Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   7.11.19 16:21:07

Mihin on kadonnut kaikki kouluhevoset Suomesta, hyvin vähän myynnissä tällä hetkellä koulusukuisia hevosia.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.11.19 16:26:24

Minkä ikäistä etsit?
Kannattaa ottaa kasvattajiin yhteyttä kunnon budjetilla.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: pien-kasvattaja 
Päivämäärä:   7.11.19 18:09:25

..ei kannata myydä Suomeen hyviä :)

Ulkomaille markkinoidaan ja myydään, valitettavasti..

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   7.11.19 18:27:56

Etsin lähinnä harrastekäyttöön/pieneen kisailuun aluetasolle, ja jos taito karttuu molemmilla tarpeeksi niin nälkä saattaa viedä syödessä, joten hevosessa oltava laatua. Ei kuitenkaan mihinkään GP-tasolle. Nuorikin käy. Ei kai tämän tasoisia ulkomaille myydä....

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   7.11.19 18:59:32

"joten hevosessa oltava laatua"

Ja maksaa se saa...?

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.19 19:24:25

Carruksella näyttää olevan useampikin kiva ratsastusikään tuleva. Mene sinne? Itse oon laatuarvostelusta asti kuolannut hevosta Lindy Hop de Quadrille. Ostaisin heti jos olisin hevosta vaille :)

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   7.11.19 21:09:39

Budjetti?

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   7.11.19 22:03:59

Onhan niitä aluetason kouluhevosia joka toinen markkinoiden myyntihevonen. Mutta eipä taida sen tason hevonen aloittajalle riittää. Vai onko hintaa liikaa? Nosta budjettia ;)

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   7.11.19 22:17:23

Laitatko vaikka sähköpostin esille, mulla olisi tiedossa tuollainen.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   7.11.19 22:33:50

Katsele myös estesukuisia, ei se suku välttämättä kaikkea ratkaise. Jos osaat vähän rakennetta ja liikkeitä katsoa, se voi olla paljon sukuja tärkeämpää.

  Re: Kouluhevosten myynti

LähettäjäRatsastelija 
Päivämäärä:   8.11.19 06:53:46

Budjetti on max kymppi joten sen verran pitää olla laatua. Jotta viittii joka päivä Tallille mennä. Ettei tule viikon päästä sellainen olo, että ei kiinnosta enää. Joten olisiko oikea termi "laadukkaaseen harrastamiseen". Toki se kilpailemienkin kiinnostaa, mutta enää ei kiinnosta joka kissan ristiäisiin lähtö.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   8.11.19 07:58:47

Kymppi on pieni summa jos haluaa samaan lauseeseen sisältää laadukkaan. Jostain täytyy tinkiä, laadusta, terveydestä tai sit laittaa taaloja lisää.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.11.19 08:15:42

Kamalan laadukasta ei tosiaan saa alle kympillä. Ne on ihan niitä perus hevosia. En tarkoita nyt niitä, joiden kapasiteetti on max heB ja 80cm, mutta mitään vaativalla tasolla pärjäävää, jonka liikkeet ja kokoamiskyky riittää sinne ja pidemmälle, tuskin saat. Mutta varmasti jonkun perus heA ja re 100-110cm. Tai sitten vanhemman opetusmestariruunan.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Kristalli 
Päivämäärä:   8.11.19 08:20:33

Minulla olisi, mutta tulee myyntiin vasta kevään puolella.

Kyseessä 5v FWB-ori. Hyvin perusratsastettu. Näyttävä liikkuja, huolimatta siitä että on estesukuinen. Irtohyppää hyvin ja hienolla tekniikalla, mutta näkisin tämän ehdottomasti enemmän koulu/allround hevosena. Tehty rauhassa ammattilaisten toimesta. Säkää 165cm, eli ei valtava, mutta ihan hevosen kokoinen.

Oikeaan kotiin voi kympillä lähteä.

Turussa sijaitsee. Pistän sulle s-postia, jos kiinnostaa?

