Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Wintec vs Bates kaarevuus

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   25.5.22 22:56:55

Hei, onko Wintec ja Bates satuloissa kaarevuuden suhteen eroja?
Wintec ei ole hyvä, saisi olla vähän kaarevampi. Oiskohan Bates potentiaalinen vaihtoehto? Batesia saa ilmeisesti toppauspaloilla muotoiltua jonkun verran, mutta eihän se runkoa muuta.

  Re: Wintec vs Bates kaarevuus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.5.22 23:16:43

Uusia wintecejä (hart) saa myös toppauspaloilla muokattua. Wintec ja bates on sama satula, wintec on synteettinen ja bates nahkainen. Olikohan Arena näiden välimuoto?
Eikös kaarevuutta nimenomaan pysty muokkaamaan toppauspaloilla? Esim jos on liian suora, paloja keskelle?

  Re: Wintec vs Bates kaarevuus

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.5.22 11:08:34

Kannattaa hankkia suoraan sellainen satula, jossa on oikean mallinen runko.

  Re: Wintec vs Bates kaarevuus

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   26.5.22 12:55:21

En tiä vastasitko * mulle vai aiemmalle, mutta siksihän mä kysyinkin tätä, että olisi kerralla oikeinlainen runko. :D

Lopputulos on kai tän perustella se, että Wintecissä ja Batesissa runko ovat samanlaisia(?)

  Re: Wintec vs Bates kaarevuus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.5.22 16:04:47

Vanhemmat Wintecit ilmeisesti hieman kaarevampia rungoltaan kuin uudet. Olettaisin että Bates satuloissa sama.

Rungon kaarevuutta/suoruutta pystyy tosiaan uudemmissa Wintec, Arena ja Bates satuloissa muokkauspaloilla _hieman_ muuttamaan, mutta ei ne palat ihmeitä tee jos runko jo alunperinkin vääränlainen hevosen selkään.

Wintec synteettistä materiaalia, Arena hevosta vasten synteettinen, ratsastajaa vasten nahkainen ja Bates kokonaan nahkasatula.

Itsellä käytössä Arena ja olen ollut tyytyväinen. Hevosella suorahko, hieman takaa nouseva selkä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.