Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.6.18 03:14:55

Mitä tilanteessa voisi tehdä? Emme tulleet edellisen tallinpitäjän kanssa jostain syystä toimeen ja lopulta savusti minut pihalle. Nyt olen kuullut, että on levittänyt perättömiä juoruja maksukyvystäni. On myös sanonut että syy lähtööni oli se, etten enää kyennyt tallimaksuja maksamaan. Mikään näistä ei pidä paikkaansa mitä hän eteenpäin kertoo, aina olen maksuni ajallaan maksanut ja sääntöjä muutenkin noudattanut. Nyt pelkään, että vaikuttaa tallipaikan saantiin mahdollisesti jatkossa. Mitä voisin asialle tehdä?

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: näy 
Päivämäärä:   18.6.18 05:40:39

Noita on. Jätä omaan arvoonsa. Jos sinulta asiaa kysytään, kerrot maksaneesi laskut ajallaan. Kun sinut nykyisellä tallilla tiedetään luotettavaksi maksajaksi, niin eiköhän tallinvaihto onnistu jatkossakin.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.6.18 07:52:45

Noita valitettavasti on eikä niihin oikein tahdo päästä. Niin omistajissa kuin tallinpitäjissä, hyvin usein hakemalla haetaan pieniä puutteita ja sitten ollaan parempia ihmisiä kun on hoidettu ne pois. Kun asiakas lähtee ja varsinkin jos epäilyttää et olisi voinut tallinpitäjänä toimia paremmin, on turvallisempaa moittia edes asiakas, ettei itte jousi huonoon valoon jos heppa uudessa paikassa onkin onnellisempi/ kiiltävämpin/ etc

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   18.6.18 08:21:57

Onhan näitä puolin ja toisin. Kukapa ei syyllistyisi toisesta puhumiseen. Ja vähiten luottamusta herättävät ne, jotka väittävät, etteivät puhu pa..aa. Nämä kun yleensä ovat niitä, jotka puhuvat asiakkaistaan / toisista omistajista / tallinpitäjästä olipa sitten kyse perättömistä tai omasta mielestään oikeutetuista mielipiteistä. Kukapa ei tiedä, mikä on rikkinäinen puhelin ja miten puheille yleensä käy.

Onhan paljon myös tietämättömyyttä ja tällöin ns. voi tullakin perättömiä väitteitä jos ei edes ymmärrä, mistä on kyse. Jätetty osapuoli on yleensä se, jolla on tarve mustamaalamiseen niin parisuhteessa kuin hevospuolella.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: Perjantai 
Päivämäärä:   18.6.18 09:02:19

Helppoa. Printtaa tiliotteet missä näkyy maksut, ja näytä se seuraavaan paikkaan, mihin haet.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: Hetveli 
Päivämäärä:   18.6.18 09:15:35

Näitä tosiaan on molemmissa leireissä. Itse tallipitäjänä törmäsin tilantrrseen jossa vanha asiakas levittää perätöntä huhua että minä levittelen hänestä perättömiä. Tapana ei ole puhua asiakkaiden asioista ennen eikä jälkeen.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   18.6.18 09:41:47

Sinulla kuitenkin on nyt tallipaikka? Kun viihdyt nykyisessä 10v, on tämän hetken juorut ehtineet jo unohtua. Ainakaan itse en ymmärrä jatkuvaa paikan vaihtoa ilman pakottavaa syytä (esim töiden perässä muutto tms).

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: Ss 
Päivämäärä:   18.6.18 10:29:34

"Lähettäjä: .2
Päivämäärä: 18.6.18 09:41:47

Sinulla kuitenkin on nyt tallipaikka? Kun viihdyt nykyisessä 10v, on tämän hetken juorut ehtineet jo unohtua. Ainakaan itse en ymmärrä jatkuvaa paikan vaihtoa ilman pakottavaa syytä (esim töiden perässä muutto tms)."

Ei varmasti monikaan ihan muuttamisen "ilosta" muuta. Mutta niin hevos- kuin ihmiselämässä tilanteet muuttuvat. Elämäntilanteet ja/tai taloudelliset realiteetit vaikkapa työttömyyden tai perhetilanteen takia muuttuvat. Eikä se hevosenkaan elämänura ole yhtä ja samaa urankiertoa aina. Ei aktiivikäytössä oleva hevonen tarvitse samoja fasiliteetteja kuin esimerkiksi varsa tai siitostamma. Ja muutos kisahevosesta siitostammaksi voi tapahtua yhdessä silmänräpäyksessä. Ja jossain vaiheessa joku onnistuu siirtymään eläkehepaksikin kevyemmälle. Onhan näitä, yllättävänkin paljon.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.6.18 10:31:00

Kai aloittajalla on kuitit esittää ajallaan makstuista tallimaksuista? Eihän siinä pitäisi olla mitään epäselvää jos on maksunsa ajallaan hoitanut ja tällöin valehtelu käy tallinpitäjän omalle maineelle loppupeleissä.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: Sillä viisii 
Päivämäärä:   18.6.18 10:44:27

