Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.20 09:14:59

En löydä netistä mistään tietoa, mutta saako keravan maastoradalla hypätä ammattiliainen ilman valmentajaa (jalkaväkeä mukana kyllä) ja mitä radan vuokra maksaa? Tietääkö joku onko rata auki kuinka pitkään ennen tulevaa avant kisaa 18.6?

Netistä ei pahemmin löydy tietoa

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   2.6.20 09:16:33

Kannattaa kysyä suoraan Simolta. Ratamaksu taitaa olla 30 eur.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.6.20 09:20:51

Mikä ihmeen ammattilainen ei ymmärrä ottaa puhelinta käteen ja kysyä Simolta suoraan?

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.20 09:34:24

Minä en olekaan se ammattilainen, minä selvitän ratsuttajan puolesta. Ja empäs tiennyt kenestäkään Simosta, google ei kertonut muuta kuin Keravan ratsastuskoulun eikä kertonut siitäkään hallinnoiko sama taho ratsastuskoulua ja rataa. Kylläpäs täällä on kusipäistä porukkaa kun heti tarvii ruveta vittumaiseks kun ihan asiallisesti kysyin.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.6.20 09:37:25

No kai se ratsuttaja sitten tietää neuvoa?
Oikeasti, Suomessa ei tasan ole yhtäkään kenttäratsastuksen ammattilaista joka ei tietäisi keneltä Keravan maastoradasta kysytään. Sen toteaminen ei ole mitään kusipäisyyttä.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   2.6.20 09:38:55

Kirjoita Googleen Maastoharjoitusradat. Löydät linkin SRL:n sivulle (siellä ne on vähän piilossa tapansa mukaan) listan maastoradoista ja yhteyshenkilöistä.

Ammattilaisen ratsuttajan olisi tämä kyllä pitänyt tietää jos tätiharrastajakin osaa etsiä tietoa.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Okei 
Päivämäärä:   2.6.20 09:42:44

Sinne saa mennä ilman valmentajaa kuka vaan. Jopa ikinä maastoesteitä hyppäämätön pirkko.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   2.6.20 09:44:05

Pakko sanoa ohiksena, että ainakin meillä ratsuttaja palasi maaliskuun lopussa Suomeen oltuaan Saksassa ties kuinka kauan. Koronan takia työt loppuivat siellä, joten karanteenin loputtua alkoi tehdä töitä täällä. Hän on kilpailut Saksassa, tosin estepuolella, paljon, mutta ei hän suomalaisia tallinomistajia tms. vielä tunne.

Et voi siis koskaan tietää, millainen aloittajan tilanne on, turha siis irviä lapsellisesti täällä.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: As 
Päivämäärä:   2.6.20 09:44:39

Ymmärtääkseni Keravalla on sääntönä että ilman valmentajaa ei hypätä, mutta ratsastajan ammattilaisuus voitaneen tulkita tapauskohtaisesti lieventäväksi asianhaaraksi. Leppäsen Simolta selviää kumminkin vastaus jokaiseen kysymykseen.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.20 09:46:01

Kyseessä ei ole kenttäratsastaja ja kyseessä on TÄYSIN eri puolella suomea toimiva ammattiratsastaja, samaten kaikki eteläsuomen toiminta on minulle täysin vierasta. Lukutaidolliset varmaan ymmärtää ettei tämän ketjun pointti ollut arvostella sitä mitä minun valitsema ratsuttaja tietää ja mitä ei tiedä. Seuraavaksi varmasti arvostellaan sitä että valitsemani ratsuttaja ei ole joku kehäkolmosen sisäpuoella toimiva kenttäguru. Kysyin radasta, en muuta.

SRL listaan en olekaan törmännyt aiemmin eikä se tullut hauissa kun hain keravan maastorataa, kiitos siitä.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.20 09:47:15

Kiitos asiallisista nuevoista ja kommenteista!

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Hna 
Päivämäärä:   2.6.20 10:19:57

Ei kai kukaan ei-kenttäratsastaja kuvittele olevansa niin ammattilainen kenttäratsastuksessa, että menee ilman valmentajaa "ratsuttamaan" toisen ihmisen hevosta vieraalle maastoradalle?
Esteratsastus on ihan eri laji, kuin Keravan kumpuilevilla ja epätasaisilla pelloilla olevat maastoesteet...

