Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Tallinomistaja 
Päivämäärä:   19.11.19 09:51:39

Hei hevosen omistaja. Hoitosopimuksessa lukee,
että tallipaikkaan kuuluu puoli saavillista kylmää vettä tarhaan aamuisin. Se kuuluu perushintaan, ja sen järjestämisestä maksat. Tarhausaika 9-16.
Jos haluat;
1 lämmintä vettä tarhaan
2 kokonaisen saavin vettä, josta hevosesi juo kolmannen joka tapauksessa
3 kaksi kertaa päivässä lämmintä vettä saaviin

Niin se maksaa rahaa. Lämmin vesi maksaa, sen lämmittämiseen kuluu Valtavasti Sähköä talvessa, noin 70 e/talvi kymmenen hevosta, ja kun vien sen jeepillä tarhoihin, niin se maksaa myös. Lisätyö maksaa. 20 e tunti sis alv ja sos kulut jaettuna 10tarhaan. Tunti menee kun purkittelee 10 hevoselle. Joka Päivä.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 09:55:42

Haluan ja maksan. Tallivuokrassa. Tallinpitäjä on laskenut vuokran niin, että se sisältää hevosen hoidon kulut.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: eee 
Päivämäärä:   19.11.19 09:55:59

Yhy-yhy-yy. Itke jollekkin sun asiakkaalle, älä täällä. Sääliks käy sun asiakkaita, luojan kiitos hevoset omassa pihassa niin ei tarvitse olla noin kakaramaisen tallinomistajan vaikutuspiirissä.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: RKHT 
Päivämäärä:   19.11.19 10:00:17

Jos haluat mukavia asiakkaita ja hyvän talli-ilmapiirin, jousta ja palvele asiakkaitasi ;)

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   19.11.19 10:06:59

Laita hinta sellaiseksi, että voit hoitaa hevoset eläinsuojelulain mukaisesti.
Voisit myös laittaa saavia pienemmän ämpärin per hevonen tarhaan. Hevoset saavat juoda siten puhdasta, lämmintä vettä, kun laittaa pari kertaa päivässä lisää vettä.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   19.11.19 10:07:33

Jos tollanen soppari on sovittu, niin ei ole itkemistä muistuttaa asiakkaita, että lisäpalvelut maksavat. Listahinnasto vaan esille ja jokainen voi siitä katsoa mitä haluaa peruspaketin lisäksi.

Hullua olisi ''joustaa'' laskelmasi perusteella 600€ ilmaista työtä kuukaudessa jotta asiakkailla olisi ''hyvä mieli''. Kaikilla on hyvä mieli ilmaisista palveluksista, ei se ole kuitenkaan kenenkään velvollisuus niitä elinkeinon sijasta tarjota.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   19.11.19 10:09:49

Ja ei riko mitään eläinsuojelulakia se, että hevosilla on 17/24h juoksevaa vettä tarjolla ja uloskin vielä viedään vesi jonka se ehkä juo tai ei. Voitte kysellä keneltä tahansa virkamieheltä.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.11.19 10:11:45

Soppariin pitää laittaa erikseen hinnasto lisäpalveluille ja ne maksaa, ketkä käyttää. Esim. suojat tarhaan 40€/kk, lämmin vesi tarhaan loka-huhtikuu 100€/kk jne.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.19 10:13:56

Vaihtoi aloittaja nimimerkkiä esittääkseen että saa kannatusta XDXD

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Miitu 
Päivämäärä:   19.11.19 10:20:03

Hei tallinomistaja
Opettele asiakaspalvelua ja laadi sellainen hinnasto, ettei tarvitse iltaisin itkeä itseään uneen.

Minua ei kiinnosta, mitä kuluja sinulla on. Minua ei kiinnosta, mitä vesi maksaa. Minua kiinnostaa vain, mitä maksaa kuukaudessa hevosen pito tietyillä palveluilla. Maksan sen, mitä on sovittu ja sinä tuotat ne palvelut, mitkä on sovittu. Muita palveluja en halua tai ostan ne joltain toiselta. Helppoa, vai mitä. Voi olla, että uusi hinnasto on viimeinen niitti ja asiakkaat lähtevät, mutta se on vaan vapaan kilpailun laki.

Jos tallinpitäjä tekee ilmaista työtä tai ei osaa hinnoitella palvelujaan, en halua kuulla siitä. Tuskin sinäkään halutat kampaajalla tai hammaslääkärissä kuunnella, mikä on sähkön hinta tai mitä maksaa lattian vahaus. Maksat kampaajalle tai hammaslääkärille sen, mistä on sovittu ja that's it.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.11.19 10:20:31

-: Jos mua tarkoitat niin ei. Meillä on tarkka soppari lisähintoineen, mutta vedet kuuluu ulos myös talvella ja meillä on tarhausaika 6-21.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Muumi 
Päivämäärä:   19.11.19 10:22:59

Miksi ihmeessä viedä lämmintä vettä joka jäätyykin nopeammin.. voi mitä energian tuhlausta ja veden jos viedään paljonkin enemmän ku hepat juo..

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   19.11.19 10:23:53

Komppaan Miitu - nimimerkkiä

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   19.11.19 10:28:07

"Miksi ihmeessä viedä lämmintä vettä joka jäätyykin nopeammin.."
- Ne hevoset juo talvella yleensä paremmin vähän lämmintä kuin jääkylmää vettä.

Komppaan nimimerkki Miitua.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.11.19 10:42:06

Miitulle komppaus täältäkin!

