Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   14.1.21 14:24:35

Mikä oli kallein valmennus tai ratsastustunti jolla olet ollut? Oliko hintansa arvoinen? Minkä tasoinen valmentaja oli ja koulu vai este?

Oma oli 100e koulutunti, gp kisanneelta. Sain jotain vinkkiä olis pitänyt varmaan käydä useammin jotta saanut enemmän irti opetuksesta mutta kukkaro ei kestä.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: NNN 
Päivämäärä:   14.1.21 14:39:31

Mulla pohjanoteeraus oli kun lähdin Ranskaan erään ihailemani henkilön oppiin. Jouduinkin hänen working studentin "tunnille", tyttö oli huomattavasti taitamattomampi kuin minä. Hän oli myös niin kokematon ettei huomannut tätä ennenkuin lopputunnista, jolloin totesi hölmistyneenä: mut sähän OSAAT tän jo! Kyse oli jostain perus koululiikkeestä. Sitä ennen jouduin kärsimään hänen "istuntaopetustaan" liinassa, verkkaamaan täysin rapakkoisella ja lammikkoisella kentällä vanhaa takkuista kaakkia, ja pulittamaan tästä ilosta 100 euroa. Seuraavana päivänä jotain oli onneksi korjaantunut ja "pääsin" oikean henkilön tunnille, maneesiin ja kunnon hevoselle.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: peksi 
Päivämäärä:   14.1.21 14:41:21

80e, olin omani kanssa lännenratsastustunnilla. Opettaja tuli kotitallilleni vähän kauempaa ja piti meille vain tämän yhden tunnin. Tunti oli todella hyvä ja sen aikana sain tietyn liikkeen heti hyvin alulle ja parempaan suuntaan. Hevosesta tuli todella kevyt ja istunnalla ratsastettava ihan yksinkertaisilla ohjeilla. Harmi, ettei perse kestä tätä opettajaa useammin ja tämä valkkukin opettaa mieluiten omalla kotitallilla.

Toisiksi kallein oli 60 euroa erittäin pitkän linjan "saksalaisen koulukunnan" opettajalta. Ratsastan siis sekä enkkua että westerniä. Tämä opettaja olikin todella kaukana meidän kotivalkun opeista ja laittoi hevosen turpiksen ensin kireälle ja sitten koko hevosen nippuun ja tiukalle tuntumalle. En väittänyt vastaan, se ei ole tapaistani, ja yritin kovasti napata hänen tunnistaan hyvät jutut takataskuuni. No, ei siitä lopulta jäänyt muuta kuin varmempi fiilis millaisten valkkujen tunneille EN jatkossa mene. Kotivalkku on siis tuoreempaa koulukuntaa ja tunneilla mennään hyvin vähäeleisesti ja hevosta kuunnellen, mutta silti ns tuloksia tehden eikä kukkahattuilla.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: ehkä 
Päivämäärä:   14.1.21 14:46:21

120€ muistaakseni ja ulkomaalaiselle valmentajalle yksityisestä koulutunnista kotitallilla.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.1.21 14:54:33

80e ja ei todellakaan ollut sen arvoista. Valmentaja vaati sekä minulta, että hevoselta aivan liian vaikeita asioita ja vaikka asiasta sanoin, niin muutosta ei tapahtunut. En mennyt toiste. Ymmärrän, että kehittyäkseen pitää mennä mukavuus alueen ulkopuolelle, mutta se, että ratsastaja, että ratsu viedään äärirajoille ensimmäisellä valmennuskerralla, ettei meno ole millään tasolla edes puoliksi mieluisaa ei se kyllä kehitä kun itkukurkussa menee.

Vakiovalkku vei meitä huomattavasti paremmin eteenpäin ja siinä tahdissa, mikä oli niin minulle kuin hevoselle sopiva, me kun ei mihikään gp-radoille tähdätty, että vuodessa olisi pitänyt kehittyä 50cm isommalle tasolle.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Pata 
Päivämäärä:   14.1.21 15:07:28

Kallein oli kokeilutunti Coaching with connection-hihhulilta, joka maksoi 35€. Sain hämmenystä koko rahan edestä ja hevonen oli vähintään yhtä hämmentynyt. Hyvien naurujen takia maksoin. Hinta/laatu-suhteeltaan kalleinta mitä olen kokenut. :)

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.1.21 15:40:26

Portugalissa yksityistunti pitkälle koulutetulla lusitano-orilla, 90 eur. En osaa arvioida sen tasoa, mutta oli erittäin hyvin ratsastettu, sillä se oli ”oikein päin” heti kun istuin selkään. Ehdottomasti hyvä hinta-laatusuhde minulle, kun pääsin itseäni paljon osaavamman hevosen selkään ja fiilistelemään miltä hevosen kuuluisi tuntua. Lopussa kokeiltiin vähän passagea (hevonen osasi, minä toki en).

