Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Piuffi 
Päivämäärä:   24.10.20 18:26:41

Ostin reilu kuukausi sitten hevosen joka ei jostain syystä kotiutunut meille lainkaan, kaverin kanssa tuli ongelmia ja stressasi tästä kovin että meni syöminenkin jo vaikeaksi ja laihtui.
Olin yhteydessä ex omistajaan huolistani ja hän sanoi että outoa käytöstä eikä heillä koskaan ongelmia missään. Ongelma on varmasti minussa ja tavoissani.
Hevonen oli kuitenkin tullessaan hoikka, ja eläinlääkäri sanoikin että meillä tilanne korjaantuu kun pääsee ruokapatojen ääreen.
Muutoin ex omistajaa ei kiinnostanut tilanne yhtään eikä myöskään neuvonut mitään.
Nyt viime viikolla tuttuni sukulainen etsi kiireesti lopetetun hevosen tilalle uutta koska toinen heppa jäi yksin tyystin ja ei pärjää ilman seuraa. Minulla oli tämä hevonen ns ylimääräinen ja yhteistuumin mietimme ettei se ota jos ei annakkaan kokeilla, tämä ilman kaveria jäänyt on tunnetusti tosi kiltti kavereilleen ja pihatto vapaalla heinällä ja hyvä hoito luvassa.
Sovimme sitten ylläpidosta kuukauden koeajalla ja nyt kun heppa ollut tuolla reilu pari viikkoa, se on täysin muuttunut hevonen.
Se on rauhallinen, rapsuttelee kaverin kanssa ja ovat ihan rakastuneet toisiinsa.
Meillä mättäsi kemiat toisen hevosen kanssa, tämä pelkäsi sitä ja siksi meni lukkoon vaikka tarhasimme erikseen suurimman osan ajasta.

No mikä ongelmana?
Ex omistaja kysyi kuulumisia ja kerroin sitten hänelle että heppa muutti Pihattoon asumaan parin kilometrin päähän kun siellä tarvittiin ystävää ja kun meillä ei hevoset tulleet toimeen.
Hän raivostui täysin ja haukkui minut huijariksi jobbariksi ja maksulliseksi naiseksi.
Ei suostunut kuuntelemaan yhtään mitään vaan sanoi että tämä tulee vielä vastaan minua ja hankaloittaa elämääni kaikin tavoin. Kuvitteli että olin myynyt hevosen isolla rahalla eteenpäin heti...
Oikeasti oli tosi pelottava.
Voi kun näkisi tämän tilanteen hevosen parhaaksi tämän tein ja minähän sen omistan edelleen.
Kyse vain ylläpidosta toistaiseksi voimassa oleva diili.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Lady 
Päivämäärä:   24.10.20 18:30:32

Hevosihmiset on hulluja.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Taru 
Päivämäärä:   24.10.20 18:45:02

Ex -omistaja on nimenomaan ex eli hänellä ei ole mitään hallintaoikeutta hevoseen. Ihan saat sen vaikka myydäkin jos haluat, ei kuulu exälle.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   24.10.20 18:45:05

Ois onnellinen jos heppa nyt tyytyväinen. Älä välitä noist hulluist, vaan kuuntele sydäntä ja usko silmiäs.. Ihana et uudelle hevoselle löytyi hyvä yp-paikka ja voi nyt hyvin.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Piuffi 
Päivämäärä:   24.10.20 18:49:06

Joo tarkoitus olisi että asuu tuolla yp kodissa niin kauan kun tuo toinen hevonen elää, kun kyseessä vanhempi tamma jo.
Tosin nämä ylläpitäjät kysyivät minulta onko heillä mahd ostaa hevonen omaksi kun tykkäävät kovin siitä.
En vain taida uskaltaa myydä sitä etten ole enempää liemessä

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   24.10.20 19:05:20

Et ole missään liemessä, hevosen myynti rinnastetaan tavaran myyntiin. Jos sinun on mahdollista pitää omistajuus ja laitat hallintaoikeuden ylläpitopaikalle, niin se on oma päätöksesi, ei ex-omistajan, jolla ei ole (ex-)hevoseensa mitään valtaa.

Miksi ex-omistajaa edes kiinnostaa kuulumiset, ei kuitenkaan välitä siitä missä hevosella on hyvä olla.

