Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Rauli 
Päivämäärä:   21.5.22 06:41:27

Vaikka tavoitteet ovat maltilliset, halu valmentautua aktiivisesti omalla hevosella on kova. Nykyinen talli enemmän koulupainotteinen, mutta täällä saa käydä muutkin valmentajat kuin tallin omistaja ja pystyn itse liikkumaan helposti. Kiinnostaako valmentajia ylipäätään aikuinen harrastaja, joka tulevaisuudessa pystyy hyppäämään sen 90 radan?

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Auvo 
Päivämäärä:   21.5.22 08:19:42

Mette Jense ja Robert Petterson, molemmat hevosille hyvän kevyen tyylin edustajia.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Hauras 
Päivämäärä:   21.5.22 09:51:53

Voisko se tallin kouluvalkku pitää vaikka puomitunteja?

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.5.22 09:58:01

Robbya ei taida harrastajat kiinnostella. Nimimerkistä jos päättelen oikein että olet miesolettettu niin vähän parempi mahdollisuus mutta ei taida siltikään tavoitteet olla riittävät. Just ja just saattaa tulla paikalle mutta tulee kyllä selväksi että ei kiinnostele.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   21.5.22 10:04:12

Kyllä meillä Robby käynyt jo vuosia ja ihan harrastajia ollaan. Mun hevosella ei koskaan ole ollut mahkuja yli metrisiin ja silti on kiinnostanut valmentaa.

Mutta Robbyä ei välttis kiinnosta jos ratsastajaa ei kiinnosta tehdä töitä ja asenne on sellainen, ettei halua edes yrittää valmentajan ohjeita, vaan aina sanoo, ettei hänen hevosellaan voi noin tehdä.

Robby myös haluaa, että ratsastaja on valmis pitkäjänteiseen työhön eikä odota pikatuloksia. Yhdestä kaverini hevosesta sanoi suoraan, että jos haluaa jo tänä vuonna kisoihin voittamaan, niin ei edes oteta sitä valmennuksiin, mutta jos on valmis tekemään sen (pitkän) työn mitä se hevonen vaatii ja tyytyy ensin kisoissa vaan ns. harjoittelemaan, niin totta kai mennään sillä. Useamman vuoden otti, mutta rupesi hevonen toimimaan ja suorittaa nyt junnulla hyvin.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: mmmm 
Päivämäärä:   21.5.22 11:52:10

Cinna Procope, Tomi Jalkanen, Tomas Kiviranta

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.5.22 13:26:51

T. Jalkanen ei yhden takia lähde valmentamaan. Tallilla oltava muitakin valmennettavia.

Valkaa muutenkin valmennettavat ja nobody-tavis ei häntä kiinnosta.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Rauli 
Päivämäärä:   21.5.22 13:38:34

Onko tilanne tosiaan se, ettei tavikset kiinnosta ketään, vaikka treenistä tunnollisesti maksavat?

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: anni 
Päivämäärä:   21.5.22 14:02:47

Tavikset ei todellakaan kiinnosta. Saat se heppakoulun "valmentaja", jolla ei mitään kokemusta, mutta jos ihan aikuisten oikeasti haluat sitoutuneet osaavan valkun niin unohda.

Itsellä kyvykäs (hyvä suku) nuori estehevonen. Eipä löydy osaavaa kokemusta omaavaa kisaajaa, joka treenaisi sekä kisaisi. Näitä "harjoittelijoita" en ota, sen voi tätinä tehdä itsekin. Muut resurssit kunnossa mutta omistaja ihan tavistätönen.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Uusi 
Päivämäärä:   21.5.22 14:08:54

Tomas on saanut aika monta kieltelijää hyppäämään 7û
@

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: oppilas 
Päivämäärä:   21.5.22 15:22:41

Robbya kiinnostaa kaikki, jotka haluavat oppia, ovat valmiita lähtemään perusteista ja tekemään paljon perustyötä. Ei ole se oikotie onneen ope mutta opastaa esteratsastuksen maailmaan, on reilu ja tarjoaa oivalluksia sekä hevoselle että ratsastajalle.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.5.22 16:31:03

Mua valmensi esteille 120-130 harrastekisaaja, joka ei siis edes valmenna, mutta valmentautuu ja ratsastaa tosi nätisti itse. Otti sen 25€/tunti ja todella paneutui touhuun. Hyppäsi välillä itsekin mun hepalla. Ja siis taso oli kouluhevonen ja täti. Nyt treenit loppuivat, kun täti muuttui selkävikaiseksi tätiksi, mutta yhä käy hyppäämässä mun hepalla.