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   8.11.19 08:55:08

Ensisijaisesti haussa koulusukuinen, estesukuisia ollut kaikki aikaisemmat. Näillä näkymin hevonen haussa tasolle HeA, plussaa jos hevosessa kapasiteettia pidemmälle. Eli ei mitään GP hevosta tässä haeta, mutta sen verran sitä laatua että se näyttääkin joltain.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   8.11.19 09:53:07

Tolla budjetilla ei kannata todellakaan sukuja kytätä, vaan ennemmin just rakennetta, perusliikettä ja ratsastettavuutta. Kotimaisilta kasvattajilta ei tuohon hintaan muutenkaan lähde kuin vikaisia (eikä pidäkään lähteä).

Miksi olet niin kiinni siinä koulusuvussa? Mikä vika oli niissä edellisissä estesukuisissa?

Ihan vaan omasta kokemuksesta osaan sanoa, että etenkin jos puhutaan näistä ns. laadukkaista harrastehepoista tyyliin alle pikkukierrostason, suurempi merkitys on sillä, miten hevosta on ratsastettu ja treenattu kuin sillä, mitä nimiä sieltä sukutaulusta löytyy.

Esim. mun tamma on enemmän estesukuinen, mutta ei siitä kukaan sukutaulua vilkaisematta sitä huomaa, kun on alusta asti tehty kouluratsuksi.

Ja eikös just 7-vuotiscupin voittanut ihan estehevoseksi jalostettu yksilö?

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   8.11.19 11:07:58

Sen takia mieluummin koulusukuinen, koska olen vaihtamassa lajia pakotetuista syistä. On näillä estehevosillanikin koulukisoja käyty ja pärjättykkin vaikka enemmän esteitä kisattiin, omaan silmää miellyttää vaan nyt tällä hetkellä enemmän nämä koulusukuiset jotka liikkuvatkin kuin kouluhevoset.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   8.11.19 12:15:18

Aloittaja haluaa siis ns. ”hyväsukuisen” hevosen jota voi esitellä hyvällä omatunnolla tallilla muille ”oikeana” kouluhevosena ja joka myös liikkuu hyvin, jota ei tarvitse ns. hävetä. Ja pitäisi sopia harrastekäyttöön, harrastelijaratsastajalle. Varmaan tietenkin myös pitäisi olla terve ja hyvä käytöksinen jne. Mutta silti hintaa max. kymppi... no jostain joutuu tinkimään. Siitä suvusta minä tinkisin ensimmäisenä jos pitäisi valita.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.11.19 12:24:38

Ei se hevonen siitä miksikään muutu sillä perusteella mitä sukutaulussa on. Onhan sitä nähty kaiken maailman Masterin ja Don Schufron jälkeläisiä jotka ovat He B/A peruspuksuttimia. Varsinkin ruunalla suvulla et tee mitään, tamma eri asia.

Omalla hevosellani on enemmänkin allround/estesuku mutta silti kilpaili aikanaan Interiä hyvillä tuloksilla ja liikkuu todella hyvin.

Vastaus kysymykseen - suosittelen tsekkaamaan Saksan markkinat. Kuljetuskustannukset tulee joo päälle mutta siellä valikoima on paljon laajempi ja hinnat halvempia. Perusliikkujaa ei arvosteta ihan niin hintavaksi kuin Suomessa jossa kaikkien hevosten lähtöhinta on vähintään 8 tonnia.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.19 12:30:10

Master on vähän out of season.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   8.11.19 13:02:57

Olipas ilkeä kommentti-Milli-. En ole aiempiakaan hevosiani hävennyt ja harrastekäytöllä tarkoitan sitä, että enää en kilpaile niin aktiivisesti kuin aiemmin. Olen omistanut useita hevosia. En ole mikään aloittelija, etsin omaan silmään kivaa ja kivaliikkiestä kouluhevosta, en missään nimessä GP-tason liitokaviota. Suvusta voin todellakin tinkiä, tähän mennessä löydetyt estesukuiset hevoset vaan ovat oikeasti juuri niitä estehevosen näköisiä joita minulla on ollut jo useita aiemmin. Nyt kun olen vaihtamassa kokonaan kouluratsastuksen pariin, ajattelin siis hankkia kouluhevosen/sukuisen. Olen vasta kuopannut pitkäaikaisen estesukuisen kisakumppanini, jos näin ei olisi käynyt niin jatkaisimme edelleen kouluratsastuksen parissa ja olisin ollut ihan tyytyväinen siihen. Ja tämäkin tuli muuten ulkomailta aikoinaan minulle. Mutta koska veri vetää takaisin satulaan, niin ajattelin että koulusukuinen hevonen olisi nyt hankinta listalla. Ja mieluummin niin, että hevonen olisi jo Suomessa. Sanottakoon vielä kerran, että haluan sitä laatua kuitenkin sen verran että hevosen kanssa jaksaa touhuta. Jos peruspuksutin on HeB-HeA tasoinen niin ok, sitten haen sellaista peruspuksutinta.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.19 13:06:41

Käy katsomassa kilpailuja ja jos omaa silmää miellyttävä hevonen tulee vastaan niin voihan sen ostamista tiedustella ratsastajalta. Nuorista hevosista saattaa useampikin olla kaupan?