Älkää myykö hevosia, jos haluatte vielä päättää niiden käytöstä.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.10.20 19:07:40

Aloittaja tekee hevosellaan juuri niinkuin haluaa. Ex omistajan voi laittaa vaikka puhelimesta estoon.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Jvv 
Päivämäärä:   24.10.20 19:09:02

Myy pois, kun kerran on hevoselle parempi. Ex-omistajan blokkaat puhelimesta. Ja kerrot kaikille, miksi hevonen muutti uuteen kotiin ja korostat, kuinka paljon parempi se on sille hevoselle. Jos joku alkaa vinkumaan niin tiedätpähän, että tyyppi on idiootti ja kannattaa ottaa etäisyyttä.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Reija 
Päivämäärä:   24.10.20 20:47:53

No et enää vastaa sille ex-omistajalle. Omistusoikeus on sinulla ja saat tehdä hevosellasi mitä parhaaksi näet. Jestas on kyllä typeriä ihmisiä hevosmaailma pullollaan.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.10.20 20:58:23

Estä ex omistaja kaikkialla niin elämäsi helpottuu

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   24.10.20 21:10:38

Onkohan tämä hakuammuntaa mutta oletko saanut tämän hevosen ilmaiseksi itse?
Sillä ehdolla että pidät itse tai lopetat.
Tämä on vain yksi esimerkki miksi ex-omistaja vetää hernukat nenään jos sopimus rikotaan heti.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   24.10.20 21:17:31

Mua mietityttää miksi ostit hevosen joka on sulle ihan ylimääräinen? Ja kotiutumisaikaa ei ollut ilmeisesti kuin ihan muutama viikko, kun reilu kk sitten olet ostanut ja 2 vk sitten antanut eteenpäin?

Ja itse aiheeseen liittyen ei ex-omistajalla ole mitään sanottavaa. Itse lähettäisin hänelle viestin jossa kertoisin etten myynyt hevosta ja selittäisin tämän uuden kodin tilanteen, ja sitten estäisin joka paikasta.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   24.10.20 21:31:49

Ihan sama vaikka se olisi ollut ilmainen jos omistajuus on vaihtunut

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: jnxwe 
Päivämäärä:   24.10.20 21:35:47

Jos sinulla on tuo ex-omistajan raivoaminen kirjallisena niin tee rikosilmoitus. Ehkäpä poliisin yhteydenotto rauhoittaa häntä, kun tosiaankin sanot että hevonen on nyt sinun omaisuuttasi.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Piuffi 
Päivämäärä:   24.10.20 21:36:21

Kyllä siitä maksettiin ihan rahalla.
En ostanut ylimääräistä vaan tarkoitus oli ostaa 3 heppa talliin jolla harrastaa. Mutta ei sopeutunut laumaan.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   25.10.20 09:14:33

Täytyy taas todeta, että en ymmärrä näitä kirjoitteluja, missä pelätään hevosen entistä omistajaa. Oston jälkeen hevosella saa tehdä mitä haluaa ja se ei valitettavasti edelliselle omistajalle kuulu ollenkaan. Aloittaja nyt sitten vain myy sen ylläpitopaikkaan ja lopettaa täällä ihmettelyn..

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   25.10.20 09:25:04

Täällä keksitään kaikenlaisia juttuja, ei kannata uskoa näitä. Lasten mielikuvitusta. Kukaan täyspäinen ei tälläisia kirjoittelisi.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   25.10.20 09:28:06

Lähettäjä: €
Päivämäärä: 25.10.20 09:25:04

Täällä keksitään kaikenlaisia juttuja, ei kannata uskoa näitä. Lasten mielikuvitusta. Kukaan täyspäinen ei tälläisia kirjoittelisi.

--

Kyllähän näitä täällä riittää kyselemässä tyhmiä..

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.10.20 09:47:03

Kyllä minua tuollainen uhkailu pelottaisi. Laittaisin viestin jossa tämän kertoisin ja pyytäisin lopettamaan uhkailemisen. Ja ottaisin yhteyttä poliisiin jos uhkailu jatkuu.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: minni 
Päivämäärä:   25.10.20 09:50:06


Se on selvä, ettei ex-omistalla ole enää mitään oikeutta hevoseen.

Se on ikävää, että hän ei osaa käyttäytyä.

Toisin sanoen, estä hänet puhelimessa, etkä vastaa enää mihinkään hänen soittoihin ja viesteihin. Piste. Hän ei kuulu elämääsi.

Ehkä hän itse ei hoitanut hevosta kunnolla ja omatunto vain kolkuttelee.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.10.20 10:09:33

Minä ruunasin ostokseni (ostin maitovarsana ja ruunasin 4-vuotiaana) ja sain kasvattajan vihat päälleni. Olisi mukamas värin takia pitänyt pitää orina. Kasvattaja esti minut sosiaalisessa mediassa ja kuulemma yrittänyt mustamaalata minua tutuilleen.