Tuntisitko jotain vastaavaa läheltä? Helposti saat rahoille parempaa vastinetta kuin kyllästyneeltä nimivalkulta, joka on aina myöhässä ja puhuu aina niistä paremmista valmennettavista ja niiden isompi hyppäävistä hevosista.

Mulla siis tökki pahasti se, että en halunnut hypyttää korkeutta, vaan jumpata kouluhevosta. Tavoitteellisesti, oikein ja hyvällä tyylillä. Vaikea oli löytää sopiva valmentaja niillä spekseillä.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.5.22 17:01:19

Jalkasta suosittelen minäkin, mutta en tunnista tuota, ettei nobodyt kiinnostaisi. Minusta on valmentanut kaikkia oppilaitaan oikein hyvin.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: 55 
Päivämäärä:   21.5.22 20:08:03

Cinna haluaa että ostat hyvän hevosen(tarpeeksi usein)jotta pärjäät ja hän näyttää hyvältä.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: mmmm 
Päivämäärä:   21.5.22 20:33:19

Höpöhöpö, Cinna on miellyttävä, reilu ja kokenut valkku, joka valmentaa kaikentasoisia ja kaikenlaisia ratsastajia.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.5.22 20:39:27

Rauli:
Millainen etäisyys pääkaupunkiseudulta, itään vai länteen?

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Rauli 
Päivämäärä:   21.5.22 21:27:54

Hyvän löytyessä kuljen minne vaan.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Perus valkku 
Päivämäärä:   21.5.22 21:51:29

Tietysti kiinnostaa ihan harrastajat, kunhan on halua oppia. Mutta jos vaan yksi ratsukko ja ajelua tulee paljon, tulee kyllä treenistä aika arvokas näillä polttoaineen hinnoilla.

Meillä ei ole maneesia, joten tavoitteellinen treeni kesäkuukausien ulkopuolella tehtävä oppilaiden luona tai varattava erikseen maneesi.

Pistä vähän sijaintia ja joku sähköposti, niin ehkä voi valmentaja löytyä...

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.5.22 22:09:12

Sanna Mikkola

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   22.5.22 08:49:19

Miila Mättölä

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Musta 
Päivämäärä:   22.5.22 09:13:25

Miila Mättölää suosittelen minäkin.
Mutta myös ihan "nobody", esim. ammattitaitoinen ratsastuksenopettaja kykenee varmasti auttamaan, ja voi useammin olla jopa motivoituneempi kun nämä joilla on jo paljon muita valmennettavia.
Tarkempi sijainti helpottaa löytämään näitä (ja muitakin), pk- seutu on kuitenkin jo ajomatkoina suht laaja käsite.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: 059 
Päivämäärä:   22.5.22 09:28:44

Haha, hitto mikä kommentti Tomaksesta.
Meillä auttanut muutaman eri hevosen kanssa ja aina mennyt hevonen ja tilanne edellä.
Hevoset on kaikki kehittyneet ja edenneet varmasti, ja kai ratsastajakin on jotain oppinut.
Kieltävällä hevosella ei ole kaikki kunnossa tai jos on niin sitten siitä hevosesta ei vain ole hyppääjäksi tai sitten sillä on väärä kuski. Kyseessä on joku noista kolmesta tai niiden yhdistelmästä.
Ja se ei ole yhdenkään valmentajan vika.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: leila 
Päivämäärä:   22.5.22 18:03:07

Tomaksen valmennettavat ei vaan pärjää. Nekään jotka on ollut valmennettavina monta vuotta. Koska hän ei opeta/osaa opettaa hyvää perusratsastusta, ja se tulee aina vastaan kun mennään yli metrin luokkiin. Hänen valmennettavien perusratsastuksessa on isoja puutteita. Heidän pitäisi käydä hyvällä kouluvalkulla että ne saataisiin korjattua.

