Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Etsivä 
Päivämäärä:   7.8.19 11:01:41

Mistähän mahtaisi löytyä mukava ratsastuspaikka pk-seudun tuntumasta ?

Kriteerit:
- pienet ryhmäkoot
- asialliset tilat (ei tarvitse olla mitään luksusta mutta ehjää eikä pihat täynnä rojua)
- mukava, rento ilmapiiri ja ehkäpä enemmän aikuista väkeä
- opetus hyvää ja hevoset työhönsä soveltuvia (myös pieniä hevosia ja poneja)

Julkisia yhteyksiä ei tarvitse olla, kuljen omalla autolla.

Olen myös miettinyt ihan vaan maastoilua/vaelluksia kentällä putputtamisen sijaan. Toki nämä eivät sinänsä vie eteenpäin mutta toisaalta itselleni on tärkeintä tällä hetkellä vaan olla hevosten kanssa ja "rentoutua". Kaikki Peikit, Primukset yms. voidaan siis jättää suosiolla pois laskuista, en jaksa sitä ilmapiiriä ja liukuhihnaopetusta.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Vakkari 
Päivämäärä:   7.8.19 11:20:45

Meillä Solbackassa on hyvä ilmapiiri, kivat hevoset ja ponit, muutamassa pienryhmässä on tilaakin. Tilat ja varusteet siistejä ja asiallisia. Maastotunteja ei ole. Voi tulla ihan vaan harrastamaan, mutta jos tahtoo, kisaamaankin pääsee.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.8.19 11:50:11

Etelä-Vantaan ratsastuskoulu. Ihanat opet ja hevoset, löytyy kaiken kokoista pienistä poneista isoihin puoliverisiin. Pääasiassa aikuisratsastajia tai nuoria aikuisia ainakin arki-iltaisin. Mukava ilmapiiri enkä koskaan ole tuntenut oloa ulkopuoliseksi vaikken kuulukaan vakioratsastajiin tai tunne varsinaisesti ketään tallilta.

Mahdollisuus valmennusryhmiin ja kisaamiseen mutta voi harrastaa myös rennosti. Ei tarvitse treenata hampaat irvessä. Löytyy pienryhmätunteja joilla 4 ratsukkoa.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   7.8.19 15:04:40

Jos Kirkkonummi ei ole liian syrjässä asuinpaikastasi, niin suosittelen Evitskogin ratsastuskoulua. Hyvä, opetus ja hepat. Ei jaettua maneesia. Ryhmät 4 tai 6 ratsukkoa. Ei ole kaukana esim. Espoosta.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.8.19 17:59:02

Tuomarinkylän Ratsastuskoulun toimipiste Ruskeasuolla? N 10 tuntihevosta, vain aikuisia. En tiedä, onko pienryhmissä tilaa.

Aika paljon tuo toiveesi poneista varmaan rajaa kouluja pois, isoilla talleilla on iso hevosvalikoima, pienillä kouluilla yleensä pari pientä ja pari isoa ratsua.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   7.8.19 18:10:48

Karlvikin ratsastuskoulu Östersundomissa, kiva ilmapiiri, maastoja ja myös isoja poneja.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   7.8.19 21:26:39

Ratsastuskeskus Viikki.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Pumpuli 
Päivämäärä:   7.8.19 21:50:01

Solbacka

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Tolkki 
Päivämäärä:   7.8.19 22:28:03

Tolkinkylässä Maaritin tunnit (tai Sonin, mutta ne on aina täynnä). Rauhallinen ilmapiiri, uusi siisti tallirakennus, myös pienempää kalustoa ja ihana, ymmärtäväinen, kannustava opetus!