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   2.6.20 10:25:17

Jeh, niin varmaan juu, kaverin puolesta kyselen, enkä ole suomalainen, eikä olla koskaan käyty Etelä-Suomessa, eikä tiedetä kenttäratsastuksesta mitään.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: 11 
Päivämäärä:   2.6.20 10:37:38

Voi jeesus ihmiset ootte ärsyttäviä. En voi muuta sanoa kun helvatin raksaita tyyppejä täällä liikkeellä kun jaksaa noin tavallisesta alotuksesta provosoitua noin pahasti :D Ja kenttäratsastajien kun piti olla yhtä suurta perhettä jne

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.20 10:40:13

Ongelma ei liene ne kenttäratsastajat vaan se, että ne liittyy Keravan porukoihin jotenkin. Ne on ongelma, ne ei asenteellaan todellakaan istu samaan isoon ihanaan kenttäratsastajaperheeseen kun kaikki muut.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Hannamaria 
Päivämäärä:   2.6.20 10:44:45

Minä olen myös tällainen paska feikkiratsuttaja, kun palasin Hollannista lomautuksen takia Suomeen. Olin Hollannissa töissä myyntitallilla viemässä myytäviä hevosia eteenpäin. Ratsutan nyt Suomessa lapsuudenkaverini hevosta ihan huvikseni. Kenttää olen kilpaillut Hollannissa, tosin edellinen startti vuosia sitten. Mutta ihan hyvin pystyisin maastoesteitä treenaamaan, tosin kaveri ei aio kenttää kilpailla, mutta siis teoriassa voisin hyvinkin treenata myös kenttää. Suomen kenttäpiirit viimeisen 10 vuoden ajalta ihan tuntemattomat.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: ......... 
Päivämäärä:   2.6.20 10:48:12

Aina yhtä huvittavaa, kun satujen keksimiseen riittää aikaa ja energiaa, mutta hakukonehaun tekeminen on ihan liian vaativaa.

"SRL listaan en olekaan törmännyt aiemmin eikä se tullut hauissa kun hain keravan maastorataa, kiitos siitä."
Mitä nyt heti ensimmäisenä hakutuloksena...

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Kiitos 
Päivämäärä:   2.6.20 10:51:35

....... Tiedäthän, että hakukoneet näyttävät eri järjestyksessä tulokset eri ihmisille? Google pistää järjestyksen sen mukaan, mitä olet aikaisemmin hakenut ja minkä se kokee sinulle kaikkein relevanteimmaksi. Minulla SRL ei ollut ensimmäisellä hakusivulla lainkaan. Kannattaisi opiskella Googlen toiminnasta vähän lisää.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: aa 
Päivämäärä:   2.6.20 10:59:52

Jep eipä tule mullakaan ollenkaan mitään SRL listaa ensimmäiselle hakusivulle, mitä en ole 3 aktiivisen kenttäratsastusvuoden aikana nähnyt muutenkaan. Eikä kyllä ole mikään Simo tuttu tippaakaan vaikka olen kilpaillut 3 vuotta kenttää alue-kansallisella, mutta en ole Ypäjää lähemmäs etelä-suomea koskaan tullut joten en kyllä tietäisi minäkään keravan piireistä. Enkä googlailun perusteella löytänyt minäkään helpolla tietoa.

En muutenkaan ymmärrä tätä ikuista ulinaa siitä jos joku kysyy netissä asioita mitä voi googlesta kunnon etsimisellä löytää. Miksi tarvitsee avata ketju jos tiedätte jo heti että kaiken maailman informaation löytää googlesta ja haluatte tästä päästä ulisemaan. Ihan turhaa oman pahan olon purkua ilkeillä joka asiasta.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: ......... 
Päivämäärä:   2.6.20 11:08:27

Ja sieltä tuli heti lisää porukkaa osoittamaan todeksi kirjoittamani. Selittelyyn ja satuiluun kyllä löytyy energiaa, mutta kaikki muu on niin kovin vaikeaa ja mahdotonta ja ei millään pysty eikä osaa ja elääkin ihan eri todellisuudessa muiden kanssa.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: As 
Päivämäärä:   2.6.20 11:24:29

Lajin historiaan perehtymistä voi kyllä suositella kaikille harrastajille! Simo on sentään aikanaan MM-kisatkin käynyt kilparatsastaja, ja lajin eteen Suomessa valtavasti töitä tehnyt mies, että tuommoinen nokka pystyssä neverhöörd -meininki on yhtä moukkamaista kuin aloittajalle kettuilukin.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: bbbbbbbbb 
Päivämäärä:   2.6.20 11:33:41

"En muutenkaan ymmärrä tätä ikuista ulinaa siitä jos joku kysyy netissä asioita mitä voi googlesta kunnon etsimisellä löytää. Miksi tarvitsee avata ketju jos tiedätte jo heti että kaiken maailman informaation löytää googlesta ja haluatte tästä päästä ulisemaan. Ihan turhaa oman pahan olon purkua ilkeillä joka asiasta."