Cinna Procope, Tomi Jalkanen tai Robby Pettersson, rahalla ne kaikki liikkuu!

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.5.22 10:48:06

Rauli:
Siuntiossa Gustafsbäckin talilla on Mikko Mäentaustan treenit joka toinen keskiviikko, yhteystiedot <estetalli.fi>. Ihan kaikentasoisille ratsastajille löytynee tilaa. Hyvää perusratsastusta, harjoitukset alkaa maapuomeilla. Tykkään!

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Uusi 
Päivämäärä:   23.5.22 10:49:00

Cinnaa kannattaa välttää

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.5.22 12:14:32

Cinnan valmennettavien ratsastus kisoissa ei kyllä millään tavalla ole hyvää mainosta hänelle.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Uusi 
Päivämäärä:   23.5.22 12:20:09

Eikä Cinnan oma käytös verryttelyissä

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: iiii 
Päivämäärä:   23.5.22 23:32:03

Mikko Mäentaustan valkku on kyllä loistava idea!!

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Salla 
Päivämäärä:   24.5.22 11:09:47

Cinnan valmennettavien ratsastustyyli kertoo kaiken valmennuksen tasosta. Ei mitään halua korjata perustatsastuksen puutetta vaan sama ohje joka tilanteessa. Vanhanaikainen tyyli opettaa.
Kiinnostuu opettaa ylipäätään vain jos sulla tarpeeksi hyvä hevonen....

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Hepo 
Päivämäärä:   24.5.22 20:53:13

En suosittele Cinnaa,Robby ajan tasalla.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.5.22 22:25:43

Mikko käy vissiin myös viikottain Porvoossa jos on helpompi liikkua Porvooseen! Ja jo Cinnan oppilaiden ratsastuksen perusteella en hänen valmennukseen myöskään menisi

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.5.22 22:35:35

Cinna ei varsinaisesti opeta ratsastamista vaan kilpailemista, ja siinä hän on erittäin hyvä. Mutta sellaisesta opetuksesta on hyötyä vain, mikäli on hyvä ts kilpaillulle tasolle hyvin sopiva ongelmaton hevonen ja lisäksi toinen valmentaja opettamaan sitä ratsastusta. Aika monella ei ole.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Nökö 
Päivämäärä:   25.5.22 06:49:05

Riittääkö Mäentaustalla kiinnostus ihan tavikseen?

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.5.22 07:27:50

Cinnan käytös verkassa on kamalaa. Siellä ei muita saisi olla kuin hän ja hänen oppilaat.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: 059 
Päivämäärä:   25.5.22 07:29:32

Mielestäni yhdenkään estevalmentajan tehtävä ei ole opettaa perusratsastusta vaan jokaisen esteratsastajan on käytävä koulutunneilla lajiharjoittelun lisäksi.

Toki esteverkassa alussa verrytellään hevosia sileällä ja monella valmentajalla on tähän tehtäviä ja tässä saa kuulla vinkkejä tai tiedon mitä kyseinen valmentaja haluaisi nähdä. Se on ratsastajasta sitten itsestä kiinni mitä näillä tiedoilla tekee. Valmentaja kun näkee sen noin kerran viikossa tunnin ajan ja mahdollisesti kisoissa, niin kuinka paljon tässä nyt hoetussa perusratsastuksesta on mielestänne estevalmentajan vastuulla?

Moni valmentaja on taustaltaan kilparatsastaja ja varsinaista koulutusta itse valmentajaksi ei ole käyty ja jos on, niin kyse on Ypäjän muutaman viikonlopun kurssista. En väheksy tätä yhtään ja meilläkin tosiaan valmentajan valinnassa merkitsee aluksi henkilökemiat ja miten ottaa hevosen huomioon, jatkon ratkaisee sitten edistyminen, millaisia työkaluja pakista löytyy kun tulee ongelmia ja millaiseksi valmennussuhde on kehittynyt.

