Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vääntäkää kvaalisääntöjä mulle rautalangasta

Lähettäjä: Epätoivo 
Päivämäärä:   19.9.20 23:03:29

Aktiiviset kilpavuodet on reippaasti takanapäin, mutta nyt alkoi tehdä mieli uudelleen radoille. 8 vuotta sitten hyppäsin 100-110cm luokkia aluetasolla.

Mutta nyt. Vääntäkää mulle noita kvaalisääntöjä rautalangasta; onko minun siis aivan totaalisen pakko osallistua niihin 80-luokkiin?! Haluaisin ihan vaan käydä hyppäämässä muutaman luokan omalla tasollani (ed. mainittu 100-110cm) huvin ja urheilun vuoksi. Jos tulkitsin näitä sääntöjä oikein, niin minun siis pitäisi ajaa (ja maksaa) useampi kisareissu hyppäämään näitä ihan turhia pikkuluokkia?? Siis miksi ihmeessä tällainen sääntö on edes keksitty? Voiko tätä mitenkään kiertää, en meinaan suunnitellut hyppääväni mitään kokonaisia kausia enää 😅

  Re: Vääntäkää kvaalisääntöjä mulle rautalangasta

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   19.9.20 23:23:09

Ei voi kiertää. 10 cm välein kvaalit 80 cm ylöspäin. On totaalisen pakko seuratasolla ja siitä ylöspäin. Harjoituskisoissa tms. ei väliä, ellei järjestäjä erikseen kutsussa näin määrittele.

  Re: Vääntäkää kvaalisääntöjä mulle rautalangasta

Lähettäjä: Epätoivo 
Päivämäärä:   19.9.20 23:28:29

X, just 😅 no taitaa jäädä sitten kisaamatta. Ompa kerrassaan idioottimainen sääntö. Tuntuu niin ajanhukalta käydä hyppäämässä jotain maahankaivettuja ponilasten luokissa.

Mites, saako näitä kvaaleja suorittaa molemmat samoissa kisoissa? Että jos saan toisen hevosen lainaksi, niin siitähän tulis sitten kaksi rataa jo samantien 😂

  Re: Vääntäkää kvaalisääntöjä mulle rautalangasta

Lähettäjä: Epätoivo 
Päivämäärä:   19.9.20 23:30:53

Muutenhan joutuisin kiertämään peräti kuudet kisat ennenkuin voisin osallistua 110-luokkaan. Siis en tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa.

  Re: Vääntäkää kvaalisääntöjä mulle rautalangasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.20 00:18:06

Saahan sitä hypätä 2 rataa/kisa?

  Re: Vääntäkää kvaalisääntöjä mulle rautalangasta

Lähettäjä: Suffe 
Päivämäärä:   20.9.20 01:14:14

Jos on 2 hevosta, niin niillä 80cm radat yksissä kisoissa ja jälkkärinä (jos otetaan) 90cm radat.
Seuraavana kisakertana voi mennä jo sitä metriä.

  Re: Vääntäkää kvaalisääntöjä mulle rautalangasta

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   20.9.20 01:37:28

kun kvaalit sitten on, niin riittää jatkossa kun käyt edes parin vuoden välein hyppäämässä muutaman niitä metrin ratojasi..

mutta jos korkeutesi on ollut vain 100-110, niin on hieman naurettavaa väittää niitä 80cm ratoja maahan kaivetuksi ja ponilasten radoiksi. jos hevosesikaan ei ole useampaan vuoteen kisannut, niin onhan se ihan reilua sillekin käydä muutamat matalammat radat menemässä, vaikka oliskin treeneissä mennyt isompaa.

  Re: Vääntäkää kvaalisääntöjä mulle rautalangasta

Lähettäjä: yökyöpeli 
Päivämäärä:   20.9.20 04:32:20

Tarkistaako joku oikeasti nuo tulokset?

  Re: Vääntäkää kvaalisääntöjä mulle rautalangasta

Lähettäjä: pullo 
Päivämäärä:   20.9.20 05:37:10

Kyllä, ainakin viimeistään siinä vaiheessa, jos voittaa/sijoittuu tai tai jos menee tosi huonosti XD
8 vuotta sitten pieniä esteitä aluetasolla hypänneen on syytäkin aloittaa sieltä 80 cm luokasta. Monestakin eri syystä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.