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Myynnissä 
Päivämäärä:   8.11.19 13:09:56

Laadukas ja pikkuvikainen vai laaduttomampi ja terve?

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjähs 
Päivämäärä:   8.11.19 13:11:21

Kristalli, orisi kiinnostaa, saa laittaa viestiä :)

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   8.11.19 13:18:07

Ok, eli jos suku on tärkein, sitten varaudu maksamaan Suomessa enemmän kuin kymppi tai mene ulkomaiden tarjontaa katsomaan.

Fakta on kuitenkin se, että ei se hevonen tiedä, mitä sen vanhemmat ovat tehneet, vaan koulutuksella on suuri osa siinä, millainen hevosesta tulee. Kunhan nuori heppa liikkuu korrektisti, sen liikkeitä saa kyllä treenattua.

Vaikka ostaisit minkälaisen liitokavion, ei siitä ole paljon iloa, jos et osaa ratsastaa sitä liikettä ulos tai pidettyä treeniä yllä. Nähty sata kertaa, kuinka ne liikkeet katoaa. Esim. aikoinaan Stellan alla ollut Chopin, jota välillä näkee kisoissa. Tai puhtaasta käynnistä tehdään passia.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   8.11.19 13:40:10

Suku ei periaatteessa ole tärkein, mutta jos ajatellaan näin että estehevoset on jalostettu hyppäämään niin kouluhevonen on jalostettu askellaji hevoseksi.
Tällä kertaa ajattelin katsastaa ensin Suomessa olevat, mutta ehkä täytyy siirtyä ulkomaan tarjontaa katselemaan.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   8.11.19 14:47:26

Ehkä sitten kun olet katsastanut ne Suomessa olevat, voit muuttaa asennettasi vähän avoimempaan suuntaan varsinkin budjetin suhteen :)
Ihmiset jotka kommentoivat, todennäköisesti ihan oikeasti haluavat antaa vinkkejä, ja kriteerisi ja budjettisi eivät tosiaan oikein kohtaa. Mutta etsi niin huomaat!

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: en omalla 
Päivämäärä:   8.11.19 15:15:42

Minulla olisi kaunis koulusukuinen hyvin liikkuva 7v tamma jonka myyn edullisesti jos itse on valmis leikkauttamaan irtopalan.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   8.11.19 15:27:22

Kymppitonnilla ei kovin huikaisevaa laatua saa, haki mistä tahansa.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   8.11.19 15:28:21

jes->kyllä kai kympillä pitäisi aluetason hevonen saada.....
en omalla->laita säpo,osoite ylempänä viestissä

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   8.11.19 16:23:50

On nämä hintajutut jänniä, minulle juuri tarjottiin 3-vuotiaasta 25.000€ enkä suostunut sillä vielä myymään. Miten ihmeessä voi saada laadukkaan hevosen 10.000€:lla??

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: outo 
Päivämäärä:   8.11.19 17:45:23

Älkäähän nyt lynkatko.Kyllä tuolla hinnalla varmasti aloittaja jo ihan laadukkaan hevosen saa.Koulutus se on mikä maksaa ja jos hän itse pystyy kouluttamaan niin varmasti löytyy hevonen jolla on kapasiteettiä pidemmällekkin.
Pyynnit ovat ihan eri asia kuin toteutuneet hinnat.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.11.19 21:26:38

No ei saa 10 000 eurolla. Taivaan tosi!

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsu 
Päivämäärä:   9.11.19 11:21:58

Miten määrittelee laadukkaan? Mulle sanonut nimivalmentaja että hevoseni on laadukas, riittää kuulemma kans. Va B-VaA. Tällä hetkellä vasta heA. Omasta mielestäni ei liiku mitenkään tajunnanräjäyttävän upeasti, mutta sillä kuulemma 3 hyvää askellajia. Varmaan max 10 000 tästä kehtaisi pyytää nyt, eri sitten jos päästään sinne kansallisiin..