90 cm tähtäävälle harrasteratsastajalle löytyy melko varmasti ryhmä kenen valmentajan tunneille tahansa, jos on mahdollisuus liikkua tai saa ryhmän omalla tallilla kasaan, jotta valmentajan on järkevää ajaa paikan päälle eikä kustannukset kasaannu vain yhdelle oppilaalle. Opettamaan riittää kyllä ihan pitkän linjan ratsastuksenopettajakin.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   25.5.22 08:28:19

En ole sitten 90-luvun nähnyt samanlaista käytöstä verkassa valmentajalta kuin Cinna, muut eivät todellakaan saisi hypätä, kaikki muut osavaat vähän katsoa mikä tilanne ja sopia yhdessä milloin nostetaan ja lasketaan esteitä tämä tulee kesken lähestymisen muuttamaan

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Qwert 
Päivämäärä:   25.5.22 08:39:56

LähettäjäNökö
Päivämäärä25.5.22 06:49:05

Riittääkö Mäentaustalla kiinnostus ihan tavikseen?

Riittää. Itse käynyt välillä Mikon tunneilla 100cm luokkia hyppäävänä ja yhtä paljon saanut tunneista irti kuin se 60cm luokkia hyppäävä tai 140cm luokkia hyppäävä.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   25.5.22 10:06:33

Löytyy kyllä montakin. Itse näen ongelmana sen, ettei valmennuksista olla valmiita maksamaan niiden oikeaa hintaa. Juuri nämä 25€/h polkevat hintoja pahasti.
Kun se hinnasta inttäminen alkaa, niin tietää ongelmia olevan tulossa muutoinkin. Toinen mielenkiintoinen ilmiö on myös sovitun valmennuksen peruminen myöhään ja sen jälkeen ghoustaus. Suoraankin voi sanoa, että etsin jotain tolvanaa parilla kympillä tunti, en ammattilaista.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: 059 
Päivämäärä:   25.5.22 10:06:53

Siiri, kyllä mäkin menen verryttelyssä nostamaan esim. vikan pystyn jos ratsastajan pitää mennä radalle. Aina jollain on verryttely kesken ja jossain vaiheessa mutta esim. jos mun hevonen sen vikan hypyn tarvitsee, niin mä sen tilan sille otan.
En toki mene nostamaan, jos joku sitä pystyä huutaa enkä todellakaan, jos joku sitä estettä lähestyy.
Mutta aina myöskään siellä verkassa ei kuule. Harva ratsastaja huutaa tarpeeksi kovalla äänellä, niin että jokainen siellä verkassa kuulee mitä ratsastaja aikoo seuraavaksi tehdä.

Ja en halua puolustella kyseisen valmentajan käytöstä millään lailla verkassa, on käyttäytynyt huonosti niin että olen nähnyt ja kuullut mutta kyllä sekin väistää jos kuuluvalla äänellä huutaa :D Kokeilkaa. Ei se siellä teidän kiusana ole.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   26.5.22 13:57:30

Kerrotaanko mikä on valkun tilanne nykymaailmassa:

- jos näkee että hevonen ei ihan terve ja sanoo varovasti että ehkä joku ell tarkastus olis hyvä... "tää on vaan jäykkä!" ja valkku vaihtoon!
- Jos sanoo että hevonen ei tule riittämään tavoitteisiin. "se yrittää vain saada mua ostamaan uuden hevosen!" valkku vaihtoon!
- Jos sanoo että pitäisi opetella ratsastamaan pehmeämmillä kuolaimilla... "Valkku ei tajuu mitää, tää ei pysy käsissä muulla kuin olympialla!!" Ja valkku vaihtoon!
- Jos sanoo että rissakannukset on liian kovat, jos vaihtaisit ne tai jättäisit kokonaan pois... "No en todella, eihän tää hyppää yhtään estettä jos en iske rissoja kylkiin ennen estettä!" Ja valkku vaihtoon!
- Jos sanoo - kun hevonen on kieltänyt ulos kolmissa kisoissa peräkkäin että palataanko alemmalla tasolla ja harjoitellaan siellä? "No ei todellakaan, mä oan 110 hyppääjä enkä mene minnekään pentujen 90 luokkiin!" ja valkku vaihtoon!
- jos sanoo että perusratsastusta pitäis vielä työstää aika paljon, ja käydä myös kouluvalmennuksessa. "No en todellakaan, koulu on p-rseestä! Mä olen esteratsastaja!!" Ja valkku vaihtoon!

