Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Terhi 
Päivämäärä:   6.8.19 20:27:17

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=2&i=5768334&t=5768334

Siinä edellinen topa.

Halusipa kisata tai ei, niin opetuksen pitäisi olla laadukasta ja tuntienpitäjällä vähintään ohjaajan koulutus, mielummin opettajan.
Hevosten sopivia tuntitoimintaan ja niillä kunnon elinolot, kuten isot virikkeelliset (puita, vaihtelevaa maastoa jne.) laumoissa pitkillä tarhausajoilla.
Sanomattakin selvää, että hevosten hoidosta ei tingitä ja ontuvia ei pidetä tunneilla.

Harrastelijalle Rauhalahti, kisaajalle Siili.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.8.19 21:22:42

Enpä ole onneksi Kuopiossa käynyt tallilla, jossa joku hevonen ontuisi. Olisi mukava tietää, mihin talliin joku aiemmassa keskustelussa viittasi.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   6.8.19 21:34:23

Mua kiinnostais tietää vastuuasia ratsastavien äitinä... jos pimeä työvoima pitää tuntia ja sattuu pahin (lapsi tippuu ja loukkaantuu vakavasti tai jopa menehtyy)... Onko vakuutukset voimassa ja korvaako kuluja esim pysyvistä haitoista, hoitokuluja ja mitä näitä nyt on... oikeudenkäyntikuluja?

Voimassa olevaa työsopimustahan silloin ei ole ja tällöin ohjaus ei ole pätevää, joka ei täytä SRL vaatimuksia?

Onko siitä asiakkaalle mitään vaaraa, että asioita hoidetaan pimeänä?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.8.19 10:33:59

Itse ajaisin Suonenjoelle Vanhamäellä, kivat hepat, hyvä opetus, asiallisen kokoiset ryhmät. Mahdollisuus kisata ja valmentautua. Hevoset paljon ulkona.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   7.8.19 11:13:15

Entäpä jos ajaisit vaikka Inariin, siellä on tosi hyvä talli.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.8.19 19:54:31

No Suonenjoelle ajaa valaistua tietä noin 40min mikä ei oo paha. Enemmin mä sinne ajasin kun vaikka Vehmeriin.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: äiti 
Päivämäärä:   7.8.19 19:58:33

Toki jos pimeä työvoima pitää tuntia, niin ei mikään vakuutus korvaa. Tosin ei taida nyky ratsastuskouluilla olla vakuutusta oppilaiden varalle muutenkaan.

SRL:n tallilla valitettavasti myös Kuopiossa pitää kouluttamattomatkin tunteja, niitä ei vaan valvota. Että kannattaa kysyä, kun tuntia varaa, kuka opettaa ja millä koulutuksella. Kyllä kouluttamattomia saa halvemmalla töihin, koska eivät ole opiskeluun käyttäneet aikaa eikä ole ammattitaitoa.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   7.8.19 20:07:42

30% tunneista saa pitää epäpätevä, kunhan on kokenut ratsastaja.
Pimeää työtä ei saa teettää, joillain talleilla on kokonaan pimeitä päivittäisiä ihmisiä. Joillain viikonlopputekijöitä. Eniten minua inhottaa pimeät opet ja pimeät yksäreitä käsittelevät tai ruokkivat.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.8.19 20:11:11

Millä talleilla tunnin saa perua veloituksetta, jos opettaja vaihdetaan?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   8.8.19 09:43:29

Minulla kävi eräällä Kuopion tallilla et olin varannut tunnin nimenomaan opettajan x tunnille. No paikanpäällä selvisi että x oli buukannut samaan aikaan valmennuksen toiselle tallille ja tunnin piti ratsastaja y jolla ei edes ohjaajan koulutusta. Kukaan ei ilmoittanut muutoksesta. Empä toiste mennyt. Eikä voinut perua maksamatta.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: jaajo 
Päivämäärä:   8.8.19 19:37:01

Me kävimme tyttäreni kanssa jonkin aikaa eräällä maneesitallilla.
Tunnit eivät vastanneet tasoamme lainkaan, ja varaussysteemi oli tehty niin, että kesti yli kuukauden, ennenkuin pääsimme sieltä irti.
Pienet tarhat, joissa vain tasaista hiekkaa. Tätä ei tajuttu silloin, kun käytiin tutustumassa paikkaan ja varattiin vakiotunnit.
Onneksi nyt löydettiin paikka, jossa hevosten hyvä olla ja opettajat ovat hyvätasoisia, hepoilla tosi isot tarhat ja laitumet.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: järvisydän 
Päivämäärä:   9.8.19 13:21:10

Rauhalahti, Saviska ja Siili. Siinä parhaat. Ei kannata rahojaan tuhlata huonoihin paikkoihin tai epäammattilaisten käsiin.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Saaristokaupunki 
Päivämäärä:   9.8.19 15:53:38

Kokemuksia Peikkometsästä?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: mäkin 
Päivämäärä:   9.8.19 18:15:41

Kaipaisin myös kokemuksia Peikkometsästä?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: heppatäti 
Päivämäärä:   10.8.19 16:55:10

Iloon ja Peikkikseen en menisi enää, vaikka maksettaisi.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: kisat 
Päivämäärä:   11.8.19 10:20:58

Miltä kouluilta pääsee aktiivisesti kisaamaan ulkopuolisissa?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.19 09:11:37