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   19.11.19 10:45:38

ähettäjäRKHT 

Päivämäärä19.11.19 10:00:17
Jos haluat mukavia asiakkaita ja hyvän talli-ilmapiirin, jousta ja palvele asiakkaitasi ;)"

Jousta ja palvele, just just. Sen päivän kun näkisi että hevosomistaja joustaisi ja auttaisi joskus jossain. Kaikki palvelut ja mukavuudet saatava muutamalla satasella kuussa. Ja päälle vain kitistään. Kaikesta.
Tsemppiä aloittajalle ja hinnoittele vesipalvelu oikein.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Meeri 
Päivämäärä:   19.11.19 11:06:42

En kuuna päivänä veisi hevostani aloittajan tallille, jos aloittaja tallinpitäjänä ei ymmärrä edes sitä, että hevoset juovat mieluiten n. +15 asteista, ei jääkylmää, vettä myös talvella.
Toki aloittajana oleva tallinpitäjä säästää siinäkin, sillä hevosethan eivät talvella kylmää vettä juo niin paljon kuin hieman lämmintä, joten vesiastioita ei tarvitse esim. joka päivä täytellä...
Jos asiakaspalvelu ja hyvä hevosenpito on niin vaikeata, niin aina voi lopettaa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 11:15:07

Meillä ei ole lämminvesipalvelua eikä tule. Omistaja sa juottaa lämmintä niin paljon kuin haluaa.

Meillä ei myöskään ole eikä tule maneesia, kenttää ei lanata päivittäin eikä loimia vaihdeta useita kertoja päivistä tai lisärehuja syötetä kymmenestä purkista.

Useimmat omistajat haluavat lämpimän veden, mutteivät anna sitä itse käydessään. Lisärehuja saisi antaa vaikka sataa laatua, kun omistaja purkittaisi/pussittaisi ne valmiiksi, mutta sehän ei omistajille käy. Ja saa vaikka mennä lanaamaankin, minun puolestani kerta viikossa riittää normaaleilla keleillä. Ai niin, mutta eihän hevosenomistaja näihin maksutta ryhdy, vaan muiden pitäisi. En myöskään lisää viidettä päivittäistä ruokintakertaa, sillä en pysty sitoutumaan olemaan aina paikalla.

Pahoittelen kaikkien asiallisten omistajien puolesta, näitä vaatijoita kun vain joskus tulee enemmän kuin tarpeeksi. Koska tallin pitämisestä tuli näin vaativaa? Kymmenen vuotta sittenkin oli vielä paljon yksinkertaisempaa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 11:22:06

Jos haluat mukavia asiakkaita ja hyvän talli-ilmapiirin, jousta ja palvele asiakkaitasi ;)

Ei vit... Kuka näille haluaa talleja pitää..

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   19.11.19 11:22:55

Tämä on varmasti tosi tyhmä kysymys ja puolustuksekseni sanon sen, että mulla ei ole hevosta eikä ole koskaan ollutkaan.

Eikö tallivuokra kannattaisi hinnoitella kattamaan koko vuoden aikana olevat kulut keskimäärin? Siis miten tämän selittäisin... No kesällä monilla talleilla on paljon pienemmät kulut, etenkin, jos hevoset ovat laitumella. Tiedän, että laitumien kunnostaminen ym. maksaa, mutta varmasti kulut ovat keskimäärin paljon pienemmät kuin talvella. Silloin tallinpitäjälle jää varmasti enemmän ns. viivan alle ja se on ihan ok. Talvella taas kulut kasvavat, sähköä menee enemmän, tarvitaan tosiaan lämmintä vettä, hevoset ovat enemmän sisällä (menee enemmän kuiviketta) jne. Jos laskisi vaikka tammi- ja heinäkuun kulut per hevonen ja niiden perusteella muodostaisi jonkun keskiarvosumman, joka sitten olisi koko karsinavuokra ympäri vuoden. Ja tähän summaan siis kuuluisi myös se lämmin vesi tarhaan. Sitten ei tarvitsisi tallin pitäjienkään itkeä hooteenetissä kasvaneista kuluista.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.11.19 11:24:06

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka aloittajan muotoilu ei ehkä ollut paras mahdollinen niin tämä paikkahan on täynnä samanlaisia avautumisia ja mielestäni parempi täällä kuin asiakkaalle. Koska kuten Miitu sanoi, ei ketään ne kiinnosta. Mutta täällä joku voi tajuta, että jos sille omalle mussukalle tarttee vettä lämmittää, kannattaa samalla kysyä hintaa ja vastaanotto voi olla paljon parempi.

Mutta ht.netille tyypillisesti aloittaja on aina väärässä.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   19.11.19 11:35:01

Komppaan täysin Miitua!

Ja ne jotka odottavat, että omistaja juottaa hevosensa tallilla käydessään niin hei haloo: jos omistaja käy töissä ja maksaatäysihoidosta tallinpitäjälle niin eikö ole aika järjetöntä, että hevosenomistajien pitäisi käydä päivällä ja aamulla lisäilemässä lämmintä vettä hevosilleen !? Ei kai idea täysihoitotallilla ole, että hevosen hoito (kyllä, vesi kuuluu eläimen perushoitoon!!!) jääkin sitten kivasti talviaikaan hevosen omistajan vastuulle? Luojan kiitos hevoset on omassa pihassa ja saavat juotavaa asiallisesti 24/7, on myös lämmitetyt paljut ulkojuottoon.

Ei tulisi mieleenkään ottaa kenenkään hevosta hoitoon ja jättää sitä juottamatta jos omistaja ei ”viitsi”. Miten helkkarissa se hevosenomistaja ehtii omia töitään tehdä jos se juoksee hoitamassa vielä tallihommatkin kolme kertaa päivässä?

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   19.11.19 11:42:26

Tässähän ei ole kyse siitä että aloittaja ei haluaisi tarjota lämmintä vettä, vaan hevosen omistajat eivät ole valmiita maksamaan siitä.
Tuo tarhaus aika on niin lyhyt, että mpärillinen lämmintä vettä riittää koko tarhaus ajaksi. Jos vielä omistajat jaksaisivat tehdä/ostaa eristetyn astian, niin vesi pysyy haaleana kauan.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 12:03:31

Hevosenomistajilla on ihan sama, millä ajalla tallinpitäjä hevoset juottaa. Minullekin tallinpitäjän on aivan yhdentekevää, miten hevosenomistaja saa aikansa riittämään. Meillä palveluun ei kuulu juotti lämpimällä vedellä. Jos sellaisen palvelun haluaa ja tarvitsee, kannattaa viedä hevonen tallille, jolla sellaisen saa. Minulla on vain samat 24 h vuorokaudessa kuin hevosenomistajallakin.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Sh varsa 
Päivämäärä:   19.11.19 12:15:26

Onneksi omat pollet ovat omassa pihassa. Ja onneksi tajusin laittaa viimeisetkin vieraat pois jo kuukausia sitten... Ihan juuri siksi!!!