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Myyrä 
Päivämäärä:   9.11.19 11:45:52

Siis että aluetason hevosta ei saa kymppitonnilla? Voi ht.net. Helppo A on puoliveriselle aivan peruskoulutustaso, siihen pystyy melkein pv kuin ov jos se on kelvollisesti ratsastettu. VaB ei myöskään vielä vaadi tajutonta laatua, jos haluaa vain startata ok tuloksin, eikä välttämättä voittaa.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   9.11.19 11:59:47

Löytyy varmasti, mutta aloittaja haluaa laadukkaan ja suvukkaan kouluratsun, sellaista voi olla varmasti vaikea kymppitonnilla löytää.

Tosin vähän vaikuttaa siltä, että aloittaja ei muutenkaan ole hevosista kovin kartalla, joten varmasti on vaikeaa löytää sitä mitä haluaa, yleensä sitä ei nimittäin ainakaan ihan sellaisena saa ostettua.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   9.11.19 13:20:15

Se on juurikin se, miten se laatu määritellään.....en ole ostamassa GP hevosta, en pikkukierrokselle hevosta, vaan itselleni aluetasolle HeA hevosta joten hevosen on sovelluttava siihen. Korjataan myöskin tätä sukuasiaa siten, että en vaadi hevoselta molemmilta puolilta äärimmäistä huippu koulusukua, riittää vähempikin. Kiitos teille jotka ymmärsivät tämän.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   9.11.19 13:35:11

HeB-HeA-tasoisia on markkinapalstan ensimmäiselläkin sivulla monta. Mikäs vika niissä on?

Ne huippusukuiset yleensä halutaan sinne GP-tasolle. Ei niitä myydä aloittelijalle siksi, että hän haluaa harrastaa niillä vain HeA-tasolla. Jos joku huippusukuinen on halpa, niin yleesä se on sitten jotenkin viallinen.

Ei sinulle myydä hienoa Mersuakaan edullisemmin siksi, että sanot ajelevasi vain pikkutietä kaupan ja kodin välillä.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Elsie 
Päivämäärä:   9.11.19 14:51:44

Älä masennu kommenteista. Jos sulla on vähän kokemusta ja hevossilmää, löydät kyllä 10 t itsellesi kelpo hevosen. Ht netistä se tosin ei löydy

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ak-Bozat 
Päivämäärä:   12.11.19 06:55:55

Verdenissä oli juuri viikonloppuna huutokauppa. Hinnat näkyy muutaman päivän ajan.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.11.19 07:09:21

Kyllä 10 000 on ihan perushinta laadukkaalle, mutta kouluttamattomalle. Koulutettua /valmista ei enää saa.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   12.11.19 11:07:02

Olen ostamassa (nuorta) kouluhevosta itselleni ja katson lähinnä estesukuisia siksi että tällä budjetilla saa kivemman estesukuisen. Lisäksi minulle tärkeää on hyvä laukka ja käynti, ravia on helpoin kehittää. Suomessa on tarjontaa aika vähän joten olen lähdössä Saksaan tai Ruotsiin.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.11.19 11:13:22

Mulla nuori osittain estesukuinen mutta ei se kyllä sen hintaan silti vaikuta mitenkään alentavasti, miksi pitäisi.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Hiippa 
Päivämäärä:   12.11.19 11:47:53

Vaikealta tuntuu tosiaan löytää kouluhevosta. Meillä on etsinnässä äiti-tytär hevonen opetusmestariksi. HelppoA-taso riittää varsin hyvin. Pieniä esteitä pitäis i hypätä ja luonne olla kohdillaan. Meidän budjetti on 25t e, mutta ei silläkään meinaa järkevää, tervettä perusheppaa löytyä. Fb:ssa myyntikin on mennyt hankalaksi.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   12.11.19 12:57:32

Sama täällä, ei löydy, ei sitten millään Suomesta. Jos on vähääkään osaavampi ja sporttinen, niin luonne ei natsaa tai pitäisi tyytyä neljän seinän sisällä pyörimään.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   12.11.19 13:56:30

Hiippa: Minkä ikäistä etsit? Jos opetusmestaria (ei ehkä siis enää korkeampaan tarvitse päästä) HeA-tasolle ja pikkuesteille, niin kyllähän niitäkin löytyy. Opetusmestarilla tuskin 15v on vielä ikä eikä mikään. Tosin harva niistä on 100% terve, mutta moni suorittaa vikojensa kanssa täysiään.