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   7.8.19 22:32:53

Mites Kaarelan ratsutalli. Uusi maneesi, hevosia ja poneja, siisti talli ja hevosista aidosti välitetään, max 6 ratsukkoa tunnilla

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Sabrina 
Päivämäärä:   7.8.19 23:52:08

Karlvikissa oli hyvä meininki kun siellä pari vuotta sitten ratsastelin. Harmitti kun tuli muutto ja joutui vaihtamaan.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.8.19 07:23:40

WellDressage Hyvinkäällä. Siellä on pienet ryhmät, kivat hevoset ja hyvä opetus. Uusi juttu nuo omat tunnit, kannattaa käydä tutustumassa.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Outsider 
Päivämäärä:   19.8.19 07:34:39

Itse jouduin Karlvikissa täysin ulkopuoliseksi. En päässyt millään tavalla "jengiin" mukaan. Fasiliteetit ovat täysin alkeelliset sekä hevosille että ratsastajille ja lopetin, koska talvella ei maneesia ja tunnit olivat niin käyntipainotteisia -vaarallista olisi toki ollut laukata, mutta kyllä pitäisi näkyä hinnassa, että ei ole maneesia.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.19 12:08:52

Viikin ponikoulu, jos olet pieni ja kaipaat pieniä ratsuja.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Wappu 
Päivämäärä:   19.8.19 14:12:38

Knaperbacka Sipoossa!

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.8.19 22:16:37

Tuomarinkylän Ratsastuskoulu, Ruskeasuon toimipiste.
+vain aikuisia
+osaavat opettajat
+ilmapiiri 10+
+hevoset ja ponit miellyttäviä sekä sopivia opetuskäyttöön
+lämmitetty Maneesi talvella

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   20.8.19 10:06:18

Esppoonlahden ratsastuskoulu aika "mielenkiintoinen" paikka, hevosten hoito vähän sinne päin ja paljon tunteja/tuntilaisia, harmittaa ettei hoida hommia kunnolla ois muuten kiva mesta...

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: outsider 2 
Päivämäärä:   20.8.19 12:27:14

Karlvikissa kokee moni muukin ulkopuolisuutta sillä pieni piiri pitää yhteishenkeä yllä ja jos et kuulu porukkaan saat kokea sen varmasti. Tervehtiminenkään tuolla ei ole itsestään selvää niin kuin yleensä talleilla. Tallityttö läimi hevosia ja muuna aikana mulkoili vihaisesti ja tiuski ja kiukutteli. On kuulemma onneksi saanut kenkää sieltä.

Omat kokemukset tunneilta niin että kuraiset hevoset haettiin kuraiset loimet päällä vielä kuraisemmasta tarhasta ja kaikkialla oli kuraa. Ratsastajatkin tämän operaation jälkeen kurassa. Vikatunnin jälkeen hevoset vietiin taas sinne kuratarhaan taivas alle nukkumaan ilman katosta vaikka oli jo marraskuu menossa. Eivät päässeet edes päivällä karsinaan nukkumaan ja joivat heti talliin tullessa vesiämpärin tyhjäksi kun eivät vissiin iltatallin veden annon jälkeen raukat olleet vettä saaneet. Pihatto oli aivan sikamaisen sotkuinen ja siivottiin jos joskus joku muisti.

Maneesin pohja oli ihan vino. Kenttä raskas. Ja nyt ei siis talvisin edes maneesia.

Tämän jälkeen en todellakaan suosittele paikkaa eläimistä pitäville. Äänestäkää jaloillanne.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: ratsuliini 
Päivämäärä:   20.8.19 22:48:42

Miksi Karlvikissa ei ole enää maneesia? Talli kiinnostaisi kovasti mutta...

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Outsider 
Päivämäärä:   9.9.19 14:41:33

Karlvikin maneesi on sortumisuhan vuoksi käyttökiellossa. Ei kuitenkaan näy tuntien hinnoissa millään tavalla, että maneesia ei ole ja talvella tunnit eivät ole vastaavia kuin kesällä (lähinnä käyntiä pikkukentällä). Samalla suunnalla Husö ja Knapperbacka. Mikset kokeile niitä?

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Meikku 
Päivämäärä:   9.9.19 15:11:41

Multakin pisteet Knaperbackalle!

