Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoset mökille kesäksi

Lähettäjä: Kesä 
Päivämäärä:   20.10.19 15:25:49

Kukaan tehnyt näin? Kokemuksia?

Ennen hepat olleet laitumella, mutta toinen alkaa nyt keski-ikäistyttyään osoittamaan metabolisia oireita, eli sekin ilo loppuu. Kotitallissa postimerkkitarhassa ei taas kesää kiinnostaisi viettää, kun normaalisti ollaan oltu laitumella evakossa vähintään touko-syyskuun välinen aika.

Mökillä pihattomahdollisuus, oma traileri ja vetoauto. Itse lomailen opettajana 2kk, tai oikeastaan teen suunnittelutyötä ja täten mahdollisuus viettää loma maalla onnistuu. Mökkikin on ihan moderni, vaatii vain hieman raivausta ennen kuin hevosille on tarpeeksi tarhatilaa.

  Re: Hevoset mökille kesäksi

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   20.10.19 18:23:45

Miksipä ei, jos olet valmis koko kesän siellä viettämään. Jos ei laidun kerran ole vaihtoehto, niin joudut varmaan itse ruokkimaan sen neljästi päivässä? Itse en koko kesää jaksaisi, haluaisin myös lomailla.

  Re: Hevoset mökille kesäksi

Lähettäjä: +- 
Päivämäärä:   20.10.19 18:48:11

Minulla tuli mieleen vain se, että onko naapureita lähettyvillä ja tulisiko heiltä sanomista? Entä minne paskat kärrätään?

Minä en tiedä tarvitseeko joltain taholta kysyä jotakin lupaa, että saako hevosia pitää siellä pidempää aikaa?

  Re: Hevoset mökille kesäksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 19:04:10

Toki onnistuu kunhan muistaa ettö sun pitää ilmoittaa hevosten pitopaikka eviraan sitten keväällä.

Parin kuukauden takia laidunaikaan ei tarvitse lupia naapureilta tms. Sitä en tiedä miten esim rannoilla saa nykyisin laitumia olla.

  Re: Hevoset mökille kesäksi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.10.19 00:15:23

On ollut. On mukavaa hoitaa oma hevonen välillä kokonaan. (Kesällähän se on kivoimmillaan) olen silti maksanut tallivuokran niin saan tarvittaessa vietyä millon vaan kotiinsa jos vaikka huono sää kyllästyttää tai haluankin lähteä johonkin.

Kaverihevosen hommaaminen haasteellisinta. Yksin en veisi, sitten se ei olisi hevoselle rentouttava loma.

  Re: Hevoset mökille kesäksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.19 07:50:56

Ota huomioon mökkikunnan rakennusjärjestys ja ympäristöohjeet. Juuri käräytin viime kesänä mökkiläisen kesähevosineen ja sakkoa tuli. Tekivät myös vahinkoa metsänomistajille ja kulkivat ilman lupaa ratsain muiden metsissä/pelloilla

  Re: Hevoset mökille kesäksi

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   21.10.19 08:53:13

Rannan lähelle ei taatusti saa viedä. Ihan kiva ajatus, mutta mistä ihmeestä me tiedetään haluatko sinä viettää koko kesän mökillä. Ja lantalava sun on sinne hommattava.

  Re: Hevoset mökille kesäksi

Lähettäjä: Tiu 
Päivämäärä:   21.10.19 10:19:33

Itse kysyin aikoinaan ja kunnalta tuli ilmoitus, että suojaetäisyys ajatellusta tarhasta järveen ei ollut riittävä. Ei saanut tehdä kesätarhaa. Naapurit eivät heitä sinänsä huolettaneet.

Kysy sieltä kunnasta ensin niin ei tule turhaa rakentamista ja riitoja naapureiden kanssa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.