Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   2.3.21 13:45:14

Mistä olette ostaneet hevosenne? Tuntuu ettei missään ole mitään järkevää myynnissä.. Netti selattu läpi, mutta tuntuu ettei löydy mitään jota kannattaisi lähteä edes kokeilemaan. Onko hevosia vaan tällä hetkellä tosi vähän myynnissä?

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Cim 
Päivämäärä:   2.3.21 13:48:33

Teho ratsuilta ostin ja tein hyvät kaupat, elämäni hevonen ollut nyt pari vuotta minulla ja varmasti tulen jatkossa asioimaan tehon kautta jos tarvetta tulee ;)

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   2.3.21 13:50:22

Teetin tilausvarsan omasta orista.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Cim 
Päivämäärä:   2.3.21 13:51:49

Niin ja teholla ei kaikki hevoset päädy edes sivulle näkyviin, koska on ns. Varauksia ja niiden mukaan etsii halukkaille ja ehdottaa/myy suoraan heille. Joten teholle kannattaa ehdottomasti laittaa viestiä ja kertoa millaista hevosta etsii ja mikä on budjetti, heillä saattaa jopa olla sopiva samantien takataskussaan vaikka ei olisi kerennyt vielä yleiseen myyntiin nettiin.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   2.3.21 13:55:44

Cim

Heillä kyllä kivan olosisa heppoja mutta en uskalla pelkän videon perusteella ostaa... :( Täytyis päästä katsomaan ja kokeilee

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   2.3.21 13:58:21

Paljonhan hevoset liikkuu ns. puskaradion kautta. Millaista etsit? Ja mikä budjetti?

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Cim 
Päivämäärä:   2.3.21 14:02:13

Jenna: heillä myös suomi hevosia myynnissä ja osan ulkomaan hevosista tuo myös omalle tallille Suomeen, joten kannattaa ainakin kysyä tai laittaa jokin varaus jos heille tulisi suomi hevonen myyntiin sinun kriteereillä.
Itse siis ostin juurikin hevosen joka syntynyt Suomessa ja pääsin katsomaan ja kokeilemaan sitä tehon tallille paikanpäälle ennen ostopäätöstä, itsekkään en ostaisi videon perusteella.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   2.3.21 14:04:59

Kasvattajalta

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.3.21 14:19:01

Puskaradion kautta kasvattajalta kun vähensi hevosmäärää.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   2.3.21 14:19:32

Kasvattajalta Suomesta. Hyvä tuli.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   2.3.21 14:25:02

Tästä nyt on jo aikaa, mutta puskaradion kautta tiskin alta, eli ennen myynti-ilmoituksen tekoa.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.3.21 14:25:59

Jos löytyy 5-9v ruuna, 160-165cm säkäinen laadukkailla askellajeilla niin ilmoitelkaa. Ei tarvi osata kummoisempia, kunhan on asiallinen käsittelyssä ja selästä. Budjetti 10t.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Suhteet 
Päivämäärä:   2.3.21 14:40:20

Mitenkäs löytyy hevonen kokeneelle harrastajalle, jolla ei ole liiemmin suhteita kasvattajiin eikä nimekkäisiin valmentajiin, joilla voisi olla tiedossa hyviä myyntiin tulevia hevosia? Ilmoitukset on selattu moneen kertaan. Haussa olisi terve, järkevä hevonen. Ei tartteis osata paljonkaan kunhan olisi mahdollisimman terve.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: me 
Päivämäärä:   2.3.21 14:43:52

Puskaradion kautta meille myös löytyi hevonen. Kaikki ilmoitukset oli kahlattu läpi. Soiteltu kasvattajille ja sitten kun moni jo tiesi, millaista etsitään, löytyi kaverin tuttavan kautta.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: XY 
Päivämäärä:   2.3.21 14:58:47

Suoraan kasvattajalta

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.3.21 15:17:39

Sanoin ohi mennen, että olen tykästynyt kyseiseen hevoseen johon sanottiin, että saisin ostaa sen. Ostin.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: suomenhevonen 
Päivämäärä:   2.3.21 15:24:50