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   9.9.19 21:06:22

Aino Järvenpäässä. Lämmitetty, iso maneesi, pienet ryhmät, hyvät ratsut ja opetus - opettajat itsekin ratsastavat ja kilpailevat, hyvä tallihenki, kuitenkin rento meininki.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.9.19 22:09:24

Kahdeksan ratsukon ryhmä ei ole kyllä pieni.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   10.9.19 09:35:34

Multakin ääni Ainolle! Oon ratsastanu niin monessa koulussa, ja Aino tuntuu parhaimmalta kaiken suhteen.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   10.9.19 23:26:25

Euroakaan en kanna sille Ainon porukalle. En halua tukea törkeistä rikoksista epäiltyä.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Sintti 
Päivämäärä:   11.9.19 18:28:52

Käy kokeilemassa Pähkinätytön tilaa ! Opettaja on tosi osaava, ja mukava. Hevoset osaavia, Tiian (eli open) kisahevosia. Tallin ilmapiiri on tosi hyvä, kaikki otetaan porukkaan mukaan! Iso kenttä mitä huolletaan.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Tui 
Päivämäärä:   11.9.19 18:54:42

Pähkinätytön tilasta, Talli Andantinosta ja Solbackadta on kuulunut hyvää!

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   11.9.19 19:10:01

Missä päin pk-seutua asut?
Esim Espoosta käy paljon asiakkaita Vihdin Ratsutallilla. Kaikki kriteerit täyttyvät, ryhmiä on pienryhmistä isompiin ryhmiin. Myös yksärit ja kaksarit onnistuvat tiettyihin aikoihin. Tallilla käy sekä lapsia, että aikuisia, mutta en ole kokenut lapsista mitään häiriötä.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.9.19 19:22:14

LähettäjäMiu
Päivämäärä10.9.19 23:26:25

Euroakaan en kanna sille Ainon porukalle. En halua tukea törkeistä rikoksista epäiltyä

Epäilty on vähän eri asia kuin tuomittu

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   11.9.19 19:48:50

Solbackaan vaihdettuani voin vain onnitella itseäni - ihana ratsastuskoulu!

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   11.9.19 21:46:57

Ei ikinä Ainoon!!!

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.9.19 23:06:04

Ei enää ikinä ainoon, kaksi kautta siellä sai riittää ja takas en mene..kallis paikka ja isot ryhmät..
Kivat hevoset oli silloin.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   12.9.19 08:58:41

Nybacka Sipoossa. Opettaja tietää paljon, ja jakaa oppia
auliisti. Hevoset minusta paremmat, kuin aiemmissa paikoissa. Suosikkihevoseni on aiemmin vaativaa kisannut keskikokoinen tamma, joka tekee oikein jos itse pyydän oikein. Tallilla ollaan oltu minulle mukavia, ja hevoset voi hyvin. Lähes pelkästään aikuisia, ei aloittelijoita. 6 ryhmässä, maneesi. Mutta ketjun aloittajaa kommenttini tuskin auttaa, koska kaikki ryhmät ovat kuulemma täynnä nyt syksyllä. Opettaja ei pidä kuin kaksi tuntia arki-iltaisin, viikonloppuna kuulemma hevoset tarvii olla vapaalla. Ehkä kannattaa ensi keväänä mennä, kai silloin luulisi että vapautuu edes yksi paikka?

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   12.9.19 11:34:38

Miksi ei muka Nybacka? Varmasti paljon tasokkaampi paikka kuin moni muu. Mikäli haluaa oikeesti edistyä, pitää olla hyvät hepat ja pienet ryhmät. Aika harvassa paikassa ne toteutuu pk-seudulla.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: piia 
Päivämäärä:   12.9.19 18:01:53

Nybacka saa minultakin äänen. Ei ole varmaan sattumaa, että tunnit on täynnä. Eli nyt ei mahdu.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.9.19 19:08:01