Jos Keskimäellä on Tuomas, Ilossa Henna, Siilissä Salla jne, ns kovia nimiä ja keulakuvia... on näyttöä omien kanssa pitkälle pärjäämisestä. Peikkiksessä ei oikein ole semmosta idolia, jonka osaamista ja omaa laitettua ihannoida. Minusta se kuuluu yhtenä osana inspiraation nostamiseen treenaamisessa. Siksi ei Peikkis, lapsen voin viedä.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ero 
Päivämäärä:   12.8.19 11:43:56

Erona kyllä se, että Hennamari ei ole koulutettu eikä näinollen saisi myöskään opettaa paljon, sitä en tiedä, laistavatko sääntöä miten paljon, kun siellähän on vain Sanni koulutettu opeista. Toki itse ratsastajana on kokenut.
Tuomas ja Salla on opettajia ja valmentajakoulutettuja myös, ja erittäin kovat kisanäytöt sekä itseltä että myös valmennetaviltaan kovistakin kilpailuista ja kilpailevat aktiivisesti.
Ilosta taitaa päästä vain pari kertaa vuodessa SOrsasalon kisoihin ulkopuolisiin.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ostaja 
Päivämäärä:   12.8.19 11:45:06

Onko kellään tietoa Ratsunaisen myytävästä welshistä? Miten toimii tunneilla jne`? Toki voin soittaa ja kysyä myyjän näkemyksen, mutta mieluusti kuulisin myös tuntilaisilta, mikä mielipide heillä ponista.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ostaja 
Päivämäärä:   12.8.19 20:30:17

Uppistaa!

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Hennamari. K. 
Päivämäärä:   15.8.19 14:12:04

Tervehdys,

Täällä on pohdittu minun koulutustaustaani joten ajattelin vastata siihen ihan itse. Aloitin tosiaan ratsastuksen opettaja opinnot vuonna 2016, mutta sairastuin sellaiseen fyysiseen sairauteen etten saa enää ratsastaa hevosia. Näin ollen koulua en ole loppuun käynyt. Minut hyväksyttiin kuitenkin suoraan opettajakouluun pitkän opetuskokemukseni, sekä oman ratsastusurani perusteella, eli ohjaajan pätevyys vähintäänkin siinä mielessä kyllä on.

Olen kilpaillut, sekä este-, että kouluratsastuksessa maajoukkueessa. Koulupuolella edustin Suomea kahdesti Pohjoismaiden mestaruuskisoissa.

Meillä ILOssa hevosten hyvinvointi on asia numero yksi. Hevosilla on neljä viikkoa lomaa vuodessa, kesällä ne pääsevät myös laitumelle. Jokaisella hevosella on vähintään yksi vapaapäivä viikossa ja hevoset tekevät 1-3 tuntia töitä päivässä, joista maksimissaan 2 yhteen putkeen ja kolmas tunneista on lastentunti.

Panostamme opetuksessa hevoslähtöiseen ratsastamiseen ja istunnalla vaikuttamiseen. Meillä on ratsastustunteja aloittelijoista ja vuosia harrastaneille ja yleisesti ottaen tallissa on iloinen ja lämmin ilmapiiri. :)

Suosittelen kaikkia lämpimästi tutustumaan itse alueen eri talleihin sen sijaan, että luottaa kuulopuheisiin. Tarjontaa löytyy alueelta paljon ja jokaiselle löytyy varmasti sopiva ja itselle mieluisa harrastuspaikka.

Mukavaa syksyn odotusta kaikille!

T. Hennamari

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: niin tai näin 
Päivämäärä:   15.8.19 15:35:35

Hennamari, kiva että olet kirjoittanut itse, oletko siis virallisesti ratsastuksenohjaaja? Ratsastuskoulu ei ole minulle ennestään tuttu, siksi kysyn, koska tämä alla oleva vastaus herätti tämän kysymyksen.

"Minut hyväksyttiin kuitenkin suoraan opettajakouluun pitkän opetuskokemukseni, sekä oman ratsastusurani perusteella, eli ohjaajan pätevyys vähintäänkin siinä mielessä kyllä on."

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   16.8.19 07:08:23

Kannattaa muistaa se, ettei tässä asiassa, niin kuin elämässä yleensäkään kaikki ole niin mustavalkoista.
Itse olen käynyt useilla talleilla sekä Kuopiossa että muuallakin. Olen ollut monenlaisten opettajien tunneilla, aina omantasoiseni ratsastajan tunneista master-tason opettajien tunteihin. Oma kokemukseni opettajista on, että mitä enemmän koulutusta opettajalla on ollut, sitä tympeämpää opetustyyli on ollut. Mutta tämä on vain minun kokemukseni. Tallien nimiä en tuo esille, koska mielestäni niillä ei ole merkitystä. Jokaisen tulisi itse muodostaa mielikuvansa tietystä tallista käymällä siellä paikan päällä. Netissä on helppo huudella nimettömänä ja levittää erilaisia valheita. Sen verran voin sanoa, etten tunnista kaikkia aiemmassa keskustelussa ilmi tulleita väitteitä muutamaan talliin liittyen.
Ei se opettajan titteli aina takaa, että opetus on laadukasta. Siihen vaikuttaa niin moni muukin asia, kuten opettajan luonne, opetustyyli, hevoseen liittyvät ominaisuudet/ratsastettavuus yms. Joidenkin opettajien kanssa vaan synkkaa paremmin kuin toisten. Myös tallin toimintatavat hevosiin liittyen (miten käsitellään, miten tarhaavat yms.) sekä tallin ilmapiiri ovat tärkeitä tekijöitä tallilla viihtymisessä.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   16.8.19 07:10:51