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.1.21 15:54:51

Suski Fagerströmin yksäri, hinta oli jotain 100e pintaan ja tunti oli ihan umpisurkea! Valkka alkoi myöhässä, en saanut mitään käyttökelpoisia neuvoja mitä pitäisi korjata, hyppyjä tuli tosi vähän ja taisi olla vielä ko henkilöllä huono päivä päätellen mielialasta. Vähän tuli olo että vaan rahat pois hölmöltä. Myöhemmin sain vakiovalkuksi huipputyypin jonka tunnit maksoi kolmanneksen tuosta ja pääsin oikeasti kehittymään ja nostamaan tasoa. Eli kallis hinta ei kerro laadusta aina mitään.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Tui 
Päivämäärä:   14.1.21 16:06:58

100e ja olen käynyt tämän kouluvalmentajan useammallakin tunnilla. Aivan ihana, joka tunti ollut rahan väärti. Nyt vaan elämässä olevat muutokset johtaneet siihen, etten pysty tällähetkellä edes valmentautumaan, mikä on harmi. Mutta jos tuo ihminen käy valmentamassa vielä kun pääsen taas satulaan, menen varmasti valmennukseen :)

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.21 16:07:46

130 €. Hyviä tunteja.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.1.21 16:56:16

80 eur. Ja valmentaja ei tullut kotitallille joten tähän tuli matkat ja maneesimaksu. Ei todellakaan ollut hintansa arvoinen. Suomalainen gp-ratsastaja. Sanoi samat asiat kuin kotivalmentaja 30 eurolla. Ja estekorkeus oli yli metrin kun olin ilmoittanut olevani 80-90 tasolla. Olin myös väärin pukeutunut (pakkasta oli yli 25 ja mulla oli topatut ratsastuskengät). En mennyt toiste.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   14.1.21 17:06:42

70e kolmen ratsukon ryhmässä Ville Vaurion valkussa.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   14.1.21 17:06:46

Onpa erikoista, että joku menee jonkun tunnille hyvien naurujen takia. Tulee jopa mieleen, että uskoisko tuota ollenkaan.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Ripi 
Päivämäärä:   14.1.21 17:09:17

35 € siitä, että sain harjata hevosen ja ratsastaa käynnissä kenttää ympäri ilman satulaa, pelkällä riimulla ja naruilla. No okei, mentiin me puomeja ja puomikujaa. Tarkoitus oli mennä ystävän kanssa kokeilemaan uutta lajia, mutta opettaja olikin sairastunut ja toinen opettaja ei ollut perehtynyt siihen lajiin. Kivaa puuhastelua ja hevonen oli tosi symppis, mutta hinta vähän kirveli.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   14.1.21 17:11:09

Ja kutem varmaan arvaattekin, kyseessä oli koulutunti. Olin tyytyväinen ja harmitellut ettei Ville enää meillä ole käynyt. Tässä niitä harvoja valmentajia jonka vuoksi voisin jopa yrittää järjestellä aikataulut niin että pääsen.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.21 17:26:54

60e kaksarista suomalaiselta melko nimekkäältä istuntaopettajalta. Periaatteessa joo, opit olisivat käyneet järkeen, mutta mun hevonen oli hankalalla tuulella eikä osannut neuvoa tilanteessa yhtään. Opetti siis toista kun minä yritin saada hevosen reitille neljä jalkaa maassa. En mennyt toiste.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   14.1.21 17:33:42

Maksan ihan säännöllisesti 60€/h ja tuo on ihan käypä hinta enkä pidä kalliina koska edistyn koko ajan

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.1.21 17:35:42

Melkein satanen tunnetun kouluratsastajan valkusta. Vaativaa kisaava suokki oli selvästi liian paska osallistuakseen ko. henkilön valmennukseen, ei tarvi mennä toiste.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   14.1.21 17:39:21

Villen hinnastoa tuntien arvelen, että hintaan vaikuttaa usein järjestäjän palkkio ja maneesimaksut.
Yleensä eri puolella uuttamaata hän on minulta veloittanut noin 75€ yksäristä, jonka kesto on 45 minuuttia, ja kuitilla.

Toki varmaan kaikilla valmentajilla sijainti vaikuttaa hintaan.

70€ ryhmätunnista kuullostaa aika isolta.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.21 17:52:04

80e 30 min kouluvalkasta, nimivalmentaja tuli käymään tallille. Ei tervehtinyt vaan marssi paikalle tympeänä, puhui ympäripyöreitä asioita kuten "kädet", "auta hevosta", "pohje", jne. Pitkiä pätkiä ravailin ympyrällä ilman että tämä tyyppi sanoi mitään. Lopuksi sanoi "siinä, noin" ja lähti. Ei mitään loppukommenttia tai vinkkiä siitä mitä voisi treenata itse.