Haluaisitko sinä, että joku tulee esim. pihallesi pyörimään, koska hevostalli.netissä sanottiin, että se on ihan ok? Sen sijaan, että ko. henkilö soittaisi sinulle ja kysyisi, onko se ok ja millä ehdoilla. Aloittajaahan ei missään vaiheessa edes kiinnostanut, keneltä asiasta pitäisi kysyä vaan oli lähdössä Keravalle ht.nettiläisten mielipiteiden varassa toiselta puolelta Suomea.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   2.6.20 11:45:30

Jokainen tietenkin tuntee jonkun Simon Keravalta.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   2.6.20 12:06:31

Hyi hitto ootte kamalia!

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.20 12:28:00

Nyt sitten peli seis ihmiset. MISSÄ vaiheessa olen sanonut että olen lähdössä ht.netin kommenttien perusteella jonkun tontille ilman lukaa pyörimään? Nyt tää touhu menee aivan naurettavuuksiin. Totta hélvetissä mä olisin selvittänyt ennen sinne menoa minne maksetaan ja tehnyt ratavarauksen ja selivttänyt minne saa parkkeerata jne. Sitä vaan pääsi helpommalla liikkeelle kysymällä ht.netissä jotain, täältä sain heti oikean henkilön nimen selville mitä google ei kertonut.

Ja silti olen nyt laiska páska joka ei jaksa googlata, olen typerä kun en tiedä lajin historiaa ja tunne suurta Simoa ja nyt olen vielä moukkamainen toisen takapihalle laittomasti tunkeutuva törppö. Hitto, aloin juuri miettiin että kenttäratsastusmaailma taitaa sittenkin jäädä ilman uutta jäsentä. Siellä on pienet piirit ja jos valtaosa on noin oksettavaa sakkia kuin te mun kimppuun hyökänneet, niin kiitos ei. Ihan harrastusmielessä piti vähän nuorella kenttää pyörähdellä, mutta selvästikkään me ei olla tarpeeksi kelpoa sakkia kenttäratsastusporukkaan, estepiireihin me ollaan kyllä kelvattu. Taitaa olla niin suosittu ja hyvinvoiva laji suomessa että on varaa ikävällä käytöksellä häätää uudet harrastajat. miettikää pikkasen tota touhuanne. Mä sentään KYSYIN VAIN NEUVOJA, EN JUMALISTE YHTÄÄN MITÄÄN MUUTA.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: HCO 
Päivämäärä:   2.6.20 12:31:10

Googletin "maastoharjoitusradat" ei löytynyt mitään.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   2.6.20 12:37:06

Kirjoita Googleen maastoradat. SRL tulee minulle ihan ensimmäiseksi.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Hna 
Päivämäärä:   2.6.20 12:39:55

Varmaan olisit saanut erilaisia vastauksia, kun olisit vaan kysynyt, että keneltä kannattaa kysyä Keravan maastoradasta. Sen sijaan että kysyt, saako sinne mennä ja onko rata auki. Ensimmäiseen saa vastauksen ht.netistä, toiseen ei saa.

Täällä on niin paljon sellaisia kysymyksiä, että kun ei itse uskalleta / viitsitä soittaa ja selvittää, niin kysytään vastausta hevosnaisten tietotoimistolta. Ja suuri osa niistä taatusti luottaa siihen netissä arvottuun vastaukseen, sen sijaan että hankkisi oikeasti pätevän vastauksen.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.20 12:49:35

Jos itse olet idiootti, ei tarvitse olettaa että kaikki muutkin on. Jos mä kysyn onko rata auki kuinka pitkään ennen kisoja ja mitä säännöt sanovat valmentajan läsnäolosta, se ei suinkaan ole sama asia kuin se että kysyisin onko rata auki ja saanko mennä sinne maksamatta ja ilmoittamatta tulostani.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: jessi 
Päivämäärä:   2.6.20 12:50:14

kamalaa sakkia te kenttäratsastajat, ei voi kyllä muuta todeta tän ketjun perusteella :D