Kannattaa muistaa se, ettei tässä asiassa, niin kuin elämässä yleensäkään kaikki ole niin mustavalkoista.
Itse olen käynyt useilla talleilla sekä Kuopiossa että muuallakin. Olen ollut monenlaisten opettajien tunneilla, aina omantasoiseni ratsastajan tunneista master-tason opettajien tunteihin. Oma kokemukseni opettajista on, että mitä enemmän koulutusta opettajalla on ollut, sitä tympeämpää opetustyyli on ollut. Mutta tämä on vain minun kokemukseni. Tallien nimiä en tuo esille, koska mielestäni niillä ei ole merkitystä. Jokaisen tulisi itse muodostaa mielikuvansa tietystä tallista käymällä siellä paikan päällä. Netissä on helppo huudella nimettömänä ja levittää erilaisia valheita. Sen verran voin sanoa, etten tunnista kaikkia aiemmassa keskustelussa ilmi tulleita väitteitä muutamaan talliin liittyen.
Opettaja ei opeta tittelillään, vaan omalla kokemuksellaan, opeillaan yms. Ei se opettajan titteli aina takaa, että opetus on laadukasta. Siihen vaikuttaa niin moni muukin asia, kuten opettajan luonne, opetustyyli, hevoseen liittyvät ominaisuudet/ratsastettavuus yms. Joidenkin opettajien kanssa vaan synkkaa paremmin kuin toisten. Myös tallin toimintatavat hevosiin liittyen (miten käsitellään, miten tarhaavat yms.) sekä tallin ilmapiiri ovat tärkeitä tekijöitä tallilla viihtymisessä.

Parhaiten saa faktat selville, kun käy tallilla paikan päällä tai ottaa yhteyttä tallin omistajaan :)

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   16.8.19 07:13:54

Oho, viestini tuli kahteen otteeseen 

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   16.8.19 10:02:07

Eipä haittaa, kun kerrot ihan asiaa. Näin juuri asia on, komppaan pörriä :)

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.8.19 11:21:42

Itse miellän sen ohjaaja-asian sillä tavalla, että se on minimitaso, jolla voi neuvoa muita ja se testataan loppukokeilla koulussa. Osa harrastajista toki voi olla paljon taitavampia niinku yllä.

Mut... Kaikki ohjaajat ei myöskään ole päteviä muuten kuin muodollisesti. Yhä näkyy sitä, että istutaan samalla jakkaralla yhessä kulmassa koko tunti, huudetaan 3:a lausetta ja liikenteen ohjausta sekä räplätään kännykkää tunnin ajan.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: os 
Päivämäärä:   18.8.19 08:58:04

Pörrin kirjoitukseen muuten ottamatta kantaa, niin jos on SRL:n hyväksymä talli, niin 70% opetuksesta pitää olla koulutetun ohjaajan tai opettajan pitämiä tunteja.
Näin sanoo säännöt ja asiakkaiden pitäisi pystyä tähän luottamaan, kun menevät SRL:n tallille.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: kysymys 
Päivämäärä:   18.8.19 10:29:40

Kiva kun Hennamari olet linjoilla.
Olen katsellut nettisivujenne opettajaesittelyjä sekä käynyt katsomassa tallianne paikan päällä. Ystäväni ratsasti teillä keväällä, niin siltä pohjaltakin tietoa on.

Kysyisinkin, että miten jaatte ratsastustunnit "opettajien" kesken, kun Sanni on ainoa, jolla koulutus. Kirstillä ei ymmärtääkseni (ja hänen omien sanojensa mukaan) ole koulutusta, eikä sinulla. Tosin sinulla todella vankka kokemus ja ystäväni tykkäsi opetuksestasi kyllä. Kun tässäkin topassa esiin tullut 70% vaatimus SRL:n puolelta on tosiaan, että oltava koulutetun opettajan/ohjaajan pitämiä ja teillä on 6 päivänä tunnit ja 3 opea.
Kysyn tässä siksi, että varmasti muitakin asia kiinnostaa, sen verran olen kuullut spekulaatioita aiheesta ratsastajatuttaviltani.

On myös hienoa lukea, että hevosten hyvinvointi on ykkösasia, hevoset olivat hyvinhoidetun näköisiä ja tilat uudehkot. Tarhat kuitenkin pistivät silmään, ovat kovin pienet ja taitaa moni tarhata yksin, osa oli myös tallissa ja osa ulkona silloin kun kävin. Olisikohan tarhoihin mahdollista panostaa, että olisivat isompia ja vähän vaikka metsää tms, ettei ihan tasaista hiekkakenttää? :) Toki en tiedä, onko jossain metsässä lisää tarhoja, näin vain tarhat, jotka tallin edustalla.

Mukavaa syyslukukautta sinne ja muillekin talleille!