Ja vakivalkku on niiiiin paljon parempi ja analyyttisempi, ja maksan hänelle 45e tunnista. Ei tosin ole kukaan nimekäs henkilö, mutta on auttanut minut toisen hevosen kanssa vaativaan ja antanut kullan arvoista opetusta ekan oman nuoren kanssa.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.21 17:52:29

80€/ 30 min yksäri

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   14.1.21 17:56:54

50 e 2hlö /45min ja ihan hyvä tunti oli, sain apua pulmaan ja ope tykkäsi minun hevosesta :D

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.1.21 19:01:17

En ole maksanut sen enempää kuin 35 e rahana (joskus aikoinaan maksoin töillä). Tää 35 e olikin ihan turhaa rahankulutusta. Meitä oli kolme ratsukkoa "valmennuksessa" ja mulla ja hevosella ei ollut paras päivä. Valmentaja keskittyi lähinnä yhteen ratsukkoon ja ainoa kommentti, mitä kuulin koko tunnin aikana oli "hidasta". Ei mitään keinoja, miten ratsastaa hevosen takaset oikeasti alle ja saada hevonen keksittymään. Ei edes kommentteja istunnasta. Nyt jälkikäteen vähän osaavampana vähän naurattaa tuo muisto. Hevonen oli ihan hirvee sinä päivänä, mutta uskon, että kunnollisessa valmennuksessa oltais menty jo paljon paremmin lopussa. Tuosta taas en saanut mitään eväitä jatkoa varten. Vähän ärsytti, kun vallmennusta seuraavana päivänä hevonen oli ihan unelma. :D

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: XX 
Päivämäärä:   14.1.21 19:02:39

180€/60min. Saksassa MM mitalistin esteratsastaja. Joo ei ollut sen rahan väärti vaikka toki tosi haastavat tehtävät, hiki tuli kyllä aivotyössä sekä hevosella että mulle. Tuota ennen piti siis verkata itse ja hypätä valmiiksi eli päästiin toki suoraan töihin. Yksin oltiin. Suomessa oli sillä luvat menettäneellä valmentajalla ja jätin kesken. En muista hintaa mutta kallis.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Muistelo 
Päivämäärä:   14.1.21 19:22:57

Olisiko ollut 90 euroa ja oltiin kaukana kotoa maneesissa, yksityistunti "huippuratsastajalta". Ei kuitenkaan ollut mikään häävi valmentajana. Oli sovittu päivä, kun seurasta useampi ratsukko menee hänen tunneilleen, niin saatiin vielä alennusta.

Tein yksinäni alkuverkan hänen katsellessa, sitten teetti ehkä 20 minuuttia perusvoltteja ja siirtymisiä, sain kehuja. Sitten hän hiljeni taas kokonaan. Kun aikaa oli mennyt eikä mitään tapahtunut ja kävelin siinä odottavasti, hän mainitsi, ettei keksi enää minulle mitään tehtäviä.

Hämilläni lastasin hevosen koppiin ja lähdin kotiin. En mene enää toiste ja karsastan muitakin kalliita opettajia. Olen saanut samoja neuvoja edullisemmiltakin valmentajilta.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   14.1.21 19:31:00

100€ tunti kahden ryhmässä kouluvalmennuksesta. Koulutettu ammattilainen ja GP-tason kilparatsastaja. Viimeaikoina n. 60€ / tunti kouluvalmennuksesta yksityistuntina.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Kille 
Päivämäärä:   14.1.21 20:24:03

120e/h koulutunti

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: kallis 
Päivämäärä:   14.1.21 20:34:16

Olin varannut 45min valmennuksen, hinta 70e. Hevonen olikin epäpuhdas, joten 45min. tehtiin käynnissä väistöjä ja taivutuksia. Mitään uutta en oppinut. Valmentajan kuitenkin piti rahansa saada. En ole ko. valmentajaa sen koomin käyttänyt. Minusta olisi ollut reilua, että epäpuhtauden vuoksi koko valmennus olisi jätetty välistä tai ainakin hintaa alennettu.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.1.21 20:39:01

Siis valmentaja ajaa paikalle katsomaan epäpuhdasta hevosta ja ilman korvausta pitäisi lähteä kotiin? Matkat ja ajankäyttö? Kuka ne sitten maksaa

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.1.21 20:50:44

Emilia Kaikkosen valkut meillä 60e/ 30 min, itsenäinen alku ja loppuverkka 15+15 min, ratsastuskoulu

Villen valkku 60 min kolmen hlön ryhmässä tais olla just ton 70 e mitä aiemminkin joku sanoi.

Edullisimmillaan olen käynyt vähän kauempana pk-seudusta 50 e yksärillä, ja sitä aion jatkaa kun valmentaja (valmistuu pian myös ratsastuksenopettajaksi) on tosi hyvä ja hevoset on kivoja tällä tallilla. Vaihtaisin sinne kokonaan jos olis lähempänä.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: N2 
Päivämäärä:   14.1.21 20:57:46

100e istuntatunnista. Luulin meneväni ryhmätunnille enkä kehdannut (voinut) enää perua siinä vaiheessa kun selvisi että olen yksin. Hevosella tai meillä molemmilla oli todella huono päivä ja suoritettiin todella pahasti alle oman tasomme.