Puskaradion kautta, suoraan kasvattajalta. Ei ollut myynnissä, mutta saatiin ostaa. Todellinen kultakimpale. Seuraava sitten oli oma kasvatti.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   2.3.21 16:21:22

Rantasen Jukalta ja Kotimäestä. Molemmista yli 10 vuotta ja olin erittäin tyytyväinen niin kaupankäyntiin kuin hevosiinkin.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.3.21 16:35:05

Ostin sellaisen joka ei ollut myynnissä.. Kysyin vain omistajalta että mihin hintaan lähtee ja maksoin sen, reiluun ylihintaan. Oli sen arvoista!

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.3.21 16:49:25

Kasvattajalta

Jos nyt ostaisin, laittaisin itse ilmoituksen, että etsitään hevosta x kriteereillä ja x budjetilla. Silloin myös joku saattaa tarjota niitä ei julkisessa myynnissä olevia.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.3.21 17:02:10

Isolta kasvattajalta / myyntitallilta ulkomailta, ennen koronaa kylläkin. Heillä oli n. 10 (hyvin löysiin) kriteereihini sopivaa nuorta, joista valkkasin kivoimman. Kävin samalla reissulla parissa muussakin paikassa sen jälkeen kun kotimaan markkinat oli selailtu läpi.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.3.21 17:12:57

Olen ostanut yhden virosta ja loput suomalaisilta yksityisomistajilta ja hevoskauppiailta. Ilmoitukset löytänyt facebook, ht net ja aikoinaan keltainenpörssi sekä tori.

Nyt hevoskauppa käy niin hyvin, että parhaat menee jo ennen ilmoitusta tai samana päivänä, jos hinta-laatusuhde kohdillaan.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: el 
Päivämäärä:   2.3.21 17:19:15

Irlannista videoiden perusteella - aivan huippu hevonen <3

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Sessi 
Päivämäärä:   2.3.21 17:32:17

Laitoin toissapäivänä ilmotuksen kivasta 6v tammasta ja meni tänään kaupaksi videoiden perusteella. Hinta oli laitettu valmiiksi matalaksi 9000€ ja revittiin käsistä. Peruskoulutettu puokki. Ole nopea!

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Tilli 
Päivämäärä:   2.3.21 17:33:54

Spermat ostettiin Ypäjällä

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   2.3.21 17:45:27

Kasvattajilta. Nuorena.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   2.3.21 17:46:07

Tanskasta kasvattajalta. Kävin tutustumassa hevosiin ja kasvattaja minuun. Laumasta yksi valitsi minut, ja upean hevosen sain elämäni kumppaniksi.

Aikaisemmin olen ostanut 1. yksityiseltä, 2. välittäjältä. (Suomessa)

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   2.3.21 17:49:17

Jukka Rantaselta aikoinaan ostin elämäni hevosen ja nyt uuden etsinnässä käytettiin Jukkaa apuna, vaikkei hän enää hevoskauppaa teekään.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Zephyr 
Päivämäärä:   2.3.21 18:27:43

Itse koen, että Tehon kanssa on aika vaikea asioida. Eivät tarjoa mitään hevosia vaikka speksit ja budjetin olen heille antanut. Eivät myöskään vastaa tai ole kiinnostuneita ottamaan selvää facessa mynnissä olevista hevosista kysyttäessä.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   2.3.21 18:43:11

Kasvattajalta suomesta valmentajan kautta

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   2.3.21 19:25:02

Joo pari hevosta mennyt ohi kun jäänyt empimään yhteydenoton kanssa... eli täytyy olla nopeana. En tunne kasvattajia oikein. Onko jollain vinkata suoraa keneen kannattaisi olla yhteydessä? Mietin myös että laittaisi johonkin julkisen ilmon että etsitään. Onko kokemuksia tuleeko tarjouksia?