Tiedän osaavan kouluhevosen myynnissä. Ikää vähän enemmän, mutta terve on (ei ole nyt vuoteen kuvattu muttei oireillutkaan). Selväpäinen, voi hypätä pieniä ja maastoilee myös nätisti. Ei mene kaupaksi ei.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Mmii 
Päivämäärä:   12.11.19 14:09:51

Mun hevonen on Verdenistä. Ostettu 3 vuotiaana Suomeen kympillä. Ostin sen itselleni viime talvena 15 tonnilla, sen jälkeen kun oli vähän kisannut ja koulutettu ammattilaisella. Nyt hevonen 10v. Joskus hyvä olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan <3 Eli ei mahdotonta. Tosin ihan kympillä ei siis tuokaan lähtenyt...ja laatuun nähden sain edullisesti.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: laatua 
Päivämäärä:   12.11.19 14:57:59

Kyllä sillä 10t eur saa ihan ok sukuisen pv-ratsun ja vielä sellaisenkin, jolla kehtaa esittäytyä valmennuksissa ja kisoissa, ihan jopa kansallisellakin tasolla... Suomessa siis. Saa niitä ihan kotimaisilta kasvattajiltakin.

Suomen markkinat nyt vaan ovat täynnä euroopasta tuotuja "pikkuvikaisia", joita harrastelijat/jobbarit ovat ostelleet halvalla ja ne ei välttämättä silmiä hivele.
Näidenkin joukosta tosiharrastaja ja taitava ratsastaja voi helmen löytää. Tekee siitä itse mieleisen hieman treenaamalla. Niin moni on vain väärin ratsastettu ja väärin treenattu.

Laatua haluava (hevonen rakenteeltaan, liikkeiltään ja suvultaan sellainen, jolta voi odottaa paljon ja joka myös oikean ammattilaisen ratsuttama) maksaa kyllä niin paljon euroja, ettei ihan joka harrastajalla tällaiseen ole mahdollisuus.

Suomessa kilpatasolla pärjää aivan hienosti perusliikkeisellä hevosella, joka on taidokkaasti koulutettu, osaa teknisesti liikkeet yms ja jolla on 3 puhdasta askellajia.

Ja jos ei kotimaasta löydy, niin etsii hyvän kontaktin ja hevonen Saksasta, Hollannista tai jopa Virosta, niin alkaa valikoimaa olla. Toki näissä pätee sama kuin kotimaan ostoissa, klinikkatason ostotarkki kuvineen yms ja lausunto vielä toiselta ell.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   12.11.19 16:41:26

Lähettäjä: Mmii
Päivämäärä: 12.11.19 14:09:51

Mun hevonen on Verdenistä. Ostettu 3 vuotiaana Suomeen kympillä. Ostin sen itselleni viime talvena 15 tonnilla, sen jälkeen kun oli vähän kisannut ja koulutettu ammattilaisella. Nyt hevonen 10v. Joskus hyvä olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan <3 Eli ei mahdotonta. Tosin ihan kympillä ei siis tuokaan lähtenyt...ja laatuun nähden sain edullisesti.

No eiköhän tuossa ole käynyt pikemminkin niin että on ostettu 3-v tulevaisuuden lupaus, ja sitten kun 9-v on huomattu että takana on loistava tulevaisuus, myyty halvalla pois. Vai mikä ammattilainen "vähän kisaa ja kouluttaa" kuuden vuoden ajan? Ei ainakaan ammatikseen tekevä, liikaa tappiota.

Silti varmasti kiva hevonen nykyiselle omistajalle :)

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   12.11.19 17:55:31

Verdenin lista hintoineen katsottu. Siellä oli useampikin alle kympin hevonen, kivoja kaikki. Tammikuun lopussa seuraava. Muita vinkkejä ulkomaille välittäjille?