Ylempään kommenttina että ainakaan kotivalkut eivät ole huolineet rahaa jos hevonen on ollut ep ja ajaneet turhaan paikalle.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Suffeli 
Päivämäärä:   14.1.21 21:30:06

60 euron yksityiskoulutunneilla käyn viikoittain. Valkku on ollut Suomen kärkijoukkoa, vaikka nykyään kisaa vain harvakseltaan muiden hevosilla. On joka pennin väärti.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Ina 
Päivämäärä:   14.1.21 21:39:10

Menee puurot ja vellit sekaisin jos laskee ratsastuskoulujen tarjoamia hintoja.
Ratsastuskoulu tarjoaa hevosen, tilat ja tekee järjestelyt, niin tuolloin valmentajalle jäävä summa ei todellakaan ole se, mitä ratsastajat maksavat, vaan reippaasti vähemmän.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.21 21:46:35

250 € 30 min valmennusklinikalla. Maailmanhuippunimi euroopasta suomessa käymässä. Oli ihan hyvä, joten en valita hinnasta.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: AK 
Päivämäärä:   14.1.21 22:08:26

Artturi Kottaksen valmennus 150€ 30min. Primus-tallilla tämä.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Pe 
Päivämäärä:   14.1.21 22:29:12

50 egee ja illalla annoin valmentajalle per..settä. Oli kyl sen arvosta. Jatkossa valmennus vielä parempaa

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   14.1.21 22:39:16

Tiina: Jep, tämä olikin ratsastuskoulussa tosiaan. Olis mulla vuokriskin mutta tuskinpa Vaurio tulee kotitallille ihan perus humputtelijaa valmentamaan? Toki jos sattuis tulemaan niin mielelläni häntä käyttäisin mutta ymmärrän että hänellä varmasti paljonkin valmennettavia nyt ja tavoitteellisiakin niin...

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.1.21 22:41:45

60e ratsastuskoulun yksityistunnista. Joo yksityistunnit maksaa, mutta tätä en ihan sulattanut.
Kaveri suositteli erästä ratsastuskoulua ja niiden valmentajaa. Sain alleni hevosen, joka oli epäpuhdas ja tästä mainitsin. Vaihtoehtona ei ollut hakea toista hevosta tallista, vaan joko ratsastaa sillä tai lähteä pois jos "ei kelpaa".
No, en ratsastanut loppuun ja maksoin koko 60e hevosen varustamisesta ja purkamisesta, sekä 5min käynnistä.
Kysyin vielä, onnistuuko edes rahojen palautus - no ei..

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Puuh 
Päivämäärä:   14.1.21 22:44:09

90 eur, 30 min kouluyksäri suomalainem gp-tason ratsastaja. Vuokrahevosella ja kotitallin ulkopuolella, joten tuossa mukana maneesi- ja hevosvuokra.

Olin pettynyt. Minulla on istuntaongelma, josta olin kertonut. Kotivalmentaja keskittyy alkuverkassa istuntaan ja sitten aletaan tehdä varsinaista tehtävää, mutta valmentaja aina huikkaa väliin myös istunnasta muistutusta. Tämä ”huippuvalmentaja” korjasi myös istuntaa ensin käynnissä. Kun oli tyytyväinen, lähdettiin raviin. Heti kun istunta herpaantui, siirryttiin takaisin käyntiin ja vasta kun istunta oli kunnossa, sai ottaa ravia. Mitään tehtäviä ei siis tehty. Pettymys siinä mielessä, että kotitallilla käy myös istuntavalmentaja, jonka tunneilla käyn. Hän on huomattavasti parempi (ja halvempi) istunnan korjaaja kuin tämä huippuvalmentaja. En ole mennyt toiste.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Jk 
Päivämäärä:   14.1.21 23:12:55

90e viikottain. Ja olen kyllä todella tyytyväinen. Olen tämän valkun silmän alla edistynyt ratsastajana vuodessa enemmän kuin edeltävänä 10 vuotena yhteensä.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   14.1.21 23:34:54

Siivosin kuusi tuntia "huippuammattilaisen" tarhoja per valmennus. Valmennus oli sitä, että ko nainen oli paikalla siivoamassa käsilanan ja talikon kanssa maneesia ja päivittämässä Facebookia.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Ööm 
Päivämäärä:   14.1.21 23:59:25

Muutama vuosi sitten Kulkkaan valmennus muistaakseni 95e. Oli joka pennin arvoinen! :)

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.1.21 00:06:11

Susanna Hyypiä 30min kaikkein kallein missä oon käyny. Ihan ok tunti mutta puhui niin hiljaa etten meinannut millään kuulla kaikkea