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   19.11.19 12:54:40

Tukka pystyssä näitä saa lukea. Itsellä pieni kotitalli, jossa joskus oli pari vierasta hevosta hyvinkin edulliseen hintaan. Käyn itse päivätyössä muualla, enkä tiennyt itkeäkö vai nauraa, kun yhden hevosen omistaja oli mieltä, että kun HÄNEN hevosensa sairasti ja tarvitsi eläinlääkäriä, MINUN olisi pitänyt ottaa palkaton tai lomapäivä. Aika nopeasti poistin vieraat hevoset tallista.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: voih 
Päivämäärä:   19.11.19 13:07:03

Ei tämä ole ensimmäinen kerta, kun näen ihan älytöntä hinnoittelua tallisoppareissa.

Muutamat kerrat tullut vastaan, että tyyliin kaikki maksaa erikseen ja pohjahintakin törkeän kallis siihen nähden, että kyseessä ei ole täysihoito...

Onneksi löytyy talleja josta saat täysihoidon eikä kaikki maksa erikseen...paitsi tietysti loimitusmaksun ymmärrän, että se on erikseen.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 13:31:59

Jos lisää palveluja halutaan, pitää vähentää hevosia ja nostaa jäljelle jäävien vuokria. Nykyisellä hevosmäärällä päivittäisiin lisätöihin ei ole aikaa. Sepä olisikin hienoa, kun voisi vain tehdä sovitut työt eikä koko ajan vaadittaisi lisää.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Kiiisseli 
Päivämäärä:   19.11.19 13:41:51

Kaikkien hevosen omistajien täytyisi mennä hetkeksi talli töihin täysihoitotallille, ennen kuin saa ostaa omaa hevosta.

Ihan vaan sen vuoksi että tietäisi (ja hahmottaisi) oikeasti mistä hinta koostuu ja kuinka paljon mihinkin menee aikaa ja kuinka rasittavia tehtävät on ja kuinka paljon hevosen omistajan mielestä ehkä pienetkin asiat vaikuttaa.

Mulla on hevosia, täysihoidossa.
Ja olen ollut töissä monenlaisilla talleilla. Useimmissa ei ole ollut talvella ulos juottoa. Toki tarhausaikaa on täytynyt rajoittaa silloin ja hevosia on juotettu ennen ulos vientiä ja sisälle tullessa.
Kovilla pakkasilla juomattomaksi heittäytyvät ovat silti herkkiä ähkyilemään, kyseessä harvoin se ettei hevosella ole sitä vettä tarjolla, vaan siitä kylmä vesi ei maistu edes tallissa. Lämpimällä ja mieluummin mehulla tai mashilla olisi juotettava. Ja tämä on kyllä kaikissa tapauksissa myös omistajan vastuulla. Itse juotan aina hevoseni ennen ja jälkeen urheilun tai sisälle tulemisen. Ei ole iso vaiva minusta. Mutta kannappa se iso sankko kymmenen kertaa tarhaan päivän aikana. Ja turvottele mashit.

Onko tullut mieleen ikinä että olisi talli työntekijän mielestä kiva jos loimissa olisi toimivat pikalukot hajonneiden solkiviritelmien sijaan.? Aamulla helpottaisi että naru olisi valmiina kiinni riimussa, eikä missä lie loimen välissä oven telineessä. Ja se riimukin mielellään siinä omassa naulassa. Keliin sopiva loimi tietenkin myös siinä ovessa valmiina siististi viikattuna.
Harjat ja kaviokoukut sun muut omissa paikoissaan, ei pitkin käytäviä ja pesupaikkoja. Kakat siivottuna pois käytävältä tai pesarista ennen kuin lähtee esim ratsastamaan eikä vasta sen jälkeen.
Pakkasilla laitetaan ovet kiinni perässä heti eikä vartin päästä ja valot sammutellaan myös.
Mun puolesta jokainen saa kyllä esim antaa omalleen heinää niin paljon kuin katsoo tarvetta olevan, mutta tallin puolesta annetaan vain ruoka-aikoina.

Yksi mikä myös rasittaa. Kuivatushuoneessa on tupaten täynnä jo viikko sitten kuivatettuja kamoja. Miksi niitä ei vaan voi raivata kun tulee seuraavan kerran tallille?? Minä en sieltä jouda kaikkien suojia ja takkeja ja fleecejä jouda palauttelemaan omille paikoilleen, se on omistajan tehtävä huolehtia omista varusteitaan. Ulkoloimia sieltä valitettavasti joutuu kaapimaan lähes joka kerta.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.19 13:43:40

Meillä sisältyy lämmin vesi kyllä vuokraan. Hevosilla vettä tarjolla 24/7 ympärivuoden. Talvella lämmintä ja kesällä ihan ulkohanasta kylmää.
Meillä hoidetaan hevosten loimitukset ja suojitukset yms yksilöinä. Jos joku haluaa suojat tarhaan niin ne laitetaan, jos jollekin täytyy vaihtaa loimi niin se vaihdetaan. Tää on ihan pelkkää asiakaspalvelua ja mukava tehdä yhteistyötä yksäreitten kanssa kun kaikilla on hyvät välit :)

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.19 13:44:04

Meillä parasta täyshoitotallilla on se, että hinta on tasan sama ja yksi, mikä sisältää kaiken. Sen verran lyhyt tarhausaika, ettei vesiä talvella roudata tarhaan, mutta hevoset juotetaan tallissa aamulla ennen ulosvientiä ja sisääntullessa mash-pellava-vedellä.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 13:44:10

Lähettäjä: k
Päivämäärä: 19.11.19 10:09:49

Ja ei riko mitään eläinsuojelulakia se, että hevosilla on 17/24h juoksevaa vettä tarjolla ja uloskin vielä viedään vesi jonka se ehkä juo tai ei. Voitte kysellä keneltä tahansa virkamieheltä.

