Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.6.19 10:49:25

Iso pv, jolla ei erityisen siro pää, varsinkin turvan ympärys on ehkä keskimääräistä mittavampi. Yleensä kuitenkin full-koon vermeet ovat olleet sopivia. Onko jollain kokemusta fullin ja x-fullin kokoerosta? Kiinnostaa varsinkin turparemmin päälliosan pituus, siis se mikä jää renkaiden väliin.

Sovittamalla joo selviäisi, mutta ei viitsisi lähetellä ees taas, ja lähellä ei ole ketään jonka suitsia voisin sovitella. Micklemeitä kuitenkin näkee myös oikeasti isopäisillä suokeilla, joten kaiken järjen mukaan sen fullin luulisi riittävän. Mutta kerro kuinka sinun kävi?

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.6.19 10:58:32

Minulla on käytössä micklemien x-fullin kahdella hepalla, joista toinen normaalisti full ja toinen x-full. Full-päisellä nämä on niskasta säädettynä tokavikaan, x-fullilla kolmanneks viimesessä. Ostin juuri toisetkin samankokoiset, en viitsinut ottaa fullia kun ajattelin että voi juurikin turvanpäällinen mennä turhan pieneksi. säätövaraa näissä kyllä on reilusti muutoin.

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.6.19 11:12:03

OK, kiitos vastauksesta. Ehkä tosiaan x-full olisi meilläkin varmempi valinta.

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: Joop 
Päivämäärä:   16.6.19 11:46:15

Mulla suokilla perus full, muuten säädöt n puolessa välissä mutta sekä leuka että turparemmi menee toiseen reikään nippanappa. Ehkä x-full olis ollut isompiturpaiselle parempi.

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: Minkki 
Päivämäärä:   16.6.19 12:14:02

Xfull. Ovat naftia kokoa ja jos arpoo kumman ottaa niin aina isompi. Xfull menee varmasti myös full päähän, mutta full koko on ennemminkin cob/full mitoitukseltaan.

Omalle xfull päälle jouduin suurentamaan turpista ihan xfull koossakin.

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.19 14:17:25

Xfull ei mahtunut omalle xfullille

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: Ria 
Päivämäärä:   16.6.19 15:43:55

Ovat naftia kokona. Jos mietit kahden koon välillä ota isompi.

Oma hevoseni on hieman merkistä riippuen full tai xfull. Yleensä fulleja saa säädeltyä hyviksi mutta micklemeissä ei ainakaan omalle suokille mitenkään asettunut fullien turpahihna (liian ylhäällä lähellä silmää) vaikka muutoin sai säädöt laiteltua. Xfull meni hyvin.

Ja sit just ostin xfullit dyonit jotka himpun liian isot :D

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.6.19 22:17:00

Kiitos paljon kaikille vastaajille. Se on sit selkeästi x-full.

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: • 
Päivämäärä:   17.6.19 12:47:08

Meillä cob-full välistä pää ja full-kokoset micklemit säädetty tokavikoihin reikiin kaikkialta.. koen ne siis itse isokokosiksi ennemmin kuin pieniksi...

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   17.6.19 17:33:17

Minulla myös cob-full välimaastosta pienen suokin pää. Micklemeistä full on säädöissään puolessa välissä. Suosittelen isompipäiselle xfull.

  Re: Micklem Competition: full vai x-full

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   18.6.19 07:32:20

Mulla on koko standard (= full?) ja menee hyvin sekä cob/full rajalla olevalle, että full/x-full rajalla olevalle. Paljon säätövaraa

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.