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.1.21 00:06:47

Vaurion 20min yksäri, hinta taisi olla 70-80€, en muista tarkkaan. Oli 10min myöhässä ja lopetti ajoissa, valkun piti siis olla 30min. Valmennus oli huono, mutta saattoi hänellä olla myös huono päivä, kun muut ovat häntä niin kehuneet. Itse olen vaan tottunut vaativampaan valmennustyyliin. En saanut valkusta irti muuta kuin pahan mielen.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   15.1.21 10:56:25

75 euroa pienryhmätunnista.
Mukana maneesiin seurasi ryhmä valmentajan mukana tulleita faghageja ja tunti menikin aika lailla siihen, että valmentaja esiintyi tälle faniryhmälleen. Esiintyminen sisälsi paikalla olevien hevosten laadun piikikästä arviointia, ratsastajille vittuilua ja liikenteenohjausta sekä edellisen tunnin ratsukoiden pilkkaamista. Kommentoi tehtäviä ilkeään sävyyn yleisölleen, ei tästä huvista maksaville ratsastajille, ja tunnelma oli kuin koulukiusaajien kokoontumisessa.

Menin jotenkin ihan jäähän töykeyden edessä, koska olin kuullut että ko. valmentaja on hauska ja selvästi omissa piireissään suosittukin. Ilmeisesti kehut perustuivat kuitenkin siihen, että hivelemällä valmentajan heikkoa psyykeä ei joutunut itse kiusausringin keskelle.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   15.1.21 12:39:28

Kuitilla vai ilman noi hinnat...

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.1.21 12:48:54

100 e muistaakseni, Hauke Lutherin pienryhmätunti ja oli sen arvoinen

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   15.1.21 13:04:44

30 min/ 200€ tämä oli vkl kurssi johon lennätetty ns huippuvalmentaja ulkomailta eli maksettiin lennot ym. Ja ei kyllä ollut hintansa väärti! Kukapa oli tuon hinnan veroinen? Never again...

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   15.1.21 13:37:59

Mitä tarkoittaa tuo "Hevonen oli epäpuhdas"?

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   15.1.21 13:50:37

Minun on vaikea kuvitella saako siitä perusharrastaja yleensäkään hirveästi irti, jos jostain ulkomailta tulee joku guru kerran viidessä vuodessa Suomessa käymään ja häneltä ottaa jonkun yksittäisen tunnin. Ihan vieras ratsukko valmentajalle, eikä tuossa ajassa paljoa ehdi. Mieluummin itse käyn sillä hinnalla useamman kerran kotivalmentajan tunnilla.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: 4 
Päivämäärä:   15.1.21 13:58:52

Heh tulee tästä ketjusta mieleen kun kaveri luuli menevänsä Nina Fagerströmin valkkaan, ja tunnin pitäjä olikin Suski :D

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   15.1.21 14:06:16

Maksan ihan joka viikko valmennuksesta 80 eur/45 min, ihan normi. Kallein ollut saksalainen kouluvalmentaja ”klinikka” 40 min 150 eur, oli kyllä tehokas, mutta tyyli ei sopinut mun hevoselle.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   15.1.21 14:18:36

Kallein on ehkä se kun liikutin maasta ja hoidin ex-valmentajan hevosta 3kk kun hevonen oli ensin rikkonut valmentajan. Kukaan muu ei suostunut koskemaan hevoseen ja se ei edes tarhannut, joten sen hoitamisessa yms oli kova homma. Lupasi että korvaa valmennuksilla vaivani. Piti yhden tunnin! Hevosen kävelytykseen ja hoitoon meni n. kaksi tuntia/päivä kun piti liikuttaa kolme kertaa päivässä (kaksi kertaa talutus ja kerran juoksutus/irtojuoksutus alku- ja loppuverkkoineen). Että se on tullut kyllä kalliiksi. 45min valmennus 240 tunnin työstä.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Sonja 
Päivämäärä:   15.1.21 16:42:32

Estevalmennus parituntina. Valmentaja ohjeisti toista kokoajan, joka oli hänelle ennestään tuttu. Meikämanne vaan hyppäsi ja pyydettiin olemaan menemättä liian syvälle kulmaan. Kalliiksi tuli, käytännössä "yksin" hyppäämistä. Annoin palautetta tapahtuman järjestäjälle, jolle asia oli vähän "arka". No en enää ko. henkilön valkkuin mene. Oma valkku parempi :)

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.1.21 16:46:55

200 e kahden päivän valmennuksesta eli 2x60 min. Plus maneesimaksu 15 e kerta.