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.11.19 20:25:50

Me oltiin juuri viimeviikonloppuna verdenissä ja nyt odotellaan hevosta kotiutuvaksi. Suosittelen suuresti. Siellä on niin paljon hevosia ja ne on kaikki tarkastettuja ja paljon käsiteltyjä. Kympillä voi löytyä helmikin

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Piia 
Päivämäärä:   12.11.19 22:29:57

Mulla myynnissä iso kouluruuna, 2009. taso vahva helppo A tekee vaativan asioita, kapasiteettia, liikettä ja kokoamiskykyä löytyy pidemmälle. Ei ihan helpoin kaveri, mutta pärjää kun oppii tuntemaan. Isä. Sandro Sil II. Sir Donnerhall emä Julana NLD ei. Corian. Mahtuu budjettiin.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.19 22:41:35

S: siihen kun lisätään huutokauppaverot, tuontikulut ym.niin tuskin jää kymppitonniin.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   12.11.19 22:59:33

Voi jäädä kymppitonniin, jos myyjän alv. prosentti 0. Lähtöhinta 8000 siihen kaupan kulut ja vakuutus noin 600 ja tuonti Suomeen tonnin.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ahum 
Päivämäärä:   13.11.19 08:45:17

Tänne olisi syntymässä ensi kesälle koulusukuinen varsa, joka tulee myyntiin. Mikäli ihan maitovarsan osto ajatuksissa.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Kiki 
Päivämäärä:   13.11.19 09:41:06

Verdenistä pari vuotta sitten tullut hevonen piti laittaa
monttuun Kissing Spinen takia. Neljävuotiaana ostettiin,
mutta sen kanssa oli vaan tehty aivan liikaa aivan liian nuorena... Ei enää ikinä.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   13.11.19 10:10:52

Kissing spine on myös sellainen jonka kanssa voi elää kun osaa ratsastaa oikein hevoseen nähden. Todennäköisesti tuollaiset ei siis huutokaupan jälkeen elä oireettomista koska valmistelu on tehty hyvin varmasti nopeasti ja tehokkaasti. Saadaan välit vähän vielä pienemmäksi tuolla työskentely tyylillä.

Mä en saanut verdenin listaa auki, voisko joku laittaa suoran toimivan linkin?

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.11.19 10:20:44

Piia, millä tavalla ei-helppo? Ei käyttäydy vai vaan vaikeampi saada peränantoon, vaatii hyvän istunnan tai vakaan käden tms?

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Piia 
Päivämäärä:   13.11.19 11:09:03

Tarvii määrätietoisen napakan käsittelijän ja selkeät rajat hoitotoimen piteissä. Vähän välillä jännittyneenä adhd :D Persoona jonka kanssa kuitenkin pärjää kun sen oppii tuntemaan. Tykkää rutiineista ja kavereista. Kevyt kädelle, mutta vaatii ratsastajalta hyvän istunnan. Dieselmalli joka saattaa välillä nähdä mörköjä.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Piia 
Päivämäärä:   13.11.19 11:11:02

0503677535 WhatsApp videoita ja lisätietoja.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   13.11.19 11:49:38

Verdenin hevosille voi muuten teettää selkäkuvat.
Kissing spine voi olla jo ihan laittamattomallakin hevosella. Se laittamisen laatu sitten se juttu, jolla voi saada hyvää tai huonoa aikaan.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   13.11.19 12:28:00

Piia: kuinka iso hevonen kyseessä? Itselleni mieluummin pienempi parempi.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ratsastelija 
Päivämäärä:   13.11.19 13:46:49

--- -> ei taida enää avautua nuo viime viikonlopun Verdenin listat, minä en ainakaan saanut niitä enää auki. Nehän on nähtävissä vain vähän aikaa huutokaupan jälkeen.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   13.11.19 14:18:11

Piia: 11-vuotiaaksi kääntyvä HeA-tasoinen ruuna, joka on @!#$ käsitellä ja jolla on jaloissa virheasento, minkä vuoksi ei suositella esteillekään, on todella kallis hintaan 8500e. Kauanhan se on myynnissä ollutkin, enkä ihmettele, ettei mene kaupaksi. Laita 3000-4000e hintaa, niin ehkä löytyy ostaja, joka uskaltaa ostaa rakennevirheisen perustason harrastekouluhevosen.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Piia 
Päivämäärä:   13.11.19 14:41:43