Tällä hetkellä ei, mutta jos eläinsuojelulain luonnos ei merkittävästi viime kaudelta heikkene, uudessa eläinsuojelulaissa vaaditaan sula vesi hevosille 24/7 tarjolle.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Kiiisseli 
Päivämäärä:   19.11.19 13:46:06

Kaikkien hevosen omistajien täytyisi mennä hetkeksi talli töihin täysihoitotallille, ennen kuin saa ostaa omaa hevosta.

Ihan vaan sen vuoksi että tietäisi (ja hahmottaisi) oikeasti mistä hinta koostuu ja kuinka paljon mihinkin menee aikaa ja kuinka rasittavia tehtävät on ja kuinka paljon hevosen omistajan mielestä ehkä pienetkin asiat vaikuttaa.

Mulla on hevosia, täysihoidossa.
Ja olen ollut töissä monenlaisilla talleilla. Useimmissa ei ole ollut talvella ulos juottoa. Toki tarhausaikaa on täytynyt rajoittaa silloin ja hevosia on juotettu ennen ulos vientiä ja sisälle tullessa.
Kovilla pakkasilla juomattomaksi heittäytyvät ovat silti herkkiä ähkyilemään, kyseessä harvoin se ettei hevosella ole sitä vettä tarjolla, vaan siitä kylmä vesi ei maistu edes tallissa. Lämpimällä ja mieluummin mehulla tai mashilla olisi juotettava. Ja tämä on kyllä kaikissa tapauksissa myös omistajan vastuulla. Itse juotan aina hevoseni ennen ja jälkeen urheilun tai sisälle tulemisen. Ei ole iso vaiva minusta. Mutta kannappa se iso sankko kymmenen kertaa tarhaan päivän aikana. Ja turvottele mashit.

Onko tullut mieleen ikinä että olisi talli työntekijän mielestä kiva jos loimissa olisi toimivat pikalukot hajonneiden solkiviritelmien sijaan.? Aamulla helpottaisi että naru olisi valmiina kiinni riimussa, eikä missä lie loimen välissä oven telineessä. Ja se riimukin mielellään siinä omassa naulassa. Keliin sopiva loimi tietenkin myös siinä ovessa valmiina siististi viikattuna.
Harjat ja kaviokoukut sun muut omissa paikoissaan, ei pitkin käytäviä ja pesupaikkoja. Kakat siivottuna pois käytävältä tai pesarista ennen kuin lähtee esim ratsastamaan eikä vasta sen jälkeen.
Pakkasilla laitetaan ovet kiinni perässä heti eikä vartin päästä ja valot sammutellaan myös.
Mun puolesta jokainen saa kyllä esim antaa omalleen heinää niin paljon kuin katsoo tarvetta olevan, mutta tallin puolesta annetaan vain ruoka-aikoina.

Yksi mikä myös rasittaa. Kuivatushuoneessa on tupaten täynnä jo viikko sitten kuivatettuja kamoja. Miksi niitä ei vaan voi raivata kun tulee seuraavan kerran tallille?? Minä en sieltä jouda kaikkien suojia ja takkeja ja fleecejä jouda palauttelemaan omille paikoilleen, se on omistajan tehtävä huolehtia omista varusteitaan. Ulkoloimia sieltä valitettavasti joutuu kaapimaan lähes joka kerta.

Tulipa vuodatus. Mutta näin itse ajattelen että vaikka olen täysihoidolla asiakkaana niin hevonen on kuitenkin minun ja sen terveydestä vastuu on kuitenkin minulla. Tallityöntekijä ei ehdi vastaamaan kaikkien erityistarpeista normaalin työajan puitteissa.

Kuinka monet on hankkineet itse eristettyä juomakuppia hevoselleen kesäsaavin tilalle? Kas siinäpä ratkaisu talvijuottoon. Ei tarttee kuin kerran päivässä viedä pikkuämpärillinen vettä ja hepalla on koko päiväksi juotavaa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Dkiy 
Päivämäärä:   19.11.19 14:06:09

Meillä ei saa edes maksusta :) ei kylmää eikä lämmintä. talleja on mistä valita, jokainen valitsee sen jossa on se palvelu mitä haluaa. Meillä myös loimitus maksaa. Ihan siitä syystä että näin saa pidettyä vuokran edullisempana niille jotka eivät sitä tarvitse. Tämäkin monelle hurja ongelma, ja nimenomaan niille jotka haluaa loimitusta tietenkin. Silti meilläkin on, ihme ja kumma, tyytyväisiä asiakkaita.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 14:32:01

Näitä hommia, missä hevosenomistaja sanoo tallinpitäjille, että kai hoidat, kun eihän siihen mene kuin vartti. Vartti per hevonen. Jos hevosia on 20 ja kaikki haluavat jotakin, menee siihen jo viisi tuntia työaikaa. Vaikka eihän ne muut tarvitse, min hevonen vain...

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Lainrikkoja 
Päivämäärä:   19.11.19 16:21:18

Ei se voi tulla olemaan niin, että vettä pitäisi olla tarjolla 24/7. Miten kuljetat, kengität, ratsastat...?

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: pepperoni 
Päivämäärä:   19.11.19 16:53:48

Täällä kirjoitteli aikoinaan nimimerkki Aviatrix jenkeistä. Hän kertoi, että villihevoslauma heidän maittensa vieressä kävi kerran päivässä juomassa. Hevonen juo paljon kerralla ja pärjää sitten juomatta pitemmän aikaa. Jos on puolipäivätarhaus ja hevosilla automaattiset juomakupit, ne voivat juoda ennen tarhausta ja sen jälkeen. Monet hevoset eivät ensimmäiseksi sisään tullessa mene juomaan, joten niillä ei ole jano. Syövät ensin heinänsä tai osan ja juovat sitten.

Veden tarve on kiinni myös heinän laadusta. Kuivaheinää syövä tarvitsee enemmän vettä kuin säilörehua saava.

Mikä meteli nousisi, jos vaadittaisiin lapsillekin mahdollisuus juoda koko ajan? Onhan se aika törkeää pitää lasta nukkumassa jopa 10 tuntia ilman juotavaa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   19.11.19 17:23:21

Ei tarvitse mielestäni olla sulaa vettä jatkuvasti. Mutta kun sekin on tallinpitäjille ylivoimaista, että aamuheinien yhteydessä laittaa jokaiselle sangollisen lämmintä vettä ja sama päiväheinillä. Hevoset juo yleensä syömisen jälkeen/yhteydessä. Välissä hevosella harvemmin on jano ja silloin on turha vettä tarjota ja ihmetellä kun ei juo.