Ulkomaalainen tunnettu valmentaja, joka takavuosina aina välillä kävi Suomessa. Oli ihan hyvä kurssi ja hyvä mieli oli sen jälkeen, mutta ihan raatorehellisesti ei kyllä hintansa arvoinen.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: well 
Päivämäärä:   15.1.21 16:52:54

120e kouluvalmennus, yksityistunti. Oli hintansa väärti. Hevonen oli parempi kuin koskaan tämän jälkeen, sain hyviä oivalluksia.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Pallero 
Päivämäärä:   15.1.21 22:44:04

70 e paritunti. Ihan ok mutta ei nyt todellakaan mitään erikoista.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   16.1.21 16:22:36

Vaurio taitaa olla ajallisesti ja laadullisesti yksi heikoimmista valmentajista. Ai, en tiennytkään, että Hyypiäkin on nykyään nk valmentaja;))

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.1.21 16:50:10

Eikö ## ole mahtunut Villen treeneihin vai mistä moinen katkeruus?

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   16.1.21 19:54:59

Kuule en ole edes pyrkinyt, mutta jos rajatusta 30 min.valmennuksesta kehtaa pyytää 80 euroa mies, jonka meriitit ovat toistaiseksi vähäiset, se on rosvohinta. Mitä saat 30 min. muuten valmiiksi, jos on joku kohta, jota pitää työstää pitemmälle? Ai 30 minsaa tuli täyteen, sorry! Nämä minuuttivalmentajat ovat rahankerääjiä, eivät valmentajia.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Dresaaz 
Päivämäärä:   16.1.21 20:43:20

90e yksäri kouluvalkku 1h. Paras valmennus ikinä vaikka pyörittiinkin ympyrällä koko tunti. Paljon ahaa elämyksiä ja mielettömästi oppia jatkoon

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.1.21 20:49:33

## ei meillä 30min läheskään noin paljoa maksa. Tosin useimmiten on 45min, mutta siitäkään en ole koskaan tuollaista hintaa maksanut. Aika ei ole koskaan ollut kiveen hakattu, vaan aina on suunnitelma edellisen kerran pohjalta mistä jatketaan. Tarpeen vaatiessa suunnitelmaa myös muutetaan. Joskus menee yli, joskus alle, useimmiten pysytään ajassa, mutta ei hevosten kanssa voi sekuntikellon kädessä töitä tehdä...

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: OoO 
Päivämäärä:   16.1.21 21:03:05

Rk-valmennustunti 3hlö ryhmä, 2 muuta menossa valkkuhevosilla kisoihin samaa rataa ja minulla alla vaikea ja vieras hevonen. Valkku teetti muilla radan tehtäviä ja laittoi minut maneesin toiseen päähän pyörimään yksikseni. Maksoin sitten 80€ siitä, että ratsastelin itsenäisesti hepalla, josta en tykännyt ja jolla en osannut mennä.

Pari kk myöhemmin menin eri valmentajan tunnilla samalla hevosella, 4hlö ryhmässä ja sain paljon uusia vinkkejä, ohjeita ja ajatuksia ja koin sen tunnin olleen joka sentin arvoinen.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Tavallinen harrast 
Päivämäärä:   16.1.21 21:31:35

75 e / vajaa tunti ratsastusta + paljon juttelua päälle. Oli sen arvoista siksi, että saimme molemmat toisistamme myös soittelukaverit. Ei nimivalkku, mutta kokenut perheetön henkilö, virallisesti eläkkeellä. Teki jo etukäteen selväksi, että on mielellään puhelimitse tekemisissä ja neuvoo etänä samaan hintaan sisältyen tuntien välillä, jos oppilas haluaa soitella. Win-win.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: öm 
Päivämäärä:   16.1.21 22:00:26

Vaurion meriitit heikot? Valmentajanakin? Ainakin yksi valmennettavista voitti SM:t viime vuonna ja tukun muuta..

Itsellä kallein oli Sanna B:n valmennus joskus reilu 10v sitten. En muista tarkkaa hintaa, ehkä 90? Muutama muu samassa ryhmässä ja kävi siis kotitallillamme.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: ZZZ 
Päivämäärä:   17.1.21 21:00:20

50-70€ aina riippuen missä tunti on ollut, tuntihintaan lisätään aina km-korvaukset. Välillä myös maksanut tyhjästä, kun en olekaan päässyt syystä tai toisesta tunnille (hevonen sairastunutt, kalusto mennyt rikki jne.).

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: muisto 
Päivämäärä:   17.1.21 21:16:40

Sadan euron kouluvalmennus, josta SM-tason valkku jutteli ensin 10 minuuttia katsomossa olevan toisen oppilaansa kanssa, opetti 10 min, puhui sitten 40 minuuttia asianajajansa kanssa puhelimessa ja yritti sitten vielä opettaa viisi minuuttia, kun olin jo suivaantuneena lähdössä maneesista pois. En kyllä suostunut maksamaan tuosta pjaskasta koko hintaa.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.1.21 21:18:32

Kouluvalkuissa pitää käydä myös ”näyttäytymässä”.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.1.21 21:56:38

Tavallaanhan kallein valmennustunti on sellainen, jolla ei opi mitään, vaikkei se maksaisi kuin 20 EUR.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Massi 
Päivämäärä:   17.1.21 22:15:24

"Vaurion 20min yksäri, hinta taisi olla 70-80€, en muista tarkkaan. Oli 10min myöhässä ja lopetti ajoissa, valkun piti siis olla 30min. Valmennus oli huono, mutta saattoi hänellä olla myös huono päivä, kun muut ovat häntä niin kehuneet. Itse olen vaan tottunut vaativampaan valmennustyyliin. En saanut valkusta irti muuta kuin pahan mielen."