Täällä yksi tyytyväinen ainon asiakas. En aiemmin suositellut kun koko tallin maininta saa aina aikaan hirveän haukkumisryöpyn, mutta kun nyt jo on mainittu niin voin sanoa, että viihdyn paremmin kuin missään muualla ennen. Kiva pieni (ei kannata antaa kaiken muun hämätä, 18 hevosen talli ei ole kovin iso) ratsastuskoulu, jossa hevoset hoidetaan hyvin ja pääsee kisaamaan ja kehittymään. Oman kokemuksen mukaan tosi mukavia ihmisiä ja kaikki moikkailee tallissa.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Villi 
Päivämäärä:   12.9.19 19:54:09

Huomaa kyllä * että et kyllä osaa arvioida ratsastuskoulun toimintaa yhtään... mutta jos oot tyytyväinen niin mikäs siinä...

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: .# 
Päivämäärä:   12.9.19 20:51:26

Ehkä et "villi" osaa itse arvioida. Itse olen hevosalan ammattilainen "edellisessä elämässänii", eli nuorempana ja sen perusteella voin kyllä olla samaa mieltä kuin *. Aino on ihan huippu ridakoulu, huippu ope , hyvät ja hyvin hoidetut hepat ( jokaiselle löytyy sopiva eikä ole ns pystyyn kuolleita), upeat puitteet , kiva henkilökunta jne. Jos joku ei tyklä nin miksi täällä vinkuu.... jokainen voi itse valita ridakoulunsa ja pääkaupunkiseudulla niitä riittää... olen työskennellyt Suomessa ja ulkomailla huippuhevosten parissa ja nähnyt kaikenlaista. Aino on todellakin huippukiva paikka. Ihmettelen tätä pahansuopaisuutta täällä...

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   12.9.19 21:03:39

Ainossa on paljon joka ei kaikille näy päälle. Se on monen mielestä rahantekokone jonka omistajat eivät pätkääkään ole hevosihmisiä. Ja moni ei myöskään halua kantaa rahojaan paikkaan jonka omistajaa syytetään törkeistä rikoksista, nimenomaan hevosmaailmassa.
Mutta jokainen valitsee toki ridakoulunsa oman arvomaailmansa mukaan.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   12.9.19 21:10:51

Voi Helmi.... mität tekopyhyyttä!!!
siinä olet oikeassa, että jokainen valitsee itse....
Mitä tekemistä omistajan muilla bisneksillä on ridakoulun tason kanssa-- ei mitään.
Muista valita esim ruokasi kaupassa oikein.... tai vaatteesi jne...voi jäädä vaateostokset vähiin tai ruokavalio muuttuu yksitoikkoiseksi...

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: ODyydpdjö 
Päivämäärä:   12.9.19 22:22:22

Se että Ainon omistajat eivät ole lainkaan hevos- vaan bisnesihmisiä näkyy kyllä jokaiselle joka hevosista mitään ymmärtää. Money talks.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   13.9.19 07:28:47

Ne, jotka hevosista jotain ymmärtävät, näkevät, että Ainossa on hyvin hoidettuja hevosia.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Jutta 
Päivämäärä:   13.9.19 07:44:44

Suosittelen Ainoa Järvenpäässä.Sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien päässä julkisilla tai omalla autolla.Hevoset hoidetaan hyvin,niistä pidetään huolta,eivät tee töitä raajarikkonaisina kuten useimmissa ridakouluissa missä olen ennen käynyt pääkaupunkiseudulla.Kaunis,hyvin toimiva talli. 10+

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Theressa 
Päivämäärä:   13.9.19 08:24:01

Olen käynyt Rauhalan tallilla ja Vihdin ratsutallilla. Molempiin voisin mennä vielä uudelleenkin.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Deedee 
Päivämäärä:   13.9.19 08:43:43

Missäköhän tallilla Jutta on käynyt, itse olen käynyt 4 eri tallilla pk seudulla, enkä kyllä ”raajarikkoja” hevosia ole nähnyt missään...
Ainossa oli mun makuun ikävä ja kolkko fiilis. Ja jotenkin se, että omistaja käyttäytyy kuin joku Trump, antaa äkkipotkut milloin kenellekin - no, en arvosta.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   13.9.19 09:53:41

Mun kokemus Ainosta ei niin kiva.. Okei, en ole hevosalan ammattilainen edes edellisessä elämässäni, mutta jos hevonen ei ole hyväntuulinen hoidettaessa ja ärsyyntyy satuloidessa oireillen selkäänsä, ei liiku mielellään, ja ehkä hivenen liian hoikka, kertoo mulle paljon.. Työskentelen sillä alalla.. Myöskään ilmapiiri ei ollut mulle mieleinen, mutta ymmärrän että kermapeffat viihtyvät..