Mutta joo, asia ei onneksi koske minua kun hevoset on olleet aina kotona missä vesihuollon saa järjestää itse, tai sellaisilla talleilla, missä ymmärretään antaa vettä hevosille talvellakin ja periä se sitten vuokrassa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ylva 
Päivämäärä:   19.11.19 17:42:20

Ihmettelen tuota, että aina vedotaan, kuinka sen lämpimän veden kantaminen tarhoihin on niin raskasta. Siis ei kai kukaan niitä ämpäreillä tarhoihin kanna?! On kaikenlaisia välineitä, millä hommaa voi helpottaa. Meidän tallilla on maitokärry, johon mahtuu neljä kannellista tynnyriä. Ei ole iso homma niillä viedä, mutta en minäkään ämpäreillä rupeaisi kantamaan. Hangessa liukuu ahkio hyvin ja siihen menee 4-5 ämpäriä. Talvi tunnetusti tulee joka vuosi, miksei siihen voi varautua? Ei tarvitse sitten joka talvi valittaa tätä vesiasiaa...

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Tui 
Päivämäärä:   19.11.19 18:07:52

Tismalleen samaa mieltä, kuin ”Kiiisseli”

Omalle tallilleni en ota vuokralaisia ollenkaan.
Jos ottaisin, niin en ainakaan alle 1000€/kk :)

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.19 18:37:57

Jos hintaan kuuluu loimitus, saako kesäkautena alennusta jos hevosella ei ole loimea?

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ihanaa 
Päivämäärä:   19.11.19 18:54:53

Nyt ei ainuttakaan vierasta ole pihassa vaatimassa yhtään mitään- tosin minä kannoin sitä vettä- kylmää ja lämmintä...kiitosta en toki saanut. - eiku sehän kuuluikin, vaikka ei lukenutkaan sopimuksessa minun hommaksi. Putsasin myös tarhat vaikka oli asiakkaiden homma...mä niin nautin tästä vapaudesta.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Ässä 
Päivämäärä:   19.11.19 19:05:44

Ihanaa: sama homma. Tai no, kaverin heppa on omani seurana, teemme hommat suunnilleen puoliksi, ja pääsee reissuunkin välillä. Olipa mukava tänäänkin kantaa vesiä, kun sai tehdä "omilleen".

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.11.19 20:11:21

meidän tallilla on 40 hevosta. hieman menisi tallityöntekijöiltä aikaa kun jokaista ämpärillä juottelisi....

kesällä tarhoihin saa hanasta vettä, talvella ei.

itse kannan talvella vedet omille hevosilleni tarhaan ja juottelen vielä mash-pellava-vettä lisäksi. toinen vaihtoehto olisi lyhentää tarhausaikaa puolipäiväiseksi, mutta en halua siihen ryhtyä niin kauan kun on mahdollista käydä vesiä kantamassa.

täysihoitotalli, mutta en valita.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ••• 
Päivämäärä:   19.11.19 20:18:31

Voi Ylva-pieni, eiköhän tuo veden kantaminen laajasti ymmärrettynä sisällä ämpäreiden siirtämisen maitokärryyn ja kärrystä pois, kärryntyöntelyn ym. työvaiheet ja tyylit, jotka tarpeen ovat hevosten juottamiseksi? Ennen kuin on väylät aurattu/koluttu ym. voi ämpäriin kantaminen olla kevyttä puuhaa siihen kärryjen lykkimiseen verrattuna :)

Mulla hevonen täysihoidossa. Lämmintä vettä menee tarhaan erikseen pyytämättä kaksi kertaa päivässä eli aamu- ja päiväheinien aikaan.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Are 
Päivämäärä:   19.11.19 20:21:22

Meiltä löytyy (lämmitetty) vesi tarhoista vuoden ympäri, kuuluu tallivuokraan. Ei sitä vettä mene turhaan kun on lämmitetty juomakuppi, josta tulee vettä juuri sen verran kun hevonen juo eikä ylimenevä jäädy koska on lämmitetty. Nämä parannukset on tehty jo tarhoja suunnittellessa, että putket vedetään maahan jne.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ylva 
Päivämäärä:   19.11.19 20:57:09

"Voi Ylva-pieni, eiköhän tuo veden kantaminen laajasti ymmärrettynä sisällä ämpäreiden siirtämisen maitokärryyn ja kärrystä pois, kärryntyöntelyn ym. työvaiheet ja tyylit, jotka tarpeen ovat hevosten juottamiseksi? Ennen kuin on väylät aurattu/koluttu ym. voi ämpäriin kantaminen olla kevyttä puuhaa siihen kärryjen lykkimiseen verrattuna :)"

Toki, jos on niin vetelä, ettei saa edes ämpäreitä maitokärryyn nostettua ja sitä tarhoille työnnettyä niin ylivoimaista se juottaminen varmaan sitten on. Hyvin se on tähän mennessä kyllä hangessakin kulkenut, kun on riittävän isot renkaat. Mutta jotkut tekee ja jotkut valittaa, sellaista se on.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.11.19 21:10:55

Ainoa ongelma on se, että rahallakaan ei saa lisää tunteja päivään. Eli asiakas voisi itse palkata jonkun täyttämään sitä saavia, kun se muutaman kymppi kuussa ei millään riitä työntekijän palkkaamiseen, ja se yksi ihminen ei vaan yksinkertaisesti ehdi tehdä kaikkia älyttömyyksiä, mitä asiakkaat keksii...

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   19.11.19 21:25:05

Ylvat sun muut, vaikka "ei ole iso vaiva", niin 30 hevosen tallilla tuo vesileikki vaatii yhden työn tekijän lisää. Kustannus vesin minimipalkalla sivukuluineen n 2100e/kk. Eli 70e/hevonen.. Oletko valmis maksamaan sen tallivuokraan lisättynä alvilla eli 84e/kk?

