Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   19.9.20 19:54:56

Pidättekö paukkuliiviä tai yleisesti turvaliiviä nuorilla hevosilla/kokemattomilla mentäessä?

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   19.9.20 20:19:36

En omista paukkuliiviä mutta turvaliiviä joo, ellei nyt ole joku tuttu ja turvallinen vähän kokeneempi nuori.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.20 20:39:17

Totta kai.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   19.9.20 20:53:26

Ehdottomasti! Ostin paukkuliivin erittäin säikyn nuoren takia.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.20 21:05:22

Jos tällä haetaan sitä ”mitä jos nuori pelästyy” -tyyppistä huudatusta, voin vain todeta, että kyllä on nuoren (tai aikuisenkin hevosen) hermorakenteessa pahasti vikaa, jos paukkuliivin tusahdus aiheuttaa hevoselle traumoja.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.20 21:20:28

Totta kai. Yleensä pudotessa on muutenkin joku tilanne päällä, pieni pamaus ei muuta asiaa suuntaan eikä toiseen.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   19.9.20 21:27:38

Jos mun hevonen ei siitä pienestä tussahduksesta pelästy, niin ei muutkaan. Kovempi ääni siitä maahan tömpsähdyksestä tulee.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: Rchj 
Päivämäärä:   19.9.20 21:38:44

Käytän turvaliiviä tavallista hermostuneemmalla nuorella. Paukkuliivi on, mutta tuon hevosen tuntien se häipyy 100km/h vauhtia kaakkoon, mikäli paukkuliivi pamahtaa. Muuten se jää tippumistilanteessa vaan hortoilemaan lähettyville.

Kai alan paukkuliiviäkin käyttää, kunnes ensin tottuu erilaisiin ääniin enemmän.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: H? 
Päivämäärä:   19.9.20 21:49:48

Paukkuliivin pamauksesta ei juurikaan kuulu ääntä vaan siitä kun se alkaa tyhjenemään mutta tämähän ei ihan heti kuulu

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: Rchj 
Päivämäärä:   20.9.20 00:22:53

Kokeile paukauttaa isolla pellolla esim maastoradalla. Kyllä muuten pamahtaa ja kuuluu pellon toiselle puolellekin. Useamman kerran olen käytännössä tämän todennut, onneksi en aina sentään itse.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: H? 
Päivämäärä:   22.9.20 20:18:04

No ehkä se on suhteellista. Mun mielestä ei juurikaan pidä ääntä. Pikku pamaus ja se on siinä.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   22.9.20 20:27:51

Pidän. Tärkeämpää on mielestäni oma turvallisuuteni. Hevosta voin siedättää ääneen jos pelästyy kuoliaaksi (epäilen), mutta murtumia tai jopa halvaantumista on vaikea peitellä.

  Re: Paukkuliivi ja nuoret hevoset

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   22.9.20 22:52:03

En tiiä mikä liivi Rchj:llä on, mut ei mun Helite ainakaan mitään kummempaa ääntä pidä. Heppani on tosi säikky ja ei se siinä putoamisen rytäkässä siitä pikku äänestä oo moksiskaan. Liivinntyhjentymisen pihinä oli vähän jännää ekalla kerralla, mutta ei sitä liiviä oo sillon pakko hevosen lähellä pitää, eikä siitäkään mikään kummempi ääni pääse.

Oma turvallisuuteni on tärkeämpää, kuin se, että hevonen mahdollisesti säikähtää liivistä tulevaa ääntä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.