Mulla itseasiassa sama kokemus, en muista tunnin pituutta enkä hintaa varmaan koska olin niin pöyristynyt opetuksesta. Hevoseni oli hankala ja sanoin heti alkuun ettei tämä ole koskaan tälläinen, en tiedä mitä tehdä. Ei kuitenkaan ontunut. Tunnin ajan sitten kuuntelinkin hevoseni parjaamista miten se ei saa takaosaa alle eikä etuosakaan toimi selästä puhumattakaan ja suustakin on huono. Tehtävänä oli kuitenkin jotain minivoltteja ja ääritaivutuksia ja kokoamista, kun minusta olisi ehkä kannattanut keskittyä rentouttamaan sitä hevosta. En kokenut oppivani mitään muuta kuin uuden puolen hevosestani.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Kuikka 
Päivämäärä:   18.1.21 10:18:15

Jotkut kuvittelevat olevansa huippuvalmentajia oltuaan muutaman kuukauden jonkun ulkolaisen valmentajan ratsuttajana. Osata valmentaa oikein ja kertoa valmennettavalleen mitä tehdä, jotta hevonen saadaan esim. ottamaan takaosansa alle ja kevenemään edestä.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.1.21 10:47:00

Tää on aina mielenkiintoista miten eri ihmiset voikin saada niin eri mielikuvan samasta valmentajasta...

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: siiri 
Päivämäärä:   18.1.21 11:12:30

Kallein oli 80€ valmennuksesta minne en päässyt, koska mursin kylkiluita edellisenä päivänä :D
Näissä on usein hemmetin tiukat peruutusehdot.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Kukkis 
Päivämäärä:   18.1.21 11:13:53

Maksan säännöllisesti 50€ puolen tunnin yksäreistä, koska valmentaja on kertakaikkiaan meille paras mahdollinen. Osaa lukea hevosta ja sen lisäksi myös ihmistä. Tässä vaiheessa ei huvita kuunnella vaan kettuilua tai ylimielisiä maailmanomistajia.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.21 11:28:58

Joo, kallein oli ehdottomasti valkku johon en päässyt. 80€ maksoi 45min ja pakko oli maksaa vaikka heppa oli loukkaantunut. Kyllä ketutti!

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: cömp 
Päivämäärä:   18.1.21 11:36:42

"Jotkut kuvittelevat olevansa huippuvalmentajia oltuaan muutaman kuukauden jonkun ulkolaisen valmentajan ratsuttajana. Osata valmentaa oikein ja kertoa valmennettavalleen mitä tehdä, jotta hevonen saadaan esim. ottamaan takaosansa alle ja kevenemään edestä."

Mua itseasiassa hämmästytti suunnattomasti aikoinaan, kun tallillamme kävi erittäin nimekäs ja kattavaa bisnestä alalla tehnyt valmentaja. On loistanut myös nuorine hevosineen ja siksi ei tullut mieleenkään, ettei osaakkaan suhteuttaa asioita raaemman 5-vuotiaan kohdalla.

Hevoseni oli toki kyvykäs ja suvukas mutta vielä vähän hidas ja kuntokaan ei toki samassa tapissa kuin kanssavalmennettavilla. Kun hevoselta meni kuppi nurin vaativaa nypläystehtävää toistettaessa, oli kommentti vain "sun pitää saada tuo lopettamaan tuommonen". Siihenpä melkein koko tunnin kommentit jäikin... Ja mainitaan vielä, että tehtävät ei olleet vaikeita hevoselle tms. mutta tunnista olisi jäänyt kaikille parempi mieli jos tyyli olisi ollut "nuori hevonen saa levähtää välissä", eikä "nuori hevonen tulee nyt putkeen nämä asiat niin monta kertaa että menee 10+".

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.1.21 11:44:08

... Niin ja vielä mielenkiintoisempaa miten joku valkku voikin kohdella eri tavalla asiakkaita sen mukaan onko asiakas joku harrastelija vai nimekäs tai esim vaikuttava henkilö.
Yhden asiakkaan kohdalla valkku pitää mukavan lepotauon, ja toisen kohdalla tekee sitä mistä hänelle maksetaan.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Kuikka 
Päivämäärä:   18.1.21 12:19:11

comp tuo on juuri sellainen esimerkki, jonka osaava valmentaja pystyy ratkaisemaan. Osaamaton toimii juuri kuten oma valmentajasi!

