Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: Em 
Päivämäärä:   15.8.18 15:53:14

Uuden hevosen kanssa alku usein vaikeaa. Miten kauan olette yrittäneet selvitä, opetella ja katsoa? Entä missä kohtaa tarvi todeta hevosen olleen teille väärä? Elämän on liian lyhyt vietettäväksi väärän hevosen kanssa.

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: Jous 
Päivämäärä:   15.8.18 15:54:19

Mulla kesti 4kk ennenkuin hevonen alkoi tuntua omalta ja kivalta :)

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   15.8.18 15:59:52

Mulla meni ekan kanssa kolmisen kuukautta ja toisen kanssa reilusti yli puoli vuotta, lähes 8 kk ennenkuin pystyin sanomaan, että nautin sen kanssa tekemisestä.

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   15.8.18 16:17:49

Mulla meni vuosi, että on alkanut jotenkin sujua. Edelleen mietin välillä, pitäisikö vaihtaa hevosta.

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   15.8.18 16:43:49

Ei kohdannut kemiat parin kuukauden aikana. Hevonen myyntiin ja löytyi lähes samantien semmoinen jonka kanssa oltiin samalla aaltopituudella heti. Monta hevosta omistaneena täti-ihmisenä en enää odottele vuosikausia.

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.8.18 17:15:58

Lähes vuosi. Tiesin kuitenkin, että sen oli ratsuttanut tosi taitava tyyppi ja että meidän yhteistyö ei sujunut koska mä en ollut yhtä taitava. Päädyin ottamaan valmentaja-ratsuttajan avuksi, 2-3 kertaa viikossa. Rahaa paloi paljon, mutta nyt homma sujuu ja bonuksena mun ratsastustaito koheni huomattavasti.

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: nipa 
Päivämäärä:   15.8.18 22:50:53

No mutta se on ihan sinun omasta tasostasi, hevosen tasosta, ja ennenkaikkea siitä mitä haluat tehdä hevosesi kanssa lähimmän vuoden aikana.

Kun ratsastaminen on aina, lajista, tasosta ja ambitioista riippumatta kahden elävän ykslön yhteistyötä; puskissa käynnissä puksuttelusta kansainvälisille GP-kentille asti, Ja niin ollen yksilöiden kyvyt ja halut pitää kohdata.

Lisäksi elävillä on jokaisella oma pesoonallisuutensa. Yksi ratsastaja ymmärtää helpommin yhtä hevosta, toinen toista.

Jos olet opeteleva ei ole viisasta kärvistellä kovin pitkään sellaisen hevosen kanssa jota et tunne ymmärtäväsi koskaan ikinä.

Kun opetelllessasi todellakin tarvitset sukulaissieluisen, mieletään tukevan hevosen joka antaa anteeksi opettelevan virheitä ja hömppiä, ja vain tekee oikein vanhasta muistista vaikka välillä vähän möhlitkin.

Jos jo mielestäsi osaat vähän enemmän on kyse enemmän asenteesta.

Analyyttinen ratsuttaja kuuntelee hevosen tekemisiä joka askeleella ja miettii koko ajan mitä pitäisi tehdä jotta juuri tämän yksilön saisi käyttämään koko potentiaalinsa, ja kommunikoi sitten hevosen kanssa juuri sen hevosen mukaan.

Siis ratsastaessa asenteena se että ratsastaja koko ajan käyttää omaa osaamista sellaiseen tekemiseen joka auttaa että hevonen yksilönä omista lähtökohdistaan pääsee loistamaan niin hienosti kuin voi.

Jos taas olet haluamassa hevosta joka tekee vielä lisää heti juuri niillä avuilla jotka sinun mielestä on oikein alkaa valinnan vara olla aika kapea, ja hinta nousee. Minä itse en ehkä haluaisi olla tämän tyyppisen ratsastajan hevonen...

Jos koet olevasi jossain tämän skaalan välimaastossa on syytä miettiä vakavasti kuinka hyvin kykenet lukemaan hevosen reaktioita.

Jos tuntuu siltä ettet ikinä ymmärrä yhtään mitään siitä miksi se tekee aisoita on ehkä syytä vaihtaa hevosta, tai jopa lykätä oman hevosen ostamista tykkänään, ja opetella lisää.

Jos tuntuu siltä että aavistat miten hevonen reagoi, mutttet kykene korjaamaan/ vastaamaan tarvitset vain lisää opetusta.

Sitten vain valitsemaan haluatko helpomman hevosen vai lisää opetusta.

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: Puh 
Päivämäärä:   18.8.18 03:03:43

6kk tuskastelin, että ei taida sopia mun käyttöön ja mitä tästä nyt oikein tulee. Olin kuitenkin jo heti päättänyt sinnitellä vuoden, sillä tiedän mitä koulutuksella ja ajan antamisella saa aikaan. 6kk kohdilla jokin loksahti paikoilleen ja asiat alkoivat sujua. 12kk päästä en olisi enää myynyt hevostani mistään hinnasta.

Olin siis tyytyväinen asettamaani 12kk rajaan, jonka jälkeen olisin myynyt hevosen jos siltä olisi edelleen tuntunut. Hemmetisti jouduin kyllä tekemään töitä, että olisihan niitä helpommallakin saanut.. Toisaalta kun on kohdannut vaikeuksia ja tehnyt mieleisensä, huomaan kiintyväni hevoseen enemmän ja tuntuu myös muodostuvan hieno suhde minun & hevosen välille.

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   18.8.18 03:27:12

Puoli vuotta.

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: Losers 
Päivämäärä:   20.8.18 02:06:33

Luuserit luovuttavat heti. Idiootti ostaa hevosen, joka ei itselle sovi. Tyhmä taas ei myönnä asiaa.

  Re: Kemiat ei kohtaa uuden hevosen kanssa, vaihtoon?

Lähettäjä: Me 
Päivämäärä:   20.8.18 03:58:37

Etkö ole koeratsastanut sitä? Eikös siinä jo huomaa kohtaako kemiat vai ei

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.