Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   19.8.19 00:16:59

Hei, minkä hintaista on ollut trailerin pohjan vaihto?

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   19.8.19 00:19:16

Riippuu teetkö ite vai teetätkö ja myös trailerista. Meillä n. 250e sillan kumimaton ja trailern pohjan vaihto yht

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   19.8.19 00:26:24

En tee itse. Böckmann duo 2007. Ja sillan kumimatto on hyvä.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: tehnyt 
Päivämäärä:   19.8.19 05:13:19

Pyöreästi maksaa tonnin teetettynä. Pelkkä matto maksaa jo 300€ koska oltava kunnollinen. Lattiaan ei kannata missään nimessä laittaa mitään ohuita mattoja jotka eivät kestä. Vahvuus on vähintään 8mm, mielellään 10mm ja täytyy on olla vahvistettu. Vaneri on noin 100,00€.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Fakta vai fiktio? 
Päivämäärä:   19.8.19 07:04:29

Kysymys:
Miten vaneripohjan kuntoa tarkkaillaan?

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.19 07:10:04

"F vai f": Alapuolelta piikillä kokeillen.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Fakta vai fiktio? 
Päivämäärä:   19.8.19 07:26:35

Kiitos tiedosta!

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   19.8.19 07:47:34

Joo ja me tosiaan tehtiin itse, siksi päästiin noin halvalla. Teetettynä menee varmaan lähemmäs 800 tai yli

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.8.19 08:22:02

Onko usein tarvetta vaohtaa vesivaneripohjaa?

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.8.19 10:49:30

Joutuuko Böckmannista ottamaan seinät irti kun haluaa vaihtaa pohjan?

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.19 10:56:40

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 19.8.19 08:22:02

Onko usein tarvetta vaohtaa vesivaneripohjaa?

Riippuu vanerin paksuudesta ja käytöstä. Viimeksi laitettiin paksu vaneri ja noin 10 vuotta pitäisi kestää.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Mimmu 
Päivämäärä:   19.8.19 11:37:06

Meillä oli trailerissa 18mm vaneri, kesti 12 vuotta. Vaihdettiin kun oli yhdestä kohdasta pehmennyt, juuri oikealta puolelta takaa. Oli päässyt vettä sisään.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Uuno 
Päivämäärä:   19.8.19 11:52:01

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 19.8.19 10:49:30

Joutuuko Böckmannista ottamaan seinät irti kun haluaa vaihtaa pohjan?

Meillä ainakin jouduttiin nostamaan koko kori irti, että sai pohjan vaihdettua. Aikamoinen operaatio oli ja kalliiksi tuli.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Satu 
Päivämäärä:   20.8.19 14:21:14

Cheval Liberte vain kolme vuotta vanha oli lattia takaosasta laho, vaihto maksoi 1080e

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   20.8.19 14:37:30

Juuri vaihdatin Böckmannin Unoon pohjan, edellinen kesti 6 vuotta. En ymmärrä miksi niin vähän, kun olen tarkka pohjasta ja nostan matot ym. aina irti.

Teetin pajalla Pohjois-Savossa, työ maksoi n. 650e. Pohjavanerin (30mm filmivaneri) hankin itse, maksoi n. 250e

Seiniä ei tarvinnut purkaa, mutta silta piti irrottaa. Ainakin mun kopissa (vm - 01) on seinien alla metallihahlot, johon pohja työnnettiin.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Komu 
Päivämäärä:   20.8.19 14:42:11

Satu jos vm. -01 ikää on 18-vuotta

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   20.8.19 15:19:14

Böckmann centeristä sanoivat hinnaksi 1650 e muistaakseni

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   20.8.19 15:43:56

"Satu
Päivämäärä: 20.8.19 14:21:14

Cheval Liberte vain kolme vuotta vanha oli lattia takaosasta laho, vaihto maksoi 1080e"
Eikös näissä ole vakiona alumiinipohja?

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.8.19 16:15:29

"Juuri vaihdatin Böckmannin Unoon pohjan, edellinen kesti 6 vuotta. En ymmärrä miksi niin vähän, kun olen tarkka pohjasta ja nostan matot ym. aina irti."

Ihan hyvä kesto. Joskus suosittelivat vanerin vaihtoa 5 vuoden välein. On noita nähty kahdessakin vuodessa menevän pilalle.

Ei ole kaikissa Chevaleissa alumiinipohjaa. Sitä kyllä maahantuoja on alusta asti suositellut, koska tiesi tuon Chevalin vaneripohjan olevan ihan huttua.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   20.8.19 20:07:18

Vielä kysymys tuosta pohjan kunnosta. Jos katsastuksessa pyytää katsomaan mahdollisimman tarkkaan pohjan kuntoa ja ne sitä tuolla piikillä koittaa katsoa ja hyväksi toteaa, niin kuinka mahdollista on,että se on kuitenkin jostain laho. Lähinnä mietin, onko hyväksi altakäsin todettu pohja tuonutkin silti yllätyksiä?

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Pikku 
Päivämäärä:   20.8.19 20:11:05

Kellään kokemuksia laittaakin vaihdossa alumiini vanerin sijasta? Kuinka kallis materiaali?

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.19 22:06:25

Mulla meni pohja katsastuksesta läpi vaikka oli niin laho etten uskaltanu laittaa hevosta kyytiin. Eli katsastus ei kerro pohjan kunnosta välttämättä mitään.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.8.19 22:50:06

Joo ei katsastuksessa välttämättä kukaan edes pohjaa katso ja jos katsoo, niin sieltä täältä.

Kyllä sitä kuntoa pitää itse seurata. Koputteluääni kertoo paljon eli kumeampi "thup" kuuluu lahosta kohdasta. Kuivasta kuuluu kopsahtavampi kop.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Tiitus 
Päivämäärä:   21.8.19 08:50:50

Meillä maksoi Cheval Liberten lattian vaihto 980e

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   21.8.19 10:21:20

Sen lisäksi, että matot kannattaa nostaa käytön jälkeen, en säilyttäisi vaneripohjaista traileria korkeassa heinikossakaan. Rakenteiden pitää päästä kuivumaan mahdollisimman hyvin joka puolelta.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.8.19 10:57:06

Voiko vanerikoppiin vaihtaa alumiinipohjan?

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: Turisti 
Päivämäärä:   21.8.19 11:05:45

Mulla Henra vm. 2003 tai jotain sinne päin. Vanhakaan pohja ei ollut vielä laho, mutta hevonen oli kuopinut kumimaton rikki ja hieman vaneriakin, niin minusta tuntui epämukavalta sitä käyttää, kun epäilin että lahoaa nopeammin kun vanerin pinta rikki. Olisi pitänyt irrottaa koko koppi päältä, niin päädyttiin laittamaan uusi vaneri vanhan päälle. Nyt pitäisi ainakin kestää. Kumimattojen kanssa kannattaa olla tarkkana, tavalliset kumimatot joita saa varaosaliikkeistä yms, eivät kestä hevosen virstaa kovinkaan pitkään. Kannattaa siis ostaa kunnollinen hevostraileriin tarkoitettu, vaikka hinta kovalta tuntuukin. Kestää kuitenkin käytössä useamman halvan maton verran.

  Re: Trailerin pohjan vaihto

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.8.19 12:56:35

traikkuun myydään mattoa metritavarana
kannattaa ottaa sellaista mattoa jossa on vahvike sisällä, on vahvempaa.

120e/m

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.