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Sanni 
Päivämäärä:   2.3.21 20:04:12

Meille tuli teholta poni, joka meni monttuun puolen vuoden kuluttua ostosta. Kaikki meni metsään tässä kaupassa. En ikinä
Suosittelisi kenellekään! Haukkuivat päälle kun yritin asioista keskustella asiallisesti jo heti ensimmäisten ongelmien ilmettyä ensimmäisinä
päivinä ostosta. Maksun haluavat myös käteisellä!

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.3.21 20:07:04

Sh, suoraan kasvattajalta.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   2.3.21 20:18:00

Rake tallilta ostin ja kaikinpuolin tyytyväinen olen ollu niin hevoseen ku kauppojen sujumiseen.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   2.3.21 20:57:42

1. Teetin tilausvarsan
2. Ostin kasvattajalta (1 v)

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.3.21 21:30:57

1. Kävin Virossa myyntitallilla koeratsastamassa hevosia ja yhteen päädyin. Toivat Suomeen myöhemmin. Ei valittamista kaupoista.

2. Näin yksityisen myyjän alustavan myynti-ilmoituksen jossain Facebookin keskusteluryhmässä. Otin yhteyttä, kävin koeratsastamassa ja ihastuin. Ei valittamista niistäkään kaupoista.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Mepa 
Päivämäärä:   2.3.21 21:51:38

1. Kasvattajalta hieno ja toimiva poni edelleenkin
2. Postimyynti hevonen virosta ei mitää valittamista tämä oli elämäni hevonen
3. Ravi tallilta Tampereelta 3 kk päästä montussa
4.Samaiselta ravi tallilta 1 kk ekan ostosta tämä suomi tamma on edelleen terve ja käytössä
5.Kasvattajalta varsa oikein oiva peli vieläkin
6. Jobbarilta poni hieno mutta todella tempperamentinen tapaus reilusti pilkettä silmä kulmassa Hollannin tuonti .
Kaikki olen joutunut myymään viimeisestä luovuin kolme vuotta sitten .
En tiedä mistä tämä päivänä edes lähtisin hevosta ostamaan .

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.3.21 00:55:28

Kasvattajalta ostin

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   3.3.21 01:29:52

Teholta eivät tosiaan hyväksyneet tilisiirtoa. Pelkästään käteisellä kaupat.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   3.3.21 04:58:41

Onko juuri totta, että Teholla pitää maksaa käteisellä?

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Vero 
Päivämäärä:   3.3.21 05:41:08

... tietyn yrityksen tunnusluvuista päätellen taitaa häikkää olla... Miten joku suostuu tänä päivänä maksamaan käteisellä varsinkaan kaupassa jossa ko taholla ei ole minkäänlaista vastuuta. Toiset maksaa verot ja tekee hevoskaupalla toisinaan tappiota. Esimerkiksi kasvattajana minä :(

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Kais 
Päivämäärä:   3.3.21 05:55:41

En minä ainakaan käteisellä maksanut teholle, ihan tilisiirrolla

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: @@ 
Päivämäärä:   3.3.21 06:17:45

Ostin viime syksynä - laitoin ostoilmoituksen facen myyntiryhmään kriteerein; tarjouksia tuli hiljaisessa myynnissä olevista paljon. Kaupat tehtiin viikossa ekasta kokeiltavasta ja tyytyväisiä ollaan.
Myin syksyllä hevosen hiljaisesti - tarjosin illalla videoiden ja kuvien kanssa ostoilmoituksen perusteella; aamulla soitettiin ja kyseltiin lisää, iltapäivällä tultiin kopin kanssa koeratsastamaan. Kaupat siis tuli.
Tee ostoilmoitus tarkoin speksein, tartu kiinnostaviin ja ole nopea.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.3.21 06:39:16

Minäkään en kyllä käteisellä joutunut maksamaan teholle, ei edes kysyneet käteistä vaan suoraan tilille maksettiin.

