Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.20 13:53:40

Etenkin kiinnostaa tämä barefootin pehmopuomi https://urly.fi/1KI2 koska maksaa 10e/kappale. Hööksin pehmopuomit maksaa 25e/kappale. Mutta pysyykö nää paikallaan vai pyöriikö joka hipaisusta pois paikaltaan? Hööksin puomit litteät..

  Re: Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.20 13:55:46

Siksi mietin näitä lyhyitä barefootin puomeja, että seura ei suostu ostamaan joten ostaisin itse ja pitäisi kantaa aina kotoa mukana naapurin maneesiin. Nämä sais varmaan ihan näppärästi kannettua hevosenkin kanssa jos hirttäis jonkun remmin ympärille.

  Re: Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   18.9.20 14:44:15

Osta mielummin ne hööksin puomit. Saat taiteltua ne siihen kassiin ja helppo kuljettaa. Barefootithan täytyy itse vielä jollakin täyttää.

  Re: Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   18.9.20 14:53:47

Meillä ainakaan hevoset eivät kunniota niitä pätkääkään. Eivät viitsi nostella jalkoja vaan talloivat "puomin" päälle tai klohmaavat muuten vaan. Kovilla puomeilla ei ongelmaa.

  Re: Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.9.20 14:56:40

Juuri näin eli hevoset eivät näitä kunnioita

  Re: Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.20 15:01:57

Osa hevosista ei välitä pehmopulmeista, osa taas nostelee jalkoja tavallista korkeammalle, koska niitä ahdistaa. Monet hevoset kuitenkin ajattelevat pehmopuomin ihan normaalina puomina :) Mutta miksi olla käyttämättä normaaleja puomeja, jos niitä kuitenkin seuralla on?

  Re: Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   18.9.20 15:13:38

Nuo tosiaan pitää itse täyttää jollain, joten riippunee vähän täytemateriaalistakin miten pysyvät tai eivät pysy paikallaan. Ja paljonko niille sitten tulee kokonaishintaa sen täytteen kanssa.

Hevoskohtaista tosiaan mtien hyvin kunnioittavat. Meillä ratsastuskoulussa noita on ja käytetään nykyään lähinnä esteen edessä maalinjana, jos laittaa muualle niin opettaja saa juosta joka välissä korjaamaan vinksahtaneet puomit kohdalleen.

  Re: Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: Muovi 
Päivämäärä:   18.9.20 15:14:38

Pehmopuomeista ei kokemusta, mutta käytössä on onttoja, kevyitä muovipuomeja, jotka tulivat kavalettipalojen mukana. Aivan turhia, hevoset eivät niitä kunnioita vaan potkivat edellään. Kunnon puupuomi ja johan alkaa jalka nousta.

  Re: Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.20 15:19:03

"Täytemateriaalivalinnalla voit vaikuttaa puomin painavuuteen ja ominaisuuksiin."

Täytä juuri niin painavaksi kuin itse haluat.

  Re: Kokemuksia pehmopuomeista

Lähettäjä: Kukkis 
Päivämäärä:   18.9.20 15:23:15

Oon aina mieltänytkin niiden tarkoitukseksi olla apupuomeina esim esteen edessä, takana, sivuilla, mihin käyttöön soveltuvatkin loistavasti, koska niiden päälle astuminen ei ole vaarallista kuten ”oikeiden” puomien. Muuten puomitreeneissä aika turhat, koska tosiaan helposti hevoset eivät kunnioita ja siirtyvät turhan helposti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.