' sori jos söin sun eväät...
Ootko itse käynyt hevostani katsomassa, käsittelemässä saati ratsastamassa? Tiedätkö tunnetko hevosen kun nimettömänä täällä kommentoit?
Oisko kuitenkin paras selvittää asioiden oikea laita ennen kuin haukkuu hevosen ja myyjän?
Ja oon ihan rehellisesti kaikille jotka hevosta on kysynyt kertonut millainen on mitä vikoja yms. On ollut myynnissä joo jonkun aikaa eikä vieläkään ole pakko myynnissä. Eikä oo pyynti se mitä laitoit..
Tää on ollut minulla varsasta asti ja tiedän kaikki sen temput ja viat. Tää hevonen on sellainen sekä käsitellä että ratsastaa että se näyttää ratsastajan oikean tason ja taidon. Eikä ole aran ihmisen hevonen.
Asentovirhe on ollut varsasta asti eikä ikäpäivänä tähän mennessä hevosta oo vaivannut. Mutta itse en ole esteratsastaja enkä ole lähtenyt kokeilemaan mitä hevonen kestää esteillä kun siihen ei ole ollut tarvetta. Varsana ostin itselleni ajatuksena tehdä tästä itselleni harraste kilpahevonen, mutta matkan varrella omat prioriteetit on muuttuneet eikä kisaaminen enää innosta. Kahden pienen tytön äitinä aika ei vain riitä kaikkeen. Hypätty on pientä jumppaa silloin tällöin ja on senkin kestänyt.
Ja mun pian 3v tyttö harjaa ja hoitaa mun kanssa tätä 175cm kokoista eläintä niin onhan se varmaan ihan hullu ja vaarallinen..
Arvasin kyllä että saan varmasti aikaan jonkun paska ryöpyn. Mutta tervetuloa katsomaan ja kokeilemaan hevosta ja jokainen vetäköön sen jälkeen omat johtopäätökset asiasta.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   15.11.19 17:50:50

Tiedän hevosen tarpeeksi hyvin, vaikken sillä itse olekaan ratsastanut. Liikket ja liikkumisen näkee paremmin maasta kuin selästä. Keskinkertainen perustason harrastekouluhevonen. Sellainen, joita myydään ja ostetaan muutamalla tonnilla. En ole ainut, joka oli lentää persiilleen ilmoituksen hinnan nähdessään. Mutta ei se tyhmä ole, joka pyytää.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Piia 
Päivämäärä:   15.11.19 19:56:42

No mä en jaksa takuta. Mielipiteitä on monia ja kritiikin otan ihan mielelläni vastaan, mutta nää nimettömänä huutelut jätän omaan arvoonsa. Myynti-ilmoituksiin oon kysynyt jeesiä valmentajilta /ratsuttajilta että en niitä ihan tuulesta oo temmannut. Pyyntihinta ei pakosti oo myynti hinta. Tarjouksia kuuntelen niiltä jotka vaivautuvat hevosta katsomaan ja kokeilemaan. Hevonen on nyt ratsutuksessa kun vuokraajan kanssa kaikki meni hiukan pyllylleen.. Ja katsotaan ens kaudella jos saadaan ammattilaisen ratsastamana hevoselle tasonsa mukaiset tulokset kisoista. Että kiitos ja anteeks!

  Re: Kouluhevosten myynti

LähettäjäPiia 
Päivämäärä:   15.11.19 21:57:01

Niin ja kiinnostaisi tietää missä tilanteessa/tilanteissa olet hevoseni nähnyt? Yhden kerran jollakulla vai pidemmän aikaa, useasti kentänlaidalla ja tallilla seurannut? Hevosellani on kuitenkin mennyt ratsastajia ja "ratsastajia"...

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ¨s 
Päivämäärä:   17.11.19 13:17:09

Ei omalla, miten sinuun saa yhteyden? 7v tamma irtopalalla.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   17.11.19 13:43:54

En puhu mistään yhdestä kerrasta satunnaisen kokeilijan kanssa. Mutta en halua paljastaa henkilöllisyyttäni.

Hienoa, jos haette hevoselle kisatulokset HeA-tasolta. Edelleen olen tosin siinä uskossa, että 8500e on iso hinta jalkavikaisesta keski-ikäisestä pv-ruunasta, joka ei edelleenkään ole edes se maailman helpoin ja varmin tätiratsu. Mutta toivotaan, että olen väärässä ja saat hevosesta pyytämäsi hinnan.