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: 2* 
Päivämäärä:   13.9.19 10:12:17

Aino ei tosiaan ole hankalien ihmisten paikka. Mukavat viihtyvät, oman elämänsä pikkuprinsessat eivät.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   13.9.19 10:33:22

Eipä minua ole ennen kermapeffaksi haukuttu....
Onkohan se kunnianloukkaus vai kohteliaisuus????

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   13.9.19 10:35:02

Jännää, että otsikko " mukava ratsastuskoulu pk-seutu" muuttui Ainon haukkumisketjuksi. Ihme, että ylläpito ei poista!

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Julia 
Päivämäärä:   13.9.19 13:31:39

Ei ikinä savua ilman tulta... jotain ikävää Ainossa ehkä on kun niin moni ei siitä tykkää, eikö? Ainakin omistajapariskunta... say no more.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Pirkkoliisa 
Päivämäärä:   13.9.19 17:06:50

Kuinka moni on saanyt äkkipotkut Ainosta? Täällä vihjaillaan kuin se olisi yleinenkin käytäntö. Kattia kanssa. Kyllä kaikkiin potkuihin on jokin syy, jota ei sovi ruotia täällä.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: 113 
Päivämäärä:   13.9.19 19:39:18

Mun laskujen mukaan 5-6 on saanut potkut parissa vuodessa. Erikoista että yhdelle työnantajalle aina osuu niin huonoja tyyppejä... varsinkin kun on valinnut tyypit ihan itse.
Ko tilanteessa katsoisin kyllä peiliin, jos ei tule kenenkään kanssa toimeen.
Tämä noin ihan yleisenä huomiona työelämästä yleensä.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: tk 
Päivämäärä:   13.9.19 22:10:46

Onkohan aloittelijalle tullut selvyyttä otsikkoasiaan?
Suosittelen Pääkaupunkiseudulta Ratsastuskeskus Ainoa.Hyvät sisätilat, siistiä, isot ulkokentät ja maneesit.Hepat liikkuu oikeinpäin.Osta irtotunti ja käy koklaamassa, tulet ihastumaan.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Hhhh 
Päivämäärä:   13.9.19 22:23:16

Ei kukaan oikea hevosihminen arvosta Ainoa pätkääkään.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   13.9.19 23:01:53

Hhhh, mikä sinä olet arvostelemaan sitä, kuka on hevosihminen ja kuka ei???
Aloittaja kyseli mukavaa ridakoulua ja muutama ihminen teki tästä Ainon lynkkausketjun.
Aloittajalle- kannattaa käytä itse katsomassa ja kokeilemassa ja luoda itse omat käsityksensä eikä kuunnella nimettöminä toisia haukkuvia...

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Katriina 
Päivämäärä:   13.9.19 23:38:21

Aloittaja etsi:
Pienet ryhmäkoot - Ainossa 8
Asialluset tilat, ei luksusta - no luksusta Ainossa on
Rento ilmapiiri - ei todellakaan Ainossa
Opetus hyvää ja hevoset sopivia - kyllä
Maastoilu, vaellus - ei onnistu lainkaan Ainossa, maastoja 0 metriä
Ei liukuhihnaopetusta kuten isoilla talleilla - no Aino on just liukuhihna

Että millä perusteella se sopisi aloittajan kriteereihin??
Ja kukaan ei ole ”haukkunut” ko paikkaa, on vaan niin että asiakkaat saavat kertoa omia kokemuksiaan ja oman mielipiteensä mistä tahansa yrityksestä.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.9.19 00:09:34