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Saaristokaupunki 
Päivämäärä:   18.8.19 11:39:09

Joko Peikkis myyty?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Peikkometsän ratsa 
Päivämäärä:   18.8.19 12:10:22

Mitähän tallille tapahtuu, jos ei mene kaupaksi? :( Olen jo vuosia käynyt siellä enkä kestä, jos loppuu.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: tonttu 
Päivämäärä:   18.8.19 12:16:00

Käykö kukaan aikuinen Kasurilassa? Minkälaiset hepat, opetus ja yleensäkin ilmapiiri?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: niin tai näin 
Päivämäärä:   18.8.19 13:14:41

kysymys, kiitos vastasit samalla kysymykseeni.

Ratsastuksenohjaajan pätevyyteen ei riitä, että hyväksytään kouluun sisään. Kyseessä on tutkinto. Toki voi tehdä näyttötutkintona, mutta olisi oltava kuitenkin suoritettu läpi, vaikka arvosanalla 1, kunhan on päässyt läpi kaikki vaadittavat kokeet.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.19 13:17:22

Mitkö tallille tapahtuu, jos ei saada kaupaksi?
- jos omistaja ei halua tai voi myydä taseen takia matalammalla hinnalla tai ylipäätään niin pitää itsellään ja antaa metsittyä
- jos on pakko myydä eikä voi pitää, hinta laskee ja etsii oikean tasonsa, joskus jopa 80& alkuperäisestä. Talleilla on ollut tyypillistä 700 - 800 000 euron alkuhinta ja 200 000 - 300 000 toteuma, mutta rajumpiakin on. Voisin kuvitella, että erään ratsastuskoulun myynnissä kävisi juuri niin. Vaikka maksuhaluakin olisi niin ei ole rahoitushalua.
- tilanne jatkuu ja jatkuu, ränsistyy ja ränsistyy ja yritykseen tulee aliyrittäjiä ja hiipuu rakennusten väsähdettyä kokonaan pois

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ymmärtämätön 
Päivämäärä:   18.8.19 14:09:02

Miksi ei voisi taseen takia myydä matalammalla hinnalla?
Talousmaailma on vieras, siksi kysyn.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   18.8.19 14:11:48

Tämä: Ratsastuksenohjaajan pätevyyteen ei riitä, että hyväksytään kouluun sisään. Kyseessä on tutkinto. Toki voi tehdä näyttötutkintona, mutta olisi oltava kuitenkin suoritettu läpi, vaikka arvosanalla 1, kunhan on päässyt läpi kaikki vaadittavat kokeet.

Monikin on mennyt kouluun kirjoille, mutta jos sieltä ei valmistu, niin ei ole pätevä. Jotkut ovat roikkuneet vuosikausia koulun kirjoilla, se ei ole ihan koulutuksen tarkoitus millään alalla.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: esim 
Päivämäärä:   18.8.19 14:15:10

Ainakin yhdellä tallilla on velkaa paljon enemmän kuin arvoa ja on arvoaan moninkertaisesti suuremman velan vakuutena. Jos myydään, omistaja tarvitsee lainoilleen vakuutta muualta tai joutuu maksamaan lainaa muusta omaisuudestaan..
..yleensä tase vaikuttaa myyntihintaan ensisijaisesti vieraan pääoman takia, mutta voi olla siksikin, että omistaja tai joku haluaisi pääomalainojaan pois..
Joskus tallin käyttöarvo on joillekin omistajille suurempi kuin myyntiarvo ja ovat haluttomia laskemaan hintaa markkinatasolle - siis jos useampia omistajia.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ymmärtämätön 
Päivämäärä:   18.8.19 15:49:08

esim: Kiitos, nyt selveni :)

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.8.19 17:51:58

Minusta olisi tärkeää että ratsastuskoulu olisi sellainen ,missä on hyvä ilmapiiri ja oppilaista on mukava harrastaa ratsastusta.Jos ratsastustunneilla opettaja/ohjaaja ”itkettää” oppilaita hän on väärällä alalla.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   18.8.19 22:28:34

Os, tuo on toki totta ja asia mikä velvoittaa SRL:n hyväksymiä talleja. Mutta ymmärtääkseni (Hennamarin kommenteista päätellen) ko. asialle ollaan nyt tekemässä jotain ja toinenkin tallin ohjaaja on virallistamassa tutkintoaan (oli mainittu edellisessä ketjussa). Eli asia on kai siltä osin korjaantumassa :) Olen käynyt tämän "kouluttautumattoman" ohjaajan tunnilla muutaman kerran, tosin eri tallilla kuin Ilossa enkä kyllä pysty sanomaan mitään negatiivista hänen opetuksestaan. Opetus oli laadukasta ja hevosystävällistä, eikä millään tavalla epäammattimaista.

Tuo Peikkometsän tilanne on harmillinen. Täytyy toivoa, että Nella saa tallin myytyä ja uusi yrittäjä jatkaisi ratsastuskoulutoimintaa. On kuitenkin aina olemasssa riski, että kun omistaja vaihtuu, niin toiminta ei enää kannatakaan. Eli ostaja joutuu aika tarkkaan harkitsemaan onko valmis ottamaan riskin :/

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   18.8.19 22:32:40

Hennamarille: Etkö saisi vaikka niitä ohjaajanäyttöjä suoritettua? Jos sinut on ratsastusnäytöillä hyväksytty jo opekoulutukseen, niin eikö sama koulu voisi laskea ne aiemmat näytöt ratsastusnäytöiksi? Ja sitten suorittaisit vain tunninpitonäytöt tms mitä niitä nyt on.