Itse kyllä miettisin sitäkin, että onko järkeä maksaa monta kuukautta ylläpito- ja ratsutuskuluja, että saa sen 8500e. Vähemmän varmasti tulisi takkiin, kun myisi nyt äkkiä vain 3000e. Mutta meitä on moneen junaan ja moni jää vielä asemallekin.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: ei omalla 
Päivämäärä:   17.11.19 15:40:39

s laita yhteystiedot niin laitan sulle mailia.

  Re: Kouluhevosten myynti

LähettäjäPiia 
Päivämäärä:   20.11.19 12:42:43

Okei, mulla on kyllä aavistus henkilöllisyydestä..

Ja oikaisen nyt sen verran että yleisestikin ottaen mielestäni hevonen ei ole jalkavikainen jos sillä on asentovirhe jalassa? Mun hevosella ei mitenkään vaivaa eikä ole vaivannut missään kohtaa sen vajaan 11 vuoden aikana. Kuvattukin nuo etuset on kaksi vuotta sitten, eikä niissä mitään ollut..
Esim. Pukinkavion miellän myös asentovirheeksi en jalkavaivaiseksi. Ja omallani ei pukinkavioa ole vaan on edestä suppuvarpainen..
Mielestäni jalkavikainen on hevonen joka ontuu tai on kipeä jotenkin jalastaan/jaloistaan, esim kaviokuumehevonen, nivelrikko, jännevamma yms.. Mutta mielipiteitä on monia.
Sekä varmasti hevosestani on saanut viimeisen vajaan vuoden aikana tuon kuvan minkä tuot ilmi. Itse kun synnytyksen jälkeen pääsin hevosella ratsastamaan oli se ihan kauhea! Mutta mitä se voi ollakaan jos puolivuotta on ratsastettu edestä taaksepäin, ilman pohjeapuja, käsijarru päällä.. Nyt ratsuttajan jäljiltä se on taas niin sanotusti normaali ratsastaa. Ratsuttaja kompaten "vahva helppo A tekee vaativan asioita. Kevyt kädelle, mutta vaatii ratsastajalta hyvän istunnan. Ei ole automaatti. Ensi kesän kisoihin soiva peli."
Totta on että ei ole maailman varmin ja helpoin mutta sen olen ilmoituksessa sekä kysyneille kertonut.
Pyynti on tällä hetkellä 7000€ ja siihen tulee jotain varusteita.
Ja joo olen miettinyt noita kuluja, raha kun ei puussa kasva. Mutta pakkomyynnissä ei ole ja jos ei mee niin ei mee.
Minulla on kuitenkin mahdollisuus ottaa se tähän kotiin omaan talliin ja nyt kun tuo pieni kenttäkin on tuohon saatu niin pystyn harrastaa sillä sitten sen mitä mieli tekee.

Ja jos nyt jotakuta hevonen kiinnostaa näiden viestien jälkeenkin. Niin mielelläni vastaan jos kysymyksiä on. Löytyy videoita missä hevonen kulkee tasonsa mukaisesti ja löytyy myös näitä missä ei kulje..

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Ju 
Päivämäärä:   20.11.19 18:18:51

Voi niitä saada edullisestikin, mutta sillon on oltava oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Estesukuisia on monenlaisia, osa menee ihan täydestä kouluhevosina. Kouluhevosista osalla liike on mennyt luonteen edelle jalostuksessa ja tarvitsevat oikeasti ammattilaiset satulaan. Molemmista löytyy kivoja yksilöitä, edes ok liikkuvissa kouluhevosissa vaan on usein isompi hintalappu

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   21.11.19 00:52:11

Hiippa: laita sähköposti näkyviin, mulla on kiva hevonen myynnissä.

  Re: Kouluhevosten myynti

Lähettäjä: Poppeli 
Päivämäärä:   21.11.19 13:17:54

Hiippa: mullakin vois olla kiva ruuna tuohon käyttöön ja pidemmälle. Laita osoite, niin kerron enemmän.

  Re: Kouluhevosten myynti

LähettäjäHiippa 
Päivämäärä:   21.11.19 19:55:15

Meille saa tosiaan tarjota helmeä äiti-tytärhepaksi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.