Kuka tykkää mistäkin.
Jonkun mielestä on rento ilmapiiri ja jonkun toisen mielestä ei. Liukuhihna on jokaisessa ridakoulussa... niin se vaan on.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.9.19 01:21:46

Täällä aina asiantuntijat liikkeellä. Tiedän luultavasti ainon taustoista ja hevosten hoidosta enemmän kuin moni tässä keskustelussa. Olen myös käynyt aktiivisesti muilla pk-seudun isoilla talleilla ja tunnen henkilökuntaa useammalta. Tiedän siis taustoista sun muista yhdestä sun toisesta paikasta.

Millään tallilla ei asu pelkkiä enkeleitä. Millään tallilla kaikki hevoset ei käy kaikille. Ainon hevoset on kautta linjan herkkiä ja talliin on löytynyt harvinaisen paljon isoja persoonia. Niiden kanssa pitää oppia toimimaan niin ne ovat kaikki osaavia ja kivoja. Niin ja ihan asiallisia käsitelläkin. Niitä ruokitaan yksilöllisesti ja henkilökunta näkee oikeasti vaivaa niiden hyvinvoinnin eteen. Entä sitten, vaikka omistaja ei ole hevosihminen? Ei hän niitä hevosia hoida, päätä ruokinnasta, päätä kengityksestä tai ell hoidoista. Sen tekee ammattilaiset. Joille on sydämen asia hoitaa hevoset hyvin. Ja tottakai Aino on bisnes. Niin on Peikin tallikin. Ei Peik niitä hevosia ilokseen kisoissa kierrätä. Tai varmasti sitäkin, mutta kyllä sillä rahaa kuitenkin on tarkoitus tehdä. Kuten bisneksessä kuuluukin. Aino on hintatasoltaan aivan samaa kuin muut samantasoiset paikat, kyllä tuon tasoisten puitteudenkin ylläpito maksaa ja ratsastuskoululaistenkin pitää se oma osuus niistä maksaa. Verraten esim kylmä maneesi tai huono pohja. Ei aino virheetön ole, tietenkään. Mutta ei ole mikään muukaan paikka. Jokaisen pitää valita se, missä itse viihtyy. Isoja ja meluisia talleja kierrettyäni viihdyn ainossa tosi hyvin. Siellä on rauhallista, siistit ja toimivat tilat, ei rapalammikoita pihalla eikä auton hajottavaa hiekkatietä. Julkisilla pääsee alle kilsan päähän ja juna keskustasta kestää reilu 25min.

Ja mitä tulee vaihtuneeseen henkilökuntaan. Firma ei voi kertoa syitä. Lähteneet tuskin haluavat kertoa kuin oman puolensa tarinasta. Ja joka tapauksessa ne asiat eivät kuulu netin keskustelupalstalle ruodittavaksi. Luuletteko, että Suomen laki edes antaisi myöten irtisanomisille ilman syytä. Kun syylläkään ei aina pääse työntekijöistä eroon.

Katariinan väitteisiin muutama korjaus
Pienet ryhmäkoot - Ainossa 8 - itse asiassa 7
Asialluset tilat, ei luksusta - no luksusta Ainossa on - jos se on huono?
Rento ilmapiiri - ei todellakaan Ainossa - riippuu varmaan keneltä kysyy
Opetus hyvää ja hevoset sopivia - kyllä
Maastoilu, vaellus - ei onnistu lainkaan Ainossa, maastoja 0 metriä
Ei liukuhihnaopetusta kuten isoilla talleilla - no Aino on just liukuhihna - tämäkin riippuu keneltä kysyy, Aino ei 18 tuntihevosella ole mikään kovin iso talli ja millä liukuhihnaopetus sitten määritellään? Henkilökohtaista opetusta ja palautetta saa ryhmätunneilla jatkuvasti. Jos enemmän haluaa, pitää joka tapauksessa mennä yksärille.