Siinä sitten yrität opettaa esteratsastusta ja ansaita elantosi.

Jossain keskieuroopassa ratsastaja lentää heti ulos jos kyseenalaista valmentajan osaamisen ja neuvot. Koska se satoja hevosia ja ratsastajia nähnyt, itse usein paljon kilpaillut valkku nyt vaan tietää tuhat kertaa enemmän ratsastuksesta kuin se 15v teini. Ja siksi sitä uskotaan, arvostetaan ja kunnioitetaan.

Ei Suomessa. Täällä se teini - ja sita teiniä palvova ponimutsi - tietää aina kaiken kaikesta. Ja syy siihen, että kisoissa ei menestytä, on aina valkun.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Keke 
Päivämäärä:   26.5.22 22:35:55

Luulin olevani ainoa jolle Cinna on verkassa käyttäytynyt todella törkeästi.Ei ole minkäänlainen esikuva oppilailleen.Miten voi olla SRLn valmentaja?

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: bee 
Päivämäärä:   26.5.22 22:38:57

Ihmeesti vaan Cinnalle löytyy kymmeniä ja taas kymmeniä valmennettavia. Jotain vissiin tekee oikein...

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.22 22:56:10

Ihmetyttää ettei kukaan ole tuohon käyttäytymiseen verkassa puuttunut. Luulisi että SRL vaatisi valmentajiltaan käytöstapoja. Kuitenkin edustavat siellä SRL:aa ja pitäisi olla esikuvana muille.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.22 23:08:23

Mikäs ihmeen purkaus mmm:ltä. Joka kohdassa että valkku vaihtoon ja lopuksi että valkku vaihtoon. :D Sitähän se on, että jos ratsastajan ja valmentajan näkemykset on ristiriidassa, niin valkku vaihtoon. Siitä valkun tarvitse itseensä ottaa.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   26.5.22 23:45:23

Menee esteen tielle kun ratsastaja lähestyy, se on todella väärin ja vaarallista. Olen itse aina saanut hypytettyä vikan hypyn kun vaan avannut suun ja sanonut että saanko hetkeksi nostaa ja laskenut samantien. Ei mitään syytä käyttäytyä moukkamaisesti ja häiritä muita

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: luumu 
Päivämäärä:   27.5.22 00:46:15

Kyllä mmm vaan on oikeassa. Juuri täällä Suomessa aloittelijat eivät kunnioita tai arvosta valmentajaa ja tämän osaamista, eivätkä halua seurata valmentajan ohjeita. Kun kaikki asiat tiedetään paremmin.
Olen asunut ja ratsastanut paljon Saksassa, ja siellä moinen käytös valmentajaa kohtaan ei tulisi kuuloonkaan. Saman tien ratsastajalle näytettäisiin ovea jos ei halua seurata valmentajan neuvoja.
Ai niin, saksalaiset pärjääkin ratsastuksessa ihan maailman huipulla...

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: nobody 
Päivämäärä:   27.5.22 13:26:55

Minä olen se nobody valkku, joka pitää hyviä tunteja ei kilpaileville. Minulla on parinkymmenen vuoden kokemus, hevosenlukutaitoa sekä ymmärrystä esteratsastuksesta niin, että osaan rakentaa tehtävät hevoselle ja ratsastajalle turvallisiksi ja kehittäviksi. Tulen paikalle kun sovitaan, kuuntelen ratsastajien toiveita ja keskityn tunninpitoon. En kuitenkaan tee sitä 25 eurolla/tunti enkä myöskään aja pitkiä matkoja yhden tunnin takia.
Eli kyllä meitä on :) Kannattaa kysellä puskaradioista, täällä ei taida kukaan uskaltaa nimetä ketään - ymmärrettävistä syistä ..

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   27.5.22 14:46:12

Se on kuulkaa juurikin tämä nimivalmentaja, joka tekee halvalla. 2-4 ryhmätunnit oli muistaakseni 20€, kun viimeksi kokeilin. Hänellä kun on laskuissa väärä alv, niin on kannattavaa halvallakin.

  Re: Estevalmentaja harrastaja-aikuiselle pk-seutu

Lähettäjä: belle 
Päivämäärä:   27.5.22 22:01:32

Mikko Mäentausta

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.