Ainakin minun kohdalla toiminta oli todella jouhevaa ja kaikki onnistui hyvin, koeratsastukset pääsin tekemään ja ostotarkastukset tehtiin myös.
Kaikki tapahtui 2 tai 3 viikon sisään kun olin heille tilauksen laittanut hevosesta, heti oli sopiva heillä myynnissä ja tosiaan parisen viikkoa niin hevonen oli jo minulla :)

Kuinka kauan teidän hevosten ostosta on aikaa ketkä olette saaneet vain käteismaksulla ostettua?

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Tehosta 
Päivämäärä:   3.3.21 08:31:47

Etsittiin hevosta, soitin pekalle ja kerroin, mitä etsitään. P sanoi budjetin ja speksit kuultuaan, että hevonen löydetään. Sanoi ottavansa wa:lla yhteyttä. Ei kuulunut muutamaan päivään mitään, tein itse wa-ryhmän asianosaisille, ei silti mitään. Hevonen löytyi yksityiseltä myyjältä viikossa ja kaupat tehtiin. Ilmoitin wa-ryhmässä, että heppa löytyi omin avuin. Onnea teille, jotka tehon kautta olette onnistuneet : D

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Vili 
Päivämäärä:   3.3.21 10:05:17

Ei tarvitse välttämättä olla suhteita, itse vain reippaasti soittelin näitä tunnettuja kasvattajia ja valmentajia joille numero löytyi. Ilmeisesti tein hyvän vaikutuksen yhteen kasvattajaan, joka vinkkasi käyttämänsä ratsuttajan jonka kautta se hevonen sitten löytyi. Ei ollut julkisessa myynnissä, ainakaan vielä, olisi varmaan tullut ennen pitkää. Joten en jahkaillut vaan ajelin puheluiden jälkeen kokeilemaan ja oli kiva ja ostotarkissa ei mitään niin siinäpä se sitten!

Moni hevonen voi olla kaupan jos ostaja on oikeanlainen. Kaikilla ei ole niitä hevosiaan pakko myydä, mutta toisaalta eivät jää kaipaamaan jos kaupat syntyy helpolla ja hevonen pääsee hyvään kotiin.

Oli mullakin ostoilmoitus ennen tätä, mutta siihen kyllä tarjottiin kaikkea aivan muuta kuin mitä haettiin! Enimmäkseen niitä jotka eivät menneet kaupaksi muutenkaan...

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Koppi 
Päivämäärä:   6.3.21 22:53:43

Viimeisimmän ostin FB-ilmoituksen perusteella
(Soitin myyjälle ja jo puhelun aikana sanoin ostavani sen)

Menin katsomaan ja sovittiin kaupat virallisesti
Ei siinä kauaa mennyt...

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.3.21 23:32:13

Valmentajan kautta, saattaa tietää hiljaisessa myynissä olevia tai laittaa tutuille kyselyä josko kukaan tietäsi sopivaa myynnissä olevaa. Välittäjiltä/ammatikseen myyviltä voi myös kysyä onko sinulle sopivaa tulossa myyntiin tai etsiä sulle hevosen.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.3.21 23:36:28

Tällä hetkellä hevoset viedään käsistä eli jos löytää ilmotuksen hevosesta joka kiinnostaa, niin kannattaa ottaa heti yhteyttä. Koeratsastuksen jälkeen ei kannata jäädä pitkäksi aikaa miettimään, muuten menee alta.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: JF 
Päivämäärä:   7.3.21 07:34:42

Valmentaja etsi minulle. On paras tapa.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.3.21 12:37:06

No olen seurannut markkinoita ja ei niitä kaikkia viedä käsistä. Hyvät kyllä menee nopeasti, mutta tötöpäät ja ylihintaiset (tai ylihintaiset tötöpäät) näyttää pysyvän myynnissä. Ja ihan syystä.

Omani ostin kasvattajalta ratsutuksen jälkeen.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   7.3.21 13:25:56

Yleensä olen löytänyt hevoset tutun tuttujen ja valmentajien kautta, joko ulkomailta tai Suomesta. Viime syksynä, kun ostin hevosta, tuntui, ettei koko Suomesta löydy mitään edes järkevällä (20-30 te) budjetilla. Etsin "parempaa harrastekouluhevosta" eli oikeasti vähintään HeA-tasoista (mielummin VaB), kilttiä ja helppoa tätikaveria.
Ammattivälittäjillä (Nika, Kyrö, muutama muu "asiallinen") oli muutama ihan kiva hevonen. Yksi juuri mun budjettiin menevä jäi vetcheckiin. Toinen kiva löytyi kans, mutta oli yli mun budjetin.