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ylva 
Päivämäärä:   19.11.19 21:26:18

Ei kannata haalia niitä hevosia niin paljon, ettei niitä jaksa asiallisesti hoitaa. Vesi on kuitenkin ihan perustarve hevosillekin ja sitä nyt vaan on tarjottava.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.11.19 21:35:17

Ylva, sinunko hevosesi irtisanotaan? Ei vaan, yrittäjä on laskenut, minkä verran hevosia jaksaa milläkin tavalla hoitaa, ja jos ei ole luvannut vettä tarhoihin, niin se on sitten asiakkaan asia sitä järjestää jos sitä haluaa. Ottaen tietysti huomioon, että tallinpitäjä hyväksyy sen, että asiakas järjestää.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ylva 
Päivämäärä:   19.11.19 21:37:43

No onneksi oma hevoseni on tallilla, jonka pitäjä on mitoittanut hevosmäärän niin, että pystyy tarjoamaan kaikille asiallisen perushoidon, johon myös vesi kuuluu. Ei voi haalia tonttia täyteen hevosia ja sitten voivotella, että ei ole aikaa.

En ymmärrä, miksi tästä vesiasiasta väännetään joka talvi. Ehkä siksi, että edelleen löytyy ihmisiä, joiden mielestä hevosen ei ole välttämätöntä juoda koko päivänä edes heiniensyönnin yhteydessä. Syökööt lunta jne. Käsittämätöntä.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.11.19 21:43:06

Mä en ymmärrä, miksi niitä hevosia pitää seisottaa ulkona niin kauan, että ne tarvii vettä sinne. Onneksi hevosemme saavat olla halutessaan sisällä, ja nehän haluavat! Pakkoulkoilutus on eläinrääkkäystä ja pitäisi lailla kieltää.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Kikkki 
Päivämäärä:   19.11.19 21:48:10

Suosittelen laskemaan kaikki kulut tarkasti siinä kohtaa, kun täysihoitotallin pistää pystyyn. Tulee sitten huomattavasti vähemmän jälkipuheita, kun kaikille on selvää mitä maksetaan ja mistä maksetaan. Minun tallissa vesi (kesällä viileä, talvella lämmin) on jokaisen hevosen perusoikeus. Sitä saa niin paljon, kuin jaksaa juoda. Ainut ero on siinä, tarjoilenko minä sen sinne tarhaan, vaiko omistaja. Se maksaa kuukaudessa enemmän, jos minä kannan vedet, siivoan karsinan ja tarhan, sekä hoidan ruokinnan. Halvemmalla taas pääsee, jos omistaja tekee kaiken tai osan itse. Simple as that.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 22:12:06

Öööö maksukykyinen kitisevä pikkutallin asiakas on urbaanilegenda

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Muumi 
Päivämäärä:   19.11.19 22:30:05

Ja yli puolet on sitä mieltä et kylmä vesi = ei vettä Aloituksessa selvästi lukee että kuuluu kylmä vesi aamulla tarhoihin - siis hevoset saa kylmää vettä.
Joo juon paremmin lämmintä... No liikutuksen jälkeen tottakai omistaja antaa hevoselle sen lämpimän mash/pellava/ melassi etc veden mut turha kai sitä on tahoihin kantaa.
P.s munkin mukula juo paremmin kokista ku maitoa mut silti on tyytyminen maitoon/ veteen

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.19 22:44:37

Ja selvyyden vuoksi, on meilläkin vesi tarhassa jatkuvasti, mutta ei lämmin. Onnistuu, kun hevoset tarjoavat yhdessä. Eristetty saavi, mutta vesi pääsee jäätymään pakkasilla, joten aivan koko ajan ei ole vettä saatavilla. Jos hevoset tarhaisivat yksin, saisivat tyytyä vesitarjoiluun ruokinnan yhteydessä käytännön syistä.

Hevosten vähentäminen ja palveluiden lisääminen sopii minulle hyvin, jos korkeammat hinnat sopivat asiakkaille.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   19.11.19 22:49:10

Kyllä hevonen lajina olisi kuollut jo todella kauan sitten jos kylmä vesi ei kelpaisi.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Perfect 
Päivämäärä:   19.11.19 22:49:58

Sitten kannattaa lyhentää tarhausaikaa jos ei voi vettä tarjota, ihan perusasia kaikille eläimille.

Meillä talvisin hevosilla terassitarhat ja pääsevät sisälle juomaan. Plussan puolella sitten ihan normaalisti vedet tarhoissa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.19 00:36:04

Kuka kumma niille villihevosille sen lämpimän veden kantaa?

Itse annan talvella lunta ja joskus harvoin vettä. Aamulla annoin n. 10 cm vettä ämpärissä ja poni otti pari kulausta. Nyt kun kävin antaa yöheinät niin sama vesi lillu vielä ämpärissä. Se kun nyt vaan tykkää mussuttaa lunta heinän kans niin se saa mussuttaa lunta heinän kanssa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: älli 
Päivämäärä:   20.11.19 07:05:16

Kuka kumma niille villihevosille antaa kasan heinää eteen kerralla? Villihevoset jyrsivät heinänkorren sieltä, toisen täältä (jos nyt puhutaan Suomen kanssa samanlaisista olosuhteista). Ainakin meillä voi olla pakkasta, mutta ei lunta lainkaan.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   20.11.19 07:17:52

Niin samaa mieltä Ylvan kanssa. Ellei hevonen saa vettä, ruokaa ja kuivaa alustaa niin aivan se ja sama onko vaikka miten hienot muut puitteet. Ja ei vettä, ruokaa ja liikuntaa voi kertakaikkiaan antaa lisämaksusta täysihoitotallilla, ajatuskin on ihan päätön! Lisäruuat yms tietty erikseen mutta vesi, heinä/kaura ja ulkoilu sekä karsinan/tarhan siivous on ihan perushoitoa. Suojitukset ja loimitukset saa jokainen laskutella vaikka erikseen mutta eihän nyt perusasioista voida lähteä tinkimään jos todella myydään täysihoitoa. Ja hevosenomistajahan nimenomaan maksaa tallinomistajalle, että tämä hoitaa hänen hevoselleen nämä edellä mainitut tai mitä nyt sitten lisäksi siihen sovitaankin. Säälittävää jollei edes perusasioita pysty asiakkaidensa eläimille tarjoamaan. Silloin olisi todella parempi ruveta vaikka myymään autoja..