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: As 
Päivämäärä:   2.6.20 13:05:13

Rauha nyt aloittaja, kyllä tuolla ihan lajiharrastajiksi tunnustautuvat ihmiset olivat että miks joku Simo pitäis tietää, ja kommentillani viittasin luonnollisesti heihin.. :)

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: charlene 
Päivämäärä:   2.6.20 13:36:16

https://www.ratsastus.fi/lajit/kenttaratsastus/maastoharjoitteluradat/

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   2.6.20 13:41:06

Simo Vaatehuoneelta......eiku Keravalta TERVE !

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Googlaa 
Päivämäärä:   3.6.20 09:10:37

Simo Leppänen.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   3.6.20 10:16:58

Legenda jo eläessään, Simo!

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.20 10:36:33

No huhhuh ihmeellistä pätemistä ja portinvartioimista. Paha mieli tulee näitä lukiessa. Asennemuutos voisi tehdä monelle hyvää, mutta mahdottomalta vaikuttaa.

Aloittajalle, toivottavasti pääsette treenaamaan ja saatte kivoja onnistumisen hetkiä! :)

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: eioototta 
Päivämäärä:   3.6.20 10:57:17

Uskomatonta sakkia täällä.
Itse olen hevostellut 30 vuotta. Koulupuoli ja rataesteet on tuttuja, kenttä ei. Nyt vasta tyttären myötä haparoiden sitäkin puolta tutkiskelen.
Yritin itse etsiä toisaalta tietoa Keravan radasta, että onko kaikki esteet nurmella. Hevosella kun ei ole hokkeja. Puskaradio oli ainoa keino saada tietoa, ketään Simoa en tunne eikä nettisivuilla kerrota radasta tarkemmin. Sain tuntea itseni todella typeräksi, että edes kysyn tällaista. Vakavastiotettavan kenttäratsastajan hevosella on AINA hokit. No, me vasta olisimme kokeilemassa.
Valmentaja varmaankin olisi tiennyt, ehkä tuntenut Simonkin. Hänellä kuitenkin on paljon töitä ja valmennettavia joten ajattelin selvittää pohjatiedot valmiiksi itse. No, perseelleen meni tämäkin.

Joku Simo on itselleni täysin tuntematon enkä aio potea huonoa omaatuntoa siitä, että en ole tajunnut ensimmäiseksi lukea pitkää oppimäärää lajin historiasta Suomessa eri menestyjineen. En tiennyt, että lajia ei voi lähteä kokeilemaan, jos ei tiedä kuka on Simo.

Härkitään vielä vähän soppaa. Onko etelä-Suomessa maastorataa, jossa kaikki esteet ei olisi nurmella, eli myös hokittomalla voisi lähteä kokeilemaan?
Vai kysynkö Simolta?

Eikä hei se ole niin selvää, että kirjoitetaanko googleen maastoradat, maastoesteradat vai maastoesteharjoitusradat vai mikä hitto. Löysin mm. maastoradan ratakartan ja lähempi tarkastelu osoitti sen olevan JOUSIAMMUNNAN maastorata... tuliko jollekin yllätyksenä, että muitakin lajeja harjoitellaan maastoradoilla?

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: bbbbbbbbb 
Päivämäärä:   3.6.20 11:30:16

"Täällä on niin paljon sellaisia kysymyksiä, että kun ei itse uskalleta / viitsitä soittaa ja selvittää, niin kysytään vastausta hevosnaisten tietotoimistolta. Ja suuri osa niistä taatusti luottaa siihen netissä arvottuun vastaukseen, sen sijaan että hankkisi oikeasti pätevän vastauksen."

Niinpä. Mutta kun sitten pitäisi iiiik ottaa johonkin oikeaan ihmiseen yhteyttä. Hui kamala. Kivempaa vaan ilmestyä paikalle ja toivoa, ettei kukaan huomaa. Ja syyttää nettiä, jos joku huomaa.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Dee 
Päivämäärä:   3.6.20 12:22:37

Ainakin nämä Uudellamaalla:

Kekkapään maastorata Espoossa on (ainakin osittain) hiekkapohjalla, Facebookista löytyy sivut ja tiedot.