Ihan mahdoton tuntui olevan löytää Suomesta oikeasti asiallista, hyvin tehtyä, asianmukaisesti koulutettua, laadukas ja järkevää sekä kilttiä hevosta. Kun olen itse aiemmalla hevosellani kisannut VaB asti, on mullakin tunnetta sen verran, että naapurikylän "ammattiratsuttajien" myymät, gramaaneilla linkkuunvedetyt, selättömät, muka HeA-tasoiset idän tuonnit (ja niiden tarjoajat) alkoi jo ärsyttää.

Lopulta lähdin (koronasta huolimatta, kaikkia testi- ja karanteenirajoituksia noudattaen) Keski-Europpaan katsomaan hevosta syksyllä heti kun Suomi vähän hellitti matkustusrajoituksiaan. Lensin Saksaan keskiviikkona aamulla, sunnuntaina illalla takaisin Suomeen. Saksassa asuva suomalainen tuttavani oli etsinyt oman valmentajansa kanssa muutamia kokeiltavia hevosia. Lisäksi itse olin etsinyt hevosia ehorsesin kautta (huom. näissä hevosissa on tärkeää kysyä kaikki lähtötiedot etukäteen, mukaanlukien vetcheckit). Laitoin kyselyt myös suomalaisille Saksassa toimiville kouluhevosvälittäjille (Aromaa, McLean) ja heidän kauttaan ja heiltä löytyi muutama hevonen lisää kokeiltavaksi.
Viiden päivän aikana ajoin ympäri Saksaa (osan aikaa mun kaveri oli mukana) ja kokeilin yhteensä 15 hevosta. Kolme hevosista kokeilin kahteen kertaan. Sen perusteella tein päätöksen ostettavasta hevosesta ja myös "varahevosesta", jos tuo eka hevonen ei olisi mennyt vetcheckistä läpi.
Viidestätöistä hevosesta kaksi oli livenä ihan hirveitä (kummatkin sellaisia, jotka olin itse löytänyt ehorsesin kautta). "Puskaradion" ja välittäjien kautta löytyneistä hevosista kaikki oli pääosin sitä, mitä oli sanottu. Kaikki olivat selkeästi paremmin ratsastettuja kuin Suomessa myytävät samanhintaiset hevoset. Lisäksi valikoimaa sain yhdessä viikonlopussa todella paljon enemmän.

Kuluja reissulle tuli kokonaisuudessaan: lennot ja koronatestit 350 e, hotellit 350 e, auton vuokra 220 e, bensat 200 e, maksu mun kaverille muutaman päivän mukana olosta ja potentiaalisimpien hevosien kokeilemisesta 500 e, hevosen vetcheck 1200 e, hevosen kuljetus suomeen 1100 e, traces 110 e, rekisteröinti ja tunnistus suomessa 100 e, tallipaikka ja ratsutus tutun luona kuljetusta odotellessa 800 e, hevonen 19 000 e + välityspalkkiot kahdelle välittäjälle kummallekin 10% hinnasta eli yhteensä hevosen hinta 22 800 e. Yhteensä siis hevonen suomeen tuotuna (jos mukaan lasketaan kaikki noi kokeilujen ja vetcheckin kulut) noin 28 000 euroa. Toki täytyy huomioida, että lisäksi olin jo Suomessa upottanut noin 1000 euroa bensoihin ajellessani ympäri Suomen katsomassa hevosia.

