja nauraa ihmisille jotka tekee jotain vähän erilaista, varsinkin, kun tämäkin on vain hevosen hyväksi tarkoitettu juttu, eikä mitään rääkkäystä.

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   30.6.22 20:27:43

Ihminen on täysin vapaa kumisuttamaan maljoja ym. mutta siinä menee raja, jos ihan tosissaan väittää julkisesti sillä olevan jotain hyötyä. Jos maljojen paukuttamisella olisi todistettavaa hyötyä, se olisi käytössä yleisesti ihmis- ja eläinlääketieteessä ja kuntoutuksessa.

Ja kyllä, olen käynyt kokeilemassa - kahdestikin - ja eniten vitutti se, että ”hoitaja” kuvitteli korjanneensa minun ongelmani, joihin ei ollut yhtään hyötyä.

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: jörö 
Päivämäärä:   30.6.22 20:34:21

Itse näen tämän nimenomaan rentouttavana ”hoitona”. En usko, että maljat hoitavat fyysisesti yhtään mitään, mutta on sitä itsekin tullut esimerkiksi livekeikoilla huomattua, että tietynlainen äänentaajuus rentouttaa tosi paljon sekä mieltä että kroppaa. En siis pidä äänimaljahoitoa mitenkään typeränä, eikä siitä varmasti ole hevoselle haittaa.

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: pörrö 
Päivämäärä:   30.6.22 20:36:14

Ei varmaan ole haittaa, eikä mitään muutakaan :D Jos on varaa sellaiseen, niin miksi ei...

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: hip 
Päivämäärä:   30.6.22 22:10:22

Siis tehdäänkö hevosille äänimaljahoitoja? :D Miksi?

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.6.22 23:02:07

Tassu, se on siksi typerää, kun se ei ole hoitoa. Ja sinä voit uskoa ihan mitä vaan, mutta älä kiusaa hevostasi tuolla metelillä.

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: pörrö 
Päivämäärä:   1.7.22 07:47:24

Lähettäjä: hip
Päivämäärä: 30.6.22 22:10:22

Siis tehdäänkö hevosille äänimaljahoitoja? :D Miksi?

---------

65 eur/h :D Jopa on bisnestä!

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   1.7.22 07:52:48

Meditaatiosta on ihan näyttöä ahdistuneisuuden ja kroonisen kivun hoidossa. Äänimalja voi toimia apuvälineenä meditaatiossa, toimia huomion kiinnekohtana. Hevosille en usko äänimaljasta olevan hyötyä, ellei sitten välillisesti omistajan hyvän mielen kautta..

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: sanna 
Päivämäärä:   1.7.22 09:44:04

Ihan huuhaap**kaa. varsinkin hevosille. Jos hevosella on ahdistuneisuutta ja kipua niin siinä ei mitään äänimelua kaivata, vaan lääkäriä. (kuten myös ihmisellä!)

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   1.7.22 09:55:31

Kroonisista kivuista kärsivä hevonen kuuluu ikilepoon, ei minkään pannunkalistajan hoidettavaksi. Terveille voi kalistella mitä tykkää. Edellyttäen, ettei hevonen kuormitus äänistä.

  Re: Äänimaljahoito

Lähettäjä: fvvf 
Päivämäärä:   1.7.22 10:13:15

Turre: kiitos :D erinomaisesti sanottu.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.