Olisi tutkinto ihan paperilla eikä tarvitsisi SRL:n prosenttien kanssa taistella. ;)

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   18.8.19 22:34:26

Pörri: Nellalla taatusti ei ole 800 000 lainarahaa kiinni ratsastuskoulussa (tai mistä minä tiedän, vaikka olisikin). Mutta pointti siis se, että uuden omistajan pitäisi saada plussaa niin paljon, että saa tuon hankintahinnankin kuoletettua. Yrityslainoissa on myös erilaiset takaisinmaksuajat (=paljon lyhyemmät) kuin tällä hetkellä tarjottaville yksityisten asuntolainoille.

Aika kova tuotto saa siis ratsastuskoululla olla, että tuollaista lainaa pystyy lyhentämään. Voi tosiaan olla, ettei riskin ottajaa ihan helposti löydy.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ihmetyttää 
Päivämäärä:   19.8.19 15:44:04

Yrityslainat yleensä 10-15 vuotta, eli tosiaan saisi aika kova olla kk-lyhennys. Ellei sitten satu ostaja, jolla (tai jonka isällä/miehellä) on riittävästi pätäkkää.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Inka 
Päivämäärä:   19.8.19 15:46:01

Mielenkiinnolla seuraan, milloin toinen "opettaja" saa tutkinnon suoritettua. Ainakin kerran on keskeyttänyt opinnot, oli samaan aikaan kanssani Hingunniemessä.
Ja tästä on aikaa vuosia jo.

Minkälaisessa kunnossa on Peikkometsän tallirakennukset ja maneesi? Talo näyttää aika uutukaiselta ainakin.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Gekko 
Päivämäärä:   19.8.19 20:56:54

Onko Saviskassa poneja?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.8.19 21:38:42

Gekko: Saviskassa on tosi kivoja poneja, katsopa tallin nettisivuilta.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ..? 
Päivämäärä:   19.8.19 22:39:02

Anskuko se täällä mollaa katkerana entistä työntekijäänsä?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: liitokavio 
Päivämäärä:   20.8.19 09:01:29

Käykö kukaan Suonenjoen Vanhamäellä Kuopiosta käsin?
Kivalta vaikuttava paikka, matka vähän mietityttää.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Gekko 
Päivämäärä:   20.8.19 09:06:49

täti: Kiitos, kivalta näyttää. Taidan vielä tytön kokeilemaan :) On mukavan lähelläkin meitä.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Gekko 
Päivämäärä:   20.8.19 09:23:20

Vielä kysyn: onko Saviskan opettajissa eroja, että kenen tunneille kannattaa pyrkiä?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   20.8.19 12:52:43

Hevosalan toimijat on kauhean katkeria toisilleen täälläpäin, ei tämmöset ole oppilaiden kirjoittamia.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: sivusta seuraaja 
Päivämäärä:   20.8.19 15:18:37

En lähtisi ketään nimeltä syyttelemään, jos ei ole tietoa.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   20.8.19 18:58:44

Onhan se vähän erikoista, että nimellä lähdetään epäilemään ihmisiä. Toki siinä olen samaa mieltä, että harva oppilas lähtisi netissä tuollein kirjoittelemaan. Tai sitten pitäisi olla jotain muutoin hampaankolossa.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: noo 
Päivämäärä:   20.8.19 19:49:57

En ole talliyrittäjä, mutta voisin ajatella, että jos toiset talliyrittäjät järjestävät asiansa kuten liiton säännöissä kuuluu, niin alkaa kismittämään, jos joku viis veisaa säännöistä.

Tai oppilaana kun luottaa, että kun valitset SRL:n tallin niin asiat ovat tietyllä lailla ja jos käy ilmi, ettei olekaan, niin ei se luottamustakaan herätä.
Ja harvalla oppilaalla on pokkaa mennä suoraan sanomaan tallilla, varsinkin jos asiakkuus jatkuu.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.8.19 19:55:09

Siis MITÄ VÄLIÄ JOLLAIN OPETTAJAN TITTELILLÄ ON? Tuskin tunteja mainostetaan kuitenkaan koulutetun opettajan tunteina!? Olen käynyt yli kymmenellä tallilla elämäni aikana, eikä se pätevyys kulje mitenkään käsi kädessä sen oikean opetustaidon kanssa. Joskus olen saanut tallikavereiltakin (jotka siis voivat olla vaikka lääkäreitä, arkkitehteja tai muita, mutta eivät todellakaan mitään opettajia) parempia neuvoja kuin koulutetuilta ratsastuksenohjaajilta/-opettajilta.

