Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mukavimmat hyppyjalustimet jalkavaivaisille?

Lähettäjä: Vaivanen 
Päivämäärä:   11.4.21 12:29:10

Minulla on vanhat vammat saman jalan nilkassa ja polvessa, ja hevonen, joka ponnistaa hyppyihin aika rajusti. Ne, joilla samaa ongelmaa on, tietävät, että tämä on aika vaikea yhdistelmä.:)

Oletteko saaneet apua joistakin jalustimista? Kiinnostaa erityisesti, jos olet kokeillut useampia markkinoilla olevia jalustimia.

Tällä hetkellä käytössä Sprengerin ekat nivelletyt jalustimet. Kaipaisin ehkä isompaa laattaa päkiän alle.

Muotihommat ei kiinnosta, vaan ihan oikeasti terveys edellä mennään, joten perusteluita ois kiva saada!

  Re: Mukavimmat hyppyjalustimet jalkavaivaisille?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.4.21 15:01:22

Mulla on käytössä Acavallon Arena aluprot. Itellä polvessa ongelmaa (useampi vamma). Acavallot on tukevat, hyvä pito ja leveä laatta päkiän kohdalla. Nämä myös kohtuuhintaiset. Kokeilin myös Flex-On Safe-On -jalustimia, mutta eivät olleet mielestäni tarpeeksi tukevat (liian vähän nastoja päkiän laatassa).

  Re: Mukavimmat hyppyjalustimet jalkavaivaisille?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.4.21 15:15:45

Mulla on Freejumpin Soft Up Prot, nyt siitä on tullut myös se plus-malli jossa jalkalaatta on vielä leveämpi.
Toisessa nilkassa on löysät nivelsiteet ja polvessa luksaatioherkkyyttä ja sivusidevammaa, mutta Freejumpeista on ollut apua kun ohjaa nilkkaa ja tätä kautta myös polvea oikeaan asentoon. Sprengereillä jatkuva ongelma oli nilkan kiertyminen -> nilkan ja säären alue puutui, eikä jalka toiminut ollenkaan.

  Re: Mukavimmat hyppyjalustimet jalkavaivaisille?

Lähettäjä: Blöö 
Päivämäärä:   11.4.21 17:36:36

Olisiko sprengerin flexcite tai bow balance syvempi jalansija?

Itse ainakin polvi ja lonkkavaivaisena niistä tykkään. Ja ovat paljon paremmat kuin ne muut sprengerin nivelletyt jalustimet :)

  Re: Mukavimmat hyppyjalustimet jalkavaivaisille?

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   12.4.21 00:22:06

Missä hintaluokassa nämä ovat?

  Re: Mukavimmat hyppyjalustimet jalkavaivaisille?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.4.21 08:26:29

Mulle nilkkavammaisena Bow Balancet ihan vihoviimeinen vaihtoehto, en pystynyt yhtä kokonaista tuntia menemään koska nilkat olivat tulessa.

Flex-Onit olleet todella hyvät, Freejumpit myös.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.