Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   14.6.19 16:34:47

Onko mahdollista löytää maastoiluun hevosta pk-seudulta tai lähistöltä ihan ilmaiseksi? Näitä vuokrahevosen etsijöitä kun on aika paljon ja ovat valmiita maksamaankin.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.6.19 16:52:12

Ehkä jossain muutaman hevosen kotipihatallilla voi päästä omistajan maastoiluseuraksi tai sitten jonkun tutun hevosella mutta muuten aika utopistinen ajatus

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   14.6.19 17:10:11

Miksi pitää päästä ilmaiseksi? Ei se hevosen pito kotitallillakaan omistajalle ole todellakaan ilmaista! Minusta on kohtuullista osallistua ainakin tallitöihin ja hoitaa hevonen ja varusteet kunnolla käydessä.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.6.19 18:32:57

En näe että kukaan antaisi omaa kallista ja rakasta harrastehevostaan ilmaiseksi tuntemattomalle käyttöön etenkään maastoon sillä riskinä on loukkaantuminen eli eläinlääkärikulut ja sairasloma josta ilmaiseksi ratsastelija ei tietenkään maksa yhtään mitään. Näen tässä siis riskin ilman hyötyä (ainakin normaalille yksäriharrastajalle). Ehkä jonkun pihan perän koristepollen voi riittävän välinpitämättömältä omistajalta löytää.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: Helppoa 
Päivämäärä:   14.6.19 18:57:13

Meillä ei pääse edes kotitallin pitäjän maastoilukaveriksi ilmaiseksi. Kyllä hänellä on tietyt kulut hevosista. Erityisesti pk-seudulla kaikki kulut hevosista on aika korkeat kotitallissakin.
Ehkä joku tuttu antaa maastoilla ilmaiseksi..

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: Nope 
Päivämäärä:   14.6.19 19:13:14

Välillä markkinoilla on ollut ilmoituksia joissa etsitään hoitajaa ja tallitöitä vastaan pääsee omistajan mukaan maastoon.

Sitä en ymmärrä miksi maastoilu olisi ilmaista jos/kun muukaan ratsastus ei ole. Samat kulut ne hevosesta on per päivä, sama maastoileeko vai miten ratsastaa.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.6.19 20:39:19

Kyllä löytyy ilmaisiakin diilejä. Mutta harvoin ilmoituksista, yleensä puskaradion kautta. :) itse liikutin useamman vuoden ilmaiseksi, oli win-win tilanne kun itse halusin vaan maastoilla rauhallisesti, ja omistaja halusi keskittää rajallisen aikansa treenaamiseen. Mikään arvokas kisatykki ei ollut kyseessä, mutta mukava ja hyvin liikkuva tapaus.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   15.6.19 10:46:14

Mulla käy tallitöitä vastaan. En ymmärrä omistajien vinkumista kuluista. Parempi, että hevonen saa liikuntaa ja vieläpä mukavaa maastoilua ja ite ehtii tehä muutaki ku olla tallilla. Mulla on ainaki varaa hevoseni kustantaa itte eikä ole multa pois, jos joku käy kerran viikossa sillä ratsastamassa.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   15.6.19 10:49:21

Tuntemattomille ei, mutta tutuille ja luotettaville kyllä. Laita sana kiertämään. Suosittelijoiden kautta voi hyvinkin löytyä.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.6.19 12:09:55

Kuten No totesi, on myös omistajia, joille se jonkun muun tekemä maastoilu (tsi muu hevosen ratsastus) on palvelus ja siksi siitä ei tarvitse maksaa.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: Hei ei tod 
Päivämäärä:   16.6.19 07:58:03

Nykyihmisen röyhkeydellä ei liene rajaa. Miten joku edes kuvittelee saavansa ratsastaa ilmaiseksi , jos ei esim tee tallitöitä tms jossaain maalaistallilla.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: ppp 
Päivämäärä:   16.6.19 08:03:36

Minun hevoseni voivat paremmin laumassa ja isoilla alueilla vuoden ympäri ilman ratsastusta, kuin jonkun tunarin ratsastamana, joten ei tulisi mieleeni antaa hevosta jollekin käyttöön pikkurahasta, saati ilmaiseksi.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 08:12:12

Juurihan yksi somettajakin etsi omalleen ilmaista liikuttajaa mm maastoon..

