Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   19.9.20 23:07:06

Nyt olen saanut nimen vastuuntunnoton huono hevosen hoitaja. Aila-myrsky oli, mutta meillä ei juurikaan edes laitumen nauhat heilunut koska, meillä suojassa johon ei tuuli kovin muutenkaan sovi. Pirkanmaalla asumme pienessä kylässä. Meillä ei edes tavarat lennelly pihassa ( matot,muovilaatikot) tiedän että naapurillakin oli hevoset pihalla, mutta nyt minä kuulemma olen ainoa joka piti hevoset pihalla. Syyllinen vai syytön? Kiitos

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: Uppo 
Päivämäärä:   19.9.20 23:11:05

Ihan sama, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tuollaiset puheet.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.20 01:12:00

No en mäkään niitä täällä olis sisälle ottanut, Uudellamaalla asun. Ei täällä niin paljoa tuullut tai mitään että tavarat olisi lennelly. Joten anna olla, jos jossain tavarat lentelee ja puut kaatuu, mutta teillä ei niin turha niitä hevosia on siksi sisälle ottaa.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: Suffe 
Päivämäärä:   20.9.20 01:15:42

Omani olisi saanut olla ulkona, mutta talli otti kaikki syömään päiväheinät sisälle tuulen vuoksi.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   20.9.20 01:43:08

entä jos myrsky kaataakin puun tallin päälle? meillä näin käynyt, puu oli naapurin puolelta eli ei voinut vaikuttaa onko sitä vai ei. tämä siis joskus muutama vuosi sitten.

meillä oli kaikki hepat ulkona, vaikka oli pahempi keli kuin aloittajalla. laitumilla langat pysyi hyvin eikä puita kaatuillut, mutta tallinomistajan pihassa oli lennellyt tavaraa, toisella kentällä (missä lanka-aidat) oli narut pois paikoiltaan ja yksi kentän lankkukin irronnut (ei kyllä ollut lentänyt mihinkään, tippunut vain alas). hepat rauhassa laitummilla (oli myrskyssä kiertänyt katsomassa laitumkien tilanteet)

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.20 02:59:49

Normaalisti olivat meillä pihatossa, eli suurimman osan aikaa pihalla. Samalla tavalla se puu voi tallin päälle kaatua. Ei se myrsky sentään hevoja lennättänyt.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   20.9.20 07:57:29

Meilläkin hepat ulkoili Sipoossa ihan normaalisti. Puoli ysin aikaan otin sisälle ja kellään ei tuntunu olevan kiirettä karsinaan.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.9.20 08:10:27

So? Meilläkin Kanta-Hämeessä oli hevoset ulkona ihan normaalisti. Se, että 150km päässä myrskyää, ei tarkoita, että joka paikassa myrskyää.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: Höpöhöpö 
Päivämäärä:   20.9.20 08:10:55

Eihän hevosten ulosjättäminen tuossa tilanteessa ollut vastuuntunnotonta vaan perusteltua. Vastuuntunnoton ihminen ei ajattele vaan jättää oman onnensa nojaan eikä mieti seurauksia, kirjoittamasi perusteella sanoisin, että syystä jätit hevoset ulos. Epäilen että meilläkin hevoset olisivat sisällä reagoineet tuuleen enemmän kuin ulkona, vaikkei mitään tuhoja tullutkaan.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: Elohiiri 
Päivämäärä:   20.9.20 08:16:41

Meilläkin oltiin ihan normaalisti ulkona, eikä hevoset olleet laitsalla myrskystä millänsäkään. Kun otin talliin, sisällä kuulostelivat kyllä ääniä. Olin melkein koko päivän kotona ja pystyin tarkkailemaan tilannetta. Jos hevosia ei ihan oman onnensa nojaan jätetä niin ei huonolla säälläkään ulkoilu ole mitenkään vastuutonta.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.9.20 08:38:21

Ihan normisti olivat ulkona.
Naapuri taisi pitää mua huonona ihmisenä, kun otti omansa sisään ja vähän kyseli enkö itse aio ottaa. Hyvin ne siellä pärjäsivät. Meillä satoi 2mm ja tuuli toki navakasti, mutta ei niin paha ollut kuin uhkailtiin.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: Ikävä ihminen 
Päivämäärä:   20.9.20 09:12:19

Miksi tallin (?) pihalla on muovilaatikoita ja mattoja? Oma piha varmaan voi pienessä kylässä olla millainen ryysyranta hyvänsä, mutta ei ylimääräinen roina hevostallin pihaan kuuluu millään säällä

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   20.9.20 10:55:35

Ei meilläkään lennellyt terassin matot tai muoviset (kauniit) kukkalaatikot mihinkään. Hevoset olivat ihan rentoina laitumella ja kukaan ei halunnut talliin, joka on siis taloni pihassa. Ja ei ole mikään ryysyranta, en vaan tykkää painavista kukkalaatikoista, vaan koko talon kiertävällä terassilla ja sen kaiteella on muoviset ja niissä istutukset.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   20.9.20 11:05:17

Mun hevonen oli normaalisti kyllä ulkona, mutta paksummalla loimella kuin yleensä. Menee herkästi jumiin kylmästä/sateesta, ja oli aika hurjan viileän tuntuinen keli, ja aamupäivällä satoi vielä vettäkin kunnolla. Pirkanmaalla mekin asutaan. Asun itse muutaman kilsan päässä tallista, ja meillä oli kotona ainakin aika järjettömiä ne puuskat, pelkäsin koko päivän että tulee kerrostalon ikkunasta sisälle tuo yksi koivu.

  Re: Olenko ainoa vastuuntunnoton

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   20.9.20 12:08:39

”Ikävä ihminen”Mattotelineellä olevat matot(hei haloo). Mä jätin ulos hevoset, koska ei tosiaan käyny mikään paha myrsky. Kävin yöllä katsomassa, mutta kaikki rauhassa ja tosiaan narutkaan ei heilunu normaalia enempää. Aamulla aikaisin kävin ja sama tilanne ei mitään muutosta. Päivällä alkoi n.klo:11-13 välillä tuuli hieman koveni, mutta ei vaikuttanut lankoihin. Ja kyllä perustelin asian.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.