Jos noin paljon ottaa pannuun, niin laittakaa viestiä sinne tallille suoraan tai menkää paikan päälle käymään. Ainiin, ettehän te uskalla, kun muuta ei voida tehdä kuin haukkua nimettömänä netissä. Ratsupiireissä on kyllä todella inhottavaa porukkaa. Ja lapsellista.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: jee 
Päivämäärä:   20.8.19 21:14:23

1. Rauhalahti
2. Taitotallit
3. Saviska
--- pitkä matka seuraavaan Keskimäki, Siili ja siinäpä ne.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: noo 
Päivämäärä:   22.8.19 09:34:41

Ååå: älä muuta sano.
Millä SOrsasalon tallilla oli tulipalon alku eilen?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Terhi 
Päivämäärä:   22.8.19 11:32:42

Savon Sanomissa näkyi olevan juttu. Muakin kiinnostaa, millä tallilla? Valaisimesta alkanut palo.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: laika 
Päivämäärä:   22.8.19 14:58:41

hevostallilla

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Terhi 
Päivämäärä:   22.8.19 17:36:53

No vau. Millä hevostallilla?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.19 18:23:38

Siis sorsasalon seurakunnassa.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Terhi 
Päivämäärä:   22.8.19 18:26:53

No siellä on useampikin hevostalli.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.8.19 18:29:46

kaksi ja vain toinen on SRK

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   22.8.19 18:49:32

Millä tavalla kertoo omasta typeryydestä, jos sanoo, että netissä nimettömänä haukkuminen on idioottia? Eiköhän ne ole ne haukkuvat, jotka ovat typeriä 😅😂

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Terhi 
Päivämäärä:   22.8.19 18:54:41

:) No nyt tajusin! Mitenkä valaisimesta voi syttyä tulipalo? Oikosulku?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: tieto 
Päivämäärä:   23.8.19 13:41:21

Sorsasalon Ratsastuskoulua eikä Ilmaria tallia ole ollut Sorsasalossa enää moneen vuoteen. Puhukaa nyt herraisä edes olemassa olevista talleista.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   23.8.19 15:57:58

Eihän täällä enää sen yhden tallin nimeä uskalla sanoa.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.19 16:54:32

varmaan jokainen paikallinen kuitenkin tietää itseään srk:si ja ilmariaksi kutsuneet taalit ja mitä ovat nyt ja moni tietää historiatkin :D

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   23.8.19 17:23:46

Terhi, valaisimesta voi syntyä tulipalo esim siten, jos polttimo/lamppu on kuumenevaa mallia ja se pääsee koskettamaan jotain syttyvää materiaalia tai on hyvin pölyinen (ja pölyähän talleissa riittää!)

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Tieto 
Päivämäärä:   23.8.19 17:52:59

Sorsasalon Ratsastuskoulun lyhenne oli kylläkin SSRK

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Hennamari K. 
Päivämäärä:   26.8.19 14:51:13

No hei taas, käyn nyt vielä kerran teille tänne itse kirjoittamassa, kun asioiden spekulointi näyttää vain jatkuvan :)

Meillä ratsastustunneista 70% pitää koulutettu opettaja, SRL valvoo jäsentallejaan vuosittain, joten harrastajat voivat olla ihan turvallisin mielin ja luottaa kaikkien alueen tallien antamaan tietoon. Liitto pitää huolen tilastoista, teidän ei onneksi siihen tarvitse ryhtyä :)

Talleilla puhutaan: "kuka on tänään opettaja" eli ratsastuksen opettamisesta tunnilla vastuussa, titteli ratsastuskouluissa opettamisesta vastaaville on opettaja, koulutus on eri asia. Mielestäni tuota titteliä on turha vaihtaa ja lähteä asiasta pilkkua viilaamaan... Jalkapalloa opettaa valmentaja ja lapset kutsuvat opettajaa valmentajaksi riippumatta siitä onko kyseisellä henkilöllä valmentajan koulutusta vai ei. Sallittakoon siis lapsien kutsua ratsastusta opettavaa henkilöä opeksi, suurin osa aikuisistahan kutsuu meitä nimellä :)

Meillä on tällä hetkellä yksi ohjaaja tutkinnon suorittanut, joka aloittaa nyt syksyllä opettajatutkinnon suorittamisen Ypäjällä. Toisella opettajalla on ohjaajatutkinnon suorittaminen kesken ja hän on suorittamassa sitä nyt loppuun. Mitä tulee minun tutkintoni suorittamiseen niin pidän tällä hetkellä tunteja 0-6h/vko ja oppilaani ovat olleet opetukseen hyvin tyytyväisiä, en viitsisi lähteä nyt opetusnäyttöjä antamaan kouluun teidän hevostalli.net foorumilaisten mieliski, jos tämän minulle sallinette :) Tunneilleni saa tosiaan tulla kokeilemaan mitä on mieltä siitä, riittääkö minulla oman pitkän kilpaurani + monien monien vuosien jälkeen pätevyys opettaa ratsastusta ratsastuskoulussa :)

Nyt toivon antaneeni riittävän kattavan vastauksen ILOn opettaja pätevyyksiin liittyen joten josko päästäisiin tästä asiasta jo eteenpäin!

Vielä kerran oikein mukavaa syksyn odotusta ja kivoja ratsastushetkiä jokaiselle sinne teidän omille kotitalleillenne! :)

t. Hennamari Koistinen

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.8.19 18:30:20

Liitolle ilmoitetaan ihan itse ne prosentit eikä liitto valvo kuin käymällä kerran vuodessa ja tarkastamalle EA todistukset ja kiertelemällä vähän. Paljoa ei vaadita.