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 10:21:40

Moni hevosenomistaja ymmärtää hevosen tarpeen liikkua ja jos oma aika on rajallinen, niin hyvinkin voi löytyä diili ilmaiseen liikutukseen. Kaikki ei ole rahapulassa ja pikkurahan tarpeessa. En ymmärrä miten ratsastuksesta maksaminen tekee liikutuksesta turvallisempaa ja luotettavampaa.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.6.19 10:30:00

Ilmaiseksi tuntemattomalle???

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   16.6.19 10:35:36

No entäs jos sattuu jotain, korvaavatko nämä ilmaiseksi ratsastajat?

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 10:53:21

Minua on pyydetty ihan ilmaiseksi liikuttamaan hevosta, emmekä edes olleet tuttuja. Omistajalla oli rajoitteita, joiden vuoksi ei itse voinut liikuttaa hevostaan tarpeeksi. Toki samalla hevosen myös hoidin, mutta täysihoitotallilla kun oli, ei minun tarvinnut niitäkään tehdä - olisin tosin ihan mieluusti vaikka tehnytkin.

Hevosen hoidin ja liikutin ohjeiden mukaan ja hevosen ollessa sairaslomalla kävin myös kuntouttamassa eli taluttelemassa ja myöhemmin kävelemässä selästä käsin.

Tässä diilissä kaikki osapuolet voittivat, vaikka raha ei liikkunut mihinkään suuntaan.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   16.6.19 11:04:53

varmaan ainakin kokeneelle ja rohkealle löytyy maastoon totutettavia, mutta en tiedä löytyykö ihan vaan sunnuntairatsastettavia helppoja hevosia. Ainakaan, jos et pääse päiväsaikaan ja mene suurimmaksi osaksi käyntiä, jotta vielä illalla voi ratsastaa normaalisti.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.19 11:38:05

Valitettavasti "unelmadiilejä" harvoin löytyy ilman kontakteja, eli jos ei ole varaa maksaa ratsastuksesta pitää ensin luoda kontakteja muuta kautta. Tätä aloin itse tekemään jo lapsena, lähdin minne vaan hoitamaan hevosia millä tahansa diilillä (joskus jopa maksoin siitä että pääsin taluttamaan, mutta se oli kyllä kusetusta lasta vastaan) ja kun näyttää olevansa reipas ja luotettava hoitaja niin yhtäkkiä tarjotaan enemmän ja enemmän hevosia hoidettavaksi ja lopulta myös ilmaiseksi ratsastettavaksi. Yhdessä vaiheessa minulla oli neljä hevosta joita ratsastin useamman kerran viikossa ilmaiseksi, ja niiden joukossa oli tasokkaitakin hevosia. Kesti 10-15 vuotta luoda tällaisia suhteita hevosenomistajiin, mutta oli sen arvoista. Ja mainittakoon vielä, että yksikään näistä hevosenomistajista ei antanut hevosensa käyttööni ratsastustaitoni takia, vaan siksi että luottivat siihen että seuraan heidän ohjeita ja hoidan hevosta ja varusteita niin hyvin kuin vaan osaan. Ja jokainen suhde alkoi hoitamisella, useimmiten niin että tarjouduin auttamaan kuntoutusvaiheessa taluttamalla hevosta silloin kun omistaja ei päässyt tallille.

Nyt kun minulla on oma hevonen voisin kyllä antaa jonkun maastoilla sillä ilmaiseksi ellen haluaisi tai ehtisi tehdä sitä itse, mutta valitsisin siinä tapauksessa ensisijaisesti tutun ihmisen. Näin se vaan menee.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: June 
Päivämäärä:   16.6.19 14:14:32

Minä voisin tehdä ilmaisdiilin, mutta en tuntemattoman kanssa. Pitää olla oma tuttu tai vähintään kaverin kaveri.

  Re: Hevosta ilmaiseksi maastoiluun, pks

Lähettäjä: Shine 
Päivämäärä:   16.6.19 19:07:08

Voisin hyvin ottaa tutun ratsastajan. Valitettavasti isointa ääntä pitävät ovat ihan tavan pulliaisia, joilla on isot luulot kyvyistään. En ota yhtäkään ilmaisratsastusta vinkuvaa vierasta kokeilijaa, joille pitää olla kaikki tarjottimella. On nähty nämä, jotka eivät osaa edes perusasioita kunnolla tehdä saati hevosta hoitaa. Omituinen olettamus, että pitää saada toisen omistama hevonen ilmaiseksi käyttöön vielä vaatimusten kera.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.