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: RKHT 
Päivämäärä:   20.11.19 09:34:19

Hipsulle tiedoksi, että olen välillä hoitanut hevoseni 80 % itse, vaikka olen maksanut täyttä hintaa. Auttanutkin kaikkea ylimääräistä tallitöissä. Vastineeksi olen saanut mäkätystä ja lisääntyvää välinpitämättömyyttä hevosten hoitoa kohtaa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.19 09:49:00

Valitkaa talli, jossa saatte haluamanne palvelut, ei tämä sen monimutkaisempaa ole. Jos sellaista ei löydy, miettikää, ovatko vaatimuksenne kohtuullisia. Ette saa hotellissakaan kaikua haluamianne palveluja edes lisähintaan, vaikka kuinka olisitte siellä tätäyshoidossa. Täysihoito tarkoittaa käytännössä asuntoa ja ruokaa, ei kaikkea mahdollista.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: JopasJotain 
Päivämäärä:   20.11.19 10:03:55

Jos oma hevoseni olisi vieraalla hoidossa ostaisin oman lämmitettävän vesipaljun, jonka täytöstä vastaisin itse. Jos hevonen tarhaisi muiden hevosten kanssa samassa tarhassa ( joka olisi toiveena) hankkisimme yhdessä suurenmman vesipaljun. 80l maksaa noin 800€ ja 40l 400€+ siihen kustantaa sähkötyöt ja tallinpitäjälle talvikautena lisäsähkökulut.
Vesipaljun voi täyttää vaikka 30 asteen pakkasella yötä vasten täyteen, eikä jäädy. En tosiaan jaksaisi tälläisen asian takia yöuniani menettää.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   20.11.19 10:35:50

Kertoo kyllä kaiken olennaisen keskustelijoista, jos verrataan käyttöhevosen ylläpitoa villihevosen hengissäselviytymiseen. Anna mun kaikki kestää.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: jaa-a 
Päivämäärä:   20.11.19 10:49:40

"Sitten kannattaa lyhentää tarhausaikaa jos ei voi vettä tarjota, ihan perusasia kaikille eläimille."

Karsinassa seistessään hevonen kuluttaa paljon enemmän kuiviketta. Olisi jännä nähdä laskelmat siitä, että onko rahallisesti edullisempaa viedä vettä tarhaan vai maksaa lisääntyneet kuivikekulut.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   20.11.19 10:56:05

Joo ja tiedätkö, kuka siitä vedestä on vastuussa, jos tallinpitäjä ei sellaista palvelua tarjoa. Se on HEVOSEN OMISTAJA. Sekä nykyisen että uuden eläinsuojelulain mukaan. T. Juristi

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 19.11.19 13:44:10

Lähettäjä: k
Päivämäärä: 19.11.19 10:09:49

Ja ei riko mitään eläinsuojelulakia se, että hevosilla on 17/24h juoksevaa vettä tarjolla ja uloskin vielä viedään vesi jonka se ehkä juo tai ei. Voitte kysellä keneltä tahansa virkamieheltä.

Tällä hetkellä ei, mutta jos eläinsuojelulain luonnos ei merkittävästi viime kaudelta heikkene, uudessa eläinsuojelulaissa vaaditaan sula vesi hevosille 24/7 tarjolle.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Joo joo 
Päivämäärä:   20.11.19 11:23:11

Omistaja on vastuussa, tietenkin!
Kerrankin voin hinnoitella veden viennin ulos kunnolla, enkä tosiaan hyviltä tai edes anna omistajien viedä vesiä.
Jihuu!!

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.19 13:19:32

Hirveä meteli, vaikka vain hyvin harva hevonen tarvitsee vapaasti lämmintä vettä tarhaan, jos asia on hevosenomistajan vastuulla... Muilta vaaditaan kyllä.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Älä 
Päivämäärä:   20.11.19 13:48:53

Toi aloittajan kertoma tarhausaika on niin lyhyt ettei sinne mitään lämpösiä vesiä kannata kantaa. Maahan menevät suurin osa kuitenkin. Juokoot sisällä.
Voi että kun tästäkin pihasta nää vieraat lähtee niin sitä vapautta odottaessa. Ei tartte kuunnella niitä ikuisia vaatimuksia.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Dkiy 
Päivämäärä:   20.11.19 14:04:56

Eläinsuojelulain vedisäädöksessä nyt ei ole hevosta kyllä ajateltu. Perustuu siihen kun turkistarhoissa ei ole talvella vettä lainkaan. Ja tietenkin tädit kuvittelee että heidän 8h ilman vettä olevat hevoset ovat lakimuutoksen takana.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: määki 
Päivämäärä:   20.11.19 14:57:49

Aloittajalla asiallinen kannanotto. Kukaan ei ole velvollinen tekemään ilmaista työtä toisen harrastukseen hyväksi.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   20.11.19 15:16:21

Onni, että hevoseni on täyshoitotallilla, jossa tallinpitäjällä on maalaisjärki tallella.

Talvella hevoset saavat tarhaan haaleat vedet kahdesti päivässä ja tämä kuuluu tallivuokraan. Tallinpitäjä on ratkaissut vedenkuljetuksen mönkijän kärrissä olevan kuutiovesisaavin avulla. Hän näppärästi täyttää kuution haalealla vedellä sillä aikaa kun aamulla laittaa hevoset tarhaan ja sitten kuskaa mönkijällä vedet hevosille.

Luojalle kiitos maailmassa on vielä täysjärkisiä tallinpitäjiäkin!

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.11.19 17:21:30

Raviurheilukin loppuu tuon säädöksen myötä, en nää että ravurit ravaisivat vesiämpäri kaulassa roikkuen. Kaikki hevosten käyttö loppuu, kun niiden täytyy seisoa veden ääressä 24/7....