Ominaisuudet keskinkertaiset ja kaikki muut hevoset 100 metrin säteellä aiheuttivat vahvan machoilureaktion, eihän sellaista ollut enää mitään järkeä pitää orina. Kaksi kuukautta ruunauksesta ja meillä oli rauhallinen, kaverin kanssa tarhaava ja rennosti kaiken ottava hevonen, eli päätös oli oikea.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   25.10.20 10:18:11


Minä olen myynyt kerran eteenpäin yli parikymppisen shettiksen vain siitä syystä että kasvattaja ahdisteli koko ajan paperikirjein kerran kuussa ja soitoin. Olisi pitänyt käyttää kuulemma näyttelyissä.

En jaksanut. Möin pois.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Sama kokemus 
Päivämäärä:   25.10.20 10:25:54

Sama täällä.. Ostin hevosen joka ei sopeutunut meidän pihattolaumaan, oli likellä ettei tullut suurempaa vahinkoa ja ex-omistaja haukkui mut lyttyyn siitä että olen myymässä hevosta eteenpäin. Hevosihmiset on kyllä pimeitä, hevosen kauppa on kuin auton kauppa ei entisellä omistajalla ole enää mitään valtaa siihen mitä uusi omistaja tekee.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Otus 
Päivämäärä:   25.10.20 16:11:15

Ex om hänelle ei kuulu enää mitään

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.10.20 01:56:56

Poliisille rikosilmoitus uhkailuista!

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.10.20 07:58:29

Minä lopetin yhden vanhemman hevosen eläinlääkärin toteaminen vaivojen takia. Ex omistaja veti herneet nenään.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   26.10.20 09:47:16

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä tapauksia jotka ensin ITSE MYY hevosen eteenpäin ja sitten kuvittelee että se ostaja olisi jotenkin velvollinen pitämään sen hautaan asti.
Hevosihmiset on perseestä.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: chia 
Päivämäärä:   26.10.20 21:58:55

Jos ei sopimukseen ole erillisesti merkitty että jos yhteiselo aloittajalla ja hevosella ei onnistu tulee sitä tarjota ensisijaisesti takaisin edelliselle omistajalleen, niin ei ole kyllä tällä ex-omistajalla mitään varaa huudella tai puuttua uuden omistajan tekemisiin. Kylmänviileästi vaan estot päälle ja hevosen hyvinvointi edellä mietit seuraavia toimenpiteitä :)

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   26.10.20 23:21:56

Miksi ihmeessä olette ylipäätään tekemisissä hevosen myyjän kanssa kauanteon jälkeen?? Jos ei ole jotain erityistä, poikkeuksellista asiaa. En tajua...

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.10.20 09:42:59

chia: Tuo ehto ei ole pätevä, ellei ole annettu tuntuvaa hinnan alennusta hevosta myydessä, joka myös kirjattu soppariin. Muutoin tuolla ehdolla voi pyyhkiä sanonko mitä.

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.10.20 10:57:38

Teet juuri niin kuin itse parhaaksi näet. Jos hevonen ei sopeutunut teidän laumaan ja nyt se on tyytyväinen uuden kaverinsa kanssa toisaalla. Miksi et möisi?

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: Hymmm 
Päivämäärä:   27.10.20 11:40:38

Miksi yleensäkään pitäisi selitellä kenellekkään, mitä omaisuudellaan tekee? Asia ei kuulu muille, kuin asianosaisille. Varmaan missään muissa harrasteissa ei joudu selittelemään tai edes kysellä perusteluja

  Re: Ex omistaja suuttui, annoin ylläpitoon hepan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.20 21:52:26

"Kuvitteli että olin myynyt hevosen isolla rahalla eteenpäin heti..." No miksei itse myynyt isolla rahalla jos hevosesta isot rahat saisi. En ole eläissäni hevosta ostanut enkä myynyt enkä ikinä sitä tule tekemäänkään mutta en jotenkin tajua tuota jobbareiden morkkaamista. Eihän se ole keltään kiellettyä pyytää mitä haluaa jos joku suostuu maksamaan ja tässä maassa ongelma taitaa olla ennemmin se, että pyydetään ihan liikaa eikä kauppa sitten käy.

Kuten sanottua, hevosihmiset on hulluja. Toiset vielä vähän enemmän kuin toiset...!!!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.