Mutta HMK on varmasti hyvä ope, parempi kuin liikenteenohjaajat.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   27.8.19 00:59:24

HMK taitaa olla nyt loppuun käsitelty...

oisko teillä aikaa puhua nyt 'pimeistä työntekijöistä' ja verotarkastuksista... ;) Toinen kestosuosikki. Siinä tuskin kukaan tulee yhtä suoraselkäisesti oikomaan oletuksia. Missä pistetään oppilaan kantamat killingit omaan pussiin lyhentämättä ja opelle palkka sujautetaan suoraan handuun päivän päätteeks

Noin niinku kansanterveyden näkökulmasta aika epäreilu systeemi

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.8.19 12:13:35

Ostelkaa niitä tilinpäätöksiä niin näette kaikkea hauskaa verotarkastuksista ja palkoista. Vertailka myös lehtijutuissa olleisiin omistajien kommentteihin. Kulutettu raha on viihteen väärti.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Gee 
Päivämäärä:   27.8.19 14:53:23

Kukaan muu ei niitä titteleitä vahdi kuin toiset hevosalan ammattilaiset. Tyytyväiset oppilaat eivät kysele onko näytöt suoritettu vai ei. Terveisin aikuinen oppilas

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   27.8.19 17:07:26

Gee voi se ollakin hevosalalla yleistä, joskin itse kiinnitän aina huomiota tunnin pitäjän koulutukseen ja/tai siihen mitä titteliä käyttää vaikka en ole ns hevosalalla. Mielestäni on väärin käyttää opettajan, valmentajan tai ohjaajan nimikettä jos ei ole niihin kouluttautunut. Ei lähihoitaja ole lääkäri, liikunnanohjaaja liikunnanopettaja jne. Nimike ei myöskään kerro välttämättä tunnin laadusta. Pitkän ratsastusuran tehnyt pitää varmasti hyviä tunteja.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Kukkuu 
Päivämäärä:   27.8.19 17:54:37

Gee voi se ollakin hevosalalla yleistä, joskin itse kiinnitän aina huomiota tunnin pitäjän koulutukseen ja/tai siihen mitä titteliä käyttää vaikka en ole ns hevosalalla. Mielestäni on väärin käyttää opettajan, valmentajan tai ohjaajan nimikettä jos ei ole niihin kouluttautunut. Ei lähihoitaja ole lääkäri, liikunnanohjaaja liikunnanopettaja jne. Nimike ei myöskään kerro välttämättä tunnin laadusta. Pitkän ratsastusuran tehnyt pitää varmasti hyviä tunteja.

^^ Olen täysin samaa mieltä Hannan kanssa. Ja kyllä: olen ratsastuskoulun aikuinen asiakas!

SRL ei valitettavasti valvo yhtään mitään! Tyytyväisiä liitossa ovat, kunhan vain maksaa jäsenmaksun.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: entinen 
Päivämäärä:   27.8.19 18:45:40

Joulun alla kuhistiin eräällä tallilla, kun talli julkaisi tiedon, että pääopettajaksi oli valittu eräs opettaja, vaikka tallilla oli hyvä koulutettu ratsastuksenohjaaja jo töissä valmiiksi.
Toki odotukset oli korkealla, täytyihän tämän uuden olla vielä parempi ja koulutetumpi kun pääsee toisen ohi suoraan pääopettajaksi.
Itse ainakin petyin opetukseen silloin, mutta vielä enemmän olen pettynyt, kun olen täältä lukenut, että tämä uusi ei ollut edes ohjaajaksi koulutettu.

Eipä siinä mitään, lopetin asiakkuuden - joka oli sinänsä aika pitkä prosessi, ei niin vaan asiakkuudesta päässytkään hetkessä eroon - ja vaihdoin Savisaareen. Olen ollut todella tyytyväinen, opetus on laadukasta ja ope on koulutettu.
Minulle sillä on merkitystä kyllä.
Se pitää kyllä vielä sanoa, että Hennamarin tunneilla kävin muutaman kerran ja hän on hyvä opettaja, vaikkei koulutettu olekaan. Mutta HM on harvinaisuus lajissaan, ja kaikki kouluttamattomat eivätkä edes kaikki koulutetut yllä hänen tasolleen. Harmi, ettei opeta enemmän.

Olen 40+ tätiratsastaja ja on asiakkaiden aliarvioimista kyllä, jos väitetään, ettei asiakkaille ole väliä, mikä on open koulutustaso tai onko sitä ollenkaan.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Li 
Päivämäärä:   27.8.19 18:50:10

"Liitolle ilmoitetaan ihan itse ne prosentit eikä liitto valvo kuin käymällä kerran vuodessa ja tarkastamalle EA todistukset ja kiertelemällä vähän. Paljoa ei vaadita."

Tämä on täysin totta. Tiedän tallin, jossa on valehdeltu jopa EA-kelpoisuudetkin. Tarkastaja ei katsonut todistuksia vaan kysyi vain, että onko EA-kurssit käyty, ja työntekijät ja yrittäjä nyökyttelivät, että on käyty. Ja ei ollut kellään voimassa. SRL:n hyväksymä talli. Ne tarkastukset on aivan yhtä tyhjän kanssa.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   27.8.19 22:59:01

Hevoskoulut ovat ratsastusleirejä jossa opiskelu ei takaa yhtään mitään, niin surkeita ohjaajia sieltä on valmistunut. Ei mitään pedagogisia taitoja.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   28.8.19 07:31:10

