Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten huippuhevosia reenataan?

Lähettäjä: Ponu 
Päivämäärä:   20.8.19 16:05:57

Esim charlotte, carl hester, kittel, werth jne. Miten lihaksistoa hoidetaan?

  Re: Miten huippuhevosia reenataan?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   20.8.19 16:07:23

YouTubesta ja heidän fb ja ig sivuilla on juttuja näistä.

  Re: Miten huippuhevosia reenataan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.19 22:05:12

Enkut ainakin treenaa 1/2h kerralla ja maastoilee paljon.

  Re: Miten huippuhevosia reenataan?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   21.8.19 13:13:20

Paljon kevyttä liikuntaa jonka tekevät tallitytöt. Pitkät alku ja loppuverryttelyt yleensä maastossa. Mäkiäkin jos löytyy sopivasti. Itse ratsastaja tekee lyhyehkön 20-30min treenin vaikka koko treeni olikin pitkä. N 1,5h. Näin teki joku kuuluisuus en muista kuka. Mutta minusta kuulosti ideaalilta.

  Re: Miten huippuhevosia reenataan?

Lähettäjä: *.* 
Päivämäärä:   21.8.19 16:59:27

Olen ollut useammassa olympiaratsastajan tallissa töissä. Tälläkin hetkellä. Systeemi on melkolailla aina sama.

Aamulla ruokinta. Osa hevosista ulos, osa ratsastetaan 30-50min. Sitten hevosia vaihdetaan ulos ja sisälle päivän mittaa. Keskellä päivää hevosten ruokinta, ja oma lounastauko. Iltapäivällä ratsastetaan lisää.
Ratsastuksen jälkeen solarium, ja illalla vielä kaikki harjataan uudestaan ja huolletaan kaviot.

Maastossa voidaan kävellä alku/loppukäynnit.
Joitakin hevosia talutetaan, ja joitakin laitetaan kävikseen.

Se on aika perus päivärytmi koulutalleilla.

  Re: Miten huippuhevosia reenataan?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   21.8.19 21:12:02

Tässäpä nimen omaanselitys harrasteratsun ja kilpurin ulkomuodon eroon myös. pitkäkestoinen treeni intervalleilla ja pitkät lämmittelyt ja palautukset. Polttaa rasvaa ja kehittää lihasta. Ei 5 min kävelyt alkuun, 30 ratsi, 5 min loppukävely mitään kuluta.

itse ulkomaillla työskennelleennä voin sanoa suomalaisten hevosten liikkuvan suht vähän. tai ainakin verraten missä itse ole työskennellyt. vaikka hevoset tarhaa minimin (eli seisoo tarhan nurkassa) niillä on aktiivista toimintaa ja kävelyä kovin paljon päivän aikana. koko päivä tarhaus on suomessa trendi joka saa hyvän omantunnon. jos vaan omistaja näkisi hevosensa tarhassa koko päivän tekemättä mitään voisi oikeasti miettiä ettei se ole vaihtoehto liikutukselle. koko päivä tarhaus on tallinpitäjän laiskuutta.

  Re: Miten huippuhevosia reenataan?

Lähettäjä: hi 
Päivämäärä:   21.8.19 21:25:00

Itse pyrin just siihen että alkukävelyt/verkka maastossa noin 30 min, joka mielellään mäkistä peltoa tai metsää, osittain hiekkatiellä, vähän hölkkää siellä.Usein myös lämmittelen jos säät sallii laukassa pellolla, muutama pätkä rauhallista laukkaa. Sen jälkeen sitten 20-30min kentällä joku tietty harjoitus, koulua tai esteitä(esteverkka yleensä kyllä kävelyn jälkeen kentällä, että saa tehokkaasti jarrun ja kaasun viritettyä sopivaksi) ja sen jälkeen pitkä palautteleva kävely taas n 30 min, siihenkin voi sisältyä vielä ravipätkiä jos ollut rankempi treeni että maitohapot poistuu paremmin.
Hevonen lisäksi päivittäin käviksessä n 40 min, ja tarhaa 4-6 tuntia säästä riippuen. Vapaapäivät ovat pitkiä maastolenkkejä pohjista ja musta treenistä riippuen joko vain kävelyä tai sitten myös hölkkää. Lihaksisto ollut vuosia kunnossa tällä liikunnalla, samoin jalat ja selkä ja ennenkaikkea päänuppi hevosella: ) sori ei ollut huippuhevosen treeni tämä vaan harrastepollen...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.