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   20.11.19 17:46:01

"kuluu Valtavasti Sähköä talvessa, noin 70 e/talvi kymmenen hevosta"

Mistä lähtien Valtavasti on ollut 7 euroa per hevonen per TALVI? :D

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   20.11.19 18:01:38

Ei kyllä mikään ole niin tietämätön, itsekeskeinen, tyhmä ja oksettava kuin hevosen omistaja. Onneksi ei tarvi sellaisia kiittämättömiä utopistisia idiootteja enää palvella orjapalkalla :))

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Joo joo 
Päivämäärä:   20.11.19 18:28:25

"Mie", aivan soopaa juttelet, noin tyhmää tallinpitäjää ei ole olemassa. Tai ehkä virtuaalitallilla.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   20.11.19 18:57:31

"LähettäjäJoo joo

Päivämäärä20.11.19 18:28:25

"Mie", aivan soopaa juttelet, noin tyhmää tallinpitäjää ei ole olemassa. Tai ehkä virtuaalitallilla. "
- Meidän tallilla sama systeemi. Vesisäiliö täytetään ja kulkee mönkkärin perässä. Talvella lämmin vesi kaikille aamulla ulos saaviin ja sillä mennään.

Joo, ei ole virtuaalitalli tai mielikuvitusta. Meillä ei ole maneesia, puhumattakaan jostain käväreistä tai solariumeista, mutta hyvä perushoito menee minulla sen maneesinkin edelle.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   20.11.19 20:08:31

Lähettäjä: Joo joo, miksi mielestäsi tallinpitäjä on tyhmä jos huolehtii asiakkaidensa hevosista kuin omistaan?

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.11.19 20:24:07

"Talvella hevoset saavat tarhaan haaleat vedet kahdesti päivässä ja tämä kuuluu tallivuokraan. Tallinpitäjä on ratkaissut vedenkuljetuksen mönkijän kärrissä olevan kuutiovesisaavin avulla. Hän näppärästi täyttää kuution haalealla vedellä sillä aikaa kun aamulla laittaa hevoset tarhaan ja sitten kuskaa mönkijällä vedet hevosille."

Meillä sama.

En tajua, miksi tämä muka olisi jotain utopiaa.

Talviaikaan hevosia sisään hakiessa tarhan saavi kipataan nurin, ettei illan ja yön aikana jäädy.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Bombelo 
Päivämäärä:   20.11.19 20:58:54

Koskaan en ole nähnyt mainintaa että vesi olisi kylmää, vaan puhutaan vain vedestä. Tosin meillä ei ole sitäkään mainittu sopparissa koska se on itsestäänselvyys että henkilökunta katsoo että hevosilla on mahdollisuus juoda ja talvella se tarkoittaa juuri sitä että on lämmitetyt kupit.

Kannattaa vaihtaa alaa jos ei eläimistä halua huolehtia.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: ••• 
Päivämäärä:   20.11.19 21:49:25

Eiköhän aloittajan pointti ollut, että maksulla x hän pystyy ”kannattavasti” viemään veden tarhaan kerran päivässä, ja se hevosille yleensä riittää (ei lopu vesi saavista kesken). Muukin onnistuu lisämaksusta.

Ja toisella tallilla täysihoidon hintaan y sisältyy vaikkapa se kaksi täyttöä päivässä - näin meilläkin.

Asiakas valitkoon siis itselleen ja hevoselleen sopivan tallin ja palvelun, kunhan maksaa niistä sovitusti.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.19 00:45:43

No jos ei ole lunta niin sitten vettä mutta sekin riippuu vuoden ajoista. Jos hevonen seisoo 6 tuntia tarhassa liikahtamatta niin ei sillä juuri jano ole. Mutta niin kauan kuin on plussan puolella on mun hevosella aina vettä. Näillä keleillä sekä vettä että lunta ja pakkasella lunta ja sisältä vien litran verran talliin mennessä että jos haluais vaikka juoda. Tänään kostutti vain kieltään ja se oli siinä.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   21.11.19 06:33:50

Kannattaa luopua hevosesta, jos ei ole varaa maksaa tallinpitäjälle niistä palveluista, joiden ansiosta hevosen hyvinvointi on taattu. Jos ei ole varaa maksaa esim. talvivesistä, vaan täytyy tinkiä sen maksamisesta, pistä hevonen monttuun tai myy jollekin, jolla on enemmän rahaa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   21.11.19 10:23:54

Tai hommata kristallipallo että tunnistaa valehtelijat. Sopparissa meilläkin lukenut kokopäivätarhauksen kanssa vesi ympäri vuoden tarhaan. Eipä toteutunut. Lämmitettyä kuppia ei saanut kytkeä edes maksusta ja moni muukaan sovittu ei toteutunut. Raha kyllä kelpasi.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: hohoi 
Päivämäärä:   21.11.19 10:25:54

Ihmiset (= hevosenomistajat) on valmiita maksamaan monta kymppiä kuussa ylimääräistä siitä, että tallilla on jotain ihan turhaa, kuten käväri tai solarium, mutta lämpimästä vedestä tarhassa ei haluta maksaa.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   21.11.19 10:29:03

"Kannattaa luopua hevosesta, jos ei ole varaa maksaa tallinpitäjälle niistä palveluista, joiden ansiosta hevosen hyvinvointi on taattu. Jos ei ole varaa maksaa esim. talvivesistä, vaan täytyy tinkiä sen maksamisesta, pistä hevonen monttuun tai myy jollekin, jolla on enemmän rahaa."
- Ongelma on se, että sitä ei monessa paikassa saa rahallakaan. Kuten tässäkin monet kertoneet, vie "liikaa aikaa".

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   21.11.19 11:59:02

Miksi siitä vedestä pitäisi maksaa, sehän kuuluu karsinavuokraan ja hevosen perushoitoon!

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.11.19 12:02:09

Joo: eihän veden kantaminen (tai välttämättä koko vesi) kuulu mihinkään karsinavuokraan. Ja täysihoidossakin on hyvin erilaisia sopimuksia.

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.11.19 12:02:44

Mutta tottakai hevosten tulee saada vettä!

  Re: Haluatko lämmintä vettä tarhaan? Maksa siitä!

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   21.11.19 13:48:50

Ei juoteta talvella ulos. Tarhaavat 6 h ja ovat elossa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.