Mutta kuten sanottu, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Ainossa tai missään muuallakaan ei ole kenenkään pakko käydä. Minun puolestani Ainosta saa olla tykkäämättä, mutta hämmästelen intoa, jolla sitä aina haukutaan. Varsinkin kun puolet tiedoista on virheellisiä ja toinen puolisko toteutuu jokaisella ratsastuskoululla, jos vaan katsoo tarkemmin. Mutta ehkä Ainosta on ajateltu, että se on jotain todella erikoista ja kaikki oppii siellä ratsastamaan kuin taikaiskusta. Ja kun se ei tapahdu, paikan on oltava sysihuono. Tai siltä osa kommenteista tuntuu.

Mutta aloittajalle tsemppiä tallin etsimiseen. Kannattaa mielenkiintoiset paikat käydä katsomassa ja kokeilemassa. Viihtyminen on tosi henkilökohtaista ja siihen vaikuttaa ihan hirveästi kemiat opettajan ja hevosten kanssa. Eikä ne selviä kuin kokeilemalla.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.9.19 01:31:42

Lisätään vielä bisnesasiaan, että jokainen ratsastuskoulu on bisnes. Kaikkien niiden tehtävä on tuottaa rahaa. Ja ne luvuthan on ihan julkisia yrityksistä. Jokainen voi itse käydä omasta tallista katsomassa, kuinka paljon se tuottaa. Jos se ei tuota niin kannattaa miettiä miten pitkään bisnes pyörii. Ainon tapauksessa toki kaikki muukin firman toiminta ja investoinnit näkyy tuloksessa, joten puhtaasti ratsastuskoulun lukuja ei ole saatavilla julkisesti. Mutta pikaisella matikalla ei se mikään kultakaivos ole.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   14.9.19 08:21:44

*
todella hyvä,asiallinen,kattava teksti!

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   14.9.19 08:53:03

Pähkinäntytön tila tai maneesillisista Evitskogin ratsastuskoulu. Molemmissa käyty vakitunneilla.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: Luumu 
Päivämäärä:   14.9.19 10:15:21

Sen verran kyllä, että vaikka henkilökunta olisi kuinka hevosystävällistä, päätökset asioista tekee aina tallin omistaja, ja jos hän ei ole hevosihminen, se kyllä näkyy niissä päätöksissä. Ne tehdään muilla perusteilla kuin hevosen etu edellä.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.19 19:24:30

Talman talli

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: rahalla saa 
Päivämäärä:   26.9.19 16:20:08

Ainon osa hevosista uupuneita ja tunteja liikaa yhdelle hevoselle päivässä. Rankan estevalkun jälkeen ei ole reilua samaan putkeen kaksi isoa tätiä kytlkyttää koulutunnin samalla hitusen hoikalla hevosella, joka aristaa selkää harjatessa viimeisen tunnin jälkeen . Estesatuloilla on inhottavaa mennä koulua, ja opettajan pitäisi olla ystävällinen kaikille. Ei ole hyvää mainetta ratsastukselle, jos on oikeusjuttu kesken siitä onko Aino rakennettu petosrahoilla. Ei jatkoon.

Joku muu on parempi valinta. Mutta ei Peikkilä. Sielläkin kivikovat estesatulat joissa ei ole hyvä mennä koulua.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.19 16:21:10

Pähkinätyttö; Ei kukaan halua ratsastaa ilman maneesia kaatosateessa loskaisella kentällä näpit jäässä hyi. Hanki maneesi, niin ehkä tulen kokeilemaan.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   26.9.19 18:50:00

Solbackassa este ja koulusatulat erikseen varmaan kaikilla paitsi jollain ponilla. Maneesi kyllä kylmä, mutta se on pukeutumiskysymys.

  Re: Mukava ratsastuskoulu pk-seutu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.19 22:01:02

Aloittajalle suosittelen Kumpumäen tilaa Pornaisissa! 6 hengen ryhmät, hyvä opetus ja mukavat puitteet (maneesi, kenttä, maastot), kivoja hevosia moneen makuun ja hyvä ilmapiiri :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.