Mulla myös ex-"tallinpitäjä" jauhaa paskaa kylillä, onneksi osuu välillä jauhamaan myös ihmisille jotka tuntevat minut, joten korjauksiakin tapahtuu. Ei vaan ole muistanut kertoa näille ystävilleen kuinka hän jätti oman hevosensa heitteille ja täysin minun harteille hevosen sairastaessa. Ei hoitanut ähkyilevää hevostaan vaan ilmoitti minullekin ettei tarvitse reagoida jos makaa/piehtaroi kivuissaan tarhassa, koska olisi sen muutenkin pärjättävä yksin jos olisi vaikka yö. Ilmoitin ettei käy, ja sittenhän sainkin pakata kamat ja hevoset.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.6.18 13:34:14

Mä otin vuoden ajalta tilitiedot maksuista ja näytin heille kelle tallipitäjä oli valehdellut. Tietävätpä nyt ketä puhuu shaibaa. Vielä nolompaa kun tallinpitäjä jatkoi valehtelua eikä tajunnut, että nämä tietävät totuuden. :D Nolo juttu hänelle.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   18.6.18 13:38:18

Perättömien juttujen levittäminen täyttää kunnianloukkaus syytteet.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.6.18 14:25:57

Siirryttiin parempiin puitteisiin nyt kun minulla on varaa. Tosiaan niinkun joku jo sanoikin niin tilanteet elää ja voi olla että joudutaan työtilanteen takia vaihtamaan jossain kohtaa halvempaan. Tai sitten ei, en tiedä vielä. Siksi pelkäänkin että huhut kulkee ja minun on vaikea saada sitten paikkaa. Tuo tiliotteen näyttäminen olisi kyllä yksi ratkaisu

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: Moneypenny 
Päivämäärä:   18.6.18 15:04:38

Kun olet ollut riittävän pitkään uudessa paikassa (6kk+) ja olet maksanut sinne laskut aina ajallaan, ei kukaan enää välitä eikä usko entistä tallinpitäjää.

Kieltämättä itse herkistyisin kyllä jos joku väittäisi maksukyvystäni negatiivistä/väärää tietoa, tottahan toki se vaikuttaa ihmisen imagoon.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: 3 
Päivämäärä:   18.6.18 17:26:11

aloittajalle , rikosilmoitus yleensä rauhoittaa tilanteen !!

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.6.18 19:39:06

"Mä otin vuoden ajalta tilitiedot maksuista ja näytin heille kelle tallipitäjä oli valehdellut. Tietävätpä nyt ketä puhuu shaibaa. Vielä nolompaa kun tallinpitäjä jatkoi valehtelua eikä tajunnut, että nämä tietävät totuuden. :D Nolo juttu hänelle."

Meillä vähän samanlainen tilanne eli tallinpitäjä haukkui minut ja mieheni hevostemme kasvattajalle. Eipä vaan tajunnut, että me oltiin kasvattajan kanssa paremmissa väleissä kuin hän ja kasvattaja oli jo kuukausien ajan seurannut ongelmiamme tallipaikassa ja oli itsekin erittäin helpottunut, kun hevosemme saatiin sieltä pois.

Tallinpitäjä siis tunsi kasvattajan puolison ennestään ja tälle oli sitten haukkunut meidät maanrakoon vaikka mistä asioista. Totuus oli kuitenkin jotain ihan muuta, etenkin tämän meidän kasvattajan mielestä.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: faa 
Päivämäärä:   18.6.18 21:17:40

Minä ainakin vierastan sellaista tallinpitäjää joka muista asiakkaistaan puhuu takanapäin.Aika helposti saa selville tallit joissa juorut kulkee ja niissähän paikkoja on useasti vapaana.

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   18.6.18 21:22:57

ei kuitteja tarvitse kellekään esitellä , maksaa vaan laskunsa ajallaan se on siinä ilman selityksiä minä en ainakaan yöuniani menettäisi jos on puhtaat jauhot pussissa ?!

  Re: Edellinen tallinpitäjä levittää perättömiä

Lähettäjä: Minsku 
Päivämäärä:   18.6.18 22:21:36

Monelle tallin pitävälle tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää erilaisia mielipiteitä ja hoitotapoja, kun mitä itse suosivat ja tällöin voi helposti päästä ns. mustalle listalle ja joutua haukutuksi.
Itsekin tiedän, että en ole tallinpitäjämme suosiossa, kun olen useista asioista eri mieltä ja teen ne omalla tavallani. Mutta, en jaksa välittää. Jos se hänen oloaan helpottaa niiin sillä mennään.
Tsemppiä aloittajalle ja kyllä rehellisyys voittaa loppujen lopuksi. Tosiaan tarvittaessa kuitit maksetuista laskuista näytille.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.