Pähkinätytön tila Espoon/Vantaan rajalla, on hiekkapohjainen maastoesterata.

Nämäkin löytyy tuolta SRL:n listalta yhteystietoineen, ihan hyvä kehitysehdotus kyllä olisi mainita tuosta pohja-asiasta siellä listalla. Hokittomuus rajoittaa lajin kokeilua ja kilpailemisen aloittamista monessa paikassa. Kenttäpuolella oletuksena kuitenkin on ehkä että lajiin tutustutaan aina osaavan valmentajan kautta ja häneltä saa sitten oppia näihin asioihin. Toisin sanoen, maastoesteitä ei mennä vain omin päin "testailemaan". Kokeneemmatkin lajin harrastajat hyppäävät maastoesteitä yleensä hyvin valmennuspainotteisesti.

Kenttäratsastuksen tapahtumat -ryhmä Facebookissa on aina ollut omaan silmään kannustava ja asiallinen paikka missä aloittelevatkin uskaltavat kysyä asioita. Sinne kannattaa liittyä.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   3.6.20 21:51:56

Nurmijärvellä Palomäen tallilla on myös mahdollista hypätä maastoesteitä hiekkapohjaisella radalla, pääasiassa n. 60-80 cm esteitä.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Eventing 
Päivämäärä:   3.6.20 22:14:15

En tiedä mikä kaikki tässä keskustelussa mielletään Etelä-Suomeksi, mutta ainakin sinänsä eteläosissa olevia hiekkapohjaisia maastoesteratoja on Ypäjällä ja Niinisalossa aiemmin mainittujen lisäksi. Ypäjällä osa esteistä on nurmella ja valmentajalta kannattaa kysyä etukäteen tarvitseeko siellä nurmihokkeja, mutta myös hiekka-alueilla on normaalitilanteessa runsaasti esteitä.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: kenttä 
Päivämäärä:   3.6.20 22:20:44

Onko kenttäratsastajat aina tällaisia nillittäjiä? Luulin, että meno rennompaa

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Dee 
Päivämäärä:   4.6.20 05:46:44

Kankaanpää (Niinisalo) nyt menee jo ihan virallisesti Länsi-Suomeen, mutta yleensä kysyjälle Etelä-Suomi on yhtä kuin Uusimaa :D

Etelä-Suomeen kyllä mahtuu myös Harju (vaikka moni idäksi jo mieltääkin) jossa raviradan alue hiekkapohjainen, mutta siellä taitaa ollakin rata kesän kiinni koronan vuoksi.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Troo 
Päivämäärä:   4.6.20 07:36:10

Hei ihmiset nyt!
Tämä on KESKUSTELUpalsta.
Tällaisen median luonteeseen kuuluu asioista kysyminen ja keskustelu, vinkkien kertominen, parhaiden käytäntöjen jakaminen, kokemusten vaihto ym.

Minusta aloittajalla oli ihan relevantti kysymys, ja on hyvä vähän kartoittaa taustatietoja ennen kuin soittaa itse paikan omistajalle tai haltijalle. Simon tuntien hän saattaa jopa arvostaa, ettei puhelu veny puolta tuntia vaan soittaja osaa itsekin etsiä tietoa.

Google ei kaikkea kerro ja äkkiseltään voi olla vaikea hakea oikeita avainsanapareja hakusanoiksi. Kaikki riippuu myös sivujen optimoinnista ja myös algoritmista - ei kai kukaan enää luule että hakutulos on aina ja kaikille sama?

Lopuksi - tervetuloa uudet harrastajat ja kokeilijat mukaan. Nuorelle hevoselle tekee todellakin hyvää päästä kokeilemaan maastoesteitä ja pellolle laukkaamista. Ainakin oman kokemukseni mukaan, rataesteillä vielä honkkelit ja tasapainottomat nuoret ovat saaneet todella paljon itseluottamusta ja varmuutta, kun ovat välissä hypänneet pieniä maastoesteitä ilman tiukkoja kaarroksia ja suhteutettuja välejä. Harrasteluokan tukit ovat oiva aloitus.

Ainoa vinkki aloittajalle - vaikka ratsuttaja olisi tuttu ja kokenut hyppääjä, harkitsisin vielä kokeneen kenttäratsastajan käyttöä ensimmäisillä kerroilla, jos ratsuttaja on puhtaasti rataestepuolelta (paitsi superlahjakkuudet Riikka Harjula ja Susanna Rautanen).