Huh: VOihan se olla joidenkin kohdalla niinkin, mutta taas säännöt on sääntöjä. Tallien pitää vaatia liittoa kumoamaan säännön koulutetusta ohjaajasta/opettajasta, jos kerran koulutuksella ei ole mitään virkaa. Silloinhan ongelma ratkeaa.
Typerää taas on se, että julkistetaan säännöt ja sanotaan, että liiton hyväksymällä tallilla ratsastus on tae laadusta ja koulutuksesta.
Sitä se ei ole ollut kyllä pitkään aikaan jos koskaan.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: ratsimaan 
Päivämäärä:   28.8.19 18:21:59

Onko Saviskassa maastoja? Entä Taitotalleilla?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Riksu 
Päivämäärä:   28.8.19 19:19:39

Molemmissa on kivoja reittejä ilman että tarvitsee mennä metriäkään autotietä tai edes autotien yli.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   28.8.19 21:21:18

Ratsastuskeskus Ilon kannattais irtisanoutua SRL-tittelistä ja antaa Hennan opettaa suurimman osan. Porukka kuitenkin himoitsee eniten hänen opetustaan.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: entinen 
Päivämäärä:   29.8.19 07:39:18

: Kannatetaan ehdottomasti! Minäkin voisin harkita takaisin paluuta ehdottomasti, jos Henna pitäisi tunnit! Ja moni muu ystäväni myös.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: KK 
Päivämäärä:   29.8.19 07:40:52

Sari U:ta ikävä myös. Voi kun hän tulisi takaisin joskus, olisi opetus todella laadukasta.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: adult 
Päivämäärä:   29.8.19 07:53:16

Samaa olen monesti miettinyt. Ilossa olisi hyvät puitteet ja osaavat hevoset, mutta kaipaisi ehdottomasti semmoisia Hennan tai Sari U:n tasoisia opettajia.
Nyt meno on lapsille ja sunnuntaiharrastelijoille varmasti hauskaa, mutta tavoitteellisimmille ei anna mitään. Harmi sinänsä, koska ennen asiat oli paremmin opetuksen laadun suhteen.
Toivotaan, että tulevaisuudessa löytäisivät vielä jonkun johtotähden, jonka opetuksessa me vaativammatkin asiakkaat löytäisimme niitä ahaa-elämyksiä edelleen.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Issikkafani 
Päivämäärä:   30.8.19 08:21:56

Onko KUopion alueella issikkatalleja?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.8.19 09:04:27

Issikkafani: Vehmersalmella Tammakorpi, Siilinjärvellä Kirjoniemen tila. Vähän kauempana Vesannolla Rytsy Retket.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Issikkafani 
Päivämäärä:   30.8.19 13:54:40

Kiitos! Onko kaikki hyviä vaihtoehtoja?

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: kisat 
Päivämäärä:   31.8.19 12:35:49

Sorsiksessa kisat! Paljon näkyy olevan eri ratsitalleilta osallistujia.
Kiva seurata, minkä tallien oppilaat pärjäävät parhaiten.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: katsoja 
Päivämäärä:   31.8.19 13:02:26

Keskimäki ja SIili jyrää! Taitotallitkin pärjää ihan kivasti.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   31.8.19 17:25:09

Parhaitenhan tuolla pärjäsi ratsastuskouluista Peikkis. Siilin tuntsarit ei sijoilla ja keskimäkikään ei korkeammissa luokissa. Taitotalleilta olikin vaan yksäreitä, ei tuntihevosia.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: Nobody 
Päivämäärä:   31.8.19 17:48:05

Kyllähän sinä no olet varsin vitsikäs. Oisko Keskimäeltä ja muualta vaikka olleet aloittelevia ratsukoita, kun 1 tason kisat olivat. Ja ei esteissä sijoittuminen kerro taidosta ikävä kyllä. Tietylle tasolle voi hurveltaa kovaa puhtaasti. Ja kyllä mä näen useankin Siilin ratsun sijoiilla ja puhtailla radoilla.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: katsoja 
Päivämäärä:   31.8.19 18:59:12

Eikös kuitenkin Taitotallien yksäreitäkin valmenna Taitotallien master-opettaja?

Hyvin nuo Siililäiset ja Keskimäkeläiset kyllä ratsastaa, ei voinut moittia.
Ilosta ei ollut ketään, joka on outoa, kun kuitenkin kisat Sorsasalossa ja pääsee suoraan tallista verkkakentälle. .
Saviskasta en ainakaan huomannut ketään.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   31.8.19 19:33:46

Rauhalahdesta oli paljon ratsukoita, sieltähän ne parhaat kisaajat tulee :)

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: :-8 
Päivämäärä:   31.8.19 19:37:39

Ainakin yksi voitti Pärnussa viikko itten.

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: joke 
Päivämäärä:   31.8.19 19:41:01

Jo on lystikästä porukkaa näin lauantai-iltana. Ihan kun joku olis katkera siitä, että Rauhalahdesta on tullut Suomen huippuja ja että edelleenkin on hyvä paikka kaikin puolin, vaikka eivät kisaakkaan :)

  Re: Kuopion tasokkain ratsastuskoulu part 2

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   31.8.19 19:54:47

Se katkeroittaa, kun yrittää olla paras, mutta kun ei kykene. Keskimäen omistajakin on Rauhalahden kasvatti eli tämä katkeruus kumpuaa pohjoisesta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.