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.1.21 17:18:35

Huuma, tuossa tapauksessa fiksu valmentaja kertoo, että valitettavasti en pysty sinua enää valmentamaan ja kertoo syyn.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   18.1.21 19:54:34

"No eri asiakkaat nyt vaan on valkun silmissä eri arvoisia. Se on inhimillistä."

No sitten valkun ei pidä ottaa oppilaita, jotka eivät häntä kiinnosta, tai hinnoitella heille eri tavalla. Jos suhtautuu täteihin halveksivasti, niin miksi sitten opettaa heitä? Ai rahanko takia? No silloin luulisi kiinnostavan ne ihmiset, jotka tuovat hänelle elannon.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: siiri 
Päivämäärä:   18.1.21 20:06:20

Onhan se inhimillistä ettei aina motivoi, mutta työt pitää silti tehdä, jos on sen homman sopinut.

Minusta ainoa hyvä syy valmentajan olla motivoitumatta on se, että oppilas ei sitoudu tai ei edes yritä oppia. Keksii tekosyitä tai ei keskity. Silloinkaan ei pitäisi jatkaa ”valmentamista” vaan sanoa, että tämä valmennussuhde ei nyt täytä tavoitteitaan.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   18.1.21 20:42:12

Onpas Villen valmennuksista montaa mieltä porukat. Itse juuri viime kerralla katsoin, että yhtä innolla jaksoi selittää ja laukkailla maneesissa ratsujen vierellä, oli siinä silokarva tai turrukkahevonen tunnilla. Toki on hintavaa, enkä raaskisi koko aikaa hänen valmennuksessaan käydä. Oma kotivalmentaja on samanhenkinen ja erittäin taitava hänkin, mutta joskus Ville osaa sanoa ja neuvoa eri tavalla, että hoksaa.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.1.21 20:46:48

Ei nämä kommentit Villeen liity. Ville nimenomaan jaksaa kaikkia opettaa, hevosen ja ratsastajat tasosta riippumatta!

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: siiri 
Päivämäärä:   18.1.21 20:51:26

Joo minä en ainakaan kommentoinut Villeä, vaan yleisesti.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.1.21 22:50:00

Ai minä kun luulin, että nimenomaan liittyvät Villeen. Minulla on hänestä yhtä huonoja kokemuksia kuin mitä täällä ovat muutkin kertoneet. Paljon paremmissakin valmennuksissa olen ollut ja saanut intensiivisempää ja vaativampaa opetusta.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.1.21 23:41:14

Ehkä Ville on sitten jotain oppinut ja muuttanut toiminnassaan. 3 vuotta sitten nuorella turrukkasuokilla jäi ainakin ihan rahastettu fiilis..

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.21 23:51:41

Näin sivusta seuranneena olen sitä juuri ihaillut Villestä kuinka jaksaa paneutua myös heC-heB tasolla oleviin lapsiin. Selittää juurta jaksaen miten ja miksi asiat tehdään niin kuin ne tehdään. Osaa pukea opit lapsillekin sopiviksi ja esimerkit ovat aivan loistavia. Lisäksi pitkänkin päivän jälkeen viimeinenkin ratsukko saa yhtä motivoituneen valmentajan kuin ensimmäinen.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.1.21 23:54:42

No höpöhöpö nyt :D
Silläkin voi olla merkitystä kenen lapsi on, kuka on katsomossa, kenen tallilla ollaan jne.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   19.1.21 00:48:22

330 euroa 45 min yksin

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: JK 
Päivämäärä:   19.1.21 07:00:46

Varmasti kaikkien ihmisten päivät vaihtelee, se on inhimillistä.
Mutta Villen valmennustaidoista tuskin voi kiistellä.
Hänellä tuntuu olevan oppilaita SM-mitaleilla ja maajoukkueessa joka vuosi.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   19.1.21 10:47:13

Se että tekee jotain rahasta, ei pois sulje sitä, että ei samalla tekisi täydellä sydämellä ja taidolla.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   19.1.21 10:55:50

Kottas on sen luokan taitaja, että voikin ottaa tuon hinnan. Vaikea kuvitella, etä harrasteratsastaja, jonka taso on kaukana GP:stä lähtisi hänen valmennukseensa.

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   19.1.21 11:33:57

Jk, kyllä minä ainakin oman kokemukseni perusteella voin kiistää. Samaa olen kuullut muiltakin.

Se, että joku menestyy ei riipu pelkästään valmentajasta. Pitää olla myös hyvä hevonen ja pinkka kunnossa, tuurista ja omasta lahjakkuudestaan ei ole koskaan haittaa :)

  Re: Kallein valmennustunti jolla olet ollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.21 11:37:03

Onko Kottas joku ulkomaalainen? En ole koskaan kuullut.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.