Olen äärettömän tyytyväinen. Mukaan löytyi miellyttävä, kitti, laadukas ja hyvin tehty nuorehko HeA-hevonen, joka on oikeasti luotettava, miellyttävä ja laadukas. Nyt mun valkku ratsuttaa hevoselle vaihtoja (jotka toivottavasti tulee kuukaudessa), jonka jälkeen (vielä tuon valkun ratsutuksen kanssa) olen saanut laadukkaan VaB-hevosen hieman alle 30 000 eurolla. Tällaista ei Suomesta olisi löytynyt.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   7.3.21 13:46:30

Facen myyntisivulta pari vuotta sitten. Ei mikään huippuvideo eli hevonen löntysteli leppoisasti pitkin pihaa ja kenttää. Paikan päällä oli vielä vetelämpi yksilö mutta kerrottiin rehellisesti viat mitä hevosesta löytyy ( Nämä eivät ole vaivanneet kertaakaan ). 20 km:n päästä löytyi ja elämäänsä kyllästyneen kuoren alta löytyi puhdas timantti. ...... Ne tylsätkin hevoset kannattaa käydä kurkkaamassa.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Spaddu 
Päivämäärä:   7.3.21 15:20:25

Paten poneilta. Olen enemmän kuin tyytyväinen!

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   7.3.21 15:36:08

Ratsutallilta ostin molemmat. Toinen oli hiljaisessa myynnissä joka myytiin kun kysyin onko tallilla tarkoitukseeni sopivaa hevosta eli harraste ja perhehevoseksi sopivaa. Toisesta oli ihan myynti- ilmo hötölässä. Molemmat suokkeja.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Jennie 
Päivämäärä:   7.3.21 19:05:52

Ruotsista suomalaisilta myyjiltä.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Jossu 
Päivämäärä:   7.3.21 19:10:49

Sama taktiikka kuin Millillä. Monien kontaktien avulla kokeilussa useita hyviä hevosia viikonlopun aikana Saksa-Belgia-Hollanti. Tarjontaa niin paljon enemmän kuin Suomessa ja parempi hinta-laatusuhde, vaikka laskisi omat ja hevosen matkakulut mukaan. Mieluisa löytyi!

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   7.3.21 19:27:49

Ostin työpaikaltani (ratsastuskoulu), jonka tulevaisuus oli epävarmaa sillä hetkellä. Hevonen ei ollut myynnissä, mutta olen hevosen tuntenut pikkuvarsasta asti, joten kysyin raaskisiko tallinomistaja sen minulle myydä. Ja raaskihan se :)

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Jossu 
Päivämäärä:   8.3.21 15:47:55

Nybackan kautta. Hevonen on minulla nytkin.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: Caro 
Päivämäärä:   8.3.21 16:01:54

Tori.fi:stä :D sattui silmään tutun ihmisen myynti ilmoitus ja hyvän oloinen ruuna. Kaupat tuli yhden koeratsastuksen jälkeen :)

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.21 01:55:16

Yksityisiltä Suomesta. Yksi ostoilmoituksen kautta.

  Re: Mistä olette ostaneet hevosenne???

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   9.3.21 06:18:15

1. Kaverilta

Tämä nyt varmaan oli se helpoin mutta myös kaikista epätodennäköisin

2. Oman ostoilmoituksen kautta

Tuli vaikka minkälaista tarjontaa. Ilmoituksessa luki tasona väh hea/110, mutta minulle tarjottiin mm. tammaa ja tämän 2v vieroittamatonta varsaa :--D

3. Teholta

Pekalle speksit ja budjetti, facestakin löytyi pari kivaa. Valittiin meille sopivimman oloinen, vetchek ja konsultaatio kuvista ja videoista omalle ell. Karanteeni ja kuljetus kotipihaan hoidettiin teholta ja maksu ihan tilille kuitin kanssa :D

4. Tori.fi

Sattui tuuri. Soitin heti ja menin seuraavana päivänä koeratsastamaan ja samana iltana maksoin varausmaksun, hevonen klinikan kautta omassa pihassa viikon sisällä. Tää oli kyllä hinta-laatu suhteeltaan niin timanttia että olisi varmasti mennyt jos en olisi ollut naurettavan nopea.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.