Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: Uuno 
Päivämäärä:   20.10.19 19:09:48

Olen 172cm pitkä, hoikka ja kohtuu pitkäjalkainen. Minkä kokoista hevosta lähtisitte tilanteessani etsimään säännölliseen ratsastuskäyttöön? Mielenkiinto enemmän massiivisia hevosia kohtaan.

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 19:23:59

Eikös se yleinen mitta/"ihanne" ollut n. -10 cm omasta korkeudesta. Sinun kohdallasi siis n. 162-175 cm olisi varmaan se ihanne. Jos massiivista etsit, niin varmaan tuo 162 tai allekin on ok, silakkamallisista sanoisin, että kannattaisi katsella 165 + hevosia.

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   20.10.19 19:32:09

Ite oon 175cm, hoikka about 60kg ja hevosena 163cm puokki. Yli 170cm hevosta en ees harkinnut kun ne tuntuu mulle liian ”raskailta” enkä näytä selässä sopusuhtaiselta

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: Sunnuntai 
Päivämäärä:   20.10.19 19:34:11

Kannattaa myös huomioida että puokin säkä on paljon korkeampi kuin vaikka suokin. Eli 160 cm suokki on paljon isomman tuntuinen kuin samansäkäinen pv. Että ei kannata tuijottaa liian tarkkaan.

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: Uuno 
Päivämäärä:   20.10.19 19:34:50

Jäisiköhän normaalikokoinen suomenhevonen tai jopa vuonohevonen liian pieneksi? Vuonohevonen ehkä, mutta toisaalta ovat todella pyöreitä rungoltaan yleensä.

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: Jaha 
Päivämäärä:   20.10.19 19:36:20

Ap on aivan liian pitkä vuonikselle. En ymmärrä tätä suomalaista ideaa ratsastaa liian matalilla hevosilla. Ei välttämättä olla liian painavia, mutta 90 % on liian pitkiä. Näyttää kamalalta vaikka omasta mielestään ovat "sopusuhtaisia".

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: Uuno 
Päivämäärä:   20.10.19 19:52:58

Voi toki olla että vuonohevonen jää liian pieneksi. Siksi kysyikin, kun olo ei tunnu pitkältä kun olen satunnaisesti mennyt. Entäs suomenhevoselle joka on normaalikokoinen?

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: hömhöm 
Päivämäärä:   20.10.19 20:15:40

Itse olen 172cm pitkä ja mä lähdin etsimään 165cm tai korkeampaa korkeaa hevosta.

Pohkeet asettuu paremmin hevosen kylkiin, kuin matalammalla hevosella.

Nyt mulla on 165cm korkea pv ja on oikein passeli :)
Vastaavasti kaverin massiivinen suokki, joka on matalampi tuntuu myös olevan hyvä...en vain tiedä mikä sen korkeus on..ehkä max. 160cm. Sen pienempää en ainakaan tämän pituisena haluaisi.

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.10.19 20:31:58

Enpä ole koskaan miettinyt et mikä säkäkorkeus ois ihanne mulle. Ollut kaikkee 160-175cm välistä ja hevosen rakenne ja ratsastettavuus on kyllä se mikä ratkaisee.

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 20:36:39


LähettäjäSunnuntai
Päivämäärä20.10.19 19:34:11

Kannattaa myös huomioida että puokin säkä on paljon korkeampi kuin vaikka suokin. Eli 160 cm suokki on paljon isomman tuntuinen kuin samansäkäinen pv. Että ei kannata tuijottaa liian tarkkaan.

Tämä!! Ihmiset tuijottaa ihan liikaa säkäkorkeutta. Se 160 senttinen isosäkäinen puokki saattaa olla pienempi, kun 150 senttinen säätön suokki.

  Re: Minkä kokoinen hevonen minulle?

Lähettäjä: Jepu 
Päivämäärä:   20.10.19 21:46:44

Olen 175cm, ja minulla on pitkät reidet. Hevoseni sk on 170 cm, ihan normipuokki, ei massiivinen muttei silakkakaan. Tykästyin ratsastuskoulussa tähän kokoluokkaan, liian pienellä hevosella pohkeet osuu väärään kohtaan ja halusin sen kokoisen hevosen, että saan varmasti itsellekin sopivan satulan (ts reidet ei tunge siipien yli). Hevosellekin parempi, että ratsastaja ei ole liian iso (>> painava).

Minäkään en ymmärrä näitä loputtomia ketjuja olenko liian iso vuonohevoselle, isolle ponille, jne > suurimpaan osaan niistä olisi oikea vastaus "olet". Liian iso ratsastaja yhdistettynä etupainoiseen ratsastukseen tuhoaa hevosen jalat nopsaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.