Kokenutta kenttäratsastajaa ei jännitä pienet Kiinteät esteet ja haudat ym. On maailman luonnollisin asia meille, ja tämä varmuus siirtyy myös nuoreen hevoseen.
Minua on käytetty usein kokemattomien hevosien maastoesteisiin tutustuttajana ennen kuin oma ratsastaja on aloittanut hyppäämisen. Tämä on tuottanut hyviä tuloksia vrt tilanteeseen jossa molempia jännittää.
Keravalla käyvistä valmentajista saa vinkkiä FB:n kenttäratsastuksen tapahtumat. Jos ette ole kaukaa, niin kannattaa vaikka käydä paikan päällä katsomassa jotkut treenit ja ryhmien välissä voi valmentajaa usein jututtaa.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Pöp 
Päivämäärä:   4.6.20 15:11:15

Onpa nykyaikana tympeää. Kun minä olin nuori, kenttäväki oli tunnettua siitä, että kaveria autetaan ja lajin pariin toivotetaan tervetulleeksi. Tosin nykyään kenttäväkikin on käyttäytynyt huonosti kisoissa, mikä ei ennen olisi tullut kuuloonkaan.

Keravan ratsastuskoulun toimitusjohtaja on Simo Leppänen, Simon yhteystiedot pitäisi löytyä ratsastuskoulun nettisivuilta.

Jos kenttäratsastus kiinnostaa, niin valmennuksista ja muustakin saa hyvin tietoa esim. Facebookin kenttäratsastuksen tapahtumat-ryhmästä. Keravalla on tarjolla valmennuksia ennen Avantia jos se kiinnostaa. Päivämääriä ja valmentajat löytyy tuolta ryhmästä.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.20 16:08:30

Kannattaa ensi kerralla pyytää kengittäjältä että poraa hokinreiät samalla kantoihin. Siellä ne ovat valmiiksi että saa hokit kiinni eikä tarvitse jännittää liukastumista. Kokenut kenttäratsu pysyy pystyssä liukkammallakin tarvittaessa mutta jos ei ole ennen epätasaisella mäkisellä pohjalla laukkaillut niin kokematon on usein aika kiikkerä ja ne hokit oikeasti auttaa tuoden pitoa.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 08:28:02

En tiedä mitä mätiäisiä ketjun alkuun on eksynyt, mutta onneks hyvääkin porukkaa liittynyt keskusteluun ettei vallan tahrata kenttäratsastuksen mainetta! Oikeesti kenttäporukoissa on tosi lämmin ja vastaanottavainen tunnelma, ne pahanilmanlinnut on sitten yleensä ne jotka normaali kisa- ja treenitilanteessa mörköilee yksinään jossain kyräilemässä eikä aiheuta suurta harmia kenellekkään, paitsi päästessään kommentoimaan anonyyminä inhottavuuksia. Aloittajan kysymykset oli täysin relevantteja ja hyväkin selvittää vähän pohjatietoa ennen Simolle soittamista. Älä harmistu tollasista inhottavista kommenteista, tervetuloa lajin pariin!

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 09:27:54

Ja kappas, mulla onkin sama nimimerkki kuin alottajalla, en ole aloittaja :D

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Massu 
Päivämäärä:   5.6.20 12:21:40

Aloittajalle ja hänen nuorelle hevoselleen tervetuloa upean lajin pariin! Hienoa, että haluat treenata nuorta hevostasi monipuolisesti. Tekisipä yhä useampi nuoren hevosen kanssa toimiva samalla tavalla.

  Re: Keravan Maastoesterata

Lähettäjä: Maastoilija 
Päivämäärä:   5.6.20 23:58:50

Samaa mieltä edellisten kanssa, tervetuloa lajin pariin! Nuorelle just hyvä että kokeilee vähän eri juttuja. :) Ratamaksu taitaa olla 30 ekeä, ja tutut joista tietää että osaavat, saa hypätä ilman valmentajaa. Mutta sitä pitää sitten kysyä Simolta.

P.s. vaikea kuvitella kansallista kisannutta kenttäratsastajaa joka ei tiedä kuka simo on, kun meillä pyörii kuitenkin joka kisassa samat max 5 toimihenkilöä. Eli olet varmaan ratsastanut hänen sunnittelemalla radalla. ;)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.